رسانه عمومی

تاکید استاندار تهران برای رفع نقاط حادثه‌خیز محورهای مواصلاتی پایتخت

استاندار تهران بر لزوم شناسایی و از بین بردن نقاط مهم حوادث در مراکز حمل و نقل تهران به منظور کاهش تصادفات و مصدومان جاده ای تأکید کرد.

به گزارش سلام دکتر ، انوشیروان محسنی بندابی در جلسه هیئت مدیره راهنمایی و رانندگی تهران با تأکید بر لزوم استفاده از وضعیت همه دستگاه ها برای کاهش تصادفات رانندگی و مصدومان اظهار داشت: اگرچه سالانه شاهد کاهش اندکی در تعداد تلفات جاده ای هستیم ، اما تعداد این تصادفات همچنان بسیار زیاد است.

وی افزود: شناسایی نقاط مهم حوادث و تقویت شرایط اضطراری در بیمارستانها و زودتر از آن باید در اولویت قرار گیرد. هلال احمر و خدمات اضطراری باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند از طرف دیگر نقاط مهم حوادث باید شناسایی و رسیدگی شود.

بندابی گفت: “گاهی اوقات شناسایی و حذف نقاط مهم حوادث در استان تهران نیازی به چنین اعتباری ندارد و با کمی اعتبار می توان آن را از بین برد.”

وی بر لزوم حل مسائل مختلف در استان تهران با اتخاذ تدابیر مناسب در زمینه حوادث رانندگی و مصدومیت انسانی تأکید کرد. موتورسواران و عابران پیاده بالاترین میزان مرگ و میر را دارند ، بنابراین باید اقدامات لازم برای کاهش این آسیب ها انجام شود. به عنوان مثال ، گذرگاه های عابر پیاده ، متحد شدن موتور سیکلت ها و ترویج فرهنگ کلاه ایمنی باید به گونه ای ساخته شود که در کوتاه مدت شاهد تغییر در آمار صدمات و تصادفات باشیم. شهرداری ها در شهرها باید از تمام ظرفیت های خود برای حفظ جان و مال شهروندان استفاده کنند و اقدامات لازم را برای از بین بردن نقاط داغ حوادث انجام دهند.

در بخش دیگری از سخنان خود ، استاندار تهران به مشکل روشنایی برخی از قسمت های جاده اشاره کرد و افزود: در برخی از قسمت های جاده ، روشنایی کم است. شکی نیست که افزایش روشنایی در مراکز حمل و نقل عامل بازدارنده در تصادفات است ، بنابراین اقدام در این زمینه تأثیر مثبتی دارد. شکی نیست که شما باید این نکات را شناسایی کرده و این مشکل را حل کنید.

وی تصریح کرد: کلیه آژانس های استان تهران باید از تمام ظرفیت های خود استفاده کنند تا در کاهش آسیب های رانندگی در جاده ها گام بردارند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید