رسانه عمومی

بدری: باید اقدام عاجلی برای جلوگیری ضرر مردم در بورس صورت گیرد

یکی از اعضای شورای شهر مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که متأسفانه فقدان چارچوب نظارتی در بازار سرمایه باعث ضرر و زیان مردم با سرمایه گذاری در این بازار شده است.

صدیف بدری در گفت وگو با سلام دکتر ، با اشاره به وضعیت فعلی بورس گفت: من و سایر مقامات چند ماه پیش به دولت در مورد وضعیت بورس هشدار دادیم. آگاهی و شیوه های بیکاری در زمینه بورس اوراق بهادار باعث استرس مردم شده است.

وی افزود: از تیرماه به بعد تقریباً مشخص است که بورس سهام به شدت تغییر کرده و هیچ اقدام یا استراتژی کارشناسی در این زمینه انجام نشده است. حتی در شرایط بحران بازار سهام ، از مردم دعوت می شود که سرمایه خود را به بازار سهام بیاورند. آیا بسیاری از موسسات حقوقی دولتی کارهای درستی را در بورس انجام می دهند؟

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: کمیته امور مجلس بلافاصله توسط وزیر اقتصاد در حال پیگیری این موضوع است. وزیر برنامه ریزی نیز چند ماه پیش در مجلس ظاهر شد و قانونگذار مدتهاست که در این موضوع بوده است. اما متأسفانه در می یابیم که تنها در صورت عدم وجود برنامه استراتژیک در این زمینه صحبت شده است.

وی افزود: متاسفانه خسارات زیادی به مردم وارد شده است. مردم به این امید که پولشان پس انداز شود ، املاک کوچک فروختند اما امروز ضرر کرده اند. این امر موجب اعتماد عمومی به سیاست های دولت شد. البته این بر مشارکت اقتصادی مردم تأثیر خواهد گذاشت.

یکی از اعضای شورای شهر مجلس شورای اسلامی افزود: ضروری است که اقدامات فوری در این زمینه انجام شود تا مردم بیش از این آسیب نبینند. این بازار در دنیا باتجربه است و دنیای اقتصادی خوبی است اما متأسفانه ما نمی دانیم چگونه از جهان استفاده کنیم و همیشه گروهی از خرده فروشان هستند که با ایجاد فضا پول انسان را می گیرند و سپس به عمل.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید