رسانه سلامت و دانش

چند روش ساده برای مراقبت از چشم‌ها

آفتاب نیوز:

روش های طبیعی زیادی برای مراقبت از چشمه هایی وجود دارد که چشمه ها را سالم نگه می دارند و از مزاحمت چشمه ها جلوگیری می کنند.

استفاده از روش های طبیعی مراقبت از چشم یک گزینه سالم و غیر جراحی برای پشتیبانی از این اندام حیاتی و سلامت بینایی است.

برخی روش های ساده برای مراقبت از چشمه ها

به گزارش فوریه ، چند روش طبیعی برای مراقبت از چشمه‌های شما وجود دارد:

غذاهای دوست داشتنی بیشتری بخورید:

ویتامین های مفید برای چشمه ها ، از جمله آنتی اکسیدان ها ، در بسیاری از غذاها یافت می شوند. برخی تحقیقات نشان داده اند که آنتی اکسیدان ها با کاهش خطر برخی از بیماری های چشمی مانند دژنراسیون ماکولا وابسته به سن (AMD) می توانند از چشم و چشم شما محافظت کنند.

غذاهایی مانند بادام ، لوبیا ، تخم مرغ ، ماهی ، شلغم ، پرتقال ، اسفناج ، توت فرنگی ، سیب زمینی شیرین و غلات سرشار از ویتامین برای محافظت از چشم بسیار مناسب هستند. این غذاها سرشار از آنتی اکسیدان های مختلفی از جمله لوتئین و زاكزانتین ، انواع امگا 3 ، ویتامین های C ، E و روی هستند. همه این آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در محافظت از چشمه ها دارند.

– پیاده روی:

برخی از تمرینات علاوه بر فواید سلامتی عمومی ، مزایایی برای بینایی و بینایی شما نیز دارند. پیاده روی یکی از ورزش هایی است که فواید سلامتی زیادی برای چشمه ها دارد.

شما همچنین می توانید از مزایای سلامتی نور خورشید هنگام راه رفتن لذت ببرید ، اما از عینک های محافظ UV برای کاهش قرار گرفتن در معرض نور UV استفاده نکنید. همچنین بهتر است از ساعت 8 تا 10 صبح و از 2 تا 4 بعد از ظهر خودداری کنید.

طبق اعلام انجمن نوری آمریکا (AOA) ، انجام مقدار مناسب ورزش می تواند خطر ابتلا به گلوکوم را بیش از 40 درصد کاهش دهد. از آنجا که آب سیاه یکی از شایع ترین بیماری های چشمی است که می تواند باعث کوری شود ، دنبال کردن این روش ساده و طبیعی برای مراقبت از چشم شما ممکن است برای دیدن شما بسیار حیاتی باشد.

کاهش زمان استفاده از صفحه نمایش:

هیچ مدرک قطعی وجود ندارد که ادامه استفاده از صفحه نمایش به منابع شما آسیب برساند ، اما استفاده بیش از حد از این صفحه نمایش می تواند خطر ابتلا به سندرم بینایی رایانه (کرنش دیجیتال چشم) را افزایش دهد.

هنگام استفاده از صفحه نمایش ، هر 20 دقیقه یک استراحت 20 ثانیه به چشم خود اختصاص دهید ، از راه دور به چشم خود نگاه کنید و از علائم دردناک مانند تاری دید ، خشکی چشم و خستگی چشم خودداری کنید.

این نکته را هم بخاطر بسپار که اگر در برابر چشمه هایی مانند آستیگماتیسم ، نزدیک بینی ، نزدیک بینی و یا پیرسبوپیا دچار خطای انکسار می شوید ، به احتمال زیاد این علائم را دارید. اگر علامت نیاز به پوشیدن عینک دارید ، حتما با چشم پزشک مشورت کنید ، زیرا استفاده از عینک بهترین راه حل برای جبران خطاهای انکسار در چشم است.

دیدگاهتان را بنویسید