رسانه عمومیکسب و کار سلامتی

ایا ژل تاخیری باعث نازایی میشود؟

یکی از مشکلات رایج در روابط جنسی، مشکل انزال زودرس است که رابطه زناشویی را برای هر دو طرف به شدت ناخوشایند می کند. تقریباً 39 درصد از مردان در مقطعی از زندگی خود با این مشکل مواجه می شوند. امروزه یکی از رایج ترین راه های مقابله با این مشکل استفاده از دارو تاخیری است. اما باید بدانید که این داروها در دوران بارداری بر اسپرم تاثیر می گذارند.

قرص ها و اسپری های تاخیری

تأخیر در مصرف داروها می تواند به تأخیر در دوره رضایت مرد، جلوگیری از انزال زودرس، طولانی شدن رابطه جنسی و بهبود روابط کمک کند. این قرص ها از داروخانه ها و سایت هایی که محصولات جنسی می فروشند در دسترس هستند. اسپری‌های تاخیری می‌توانند با بی‌حس کردن آلت تناسلی به دوام رابطه شما کمک کنند. به طور معمول، این اسپری ها از لیدوکائین و بنزوکائین تشکیل شده اند که باعث بی حسی موضعی آلت تناسلی فرد می شود.

عوارض داروی تاخیری

پیشگیری از نعوظ: یکی از عوارض محصولات دیر رهش بی حسی است که از نعوظ جلوگیری می کند. در این صورت باید بگذارید دارو از بین برود و رابطه را از سر بگیرید.

کاهش لذت جنسی: با استفاده از داروهای تاخیری می توانید رابطه جنسی طولانی تری داشته باشید، اما این بدان معنا نیست که احساس بهتر و بهتری دارید. برخی از داروهای تاخیری، مانند اسپری ها و کرم ها، می توانند لذت را کاهش دهند.

می توان داروی بیهوشی را به همسرتان منتقل کرد: کرم ها و اسپری هایی که برای درمان انزال زودرس استفاده می شوند و روی آلت تناسلی استفاده می شوند، می توانند در حین رابطه جنسی به همسرتان منتقل شوند. بنابراین، برای جلوگیری از این مشکل باید دستورالعمل ها را دنبال کنید.

آیا قرص تاخیری از بارداری جلوگیری می کند؟

یکی از عوامل مهم در بارداری تخمک است. اگر اسپرم کیفیت خوبی داشته باشد، نمی تواند از دیواره تخمک عبور کند و باعث بارداری نمی شود. مصرف دیرهنگام دارو بر شکل و تعداد اسپرم طبیعی تاثیر گذاشته و این روند می تواند بر باروری تاثیر بگذارد. تعداد کم اسپرم نیز بر جنسیت جنین تأثیر می گذارد. در کل می گویند برای پسر دار شدن باید اسپرم قوی داشته باشید. در نتیجه، قرص ها نیز می توانند شانس پسردار شدن را کاهش دهند. (در مورد انواع کرم تاخیری در این مقاله فروشگاه زوجیم بیشتر بخوانید).

استفاده از دوش تاخیری در بارداری

اسپری های روزانه حاوی مواد شیمیایی بسیاری است که از بدن مادر از طریق معده وارد جریان خون می شود و در نهایت به جنین می رسد و گاهی اوقات دیده شده است که باعث سقط جنین می شود. باید توجه داشته باشید که استفاده زیاد از اسپری تاخیری روی بارداری همسرتان تاثیر منفی می گذارد زیرا مواد شیمیایی موجود در این نوع اسپری با استفاده طولانی مدت اسپرم مرد را ضعیف می کند به طوری که اسپرم به تخمک نمی رسد. بنابراین امکان لقاح وجود ندارد و در دراز مدت منجر به ناباروری مردان می شود.

تاثیر قرص های تاخیری و انواع آنها

بسیاری از داروها و قرص های مورد استفاده برای درمان زود انزالی توسط پزشکان تجویز می شود. رایج‌ترین آنها مهارکننده‌های بازجذب سروتونین، مانند سرترالین، یا مهارکننده‌های فسفودی استر نوع 5، مانند سیلدنافیل (ویاگرا) و تادالافیل (سیالیس) هستند. مهارکننده های بازجذب سروتونین با ترشح مقدار زیادی سروتونین در مغز، استرس را کاهش می دهند. در نتیجه زمان رسیدن به ارگاسم افزایش می یابد. مهارکننده‌های فسفودیستر نوع 5، مانند سیلدنافیل، فشار خون آلت تناسلی را افزایش می‌دهند و ماندن در یک رابطه را برای مدت طولانی‌تری آسان‌تر می‌کنند.

تاثیر سیلدنافیل بر اسپرم

قرص سیلدنافیل اغلب در داروخانه ها با نام های ویاگرا، ارکتو، SDF و ویسارسین فروخته می شود. این قرص با تاثیر بر اسپرم در درمان اختلال نعوظ موثر است. همچنین باید بدانید که مصرف کوتاه مدت این قرص باعث افزایش حرکت مثبت اسپرم در مردان می شود.

تاثیر وگادول بر روی جنین

باید بدانید که مصرف این قرص برای آقایان هیچ تاثیر منفی روی جنین نخواهد داشت. اما برای اطمینان بیشتر می توانید با معاینات و سونوگرافی از سلامت جنین مطمئن شوید. علاوه بر کرم تاخیری می توانید از قرص تاخیری آمریکایی نیز استفاده نمایید.

تاثیر ویزارسین بر بارداری

بیسارسین با افزایش جریان خون به اختلال نعوظ کمک می کند و با تحریک مردان عملکرد جنسی را بهبود می بخشد. البته لازم به ذکر است که مصرف این قرص حتما باید با تجویز پزشک انجام شود و قبل از اقدام برای بارداری با پزشک خود مشورت کنید.