رسانه عمومی

آغاز با کرونا پایان با صف مرغ!

کمتر از یک هفته به پایان سال 1399 نمانده بود. سال با شیوع تاج گل آغاز شد که مشکلات زیادی ایجاد کرد و اکنون آخرین روزهای خود را با صف های طولانی برای خرید مرغ سپری کرد.

به گزارش سلام دکتر ، این روزها افزایش قیمت مرغ به 30 هزار تن در فروشگاه های خرده فروشی و از طرف دیگر عرضه مرغ در فرآیند بازار 20 400 تن در بازارهای میوه و تره بار و برخی فروشگاه های خرده فروشی مردم شهرستان برای خرید این لرزش پروتئین ، رژیم غذایی آنها باید در صف های طولانی بماند و توجه به عادات سالم و ناسالم در این دوره باید به کلی فراموش شود.

فصل مرغ از چه زمانی شروع می شود؟

روند اصلی قیمت مرغ از ژانویه امسال آغاز می شود و روند تولید مرغ از 20،400 گوجه فرنگی در یک مرحله به 22 تا 23 هزار گوجه فرنگی و در مرحله بعدی ، یعنی پایان ماه فوریه ، به 27 تا 30 هزار گوجه فرنگی در سطح خرده فروشی افزایش یافت. در آن زمان ، بسیاری از فروشندگان دلیل افزایش قیمت مرغ را کاهش عرضه مرغ در بازار میدان بهمن (بزرگترین شرکت مرغداری تهران) و خرید مرغ بیش از اندازه پیشنهادی عنوان کردند.

فعالان صنعت طیور همچنین از گرانی مرغ می گویند افزایش تولید اجزایی مانند ذرت و سویا ، مرغ و غیره ، تأثیرات آن بر مقرون به صرفه بودن تولید ، ناسازگاری نرخ مصوب با هزینه تولید مرغ برای تولیدکنندگان ، تمایل به تولید ، تصمیم جزیره و ممنوعیت تولید در مورد صادرات مرغ برخی از استان ها توضیح دادند.

با این حال ، مرکز جهاد کشاورزی و وزارت صمت از همان روزها قول دادند که اتهامات را تعدیل و عرضه مرغ قانونی را افزایش دهند. به عنوان مثال ، وزیر صمت در آخرین روزهای فوریه نیز اعلام کرد با توجه به تغییرات اخیر در بازار طیور ، مرکز جهاد کشاورزی در چارچوب تنظیم بازار اعلام کرده است که طی 3 روز آینده ، مرغ را در بازار عرضه می کند تا وضعیت به حالت عادی برگردد. یا دبیر دفتر برنامه ریزی محصول ملی وی در روزهای آخر ماه فوریه اعلام کرد که ذخایر مرغ مناقصه در کشور کافی است و اگر قیمت مرغ تا پایان هفته به حالت عادی برنگردد ، این محصولات به بازار عرضه می شود. و در حال حاضر مشکلی در تأمین ورودی لازم برای مرغداران وجود ندارد و تغییرات اخیر در قیمت مرغ به دلیل اقدامات مرکز جهادکشاورزی در زمینه زمینه سازی برای مدیریت موثر این محصول برای نوروز و ماه مبارک رمضان است. خواهیم بود

آیا وعده های کارمندان تبدیل به کار می شود؟

در حالی که به نظر می رسد بازار با قول های پرسنل مناسب پابرجا خواهد ماند و مردم نگران دادن مبلغ مصوب به مرغ ها نخواهند بود اما نگرانی ها حوزه ISNA در هفته های اول مارس به آن اشاره دارد بازار مرغ نه تنها ساکن نیست ، بلکه برخی از خرده فروشان یا هر کیلوگرم مرغ 20 هزار و 400 تن ندارند ، یا مرغ را با قیمت های بالاتر یعنی 28 هزار تومان عرضه می کنند یا با برش دادن آن به صورت برش ، سعی می کنند مرغ را با قیمت بفروشند . آنها کارهای مختلفی انجام دادند و در نتیجه ، فروشندگان نیز شکایت کردند که نمی توانند پیشنهاد مرغی را که محصول در میدان بهمن سفارش داده است ، دریافت کنند.

بنابراین ، در این مدت ، موارد جدید به همراه موارد قبلی مطرح می شود. که جدایی در توزیع مرغ پس از ذبح و هیچ نظارتی بر روی آن صورت نگرفت و برخی از ماشین های تحویل مرغ وارد میدان بهمن شدند و از همان مسیر خارج شدند و یا محموله هایی را بدون نظارت حمل كردند و مشخص نبود كه مرغ ها و محموله ها از كجا دریافت می شوند. این هم اتفاق افتاد

مرکز جهاد کشاورزی چه کاری انجام می دهد؟

بحث در مورد کاهش عرضه مرغ در میدان بهمن وزیر جهادکشاورزی شخصاً از این محوطه بازدید کرددر این بازدید ، ند توضیح داد که مشکل میدان بهمن در توزیع و نظارت بر کلاس است و قول داد که با همکاری مرکز خاموش این مشکلات به زودی برطرف خواهد شد.

وی همچنین گفت: مردم نگران تهیه مرغ گرم ، مرغ موجود نباشند و علاوه بر توزیع مرغ گرم در بازار ، هزاران تن مرغ منجمد با کیفیت خوب و قیمت ارزان نیز توزیع شده است.

آیا مسئله قیمت های خاص مرغ تفاوتی در توزیع آن دارد؟

در حالی که به نظر می رسید هیچ کمبودی در تولید وجود ندارد و تنها مشکل توزیع مرغ پس از کشتار در میدان بهمن وجود دارد ، اما به زودی عباس قبادی – دبیر وزارت بازاریابی اعلام کرد “به وزارت جهاد کشاورزی اجازه داده شده تا 130 میلیون مرغ تخمگذار کند ، در غیر این صورت مرغها وارد کشور می شوند. کشور به 110 تا 115 مرغ نیاز دارد. این مقدار را توسعه داده است ، اما آمار تایید نشده است. کلمه ای که باید توسط مرکز جهاد کشاورزی روشن شده است.

البته در این زمینه وزیر دیروز به منظور احیای حقوق گوشت سفید کشور و با هدف مدیریت محصول و ایمنی مشتری ، به شرکت پشتیبانی مالی کشور اجازه داد تا با استفاده از درآمد بیشترین درآمد (4200 تومان) 50،000 تن مرغ را خریداری و وارد کند.

اگرچه واردات مرغ به قیمت دلخواه شما قطعاً یک شبه نخواهد رسید ، اما باید دید که آیا تصمیم دولت منجر به تغییر ساختار بازار طیور خواهد شد یا خیر و آیا مردم سرانجام قادر به خرید مرغ مورد نیاز بدون نگران کننده آیا آنها برای مدت طولانی منتظر می مانند یا باید این مشکلات در 1400 ادامه یابد؟

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید