رسانه عمومیکسب و کار سلامتی

با محصولات کشاورزی دومینیکا آشنا شوید

دومینیکا کجاست؟

دومینیکا کشوری با مساحت 750 کیلومتر مربع در خط ساحلی 148 کیلومتری کارائیب شرقی است. این کشور یکی از زیباترین جزایر جنوب شرقی آمریکای مرکزی به شمار می‌رود و حدود 73500 هزار نفر جمعیت دارد. داشتن مناظر خارق‌العاده، کوهستان‌های زیبا و سواحل دیدنی باعث شده است تا لقب جزیره طبیعت کارائیب را به خود اختصاص دهد. طوطی شاهی که در پرچم دومینیکا نیز دیده می‌شود، نماد این کشور به حساب می‌آید. شهروندان دومینیکا از نظر نژادی، عقیدتی و جنسیتی از آزادی برخوردار هستند.

یکی از جزایر آتشفشانی حوزه کارائیب به حساب می‌آید. این جزیره دارای کوه‌های آتشفشانی بسیار زیادی است که به ندرت فوران می‌کنند. اگرچه، چندین کوه آتشفشان این جزیره همچنان فعال هستند. به همین دلیل، جزیره دومینیکا خاکی غنی و مناسب کشاورزی دارد. صنعت کشاورزی یکی از مهم‌ترین بخش اقتصاد این کشور را تشکیل می‌دهد. محصولات اصلی جزیره دومینیکا عبارتند از موز، مرکبات، نارگیل، کاکائو، قهوه و انواع مختلف سبزیجات. تولید این محصولات به گونه‌ای است که حتی بستر صادرات را نیز فراهم می‌کند.

 روسو؛ پایتخت و قطب گردشگری دومینیکا

معایب پاسپورت دومینیکا روسو به عنوان پایتخت شناخته می‌شود که در سواحل غربی کشور قرار دارد. حدود 20 درصد از جمعیت کشور در شهر روسو زندگی می‌کنند. این شهر سرشار از زیبایی و رنگ همواره مقصد گردشگران سراسر جهان بوده است به طوری که گردشگران بسیار زیادی هر ساله به این شهر سفر می‌کنند. شهر روسو را می‌توان ترکیبی از طبیعت بی‌نظیر در کنار جذابیت‌های دنیای مدرن شهری دانست. رودخانه روسو، کوه مورن بروس و دریای کارائیب از جاذبه‌های طبیعی دیدنی این شهر به حساب می‌آیند. البته، معماری فرانسوی قرن هجدهم را می‌توان در بناهای تاریخی و کلیساهای قدیمی این شهر دید.

بعد از روسو، شهر بندری پورتسموث به عنوان دومین شهر بزرگ و مهم این کشور شناخته می‌شود. از آنجایی که پورتسموث در گذشته پایتخت جزیره دومینیکا نیز بوده است، کاخ‌ها و بناهای تاریخی بسیار زیادی دارد. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، پیشنهاد می‌کنیم روزهای سه‌شنبه و جمعه را برای سفر انتخاب کنید.

گردشگرانی که به دنبال یک مکان آرامش‌بخش ساحلی و جنگلی هستند، هرگز نباید طبیعت زیبای شهر کالیبیشی را از دست بدهند. کالیبیشی از دیگر شهرهای مهم گردشگری محسوب می‌شود. زیبایی این شهر همواره شهرت بسیار زیادی داشته است. سالزبری از دیگر شهرهای دومینیکا به شمار می‌رود. این شهر با جمعیت حدود 12 هزار نفر را می‌توان مرکز اداری دومینیکا دانست. از دیگر شهرهای مهم دومینیکا می‌توان به کانفیلد و ماهوت در سواحل غربی دومینیکا اشاره کرد.

 عضویت دومینیکا در میان کشورهای مشترکالمنافع

دومینیکا زمانی تحت استعمار بریتانیا قرار داشت اما در سال 1978 اعلام استقلال کرد. در حال حاضر، دومینیکا یکی از کشورهای مشترک‌المنافع به شمار می‌رود. در حال حاضر، دلار کارائیب شرقی به عنوان واحد پول رسمی این کشور شناخته می‌شود که در هشت کشور دیگر حوزه کارائیب شرقی نیز کاربرد دارد. روی تمام اسکناس‌ها و سکه‌های می‌توان تصویر ملکه الیزابت دوم را دید. البته، با فوت ملکه الیزابت دوم انتظار می‌رود اسکناس‌های جدید با تصویر پادشاه چارلز چاپ شوند.

زبان رسمی و دین مردم دومینیکا چیست؟

زبان رسمی دومینیکا، انگلیسی است. در واقع، زبان رسمی انگلیسی یک مزیت بسیار مهم برای افراد خارجی و گردشگران این کشور به شمار می‌رود. با این وجود، بسیاری از مردم به زبان کریول دومینیکن و پاتوی فرانسوی با هم صحبت می‌کنند. به این نکته توجه داشته باشید که کریول دومینیکن نیز زبانی برگرفته از فرانسوی است.

مسیحیت به عنوان دین رسمی شناخته می‌شود. حدود 90 درصد مردم این کشور مسیحی هستند. اگرچه، این کشور از نظر مذهبی کاملاً آزاد است و شهروندان می‌توانند دین خود را انتخاب کنند.

نظام حکومتی دومینیکا به چه شکل است؟

همانطور که گفته شد، دومینیکا در 3 نوامبر 1978 از استعمار بریتانیا خارج شد و اعلام استقلال کرد. در حال حاضر، دومینیکا به عنوان یک جمهوری مستقل عضو کشورهای مشترک‌المنافع شناخته می‌شود. روز استقلال دومینیکا، بهترین زمان برای سفر به این کشور است چراکه جشنواره‌های موسیقی، مسابقات ورزشی و بازارهای فرهنگی بسیار زیادی در این روز برگزار می‌شوند.

به عنوان یک جمهوری دموکراتیک پارلمانی دارای نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور است. رئیس‌جمهور هر 5 سال یکبار توسط پارلمان انتخاب می‌شود در حالی که انتخاب نخست‌وزیر از میان رهبران احزاب صورت می‌گیرد. اعضای پارلمان نیز با مشورت رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر انتخاب می‌شوند و در مجموعه 30 نفر هستند. دو حزب اصلی و فعال در دومینیکا، حزب کارگر و حزب متحد کارگران نام دارند. سیستم قضایی این کشور نیز از سیستم قضایی انگلیس پیروی می‌کند.

 دومینیکن و دومینیکا؛ دو کشور جذاب حوزه کارائیب

احتمالاً تاکنون نام کشور دومینیکن را شنیده‌اید. بسیاری از افراد به دلیل تشابهی اسمی، آن را با اشتباه می‌گیرند در حالی که این دو کشور کاملاً مستقل از هم هستند. به منظور درک بهتر تفاوت میان این دو کشور حوزه کارائیب بهتر است بیشتر با هر یک از آن‌ها آشنا شوید. در بخش‌های قبل، به طور مفصل به معرفی دومینیکا پرداخته شد. در ادامه، کشور دومینیکن را به طور کامل معرفی می‌کنیم و سپس، به تفاوت‌های اصلی میان این دو کشور می‌پردازیم.

از کشور دومینیکن چه میدانید؟

دومینیکن همانند ، کشوری در مجمع‌الجزایر آنتیل در حوزه کارائیب است و بیش از 10 میلیون جمعیت دارد. پایتخت کشور دومینیکن، سانتو دومینگو نام دارد و بخش اعظمی از جمعیت در این شهر زندگی می‌کنند. این کشور برای بیش از سه قرن تحت استعمار اسپانیا بوده است. زبان اسپانیایی به عنوان زبان اصلی کشور دومینیکن شناخته می‌شود؛ اگرچه، بسیاری از افراد در این کشور به زبان انگلیسی هم صحبت می‌کنند.

جمهوری دومینیکن یکی از مقاصد اصلی گردشگری آمریکایی‌ها به شمار می‌رود به طوری که سالانه بیشتر از 2 میلیون آمریکایی به این کشور سفر می‌کنند. به این نکته توجه داشته باشید که کشور دومینیکن جز کشورهای حوزه شینگن نیست. از مکان‌های دیدنی این کشور می‌توان به خلیج عقال، ساحل خوان دولیو، شهر مینی تاس، ساحل کابارته، ساحل سوسوا، ساحل پونتاکانا و جزیره کایولوان تادو اشاره کرد.

 تابعیت کدام کشور بهتر است: دومینیکن یا دومینیکا؟

علاوه بر موقعیت جغرافیایی، زبان رسمی و جمعیت، و دومینیکن از نظر تابعیت دوم و قدرت پاسپورت نیز با هم تفاوت دارند. در واقع، تابعیت دوم و قدرت پاسپورت یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بین این دو کشور به شمار می‌روند.

همانطور که گفته شد، کشور دومینیکن عضو کشورهای حوزه شینگن نیست. با پاسپورت این کشور تنها می‌توان به 65 کشور دیگر بدون ویزا سفر کرد. اکثر این کشورها از کشورهای مطرح و مهم جهان محسوب نمی‌شوند. در نتیجه، دومینیکن گزینه مناسبی برای اخذ تابعیت دوم و سرمایه‌گذاری به شمار نمی‌رود. این در حالی است که پاسپورت بسیار قدرتمندی دارد و امکان سفر به بیش از 140 کشور دنیا بدون نیاز به ویزا را فراهم می‌کند. در نتیجه، دومینیکا یک فرصت استثنایی برای اخذ تابعیت دوم در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با صرف هزینه کم را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.

امنیت کشور دومینیکا | تصاویر کشور دومینیکا | زبان کشور دومینیکا

طبیعت بکر و آب و هوا گرمسیری دومینیکا

دومینیکا از جزایر بسیار زیبای گرمسیری برای گردشگران علاقمند به ماجراجویی به شمار می‌رود. بسیاری از گردشگران، دومینیکا را به عنوان بهشت استوایی می‌شناسند. این جزیره زیبا از جنگل‌های وسیع و انبوه پوشیده شده است. آب و هوا بخش مهمی از شخصیت دومینیکا را تشکیل می‌دهد.

به طور کلی، دارای آب و هوایی گرم، مرطوب و استوایی است. جنگل‌های انبوه جزیره باعث می‌شوند تا تابستان‌ها بسیار گرم باشند. علاوه بر آب و هوای گرم، مسافران باید انتظار طوفان در تابستان را نیز داشته باشند. طوفان‌های تابستانی دومینیکا از نوع طوفان خاک هستند که به دلیل تغییر جو رخ می‌دهند. رخ دادن این نوع طوفان‌ها در فصل تابستان نگران‌کننده است. فصل بهار، انتخاب بهتری برای سفر به دومینیکا به حساب می‌آید. با این وجود، هر یک از این فصل‌ها، زیبایی‌های خاص خود را دارند.

بهترین آب و هوای را می‌توان در ماه‌های سرد سال، یعنی دسامبر تا مارس تجربه کرد. میانگین دما در ماه‌های فصل تابستان 32 درجه سانتی‌گراد تخمین زده می‌شود. اگرچه، دمای هوا در ماه‌های زمستان نیز پایین‌تر از 29 تا 30 درجه سانتی‌گراد نمی‌رود. فصل بارانی در دومینیکا از ژوئن تا اکتبر است در حالی که فصل خشک در ماه‌های فوریه تا می رخ می‌دهد. در فصول بارانی سال، وقوع باران‌های سیل‌آسا و سیلاب نیز بسیار معمول است.

 عجایب شگفتانگیز طبیعت را در دومینیکا تجربه کنید

دومینیکا، کشوری سرشار از زیبایی و جاذبه‌های طبیعی است. آبشارها، دریاچه‌ها، سواحل و پارک‌ها ملی این کشور بهترین مکان برای لذت بردن از طبیعت محسوب می‌شوند. یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی ، دریاچه بویل نام دارد. دریاچه بویل، مکانی عالی برای پیاده‌روی در دل طبیعت است. اگر قصد پیاده‌روی و دیدن از این منطقه را دارید، حداقل به 3 ساعت زمان نیاز پیدا خواهید کرد. وسعت این دریاچه، 63 متر و دارای نقطه جوش مرکزی است.

به نقل از youtube.com آبشار ویکتوریا از بهترین استراحتگاه‌های دومینیکا به شمار می‌رود. این آبشار بسیار دیدنی در پارک ملی با همین نام قرار دارد و به واسطه رودخانه سفید ایجاد می‌شود. آبشارهای دیگری نیز در این کشور وجود دارند، از جمله آبشار ترافالگار که با نام آبشار پدر و مادر نیز شهرت دارد. آبشار ترافالگار از آبشارهای جنگلی به شمار می‌رود و رودخانه تشکیل‌دهنده آن از میان کوه‌ها عبور می‌کند. در کنار این آبشار زیبا، چشمه‌های آب معدنی داغ بسیار زیادی هم وجود دارند.

همانطور که گفته شد، پارک‌های ملی دومینیکا از دیگر جاذبه‌های طبیعی این کشور به شمار می‌روند. پارک ملی مرون ترویس به عنوان جواهر دومینیکا شناخته می‌شود. جنگل‌های انبوه و سرسبز پارک ملی مرون ترویس، آن را به یک مکان اسرارآمیز و عجیب تبدیل کرده‌اند. این پارک ملی به وسعت بیش از 17 هزار هکتار دارای ارکیده‌های وحشی، چشمه‌های آب گرم و حوضچه‌های آب جوشان است.

یکی دیگر از پارک‌های ملی ، پارک ملی کاربیت نام دارد. پارک ملی کاربیت واقع در شمال غربی دومینیکا نیز مکان عالی برای علاقمندان به ماسه‌های گرم و نرم ساحلی محسوب می‌شود. در سواحل پارک ملی کاربیت می‌توانید ماسه‌های سیاه و صخره‌های مرجانی بسیار زیبایی را ببینید. به طور کلی، پارک ملی کاربیت بهترین مکان برای غواصی و لذت بردن از سواحل ماسه‌ای است.

منبع : globalcitizensolutions.com