رسانه عمومی

او حسین علیزاده است – سلام دکتر

موسیقی کار ما نیست ، این اشتیاق ماست. موسیقی به من اعتماد به نفس داده است. “حتی قبل از حرکت ، زمانی که من در تنگنا بودم ، فقط شجاعت لازم بود تا از آن عبور کنم … موسیقی پاسخ یک فرد به زندگی شاد یا غمگین او است.”

به گزارش سلام دکتر ، عصر ایران او نوشت: «اول سپتامبر سالروز تولد موسیقیدان و آهنگساز استاد حسین علیزاده است. موسیقیدانی که طبق تاریخ ، یکی از بزرگترین استادان موسیقی این منطقه است. هر زمان که می خواهید تجربه مقدس نقش موسیقی سنتی ایرانی و ترکیب مناسب با شعر را تجربه کنید ، پیشنهاد می کنم آلبوم شورنگیز را بشنوید.

تنها یک آلبوم از آثار او برای حفظ نام او در تاریخ موسیقی ایران کافی است. حال به خاطر داشته باشید که شما تعداد زیادی موسیقی و آهنگ ایمن به این خودرو اضافه کرده اید. آلبوم هایی مانند حصار ، نینوا ، نوروز ، ترکمن ، شورنگیز ، آوای آنلاین ، فریاد ، ساز خموش و … یا موسیقی فیلم هایی مانند دلشدگان ، گبه ، لاک پشت ها نیز پرید ، نیوهمانگ و غیره.

حسین علیزاده ، چند سال پیش در پاسخ به نقش موسیقی در زندگی شخصی و اهمیت آن در جامعه گفت: موسیقی کار ما نیست ، شور و اشتیاق ماست. موسیقی به من اعتماد به نفس داده است. حتی قبل از حرکت ، زمانی که در شرایط سختی قرار داشتم ، گذر از آن فقط شجاعت می طلبید … موسیقی نگرش فرد به زندگی شاد یا غمگین او است.

حسین علیزاده در سال 1961 در منطقه سید ناصرالدین تهران از پدری از ارومیه و مادری از تهران متولد شد. وی پس از تحصیل در هنرستان موسیقی به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران رفت و همزمان در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی به تحصیل و اجرای برنامه پرداخت.

پس از ورود به محل برگزاری در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران ، با حضور علمایی چون حبیب الله صالحی ، محمود کریمی ، علی اکبر شهنازی ، داریوش صفوت ، نورعلی خان برومند ، سعید هرمزی ، یوسف فروتن و عبدالله خان دوامی. به

علیزاده در سال 1347 به عضویت ارکستر رودکی درآمد. وی به عنوان عضو مرکز چاووش در کنار دیگر نوازندگان ایرانی مانند محمدرضا لطفی و پرویز مشکاتیان آثار بی پایان موسیقی ایرانی به نام مجموعه موسیقی چاووش را اجرا کرد. تأثیر قابل توجهی بر آموزش نوازندگان و خوانندگان پس از درگیری در مورد نوشتن دانشجویان موسیقی.

پس از تعطیلی و تعطیلی دانشگاه چاووش ، علیزاده برای ادامه تحصیل در رشته موسیقی به دانشگاه آزاد برلین رفت و در اواسط دهه 1960 با بازسازی شیدا و عارف به ایران بازگشت. کنفرانس ها در تالار وحدت. این آهنگ بعدها با صدای شهرام ناظری در آلبوم به همین نام برای همه منتشر شد.

حسین علیزاده همکاری خود را با محمدرضا شجریان ، کیهان کلهر و همایون شجریان در اواخر دهه 1970 آغاز کرد که منجر به کنسرتهای زیادی در اروپا و آمریکا و کنسرت با بم در تهران شد. حاصل همکاری شجریان و علیزاده آلبوم های فریاد ، همنووا با بم ، داداد بیداد ، زمستان و نوا است.

علیزاده در سال 1983 با ژیوان گاسپاریان همکاری کرد که منجر به کنسرت در کاخ نیاوران شد ، که بعداً به عنوان آلبومی با عنوان “مشاهده آب سفید” منتشر شد و به مرحله نهایی جوایز گرمی موسیقی جهانی رسید.

حسین علیزاده تجربیات موفقی در کمک به ساخت سازهای جدید دارد که از جمله آنها می توان به اختراع سازهای آهسته و هیجان انگیز اشاره کرد که در کنسرت های خود نیز از آنها استفاده می کند.

حسین علیزاده یک هنرمند فرهنگی و هنری است که همیشه موسیقی ایرانی را در هر شرایطی ، در هر زمان و هر مکان به بالاترین سطح رسانده است. استرس سلامت و شادی!

پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید