رسانه عمومی

ادامه روند صعودی دلار در معاملات خارجی

شاخص دلار برای سومین روز متوالی صعودی بود.

به گزارش سلام دکتر ، به نقل از رویترز ، انگلیس به اولین مرکز تحول تاج در جهان تبدیل شده است و قدرت نسل جدید بیش از هر زمان دیگری است. تعداد مرگ و میر روزانه ناشی از بیماری کووید در بسیاری از کشورهای اروپایی زیاد است و کشورهای اروپایی برای بازگشت به شرایط پیش از اپیدمی باید دوباره منتظر رشد اقتصادی کند و دوره های طولانی مدت باشند. برخی از مقامات بهداشتی اروپا هشدار داده اند که هدف فعلی ایمن سازی برای 70٪ از شهروندان اتحادیه اروپا تا سال 2022 باقی خواهد ماند.

دفتر خزانه داری در ارزیابی خود از وضعیت اقتصادی کشور پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی بزرگترین اقتصاد جهان در سال جاری به 4.6 درصد برسد که اگرچه کمتر از دو درصد برآورد قبلی است ، اما 8.1 درصد بیشتر از سال گذشته انجام دهید از سوی دیگر ، وضعیت اقتصادی در اروپا نگران کننده است و در پایان دسامبر سال 2020 ، نرخ بیکاری در منطقه یورو با افزایش 0.1 درصدی نسبت به مدت مشابه ماه گذشته به 7.5 درصد افزایش یافت ، اما این میزان در اتحادیه اروپا در مقایسه با ماه گذشته 8.4 درصد گردش مالی نداشته است. این بالاترین نرخ بیکاری در منطقه یورو در سه ماه گذشته است.

وزارت ارتباطات و امور داخلی ژاپن اعلام کرده است که نرخ بیکاری در این کشور تا پایان دسامبر به 2.9 درصد رسیده است که نسبت به ماه قبل بدون تغییر است. این کمترین نرخ بیکاری در کشور از ژوئیه سال 2020 است. با توجه به عوامل فصلی ، تعداد بیکاران ژاپنی در حال حاضر 2.4 میلیون نفر برآورد شده است که 6000 نفر بیشتر از تعداد بیکاران ثبت شده در همان زمان در سال 2019 است.

وضعیت اقتصادی کشورهای اروپایی نیز تا حد مطلوبی فاصله دارد و توسعه اقتصادی بسیاری از آنها در حد صفر یا منفی است. اقتصاد آلمان سال 2020 را با رشد منفی 5 درصدی به پایان رساند ، اگرچه بهتر از عملکرد سال 2009 با رشد منفی 5.7 درصدی است ، اما یکی از بدترین عملکرد اقتصاد آلمان در تاریخ معاصر است. پیتر آلتمایر – وزیر اقتصاد آلمان می گوید خواندن وضعیت فعلی دشوار است و می گوید او انتظار ندارد اقتصاد آلمان قبل از سال 2022 به سطح قبل از کرونا برگردد. در سه ماهه چهارم سال گذشته ، رشد سیستم آلمان فقط 0.1 است درصد

آژانس آمار فرانسه در گزارشی اعلام كرد كه در سه ماهه چهارم سال 2020 ، نرخ رشد اقتصادی این كشور 1.3 درصد بوده كه 0.2 درصد كمتر از پیش بینی و 19.8 درصد كمتر از رشد اقتصادی ثبت شده است. سه ماهه قبلی است به صورت سالانه ، متوسط ​​رشد اقتصادی فرانسه در 12 ماه منتهی به دسامبر منفی بوده و 8.3 درصد بوده است.

برخلاف برخی از انتظارات ، چین و ایالات متحده حداقل در ابتدای فرآیند در دوران بایدن روابط سطح پایینی را تجربه نکردند و اختلافات بین دو طرف بطور قابل توجهی ادامه داشت. چوی تیانكای – سفیر چین در ایالات متحده ، در اولین سخنرانی خود در برابر مقامات ارشد چین در مورد روابط با ایالات متحده ، گفت چین همیشه به دنبال روابط صلح آمیز با ایالات متحده است و واشنگتن نباید از خط قرمز عبور كند. تیانكایی با بیان اینکه ایالات متحده رابطه خود را با چین می فهمد ، گفت: “این نام غلطی است كه برخی از مقامات آمریكایی از چین به عنوان یك رقیب استراتژیك یاد می كنند.”

کارآفرینان پیش بینی روزهای آینده را مشاهده می کنند ، به ویژه اکنون که تعداد مفسران در سراسر جهان از 100 میلیون نفر فراتر رفته است. در اروپا ، دولت آلمان پیش بینی رشد خود در سال جاری را به 3 درصد کاهش داده است ، که کاملا کمتر از پیش بینی قبلی 4.4 درصد است. آلمان طی روزهای اخیر افزایش بی سابقه ای در تعداد مودیان و قربانیان داشته است و دولت مجبور شده است محدودیت های بیشتری را برای کاهش سرعت انتشار ویروس اعمال کند.

شاخص مدیران خرید آلمان نشان می دهد که درک مدیران تجاری از سیستم در ماههای اخیر اندکی بهبود یافته است. با این حال ، این پیکان فاصله مهمی با سطح قبل از تاج نیز دارد و تا زمانی که واکسن ها بسیار مثر نباشند ، روند فعلی ادامه دارد. نیاز به حداقل دو بار واکسیناسیون و عدم دسترسی به واکسن در کشورهای فقیر از دلایل نگرانی تاجران در مورد پایان بحران تاج تا پایان سال است. سازمان بهداشت جهانی (WHO) همچنین از کشورهای ثروتمند خواسته است به کشورهای واکسینه نشده کمک کنند بدون آنها واکسینه شوند.

کریستین لاگارد ، رئیس سابق صندوق بین المللی پول و رئیس فعلی بانک مرکزی اروپا ، اظهار داشت که امیدوار است سال 2021 سال احیای اقتصاد جهانی باشد. وی گفت: “ما همچنین از عدم اطمینان زیادی در مورد آینده برخوردار هستیم.” لاگارد در سخنرانی خود در مجمع تجارت جهانی گفت سیاست های پشتیبانی بانک مرکزی اروپا برای تقویت رشد اقتصادی در سال 2021 ادامه خواهد داشت و من پیش بینی می کنم که رشد اقتصادی ادامه داشته باشد. نرخ منطقه یورو امسال 3.9 درصد افزایش یافته است.

در نتیجه ، بیش از 104199451 مورد بیماری کرونا قلب گزارش شده است که از این تعداد 2،256،203 نفر فوت کرده اند. در میان بسیاری از کشورها ، بالاترین کشورها ایالات متحده با 456.056 ، برزیل با 225159 ، مکزیک با 159،100 ، هند با 154،629 و انگلیس با 108،013 است.

سرعت شیوع کرونا منجر به ثبت رکوردهای جدید مرگ روزانه ویروس کرونا شده است ، در 20 ژانویه به 17374 فوت در روز رسیده و رکورد قبلی 29 دسامبر را شکسته است. با رکورد 14117 فوت ، آن را شکست.

کیت جوکیس ، حسابدار خارجی در بانک عمومی سوسیه گفت: “به زبان ساده ، ارزش فعلی دلار برای معامله گران بسیار زیاد است و به همین دلیل فکر می کنم روزهای بد دلار همچنان ادامه دارد.” بازارها به آنچه در سیاست های پولی اتفاق می افتد پاسخ می دهند و با شرایط فعلی فشار زیادی بر دلار وارد می شود. در مقایسه با ماه های اول سال ، جذابیت دلار برای بسیاری از معامله گران کاهش یافته است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز به سبد ارزهای جهانی را اندازه گیری می کند ، در معاملات امروز 0.2 درصد بالاتر و در 91203 واحد نگه داشت. نرخ ارز هر فرانک سوئیس 1112 دلار اعلام شده است (نرخ های فوق با توجه به ساعت معاملات در بازارهای مالی نیویورک محاسبه می شود).

ارزهای اروپایی

در آخرین معاملات پوند ، پوند زیر 0.17٪ با قیمت 1.364 دلار معامله شد. یورو پس از ماندن در کانال 1.20 با افت 0.38 درصدی به 1.202 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای مالی آسیا دلار با 0.14 درصد افزایش به 105.081 ین رسید. در برابر استرالیایی ها ، آنها دلار آمریکا را با 1318 دلار مبادله کردند. نرخ ارز دلار نیز معادل 6456 یوان کانادا است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید