رسانه عمومی

بازسازی و احیای اراضی آسیب دیده از آتش‌سوزی در تمام نقاط کشور

معاون وزیر حفاظت و امور اراضی سازمان ملی جنگلها ، مراتع و آبخیزداری در جلسه شورای پارس آتش نشانی ، منابع طبیعی و مدیریت بحران گفت: پیش بینی می شود شاهد کاهش آتش سوزی و عدم تکرار منابع طبیعی باشیم.

به گزارش سلام دکتر بهمن افراسیابی در جلسه شورای حفاظت از منابع طبیعی در پارس و مدیریت بحران با بیان اینکه گرما و خشک شدن پوشش گیاهی باعث ایجاد محیطی برای ایجاد آتش سوزی شده است ، اظهار داشت: بارندگی مناسب در سال جاری باعث افزایش پوشش گیاهی برای مراتع شده و این خطر آتش سوزی است و چند برابر شده است.

وی از بسته شدن مناطق و مناطق حساس به آتش سوزی در منابع طبیعی کشور خبر داد و گفت: “مطابق با سیاست های اعلام شده در برنامه از نهم تا نود و نهم سازمان جنگلها ، این سازمان طرحی را برای بستن مناطق بحرانی آتش سوزی در اولویت قرار داده و اقدامات انجام شده است.” عملیات اطفاء حریق در کشور برگزار می شود و امکانات و تجهیزات در این مناطق جمع آوری می شود.

افراسیابی افزود: پیش بینی می شود با اقدامات و فعالیت های پیشگیرانه ، شاهد کاهش آتش سوزی و عدم عود در مناطق منابع طبیعی باشیم.

معاون حفاظت از جنگل و امور اراضی جنگل ها و مراتع و سازمان مدیریت آبخیزداری گفت: متأسفانه بخش عمده ای از آتش سوزی های زمینی منابع طبیعی انسانی است که در بیشتر موارد می تواند ناشی از سهل انگاری و سهل انگاری در آتش سوزی توسط برخی گردشگران یا بهره برداران باشد. . آتش سوزی های بزرگ در مناطق گرانبها طبیعی می شود ، اما در برخی موارد درگیری بین ساکنان محلی و درگیری های قومی عامل برخی از این آتش سوزی ها است که باید با تقویت نیروهای امنیتی و استفاده از مانیتورهای فصلی برای رفع درگیری ها تقویت شود. ایجاد وحدت بین جوامع و روستائیان و آگاه ساختن مردم از جلوگیری از بروز چنین حوادث.

وی افزود: طبق قانون ، دستورالعملهای قضایی و مکاتبات با نهادهای نظارتی ، حکم درمورد افرادی که عمداً به جنگلها و مراتع آتش زده اند حداقل 10 سال زندان است که این روش خوبی برای برخورد با متخلفین و متخلفین است. این یک عامل مهم پیشگیری از آتش سوزی در این مناطق است.

معاون وزیر حفاظت و امور اراضی جنگل ها ، مراتع و مدیریت آبخیزداری گفت: طبق برنامه ریزی ها ، این مناطق در برنامه های توانبخشی سازمان از جمله کاشت درخت یا کاشت درخت قرار دارد. هرگونه انتقال در این مناطق به شدت ممنوع خواهد بود.

سرهنگ علی عباس نژاد فرمانده یگان حفاظت در سازمان مدیریت جنگل ها ، مرداب ها و آبخیزداری به تلاش های سازمان جنگل ها در جلوگیری از آتش سوزی منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: “موضوع آتش سوزی باید با حساسیت و نظارت بیشتری برطرف شود.” می توان با همکاری نهادهای نظارتی و قضایی تلاش هایی برای بهبود حفاظت از اراضی ملی انجام داد.

وی از مهمترین اقدامات وی بر تقویت تجهیزات و امکانات حفاظتی به منظور جلوگیری از آتش سوزی تأکید کرد و گفت: فعال سازی تجهیزات واحد حفاظت ، ایجاد شبکه بی سیم داخلی ، نصب دستگاه های ردیابی سارق و تنظیم مناسب نیروهای آتش نشانی در زمان وقوع تصادف. درست است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل و مرجع جنگل و آبخیزداری کشور با تأکید بر شناسایی علل آتش سوزی ، دستگیری سریع متخلفین و تشکیل پرونده علیه آنها ، اظهار داشت: “با توجه به اینکه علت بیشتر آتش سوزی ها انسان است ، باید در این زمینه اقدامات بیشتری با ترتیب و نظارت بیشتر انجام شود. تخلفات و شناسایی مجرمان با همکاری سرویس های امنیتی.

سید امیر مسعود جلالی ، رئیس دفتر حفاظت از جنگل ها و حفاظت از مراتع و مدیریت آبخیزداری گفت: احتمال آتش سوزی در مناطق جنگلی و مراتع افزایش یافته است.

وی با تأکید بر اقدامات پیشگیرانه از جمله ایجاد آتش سوزی در مراتع و مناطق جنگلی ، افزود: علاوه بر این ایجاد فرهنگ ، ارائه آموزش و ارتقاء مسائل پیشگیری از آتش سوزی در بین مردم می تواند موثرترین راه برای جلوگیری از آتش سوزی باشد.

جلالی در اشاره به حضور نیروهای مردمی و امدادی در قوه مجریه ، به ویژه ستاد مدیریت بحران ، دیهاران ، محلات ، شوراهای اسلامی ، جوامع محلی و سایر گروههای داوطلبانه در عملیات اطفای حریق در مناطق جنگلی و مراتع ، جلالی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم همکاری کنیم شتاب نزدیک به پیشرفت. کاهش آتش سوزی در مناطق برای جلوگیری از آسیب بیشتر.

میرزایی رئیس دفتر آموزش ، ارتقاء و مشارکتهای مردمی اداره کل جنگل و مراتع و آبخیزداری کشور بر لزوم همکاری گسترده با سازمانهای مردمی و تشکیل گروه های آتش نشانی عمومی تأکید کرد. سازمانهای مردمی برای حفاظت از طبیعت و اعضای سازمان های محیط زیست افتخاری هستند و از این نظر باید تلاش خود را برای توسعه فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و جلوگیری از آتش سوزی دو برابر کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری ، جهانبخش بهمنی ، معاون وزیر حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی در استانداری فارس ، در این جلسه گزارشی مفصل از اقدامات انجام شده توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس برای جلوگیری و رفع بحران آتش نشانی ارائه داد. . ارائه شده در زمینه منابع طبیعی.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید