رسانه عمومی

آغاز جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی ایران

نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران با پیام تصویری علی اصغر مونسان از روز یکشنبه (13 مرداد) رسما آغاز به کار کرد.

به گزارش سلام دکتر ، به دلیل شیوع ویروس کرونا ، بخشی از برنامه افتتاحیه این رویداد در قالب یک ویدئو کنفرانس برگزار شد که بخشی از این افتتاحیه است ، علی اصغر مونسان وزیر میراث ، فرهنگ ، گردشگری و صنایع دستی وی در پیامی ویدئویی با اشاره به اهمیت برگزاری رویدادهای جهانی صنایع دستی گفت: “رویدادهایی مانند تغییر موقعیت از موقعیت به موقعیت دیگر می تواند تغییرات ملموس را به عنوان یک فرصت ارزشمند در عین ایجاد امید نشان دهد.”

در همین راستا ، طراحی و برگزاری جشنواره جهانی صنایع دستی یکی از مشهورترین رویدادهایی است که برای تقویت جایگاه صنایع دستی برگزار می شود. »

مونسون گفت: “اگر گسترش کرونا و خطرات ناشی از آن نبود ، برگزاری این رویداد آن را بسیار بزرگتر می کرد.” “توجه به قابلیت های صنایع دستی است.”

وزیر میراث ، فرهنگ ، گردشگری و صنایع دستی ادامه می دهد: “جشن سالانه ایران تلاش می کند تا بهترین راه حل ها را در زمینه سیاست گذاری ، سرمایه گذاری انسانی ، بازار و … بیابد.” ”

“آنچه می توان به کارگران قول داد ، تأثیر چنین برنامه هایی بر امنیت غذایی و رشد اقتصادی است ، به ویژه موضوع تجارت ، که نشان داده است می تواند در خانه تولید و به فروش برساند در شرایط بسیار دشوار و حتی راه خود را به آن برساند. در مدت کوتاهی ، “او گفت. ”

مونسون می افزاید: “به ویژه از آنجا که صنایع دستی امروزه بسیار مهم شده است و به عنوان یکی از مهمترین صنایع خرد و در برخی نقاط چگونه شرکت های سبز با توسعه پایدار ارتباطات گسترده ای پیدا کرده اند ، بنابراین واضح است که پرداختن به مسائل مربوط به این صنعت ممکن است هر نوع داشته باشد. در عین حفظ فرهنگ بومی و زندگی اصلی ، بر سرنوشت سیستم اقتصادی ملی و اشتغال تأثیر واقعی بگذارید. حفظ این برنامه عالی نقطه شروع تداوم رویدادها در تغییرات مثبت آینده خواهد بود. “

پویا محمودیان ، معاون صنایع دستی وزارت میراث ، فرهنگ ، گردشگری و صنایع دستی وی در یک کنفرانس ویدیویی گفت: “جشنواره بین المللی معلولین یک رویداد بزرگ و یک خاطره فراموش نشدنی است که می تواند برخی از صنایع دستی را حتی در زمان شیوع کرونا بیشتر تقویت کند.”

وی افزود: به دلیل شیوع کرونا ، بخشی از این رویداد مهم در اینترنت در حال انجام است ، اما امیدواریم به محض پایان یافتن همه گیری ویروس کرونا ، مجدداً شاهد دسترسی همه صنعتگران باشیم.

محمودیان ادامه داد: برای پی بردن به اهمیت این جشن ، به ویژه در زمینه شهرسازی ، کافی است به برنامه های این سازمان که در چهار حوزه اصلی برنامه ریزی و اجرا شده است ، نگاهی بیندازیم.

معاون صنایع دستی انجمن میراث ، فرهنگ ، گردشگری و صنایع دستی افزود: در این جشنواره دو روش قدردانی برنامه ریزی شده است ، یکی نمایش همای زرین و دیگری نماد دست خلاق است. “جایزه همای زرین بر اساس فرهنگ توجه به حقوق مالکیت معنوی و نشانه های خلاقانه دست به هنرمندان و فعالان به عنوان یکی از بالاترین نمرات در زمینه صنایع دستی اهدا می شود.”

محمودیان ادامه می دهد: جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران دومین رویداد بین المللی مهم ایران در سال 2021 پس از جشنواره هفته ایرانی است.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: “ایران کشوری با تاریخ و تمدن غنی با 296 صنایع دستی ، 14 شهر و روستای سراسر جهان و کار 2.5 میلیون نفر آماده هر نوع همکاری است. صنایع دستی در جهان ”

عباس رضایی استاندار اصفهان وی در یک ویدئو کنفرانس با اشاره به اهمیت اصفهان در این صنعت گفت: “یک سوم هنرمندان در اصفهان مشغول به کار هستند.” این شهر مکانی برای صنایع دستی است و بیش از 60 هزار هنرمند در روستاها در بسیاری از زمینه های صنایع دستی کار می کنند. »

وی افزود: جشنواره بین المللی هنر به میزبانی اصفهان می تواند نقاط قوت اصفهان و دیگر شهرهای ایران را در زمینه صنایع دستی برجسته کند. “در واقع ، با توجه به پتانسیل عظیم در اصفهان ، این رویداد می تواند مطابق با محل برگزاری” اصفهان 2020 “باشد.”

علیرضا نصر اصفهانی ، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان و رئیس جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران وی در این نشست گفت: اصفهان یک گالری هنری است و سابقه طولانی در تولید صنایع دستی دارد.

وی افزود: در ایران صنایع بزرگی از جمله در اصفهان وجود دارد که می تواند آنها را شناسایی کرده و به رشد روزانه آنها کمک کند.

نصر ادامه می دهد: “این جشن فرصتی عالی برای نمایش و شناخت پتانسیل صنایع دستی ایران است و خوشبختانه با همکاری وزارت میراث ، فرهنگ ، گردشگری و صنایع دستی ، متوجه شدیم که افراد زیادی از کشورهای مختلف علاقه مند به حضور در این نمایشگاه هستند. به جشنواره آنها می خواهند این رویداد مهم بین المللی را برگزار کنند. “

در این نشست ویدئویی ، رئیس ECO ، رئیس سابق کمیته بین المللی صلیب سرخ و مدیر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز از برگزاری جشنواره معلولین ایران ابراز رضایت کردند و خواستار چنین بین المللی شدند. ادامه رویدادها

جشنواره بین المللی صنایع دستی که از امروز به طور رسمی آغاز می شود ، شامل بخش هایی از نشان خلاقانه دست ، نشان همای زرین ، طراحی ملی طراحی تنوع ، مسابقه ملی بوکس دستی ، مسابقه ملی طراحی هنری مسابقه ملی هنر و صنایع دستی است.

پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید