رسانه عمومی

آیا قیمت طلا سقوط می کند؟

سرمایه گذاران فلزات گرانبها روز جمعه از چهار درصد قیمت طلا و 10 درصد قیمت نقره ناامید شدند.

به گزارش سلام دکتر ، تحلیلگران در مصاحبه با کیتکونیوز گفتند: رشد اسکناس خزانه داری آمریکا و دلار دلیل اصلی کاهش قیمت ها در بازار فلزات گرانبها است.

طلا برای تحویل در ماه فوریه با بیش از 80 دلار معادل 4.1 درصد کاهش در روز جمعه به 1835.40 دلار رسید. در همین زمان ، بازده ده ساله خزانه داری آمریکا به بالاتر از 1.1 درصد رسید.

به گفته ادوارد مویا ، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA ، رشد فعلی بازده خزانه داری تقاضا برای دلار را افزایش داده و منجر به فروش گسترده تری در بازار طلا شده است. سرمایه گذاران در یک شرکت علاقه زیادی به رفتن به اعماق طلا دارند و همچنین ترس زیادی وجود دارد که با ادامه موفقیت جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب آمریکا در جلوگیری از بیماری همه گیر 19 ، قیمت ETF نیز کاهش یابد. شاهد فروش قوی فناوری باشید. ادوارد مویا با اشاره به اینكه بازار طلا در روزهای آینده می تواند 100 دلار تغییر قیمت داشته باشد ، از سرمایه گذاران خواست كه به دلار آمریكا توجه كنند.

وی ادامه داد: در وال استریت دیدگاهی وجود دارد که با امتناع فدرال رزرو آمریکا از افزایش نرخ بهره به این زودی ها ، ضعف دلار عمیق تر خواهد شد ، اما آنچه می بینیم بهبود ارزش دلار است که بر تجارت طلا تأثیر می گذارد.

چشم انداز اقتصادی بسیار ناچیز است ، و در میان کینتین ها و کیدین های بالا 19 مصدوم ، ایالات متحده کاهش 140،000 برابر در دسامبر را گزارش داد.

پیتر هاگ ، مدیر بازاریابی جهانی در Kitco Metals گفت: “در حال حاضر دو عامل در کاهش قیمت طلا موثر است ، از جمله رشد بازده قرارداد و رنج بازار سهام.” این امر منجر به فروش و تحویل نقدینگی شده است. اطلاعات روز جمعه نشان می دهد که اقتصاد آمریکا ممکن است در سه ماهه نخست سال جاری دچار مشکل شود. معادل یک محصول به گزارش های بد سیستم ، انتقال به نقدینگی است. پول از بازار طلا خارج شد و به سمت سهام یا اوراق قرضه رفت. همچنین ، تهیه واکسن ضعیف تر از حد انتظار است و بدتر از بهبود شده است.

ایدیج رامزارز

تحلیلگران بیشتری موافقند که بیت کوین تمرکز خود را از طلا تغییر داده است و جریان کنونی سرمایه ای که زمانی به دلیل جذب این فلز گرانبها به عنوان پناهگاه امن به طلا تبدیل می شد ، اکنون به بیت کوین تبدیل شده است.

طلا هفته گذشته 125 دلار سقوط کرد ، در حالی که بیت کوین با بیش از 10 هزار دلار افزایش به بالاترین قیمت 41000 دلار در روز جمعه رسید.

شان لاسک ، مدیرعامل Walsh Trading به Kitconnews گفت: “بیت کوین در دسترس بودن سرمایه گذاران جدیدی است که به دنبال مکان های امن هستند.” بیت کوین با جذب سرمایه گذاران طلا را به خود جلب می کند.

مویا هشدار می دهد که علی رغم جذابیت ارزها و تأثیر منفی کوتاه مدت آن بر طلا ، سرانجام حباب بیت کوین در مقطعی به سر می برد و انتظارات اضافی ممکن است از قیمت طلا قوی حمایت کند.

بسیاری از تحلیلگران با این نظر موافقند و معتقدند روند افزایش طلا در سال جاری تغییری نکرده است.

اگر طلا به زیر 1700 دلار برسد چه اتفاقی می افتد؟

به گفته ادوارد مویا ، بزرگترین خط بازار طلا در معاملات این هفته 1770 دلار خواهد بود که کمترین رکورد در ماه نوامبر است. وی افزود: من می خواهم طلا را حدود 1850 دلار ببینم. توجه همه به پایین ماه نوامبر خواهد بود و من تعجب می کنم اگر طلا به زیر 1800 دلار برسد. متوجه خواهید شد که این شارژ در نهایت تثبیت خواهد شد.

شان لاسک گفت: افت طلا به 1850 دلار در ماه دسامبر با افزایش تقاضای خرید روبرو شد و اکنون می تواند اتفاق بیفتد. بیشتر فروش هایی که در روز جمعه انجام شد ، فنی بود. سطح 1800 تا 1820 دلار که در اواسط دسامبر پایین است ، حفظ خواهد شد و سقوط طلا به زیر 1800 دلار نمایانگر پنج درصد قیمت از ابتدای سال 2021 تاکنون است. اگر طلا به زیر 1828 دلار نزدیک شود ، تا سطح 1800 دلار عقب نشینی می کند و راه را برای افت به 1778 دلار باز می کند.

اخبار ویژه برنامه این هفته

اخبار مهم برنامه مانند تورم ایالات متحده در روز پنجشنبه ، متقاضیان بیمه بیکاری در روز پنجشنبه ، هزینه های تولید و فروش کالاهای ایالات متحده در روز جمعه در این هفته منتشر می شود.

به گفته کیت کونیوز ، جروم پاول ، رئیس بانک مرکزی فدرال ایالات متحده نیز قرار است روز پنجشنبه در کنفرانس دانشگاه پرینستون شرکت کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید