رسانه عمومی

چگونه بهتر تست بزنیم؟

تمامی آزمون های ورودی به صورت آزمون 4 گزینه ای طراحی شده اند به طوری که بسیاری از داوطلبانی که در این آزمون شرکت کردند به دلیل عدم آشنایی با تکنیک آزمون موفق نشدند و نتایج خوبی در آزمون کسب کردند. امتحانات یا مدام با مشکل کمبود وقت مواجه می شوند و مشغول هستند. در واقع نمی توان گفت دانش آموزانی که در امتحانات مستمر و نهایی دولتی نمرات خوبی کسب می کنند در آزمون سراسری موفق خواهند شد. زیرا در نحوه ارتباط با توضیحات و سوالات آزمون تفاوت وجود دارد و این نشان دهنده اهمیت آشنایی داوطلب با تکنیک ها و روش های صحیح آزمون است. اگر قصد یادگیری ریاضی را دارید می توانید از آموزش ریاضی لوتوس استفاده کنید.

یکی از پیامدهای اصلی عدم آگاهی دانش آموزان در کنکور این است که در زمان امتحان در دام سردرگمی و استرس قرار می گیرند که تاثیر بسیار منفی بر عملکرد دانش آموزان دارد. افراد آگاه می توانند ترس خود را کنترل کرده و آمادگی خود را متوقف کنند. ما چند راه توضیحی مهم برای پاسخگویی به امتحانات داریم.

قبل از هر چیز خوب است بدانید که سوال کنکور سراسری سومین نمره منفی دارد. این بدان معناست که با هر پاسخ اشتباه، 1/3 از پاسخ صحیح از بین می رود، بنابراین باید مهارت های آزمون خود را جدی بگیرید. یکی از بهترین راه ها برای بهبود آزمون، شرکت در آزمون آزمایشی کنکور 1402 و استفاده از کتاب های آزمون کمک مطالعه موجود در بازار است. همه اینها منجر به موفقیت مداوم می شود و با افزایش تمرکز، اعتماد به نفس و کاهش اضطراب به آمادگی برای امتحانات سراسری کمک می کند.

برنامه ریزی درسی و آزمون عملی باید به گونه ای انجام شود که نقاط قوت و نقاط ضعف داوطلبان را بهبود بخشد. انجام دادن تمرکز بر روی یکی از این دو مورد، فرصت پاسخگویی صحیح به بخش مهمی از سوال آزمون سراسری را از دست می دهد.

یک سری سوالات از هر کلاس را در مدت زمان تعیین شده پاسخ دهید. مدیریت زمان می تواند تاثیر بسزایی در نمرات آزمون داوطلب داشته باشد، اما هدف اصلی مدیریت زمان این است که در کمترین زمان ممکن به بیشترین سوالات پاسخ صحیح داده شود.

سوالات را مانند روزنامه بخوانید و ابتدا به سوالات ساده پاسخ دهید. زیاده روی در سوالات دشوار جایز نیست زیرا منجر به اتلاف وقت، از دست دادن روحیه و تمرکز و استرس می شود. اگر قبل از پایان امتحان وقت دارید، حتماً سؤالاتی را که به آنها پاسخ نداده اید یا در مورد آنها مطمئن نیستید مرور کنید.

برای جلوگیری از سردرگمی در جلسه امتحان، سوالاتی را برای پاسخگویی به روش «منهای متقاطع» تعیین کنید. بنابراین یک علامت مثبت (+) و یک علامت منفی (-) در کنار سوالاتی که پاسخ آنها را نمی دانید، قرار دهید، سوالاتی که زمان بر هستند و دشوار به نظر می رسند یا نمی توانید بین دو گزینه تصمیم بگیرید. یا با علامت ضربدر (×) علامت بزنید.

پس از تکمیل روش پاسخگویی و با وقت آزاد و باقیمانده پاسخ تست های ضریب را در اولویت قرار دهید و به سراغ سوالاتی که ممکن است حل شوند بروید. (به یاد داشته باشید که پاسخ تمام مراحل را فقط در صورتی یادداشت کنید که از درستی آنها مطمئن هستید.)

برنامه نویسان کنکور احتمالاً تست های پیچیده و چالش برانگیزی را با تعداد مداوم سؤالات کنکور تدوین می کنند. اگر در این موقعیت قرار گرفتید، آرام باشید و تصور کنید که همه داوطلبان در این شرایط هستند. امتحانات بعدی را با آرامش، تمرکز و اعتماد به نفس بدون گرفتار شدن در دام سوال کنندگان نزدیک کنید.

به سؤالات به ترتیب کتاب پاسخ دهید و از نگاه کردن به سؤالات بعدی خودداری کنید زیرا این کار باعث افزایش استرس شما می شود.

سعی کنید در محدوده زمانی به سوالات هر درس پاسخ دهید. زیرا تطبیق تکلیف می تواند رمز موفقیت در کنکور باشد. از وقفه ها و تاخیرهای غیر ضروری خودداری کنید. و از محیط اطراف پرت نشوید. صداهای مزاحم سایر داوطلبان و غیره در طول امتحانات.

سوالات را با دقت و با دقت بخوانید و پس از تایید پاسخ خود آن را در پاسخنامه قرار دهید. خواندن سریع و بی دقت سوالات نه تنها به شما کمک می کند سریع پاسخ دهید، بلکه احتمال اشتباه گرفتن پاسخ ها را نیز افزایش می دهد.

اگر احساس می کنید وقت دارید به سوالات با شانس بیشتری پاسخ دهید. در برخی موارد، ممکن است مجبور شوید بیش از یک دوره را انتخاب کنید. ابتدا زمان را برای جلوگیری از این وضعیت تنظیم کنید. دوم، اگر مجبور به انجام این کار هستید، تعامل دو عنصر اصلی و عامل دوره مربوطه را برای تسلط بر این مبحث دوره به خاطر بسپارید.

به افعال به کار رفته در سوالات و انتخاب ها دقت کنید. (مثلاً درست و نادرست، آن زمان و نه، اکنون و نه، و غیره)

ممکن است در ابتدای امتحان احساس سردرگمی کنید. تجربه نشان داده است که هرچه استرس و عجله بیشتری داشته باشید، احتمال اشتباه گرفتن پاسخ شما بیشتر است. پس با خیال راحت به سوالات پاسخ دهید.

گزینه ها را با دقت بخوانید و زیر گزینه هایی که فکر می کنید اشتباه هستند خط بکشید.

در سوالات ریاضی و دروس مربوط به اعداد مراقب باشید پاسخ نهایی را با عدد جایگزین اشتباه نگیرید. به عنوان مثال، شما پاسخ 3 موجود در گزینه 4 را دریافت کرده اید، اما به اشتباه گزینه 3 را انتخاب کرده اید، در حالی که گزینه 4 پاسخ صحیح سوال است.

از نظرسنجی های طولانی نترسید، خود نظرسنجی ها می توانند جواب سوال باشند. آنها را با دقت بخوانید و به راحتی درس های خود را به خاطر بسپارید. از سوالات طولانی هم نترسید، گاهی اینها ساده ترین سوالات هستند.

هنگام افزودن پاسخنامه امتحانی به پاسخنامه به شماره سوال توجه کنید. مشاهده می شود که شرکت کنندگان در آزمون غالباً سؤالات را در پاسخنامه خالی می گذارند و سپس به طور تصادفی پاسخ آزمون بعدی را در همان جای خالی می نویسند و باعث می شود آزمون شوندگان دچار اشتباهات اساسی و شکست شوند.

بسیاری از داوطلبان به تمام سوالات آزمون پاسخ می دهند و سپس همه آنها را همزمان در پاسخنامه می نویسند. این عمل بسیار بد و حتی خطرناک است! شما می توانید پس از تکمیل پاسخ های خود زمان سپری کنید و مهلتی برای وارد کردن پاسخ های خود نداشته باشید.

بسیاری از تست ها راه حل های متفاوتی دارند پس سعی کنید برای صرفه جویی در وقت و تلاش به سوالات تستی با راه حل های ساده پاسخ دهید.

یکی دیگر از روش های مهم مدیریت زمان در پذیرش دانشگاه، اتلاف وقت است. لازم به ذکر است که این روش با تکنیک تفریق متقاطع متفاوت است. در این حالت به داوطلب زمان مشخصی برای پاسخگویی به هر آزمون داده می شود و از زمان صرفه جویی شده با پاسخ دادن به آزمون برای تصحیح پس از تکمیل سوالات استفاده می کند. برای سرعت بخشیدن به عیب یابی این روش را تکرار کنید.

سردرگمی بین دو یا چند گزینه یکی از مشکلات رایج در کنکور است. این مشکل در آزمون های آزمایشی نیز دیده می شود و برای داوطلبان مشکل ایجاد می کند. اگر با این مشکل مواجه هستید، ابتدا با توجه به آموخته های خود پاسخ صحیح را امتحان کنید، اما اگر می دانید که نمی توانید به آزمون داده شده پاسخ دهید و وقت خود را تلف می کنید، این سوال را بپرسید. قوی باشید و برای پاسخ اشتباه ریسک دریافت تخفیف سوم را نکنید!

ریاضی لوتوس

لوتوس به معنای گل نیلوفر آبی است و به‌عنوان سمبل و نماد همگانی مطرح شده است. هدف ریاضی لوتوس، شکوفایی تحلیل درست و همگانی کردن ریاضی در ایران عزیزمان هست، به شکلی که در دورترین نقاط این مرز و بوم، عزیزان ما از آموزش با کیفیت بالا برخوردار باشند.