رسانه عمومی

افزایش ۴۵ میلیاردی بودجه قم در سال ۱۴۰۰

سلام دکتر / قم یک نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 60 میلیون نفر برای تکمیل مترو قم در سال آینده پیش بینی شده است و اعتبارات لازم برای احداث جاده دریاچه نمک قم از منابع کشور تأمین شده است.

احمد امیرآبادی فراهانی دوشنبه شب در جلسه رسمی و جلسه عمومی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه سال آینده 45 میلیارد به بودجه استان قم اضافه می شود ، گفت: قسمت مهمی که به قم توزیع می شود ناحیه.

وی افزود: ردیف بودجه همچنین هدف تکمیل پروژه های زباله پردیسان از منابع ملی در سال 1400 است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع توازن مدنی در اجرای پروژه های عمرانی ، امدادی ، سبز و فرهنگی گفت: از جامعه قم می خواهیم توجه بیشتری به مناطق آسیب دیده دریافت شده در آینده داشته باشند سال هر پروژه ای که با پیش بینی کمبود منابع مالی در شهر قم آغاز نشود ، وفاداری مردم است.

وی گفت: از شهرداری قم خواسته می شود تا در بودجه سال آینده به مسئولیت های اجتماعی خود توجه بیشتری کند. طبق بررسی ها ، این شورای بزرگترین شورای بهداشت شهرستان از زمان تاسیس تاکنون بوده است

یک نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: طی 5 قانون کار شورای اسلامی شهر قم ، هیچ یک از اعضای این سازمان شکایت کیفری در دادگاه ها و کمیته ارائه نکردند. امروز ، در سراسر کشور ، متوجه می شویم که شورای شهر جلساتی را در زندانها برگزار می کنند ، یا برخی از اعضای آنها به جرم دستگیر شده اند.

وی تأکید کرد: ادغام بودجه سال آینده استان قم از نظر درآمد و هزینه پیش شرط است و تقسیم بین بودجه فعلی و رشد در شرایط اضافی حاکم در کشور رضایت بخش است. طبق آمار ، سهم سیستم بودجه فعلی از توسعه دولت 85 تا 15 درصد است ، در حالی که واقعیت این است که امروز تمام هزینه های دولت صرف هزینه های جاری می شود و گزارشی از پروژه های توسعه ای گزارش نشده است.

امیرآبادی توضیح داد: بودجه دولت برای سال آینده به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و بخشی از درآمد بودجه به ویژه در بخش نفت پیش بینی شده است که دستیابی به آن بسیار دشوار است.

یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی قم یادآور شد: دولت به دلیل افزایش بدهی های خود به بانک مرکزی در سال های اخیر آمادگی بازپرداخت بدهی های خود به دولت ها را نداشته و بودجه سال آینده اعتبار تأمین نمی کند برای بازپرداخت بدهی دولت به جوامع.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: 90 هزار میلیارد تن از بودجه واو برای تأمین حقوق بازنشستگان در تأمین اجتماعی در نظر گرفته شده است و هیچ اعتباری از این سمت به جوامع توزیع نمی شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید