رسانه عمومی

تجلیل از نفرات برتر چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم

سلام دکتر/ خراسان رضوی معاون فرهنگی و اجتماعی شورای کل هدایا و هدایا خراسان رضوی با اشاره به جزئیات برگزاری چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم گفت: نفرات برتر مسابقات قرآن کریم 44 و سه مفاخر قرآنی محلی. در مسابقات بین المللی مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین جمال ایزدی در اختتامیه چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم که صبح امروز 11 آبان ماه در مهدیه امام خامنه ای هدیه عمومی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: ثبت نام در مسابقات قرآن کریم. از 13 مه تا 13 ژوئن برگزار می شود. این مسابقات در 10 سطح تحقیق، روخوانی، حفظ کل قرآن، سوره های 20، 10 و 5 قرآن، اذان، دعا، تفسیر، وحدت و ثبت اختراع برگزار می شود. نزدیک به 3000 زن و مرد از منطقه خراسان رضوی در این مسابقات ثبت نام کرده اند.

وی ادامه می دهد: مسابقات سطح شهرستان طبق استانداردهای کرونا در چهار منطقه ثبت و اجرا می شود. 118 مرد و 52 زن برای سطح محلی آموزش دیدند. جلسه منطقه ای در هفته آخر شهریور ماه به صورت ویدئو کنفرانس با حضور 10 داور در بخش آقایان و پنج داور در بخش بانوان برگزار شد. از بین شرکت کنندگان 27 مرد و 7 زن به فینال کشور راه یافتند. با توجه به اینکه نتایج سایت های تفسیر، نماز، وحدت و راه اندازی در تهران اعلام شد، بنابراین به دلیل برخی مشکلات، هنوز نتایج این سایت ها اعلام نشده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی کمیته کل هدایا و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: در این مراسم نفر اول تا سوم این هفت فرآیند یادگیری فردا برگزار می شود. به همین ترتیب سال گذشته سه نفر از بزرگان قرآنی منطقه در مسابقات بین المللی که فردا نیز برگزار می شود به مقام قهرمانی دست یافتند.

حضرت محمد (ص) ، الگوی کامل قرآن کریم

مدیر کل هدایا و امور خیریه خراسان رضوی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و بزرگداشت بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: امام راحل قرآن را زنده کرد و امروز به برکت خون قاتلان پرچم های قرآن با برافراشته شد غرور. پیامبر گرامی اسلام مصداق کامل قرآن کریم است، لذا این برنامه قرآنی و آتش در روز میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اجرا شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: رهبری درباره ویژگی های پیامبر اسلام با استفاده از قرآن فرمودند: پیامبر نمونه کامل خلقت کامل خداوند است. او یک انجیلی است ، یک انجیلیست. این یک هشدار است، یک هشدار است. او شاهد و ناظر همه بشریت و تمام تاریخ است ، او منادی همه بشریت به سوی خداست و نور درخشان آنها راه انسان است. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله معلم همه فضایل، عدالت، انسانیت، علم، تعادل، برادری بود و باعث رشد و تکامل انسانها تا پایان تاریخ شد.

وی ادامه داد: نجیب، صادق، مؤمن، صبور و بردبار بود. او متواضع است و همیشه آماده کمک به کسانی است که مورد آزار و اذیت قرار می گیرند. او عادل بود ، رفتار او با مردم بر اساس حقیقت و تقدس بود. بلند و واضح است. او مردی با صداقت بود، به طوری که در زمینه فساد در عربستان قبل از اسلام و دوران کودکی به تواضع شهرت داشت، از این رو عفتش مورد قبول همه قرار گرفت و اصلاً جاهل نبود.

مدیرکل هدایا و امور خیریه خراسان رضوی می افزاید: حضرت رسول فردی است که در یک نفر زندگی می کند، با فقرا است و به ظاهر و جلال و ناموس اهمیت نمی دهد. بنابراین، یکی از لحظات زندگی پیامبر، تغییر فضای بی تفاوتی به فضای همکاری، محبت و برادری بود.

پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید