رسانه عمومی

اسکان موقت۲۷ خانواده در پی خطر عدم استحکام ۷ ساختمان در پاکدشت

پس از اخباری مبنی بر تخلیه 27 خانواده به دلیل “رکود زمین” در باكدشت ، مدیر كل ستاد بحران تهران موضوع سقوط را انكار كرد و در این رابطه توضیحاتی ارائه داد.

منصور تا حدودی در گفتگو با سلام دکتر است و در مورد خبر از ریزش زمین در شهر باکدشت و تخلیه 27 خانواده ، وی گفت: “محله ای در باکدشت معروف به محله آل رمل وجود دارد و حدود 10-10 سال پیش بود که مکانی برای جمع آوری مخلوط رودخانه از بستر رودخانه و فجایع فصلی بود.” بنا به اختیار مسئولان و مدیریت شهری وقت آن است که مخلوط ماسه را برداشت کرده و آن را به یک معدن متروکه تبدیل کنیم. متأسفانه ، برخی از ذینفعان هفت ساختمان را در معدن ماسه ای متروک با سدهای ناامن (زباله های ساختمانی ، خاک های دستی و انباشت) و راه اندازی کاذب ساخته و سطح آن را بدون مقاومت در برابر خاک قرار داده اند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد این هفت ساختمان که شامل 27 واحد مسکن است نیز برای ساخت و ساز و تکمیل پروانه دارند.

مدیرکل بحران تهران افزود: مدتی قبل ، پس از گذشت 10 سال از ساخت این ساختمانها ، ترک هایی روی دیوارهای این ساختمانها دیده شده بود و مالکان به شهرداری می رفتند و در مورد آن می گفتند. سپس با توجه به اینکه شهرداری احتمال خطر مشترک این هفت ساختمان را درک کرده بود ، شروع به اقامت موقت جمعیت 27 واحدی کرد.

درهاتی اضافه کرد: “در حقیقت ، این اقدام یک رویکرد پیشگیرانه است که هدف آن جلوگیری از آسیب های ثانویه ناشی از ریزش احتمالی ساختمانهای ناامن در این منطقه است و مشکل زمین گیر شدن رخ نداده است که یک پدیده طبیعی و طولانی مدت در این منطقه است.”

وی افزود: تحقیقات در حال انجام است تا مشخص شود چه کاری در این زمینه انجام شده است و عاملان بالقوه چه کسانی هستند. پس از آن ، شهرداری نتیجه را اعلام می کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید