رسانه عمومی

با شکایت الیاس قالیباف؛ محمدعلی نجفی به ۴ ماه حبس محکوم شد

محمد علی نجفی ، وكیل گفت: “موكل من به جرم توهین به پرونده الیاس قالیباف به چهار ماه زندان محكوم شد.”

به گزارش سلام دکتر ، حمیدرضا گودرزی در گفت و گو با سلام دکتر ، درباره پرونده شکایت الیاس قالیباف علیه موکل خود اظهار داشت: شعبه 1059 دادگاه کارمندان دولت موکل من را به افتراء متهم می کند. وی به چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد و به اتهامات دیگر موکلان من ، که انتشار دروغ و گزارش های دروغین است ، تبرئه شد.

وی افزود: براساس ماده 697 قانون مجازات اسلامی “هرکسی که صریحاً یا ضمنی چیزی را از طریق مقالات چاپی یا مکتوب و یا با وارد کردن روزنامه ها ، روزنامه ها یا سخنرانی در مجامع یا با هر وسیله دیگری چیزی را به شخص منتقل یا منتشر کند. “این یک جرم است و این اسناد قابل اعتبار نیستند ، مگر در مواردی که باعث محدودیت می شوند ، از یک ماه تا یک سال زندان و 74 ضربه شلاق. اما در پرونده اصلی ، گزارش شهرداری به دادسرا ارسال و به شعبه 15 دادسرای عمومی برای کارمندان دولت ارسال شد و هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است. بنابراین ، تا زمانی که متهم نتواند محکوم شود ، هنوز جرم افترا صورت نگرفته است.

محمدعلی النجیفی ، وکیل دیگر ، افزود: پرونده دیگر این است که گزارش مربوطه توسط شهرداری منطقه 2 به عنوان شهردار تهران به شهرداری نجفی ارسال شده است و طبق قانون آن را به دادسرای عمومی تهران ارسال می کند. بنابراین ، آقای نجافی وظیفه خود را انجام داد ، اما به همین دلیل محکوم شد. مدیران نباید احساس کنند که برای اقداماتشان محاکمه خواهند شد ، زیرا این امر مانع از جرم و مبارزه با فساد خواهد شد.

وی یادآور شد: “طبق ماده 72 قانون آیین دادرسی کیفری ،” اگر مقامات و مقامات از یک جرم غیرقابل توصیف در حوزه کاری خود مطلع شوند ، آنها موظفند سریعاً به دادستان عمومی اطلاع دهند. “بنابراین ، آقای نجفی کار خود را انجام داد.

وکیل محمدعلی نجفی افزود: این حكم خلاف قوانین مربوطه است و چنین حكمی نباید صادر می شد. در این حالت حکم بی گناهی برای شهرداری منطقه 2 صادر شده است ، بنابراین اگر شهردار منطقه 2 اقدام صحیح انجام دهد ، آقای نجفی رویه صحیح را طی کرده و باید تبرئه شود.

وی افزود: ما در روزهای آینده به این حکم اعتراض خواهیم کرد.

گودرزی درباره پرونده قتل میترا استاد نیز گفت: این پرونده به شعبه 41 دیوان عالی کشور به ریاست قاضی رضینی ارجاع شده است و در حال بررسی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید