رسانه عمومی

چگونه با Coron ورزش کنیم؟

بیماری Covid-19 وضعیت پیچیده ای در جهان ایجاد کرده است و به نظر می رسد افراد باید به آن عادت کنند و با حضور طولانی مدت آن سازگار شوند. در همین راستا ، محققان توصیه هایی را برای آموزش گروه های مختلف مردم در این شرایط ارائه دادند.

به گزارش سلام دکتر ، در دسامبر سال 2019 بود که تعدادی از افراد در شهری به نام ووهان در چین نوع جدیدی از پنومونی را ایجاد کردند که تحت تأثیر واکسن ها و معالجه موجود قرار نگرفت و در نتیجه این بیماری به دلیل نوع جدیدی از کروناویروس ایجاد شد که می تواند در انسان گسترش یابد. ذکر شد. از آنجا که تعداد کشته شدگان بیش از هزار نفر است ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) نام رسمی 19-COVID را برای این بیماری انتخاب کرده است ، که به تاج ، ویروس و بیماری اشاره دارد. و سرانجام در سال 2019. آمارها نشان می دهد که از تاریخ 28 مه 2009 ، Coronavirus جدید موجب کشته شدن بیش از 200،000 نفر و آلوده شدن بیش از 3 میلیون نفر شده است.

به گفته کارشناسان ، همه گیر ویروس جدید و کشنده مراکز عمومی ، اماکن ورزشی و رویدادهای مهم از جمله سطوح مختلف مسابقات ورزشی و حتی بازی های المپیک 2020 در سراسر جهان را تعطیل کرده است. از طرف دیگر ، سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت كشورهایی كه آلودگی بالایی دارند مانند آمریكا ، چین ، آلمان ، ایران ، اسپانیا و ایتالیا ، مردم را به یك قرنطینه در خانه نیاز دارند. حال سوال اصلی این است که آیا افراد حتی برای حفظ تناسب اندام مجاز به فعالیت های ورزشی هستند. و اگر برخی از ورزش ها با شیوع تاج ویروس تداخلی نداشته باشد ، چگونه باید انجام شود؟

در همین راستا ، محققان دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله و دانشگاه آزاد اسلامی در تهران یک مطالعه مروری را انجام دادند که در آن سعی شده پاسخ مناسب به این سؤالات داده شود.

براساس یافته های این مطالعه ، افراد مختلفی که در معرض ویروس هستند بر اساس علائم احتمالی می توانند به گروه های مختلفی تقسیم شوند و از نکات مربوط به ورزش خود برای هر کدام استفاده می شود.

حسین شیروانی از مرکز فیزیولوژی ورزشی ، انستیتوی تحقیقات سبک زندگی در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ، و همکارانش می گویند: تولید آنتی بادی ، تکثیر لنفوسیت ها ، تولید اینترفرون گاما ، سلول های NK و ایمونوگلوبولین های G و M را افزایش می دهد. همچنین پاسخ های قوی تر و طولانی تری در مورد واکسیناسیون آنفولانزا در بزرگسالان ارائه می دهد.

براساس بررسی تحقیقات در این زمینه و شباهت برخی از عوارض آنفلوانزا کوویداز 19 و H1N1 ، این محققان موارد زیر را برای ورزش در هنگام شیوع ویروس توصیه می کنند:

1. منطقی است که افراد باید در این مرحله تمرینات شدید و سخت را محدود کنند ، زیرا فرضیه “پنجره باز” ممکن است حساسیت آنها به عفونت را افزایش دهد.

2- افراد سالم و بدون علامت ممکن است به دنبال دستورالعملهای بهداشتی با شدت متوسط ​​به ورزش خود ادامه دهند و از تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن که ناشی از آن است بهره مند شوند.

3- افراد مبتلا به علائم خفیف دستگاه تنفسی فوقانی (مانند: آبریزش بینی ، احتقان سینوس و گلو درد جزئی) می توانند با احترام در فعالیت های ورزشی سبک مشغول شوند.

4 – افراد مبتلا به علائم گسترده تر و مشکوک Qovid-19 (مانند تب ، سرفه خشک ، گلودرد شدید ، درد جسمی ، تنگی نفس ، خستگی عمومی) باید تا زمان بهبودی کامل از فعالیت های ورزشی خودداری کنند.

این پیشرفت های علمی ، که می تواند در روشن کردن نحوه ورزش در روزهای تحت تأثیر تاج تأثیر گذار باشد ، در ژورنال علمی پزشکی نظامی منتشر شده است. این انتشارات توسط دانشگاه بقیه الله و مؤسسه تحقیقات پزشکی منتشر شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید