رسانه عمومیکسب و کار سلامتی

تاثیر شیر توکار در نمای محیط

تاثیر شیرآلات طلایی، توکار و چشمی در نمای دکوراسیون محیط

تمایز شیر توکار قهرمان همیشه باعث تاثیرپذیری بر روی روح، فکر و جسم ما می‌شود. این تمایز علاوه بر شرایط زیستی می‌تواند در شرایط محیطی نیز نقش مهمی ایفا کند. دنیای دکوراسیون این روزها بیش از هر صنعت دیگری مورد توجه بشر بوده و همواره تلاش در ارتقا خود دارد. رنگ‌ها بیش از هر گزینه دیگری در این دسته مد نظر می‌باشند و طراحان و معماران قبل از دیزاین خود ارزیابی رنگ را مد نظر قرار می‌دهند. دکوراسیون ساختمان سال هاست که در اولویت ما بوده و تلاش کردیم تا با ایجاد فضایی دلنشین زمان حضور در محیط را بهبود و کسب آرامش کنیم. در دنیای ساختمان‌ها شیرآلات به عنوان نگین و گوهر بر بدنه بوده و زیبایی و خیره کنندگی این محصول باعث می‌شود تا جزئیات نیز چشم نواز شود.

اگر سری به دنیای کلاسیک این حوزه بزنیم شیرآلات بهداشتی را همیشه به رنگ کروم، با نمایی مشخص و اکونومی خواهیم یافت، اما با گذشت زمان طراحی و رنگ بندی توسعه پیدا کرد و شیرآلات نیز با آن همراه شدند و نسل جدیدی متولد شد. برای مطالعه بیشتر تاریخچه حضور شیرآلات طلایی و شیر توکار kwc به این مقاله مراجعه کنید.

شیر توکار | شیر توکار kwc مدل آوا | شیرآلات توکار قهرمان

شیر طلایی یا کروم کدام بهتر است؟

شیرآلات طلایی از جدیدترین، به روز ترین، لوکس‌ترین شیرهای ساختمانی بوده و در چند سال اخیر در بازار ایران به شدت مورد توجه قرار گرفته است. شرکت‌های تولید کننده شیرآلات نیز به این نیاز مشتریان پاسخ داده و به سرعت در مدل‌ها، کاربردها و طراحی‌های مختلف اقدام به تولید شیر طلایی کرده و روانه بازار کردند.

نوع آبکاری و میزان ماندگاری شیر گلد؛ این موضوع همیشه برای خریداران مهم است که مابه تفاوتی که برای شیر طلایی پرداخت می‌کنند چقدر ارزش داشته و بهره مندی از شیر طلایی می‌تواند متناسب و بلند مدت باشد یا به یک خرید ناموفق تبدیل می‌شود. این موضوع رابطه مستقیمی با نوع پوشش آبکاری، برند محصول و کیفیت و گارانتی آن خواهد داشت. معمولاً شرکت‌های معروف از تکنولوژی برتر pvd برای این موضوع بهره می‌برند که ماندگاری رنگ شیر را در بالاترین حد ممکن نگه می‌دارد. برای چه محیطی باید از شیر طلایی استفاده کرد؟ این نوع شیرها را در همه فضایی و بدون محدودیت می‌توان استفاده کرد. از سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه یک منزل خصوصی تا محیط‌های اداری، باشگا ها، سالن‌ها، مراکز لوکس و…

چه عواملی باعث از بین رفتن، کدر شدن و مات شدن شیر می‌شود؟ شیرآلات در کل دارای بدنه برنجی با پوشش‌های مختلف می‌باشند. این پوشش مانند هر ماده دیگری دارای نقاط ضعف است که اگر رعایت نشود باعث پایین آمدن نما و ظاهر محصول می‌شود. مواد اسیدی مانند وایتکس دشمن شماره ۱ پوشش‌ها به حساب می آیند. برای نظافت شیر نیز می‌توان از موادی همچون نوشابه، سرکه، آب استفاده کرد. تفاوت قیمت شیر کروم با شیر طلایی چقدر است؟ این سوال رابطه مستقیمی با طراحی شیر، برند، میزان برنج استفاده شده در بدنه و پوشش پی وی دی آن دارد. در شیرآلات با برند معروف بازه قیمت حداقل ۱ میلیون تومان تا ۳ میلیون تومان را در پی خواهد داشت.

دسته بندی شیرآلات طلایی

شیرآلات طلایی در حال حاضر در کاربردهای شیرآشپزخانه، شیر حمام (دوش)، شیر روشویی (توکاسه)، شیر توالت (آفتابه)، شیر چشمی، شیر توکار، انواع علم دوش حمام و البته سایر متعلقات تولید و عرضه شده است.

چگونه، چه برندی و از چه روشی شیر طلایی بخریم؟

خرید چالش مهم دیگری است که برای خریداران مطرح است. مواردی از قبیل عدم اطمینان از صحت حرف‌های فروشندگان، گزافه گویی ها، نبود تمام مدل‌ها در یک جا، عدم شناخت بازار و برندهای موجود و عدم بررسی قیمت از جمله مواردی است که خریداران را در هنگام خرید شیر با مشکل رو برو می‌کند. برندهای مطرحی همچون قهرمان که سال هاست تولید شیرآلات ساختمانی را به صورت تخصصی انجام می‌دهند می‌تواند از گزینه‌های خوب باشد. قهرمان با همان کیفیت سابق دارای طراحی‌های مدرن و کلاسیک، رنگ بندی متنوع، قیمت‌های کاملاً رقابتی، کیفیتی برتر و گارانتی بی حرف و حدیث است.

تفاوت شیرآلات توکار و روکار

برای دانستن مزیت‌های یک وسیله در ابتدا نیاز داریم نسبت به آن وسیله اطلاعاتی را به دست بیاوریم. به همین منظور برای دانستن معایب و مزایای شیر توکار kwc نیز باید درباره این محصول آشنایی لازم را به دست بیاوریم. شیرآلات توکار به صورت کلی به شیرآلاتی گفته می‌شوند که بخش‌های اصلی آن‌ها مثل لوله‌ها، اتصالات و یا کارتریج آن‌ها داخل فضای دیوار نصب می‌شوند و شما آن‌ها نمی‌بینید.

برای اینکه بتوانیم به صورت گسترده‌تری در مورد این شیرآلات دانش و اطلاعات کسب کنیم بهتر است به صورت مقایسه‌ای آن‌ها را با شیر توکار قهرمان مقایسه کنیم. اولین مورد بحث، خارجی و داخلی بودن شیرآلات است که همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست و پیش‌تر به آن اشاره کردیم قسمت اصلی شیرآلات توکار داخل فضای دیوار قرار می‌گیرند. این در حالی است که شیرآلات رو کار در خارج از فضای دیوار هستند و ما به تمامی اتصالات و اجزای آن‌ها دسترسی داریم. بزرگ‌ترین تفاوت عمده بین شیرآلات توکار و روکار در نحوه نصب آن‌ها است.

شیر توکار راسان معمولاً نصب سخت‌تری دارند و برای اینکه بخواهیم شیرآلات منزلمان را توکار انتخاب کنیم، باید در حین ساختن ساختمان این انتخاب را انجام دهیم تا فضای این شیرآلات را در داخل دیوار طراحی کنند و خالی بگذارند. این در حالی است که ما برای شیرآلات روکار دیگر نیازی نیست که در پیش از ساختن کار تصمیم‌‌گیری و انتخاب کنیم. نصب شیرآلات روکار دقیقاً بعد از اتمام ساخت ساختمان و در آخرین مراحل انجام می‌گیرد.

مزایا و معایب شیرتوکار

از مزایای شیر توکار می‌‎توان به موارد مختلفی اشاره کرد. اولین و بارزترین مزیت شیر توکار از مزایای شیر توکار، فضای بیشتر برای کار است. با توجه به این موضوع که این شیرآلات در داخل دیوار نصب می‌شوند فضای شما را برای کارکردن با این شیرآلات زیاد می‌کند. برای مثال می‌خواهید در آَشپزخانه یک ظرف بزرگ را پر از آب کنید اگر شیرروکار داشته باشید ممکن است پرکردن این ظرف و قراردادن آن در زیر شیر کار دشواری باشد ولی در شیر توکار دیگر این مشکل را ندارید به همین منظور این مزیت را می‌توان بهترین مزیت از مزایای شیر توکار برشمرد.

از دیگر مزایای شیر توکار می‌توان به عدم رسوب‌گیری بر روی محیط شیر، اشاره کرد. با توجه به این موضوع که اجزای اصلی شیرآلات توکار در داخل دیوار نصب می‌شوند شما رسوباتی که در اطراف اتصالات شیرها و اتصالات آن بسته می‌شود را دیگر نمی‌بینید.

از دیگر مزایای شیر توکار می‌شود به موضوع زیبایی آن اشاره کرد. زیبایی ظاهری امروزه موضوعی داغ و به شدت پرطرفدار و حائز اهمیتی برای افراد است. شیرآلات توکار نیز دارای ویژگی منحصر به فردی بوده که این زیبایی را شیرآلات روکار ندارند و می‌توان این موضوع را از مزایای شیر توکار برشمرد.

از معایب شیر توکار می‌توان به هزینه بالا آن‌ها، نصب دشوار، تعمیر سخت و نیاز به فضای کافی در دیوار اشاره کرد. این‌ها معایبی هستند که می‌توان آن‌ها را از معایب شیر توکار نام برد. یکی از مشکلات اساسی که افراد با شیرآلات توکار دارند،

مشکل تعمیر سخت این شیرآلات و دسترسی دشوار به مغزی و کارتریج این شیرها است و این در حالی است که شیرآلات توکار این ایراد را ندارند و شما با برداشتن پوشش شیر، می‌توانید به اجزای اصلی این شیر دسترسی داشته باشید که این مورد از مزایای شیر توکار شودر است.

نکات مهم هنگام خرید شیر توکار

میدانیم که مزایای شیر توکار زیاد است ولی در هنگام خرید شیر توکار شما باید به مواردی توجه داشته باشید تا در هنگام استفاده از این شیرآلات دچار مشکل نشوید. اولین موردی که شما در هنگام خرید شیرآلات توکار باید در نظر داشته باشید کیفیت مغزی شیر توکار یا اینفینیتی آن است. اگر مغزی شیر توکار شما از کیفیت خوبی برخوردار نباشد شما قطعاً دچار مشکل خواهید شد.

زیرا خرابی مغزی شیرآلات توکار ممکن است باعث نشت آب به داخل دیوار شود و شما را متحمل پرداخت هزینه‌های سنگین تعمیر کند. مورد بعدی که در هنگام خرید شیر توکار باید به آن توجه داشته باشید هماهنگی کامل قسمت‌های مختلف این نوع شیرآلات است. اگر قسمت‌های مختلف شیرآلات توکار با هم هماهنگی کامل نداشته باشند ممکن است شیر یا به درستی کارنکند یا آن زیبایی که مدنظر شما بوده حاصل نشود.

موارد مصرف شیرآلات توکار

شیرآلات توکار را می‌توان در هر قسمتی از منزل استفاده کرد ولی موارد عمده مصرف این نوع شیرآلات در قسمت‌هایی از ساختمان است که از فضای کوچکی برخوردار هستند. مثل حمام و یا توالت.

امروزه با توجه به این موضوع که از عرض و طول قسمت‌های هر ساختمان در حال کم شدن است اکثر منازل برای حمام یا توالت‌هایشان دچار مشکل می‌شوند زیرا فضای کوچک این قسمت‌ها ممکن است خود به اندازه کافی آزار دهنده باشد و با این وجود اگر قرار بر این باشد که قسمتی از حمام یا توالت شما صرف شیرآلات شود فضای کوچک شما را کوچک‌تر خواهد کرد وشما را بیشتر اذیت خواهد کرد.

در این مواقع شما می‌توانید برای اشغال فضای کمتر از شیرآلات توکار استفاده کنید. البته نه به این منظور که استفاده از این شیرآلات برای محیط‌های بزرگ توصیه نمی‌شود نه بلکه اتفاقاً هرچه فضای شما بیشتر باشد دست مهندسینی که قصد نصب این شیرآلات را برای شما دارند بازتر است و می‌تواند استفاده از شیرآلات توکار زیبایی خاصی به فضای داخلی شما ببخشد

ویژگی های شیرآلات توکار

به شیرآلاتی که تمام اجزا و قطعات آن درون دیوار قرار می گیرند و تنها روکش مغزی و اهرم شیر بر روی دیوار قابل رویت است، شیرآلات توکار گفته می شود. این نوع طراحی نخستین بار از جانب معماران و طراحان دکوراسیون داخلی ابداع شد و تحول عظیمی را در صنعت ساخت شیرآلات بهداشتی به وجود آورد. اغلب شیرآلات توکار از انواع هستند.