رسانه عمومی

بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی دولت به صندوق بازنشستگی فولاد

رئیس شورای تجارت مجلس شورای اسلامی از بررسی وضعیت بودجه صندوق بازنشستگی آهن در جلسه امروز این کمیته خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت وگو با سلام دکتر ، به جلسه شورای اقتصاد عصر امروز (دوشنبه) با حضور روسای شرکت های بازنشستگی صنعت ملی فولاد و تعدادی از نمایندگان کمیته های دیگر از بررسی صندوق جدید بازنشستگی آهن ، به دنبال نگرانی ها و مشکلات احتمالی ، ما سال آینده هزینه می کنیم و می گوییم: “طبق گزارش های حسابرسی شده ، دولت حدود 60،000 میلیارد تن بدهکار است به حقوق بازنشستگی آهن ، و دولت موظف است این بدهی را به نوعی بر اساس این گزارشات انجام دهد. ” از طرف دیگر ، کل دارایی های این موسسه مالی تقریباً 30 هزار میلیارد است که حدود 16000 میلیارد دارایی بورس و 14000 میلیارد دارایی بورس را شامل می شود.

وی افزود: طبق گزارشی از رهبران گروه های بازنشستگی فولاد ، علی رغم انباشت لیست ها و دارایی های بدون لیست و همچنین مطالبات این صندوق از دولت ، کل بدهی در بودجه سال آینده حدود 7000 میلیون و دویست میلیارد نفر برای جمعیت 87000 بازنشسته است. اما تاکنون تعداد تعیین شده در بودجه 1400 حدود پنج هزار و 5/5 و 500 میلیارد نفر است.

رئیس کمیته بودجه ادامه می دهد: بنابراین این تفاوت باید به صورت معادلات در ردیف های بودجه یا به طریقی دیگر از منابع داخلی بازنشستگی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به جمع بندی جلسه امروز بودجه سال آینده و بدهی دولت به حقوق بازنشستگی آهن گفت: ناامنی مشکلات زیادی دارد ، مجلس نمایندگان برای تصمیم گیری در مورد اختلاف به دلیل کسری بدهی در بودجه کمک می کند 1400 ، از منابع بودجه و با هزینه های خود هزینه.

پورابراهیمی اضافه کرد: “همچنین تصمیم گرفته شده است که اقدامات مهم زیر توسط اعضای کمیته مالی کمیته مالی انجام شود ، به طوری که می توان در طول بررسی بودجه تغییرات قابل توجهی انجام داد و پروژه سریعتر خواهد بود. ” همچنین تصمیم گرفت صندوق بازنشستگی گزارشی را به کمیسیون اقتصادی ارسال کند و پیش بینی اعداد مربوط به این موضوع را در رابطه با بودجه 1400 ارائه دهد.

وی در خاتمه گفت: در این جلسه پیشنهاد شد که از محل 30،000 میلیارد تومان موجودی کالا و دارایی های بدون لیست نمی تواند منابع قابل توجهی برای بازنشستگان پرده آهنین ، قانونگذار ایجاد کند. به طور جداگانه با مطالعه حقوق بازنشستگی دنبال می شود. لایارا

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید