رسانه عمومی

انهدام باند جعل نسخه های پزشکی در پایتخت

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت از انهدام یک گروه 4 نفره با جعل نسخه ها خبر داد و گفت: متهمین از نسخه های دروغین برای تهیه داروهای نادر و فروش آنها در بازار آزاد استفاده می کردند.

به گزارش خبرگزاري ايران ، سرهنگ بازپرس “قاسم دستاكال” در اين باره اظهار داشت: در اواخر فروردين ماه ، دادستان كل و انقلاب در منطقه تهران براي تحقيقات تخصصي پايگاه سوم پليس اطلاعات تهران 6 پرونده را به يك دانشگاه پزشكي ارجاع كردند. .

وی افزود: مطالب پرونده این پرونده حاکی از آن است که برخی از افراد با نسخه نادرست به دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کرده و برای داروهای بیمار نادر درخواست کردند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اینکه فروش داروهای نادر محدود است و هر بیمار به موقع از این داروها استفاده می کند ، ادامه داد: مراقبت ویژه را آغاز کردم.

سرهنگ دستاکل گفت: تا زمانی که مأموران نتوانند جوانی را که به دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کرده است شناسایی کنند و با دستگیری وی با یک نسخه جعلی برای خرید یک داروی نادر ، ترافیک کنترل شد.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اضافه کرد: با دستگیری مظنون اول این پرونده ، دو نفر از همدستان وی که در خارج از دانشگاه سرگردان بودند شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی توضیح داد: با انتقال متهمان به پایگاه سوم ، مقرر شد سه متهم سابقه اعتیاد داشته باشند و در ازای دریافت پول ، آنها به دانشگاه علوم پزشکی ارجاع داده و یک داروی نادر با تجویز جعلی را با نسخه جعلی به رهبر باند تهیه کردند.

وی با بیان اینکه متهمان گفتند که رهبر این باند مردی سی و نه ساله بود که نسخه های جعلی تهیه کرد و به آنها داد.

سرهنگ دستاکل گفت: “پس از تحقیقات پلیس ، مخفیگاه رهبر باند در نزدیکی خیابان شریعتی شناسایی شد. وی در هماهنگی قضایی متهم در مخفیگاه وی دستگیر شد. پس از انتقال به پایگاه سوم ، وی به این جنایت اعتراف کرد و اظهار داشت که آزاد به بازار در گذرگاه ها فروخته شده است.”

براساس وب سایت پلیس ، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی کلانشهر با اشاره به لزوم بررسی دقیق ارزش مراحل کیفری متهم عنوان کرد: مظنون اصلی این پرونده توسط پلیس آگاهی برگزار شد و سایر متهمان به زندان فرستاده شدند. .

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید