رسانه عمومی

آیا نانو فیلترها برای همه نیروگاه‌ها قابل استفاده هستند؟

برخلاف برخی مقامات که گفتند استفاده از این عصاره برای تمام نیروگاه های کشور امکان پذیر نیست ، مدیر گروه کار مرکز توسعه فناوری نانو تأکید کرد که تهیه روغن پاک می تواند برای کاهش آلودگی گیاهان از روش های فن آوری ارائه شده توسط شرکت های مبتنی بر فناوری در مزیت از فیلترهای نانو.

به گزارش سلام دکتر علی رغم اینکه به گفته برخی مسئولان ، استفاده از فناوری های اگزوز برای کاهش آلودگی هوا برای تمام نیروگاه های کشور امکان پذیر نیست ، اما محققان در این مرحله ، با اشاره به روش های هدر رفت سه میدان مختلف انرژی ، تأکید کردند که همه نیروگاه ها سوخت تمیز تهیه کنید آنها می توانند به سیستم های صدور مجوز مجهز شوند.

علی اصغر نجیمی ، مدیر تیم تولید مرکز توسعه فناوری نانو در مصاحبه با سلام دکتر مجوزهای نانو شامل دو دسته “هوای ورودی” و “هوای خروجی” شرکت ها و بخش ها است و اظهار می دارد: “هر شرکتی که دارای یک ماشین یا توربین در هوا باشد ، که در حال حاضر در زمینه فن آوری” الیاف نانو “در ما مجاز به استفاده از دستگاه هایی برای تولید نانوالیاف و مدل های نانو هستیم که از سال 2011 توسط شرکت های مبتنی بر فناوری ساخته شده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی از شرکت های این صنعت برای تمیز کردن هوای خروجی شعب خود چنین مجوزهایی را وارد می کنند ، ادامه داد: اما به دلیل تصویب این قانون ، آنها از فروش به ایران و شرکت ها خودداری کردند. درست است و آنها قادر به ایجاد چنین مجوزهایی در تولید هستند ، بنابراین در حال حاضر در یکی از شرکت های تولید کننده 5 خط تولید از این نوع پروانه ها تنظیم شده و ظرفیت بالایی را در ایجاد دستورات لازم برای ورود باد به صنایع ، ساخت واحد و نیروگاه ها

نجیمی با بیان اینکه سایر شرکت ها نیز نانو فیلترهای داخلی را خریداری کرده و خطوط نانو را برای حمل و نقل هوایی شاخه های صنعتی راه اندازی کرده اند ، خاطرنشان کرد: بخشی از این مجوزها ورود هوای تازه به محفظه احتراق است. وقتی هوای تازه وارد اتاق می شود کرم کامل می شود.

نجیمی می افزاید: این ویژگی هم مصرف سوخت را کاهش می دهد و هم آسیب قسمت های متحرک دستگاه را کاهش می دهد و نتیجه این دو عامل کاهش هزینه های نگهداری در فروشگاه هایی است که از فیلترهای نانو استفاده می کنند.

مدیر مرکز توسعه فناوری نانو افزایش بهره وری انرژی در نیروگاه ها را از دیگر دستاوردهای بهبود بهره وری و حافظه انرژی عنوان و خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش های منتشر شده ، استفاده از فیلترهای نانو برای پاکسازی هوای ورودی نیروگاه ها با افزایش کارایی توسط تقریباً کسری برای نیروگاه ها عدد بالایی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیروگاه ها از این نوع فیلترها استفاده می کنند ، اضافه کرد: علاوه بر نیروگاه ها ، نفت و گاز نیز از این نوع فیلترها در قطعات خود استفاده می کنند.

نجیمی ادامه می دهد: “با پیشرفت این فناوری ، علاوه بر فیلترهای هوا ، سوخت های نانوفیلت نیز در ذهن شرکت ها نقش بسته است و برخی از بخش های ملی نفت و گاز طبیعی از این محصول استقبال می کنند. و در مرحله توسعه ، این شرکت ها به تولید نانو فیلترهای هواپیما روی آوردند. “آنها زندگی میکنند.

وی با اشاره به تولید فیلترهای نانو برای هوای خروجی صنعتی در کشور ، خاطرنشان کرد: هوای خروجی شاخه های صنعتی آلاینده های زیادی از جمله دوده و دی اکسید کربن را شامل می شود که استفاده از فناوری “نانو الیاف” بر روی فیلترهای کیسه (مجوزهای بسته بندی) ، در کاهش شرکت های آلوده موثر است. بنابراین ، این نوع فیلترها کاربرد گسترده ای در جهان پیدا کرده است ، در حالی که این فناوری در ایران نیز تأیید شده است.

مدیر گروه توسعه فناوری نانو از شرکتهای سیمانی نام برد که بیشترین غلظت ذرات را در بین مشتریان این فناوری دارند و گفت: ذرات آزاد شده از کارخانه های سیمان می توانند چندین روز در هوا بمانند و با هوا این ذرات حرکت می کنند اما طبق مطابق استاندارد صنعت لزوماً ، آنها نیاز به استفاده از روشهای استخراج دارند که در نانو فیلترهای کیسه ای بسیار موثر هستند.

وی با اشاره به عمر بسیار مفید سایر مزایای مارکرهای کیسه ای در مدل های منظم و توضیح داده شده: آنتی بیوتیک ها و ذرات منافذ فیلترهای سطحی را پس از مدتی پر می کنند ، بنابراین فیلتر عملکرد خود را از دست می دهد ، اما مدل های مبتنی بر نانو تست ها دو بار در زندگی انجام می شود. هنجارهای فرهنگی. این ویژگی برای شرکتهای برنامه ریزی اقتصادی است.

کاربرد فیلترهای نانو برای نیروگاه های فعلی

نجیمی با اشاره به استفاده گسترده از نانو فیلترهای تولید شده توسط شرکت های مبتنی بر فناوری در زمینه های انرژی ، توضیح داد: این امر برای شرکت های انرژی اتفاق نمی افتد.

وی افزود: “چندین راه برای کار نیروگاه ها وجود دارد که یکی از آنها” مخرب “است که در آن آب شسته یا مایع می شود و بنابراین آلوده می شود و دیگری ESP یا ردیاب الکتریکی است که در آن خون بین دو مورد شارژ می شود صفحات با ایجاد اختلاف نیرو ، پس از آن ترتیب اتفاق می افتد.

این محقق در زمینه نانو استفاده از فیلترهای نانو در کیسه ها را یکی دیگر از روشهای پردازش نیروگاه های انرژی ذکر کرد و اینگونه توضیح داد: این فیلترها گازهای خروجی را وارد سیستم خاصی می کنند و با این کار هوا جذب می شود ما خراب شده ایم.

وی با تأکید بر اینکه به میزان آلودگی و نوع آلودگی نیروگاه ها بستگی دارد ، از یکی از این سه روش استفاده می شود ، گفت: “اکثر شرکت های تولید انرژی در دنیا از یکی از این روش های انرژی تجدید پذیر استفاده می کنند ، اما باید توجه داشت که در جهان قبل از مارک گذاری از نیروگاه های دارای آلودگی کمتری استفاده می شد و سپس برای کاهش بیشتر آلودگی ، گیاهان تصفیه در سیستم تولید نیروگاه های انرژی گنجانده می شدند.

پایه و اساس موفقیت در تجدید نیروگاه

مدیر خدمات صنعتی نانو تأکید کرد که باید از دو عامل “روغن خالص” و “استفاده از پالایشگاه های اکسیژن” به طور همزمان در نیروگاه ها استفاده شود. اگر سوخت مورد نیاز نیروگاه ها مشخص نباشد ، سیستم تهویه مطبوع باید تعویض شود و هزینه ها را افزایش می دهد.

نجیمی با بیان اینکه این دو محصول در کشور ما استفاده نشده است ، خاطرنشان کرد: شرکت نانو اعلام می کند که در صنعت مبتنی بر فناوری ، نانو فیلترهای مورد نیاز نیروگاه های برق آزمایش و آماده عرضه هستند ، اگرچه در صنعتی مانند صنعت ریخته گری که این نوع نانو فیلترها توسط شرکتهای مستقر در خانه تولید می شوند و این محصول آزمایشات خود را به بهره برداری رسانده است.

دبیر واحد صنعت و تجارت صنعت نانو با تأکید بر اینکه نانو فیلترهای تولید شده می توانند برای همه نیروگاه های کشور استفاده شوند ، افزود: آلودگی هوای خروجی هیچ محدودیتی در استفاده از این نانو فیلترها ندارد.

وی گفت: “زباله های نیروگاه شامل” ذرات ذره “مانند PM 2.5 ،” اکسید اکسید “،” NOX “و” SOX “است که هر یک از آنها به روش های مختلف فیلتراسیون نیاز دارند.” فیلتر کیسه یک روش معمول برای حذف ذرات است و استفاده از این فناوری برای از بین بردن آلودگی شهری مهم است. از آنجا که این فناوری اقتصادی و فناوری نانو است که این مجوزها باعث افزایش عمر مجوزها می شود ، اما حذف گازهای سمی مانند ساکس و ناکس از شرکت های انرژی به روش های دیگری مانند اسکرابر نیاز دارد که در سطح صنعت در کشور اجرا شده است. ملت

به گفته وی ، در زمینه نانو فیلترها ، 4 تا 5 شرکت و در زمینه کاربردهای مربوط به تولید نانوالیاف ، 9 مرکز صنعتی در کشور وجود دارد که محصولات بسیاری از سایت های صنعتی را ارائه می دهد.

نانو فیلترهای صنعتی ساخت ایران

به گزارش سلام دکتر ، تصفیه فرآیندی مکانیکی یا فیزیکی است که در بسیاری از صنایع مانند تولید سیمان و گچ ، پتروشیمی ها ، انتقال گاز طبیعی و کمپرسورها مورد استفاده قرار می گیرد. در طی این فرآیند ، مواد جامد معلق از آب مانند هوا ، آب ، گاز یا روغن جدا می شوند و این ذرات هنگام عبور از غشا to به الیاف موجود می چسبند و از آن عبور نخواهند کرد. بنابراین ، هرچه منافذ کوچکتر در شناسایی ، شناسایی بالاتر باشد و ممکن است در زندگی ذرات کوچکتر تداخل ایجاد کند. اما افزایش چگالی الیاف بستر فیلتر افت فشار را افزایش می دهد و بنابراین مقاومت کششی را افزایش می دهد.

استفاده از فیلترهای دارای پوشش نانوالیاف به دلیل مساحت زیاد ، نسبت طول به اندازه و چگالی کم باعث افزایش کارایی فیلتر در حفظ ذرات ریز می شود ، بدون اینکه افت فشار فیلتر به غیر نانو فیلتر افزایش یابد. این باعث افزایش دبی و در نتیجه افزایش عمر قطعات و کاهش زمان تعمیر و نگهداری می شود.

به دلیل این مزیت ، بسیاری از شرکت ها به تولید نان فیلترهای صنعتی اشتغال دارند ، بنابراین یکی از شرکت های مبتنی بر فناوری ، مفهوم ساخت و کاربرد نانوالیاف و ذرات نانو ، به ویژه آهن ربا را به منظور بهبود کیفیت زندگی بنا نهاده است. وی در اولین گام ضمن تولید دستگاه الکترونیکی برای تولید الیاف نانو ، در تولید صنعتی و محلی برخی از محصولات مانند مدل های اتومبیل با فناوری الیاف نانو موفق بود.

ساخت فیلتر روغن ، ماشین آلات و توربین های بادی چادر با استفاده از فناوری نانو الیاف برای بسیاری از وسایل نقلیه یکی دیگر از محصولات این صنعت است.

با توجه به اندازه نانومتر و منافذ نانوالیاف ، گرد و غبار و ذرات معلق کمتر از میکرون ها که از مدل های معمولی عبور می کنند ، در قلع لایه نانو الیاف قرار می گیرند و به طور متوسط ​​تا 50٪ فیلتراسیون نهایی برای کل ذرات معلق زیر میکرون افزایش نشان می دهد.

انجام سفارشات هوایی

برای جلوگیری از آسیب دیدن اجزای توربین توسط گرد و غبار و باقی مانده ها و سایر ذرات مضر هوا ، از فیلتر هوا برای جذب حداکثر میزان ذرات گرد و غبار در هوا استفاده می شود ، در این راستا ، یکی از شرکت های فن آوری با استفاده از نانو الیاف موجود در هوا ماشین فیلترها

محققان از الیاف الکترواسپون برای بهبود کارایی و کارایی تشخیص استفاده می کنند و این فن آوری ضمن افزایش جذب گرد و غبار ، باعث کاهش فشار قابل توجه نمی شود. الیاف الکتروسپان با قطر کمتر از 100 نانومتر و به طور منظم سطح کاغذ شناسایی را می پوشانند.

ساخت نانو فیلترهای صنعتی

یک شرکت دیگر مستقر در صنعت در تولید دستگاه های تصفیه هوا صنعتی که شامل سیمان ، گچ ، کاشی و سرامیک ، کارخانه های فلزی ، پالایشگاه های فلزی ، کارخانه های آرد ، کارخانه های تولید ماکارونی ، کارخانه های نفت و صنایع پتروشیمی است ، موفق عمل کرده است. این دستورات باعث افزایش کارایی دستور ، جذب ذرات بیشتری و افزایش عمر شما می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید