رسانه عمومیکسب و کار سلامتی

هزینه کنسلی باربری

TONU یا Truck Ordered Not Used همان پرداخت خسارت در صورت انصراف فرستنده یا گیرنده از بارگیری است.  هنگامی که مشتری یک کامیون را برای بارگیری رزرو نماید و تاریخ و زمان آن را نهایی کند و راننده کامیون‌ فرآیند برنامه‌ریزی را برای حضور در محل بارگیری طی کند اما به هر دلیلی همه چیز طبق برنامه پیش نرود و مشتری تصمیم بگیرد که قرار را لغو کند یا در زمان رسیدن کامیون در دسترس نباشد. در این شرایط شارژ یا هزینه بابت خسارت لغو کامیون سفارش داده شده بایستی پرداخت شود. TONU هزینه‌ای است که توسط شرکت حمل‌ونقل از مشتری برای لغو قرار تحویل بارگیری از قبل قطعی و توافق شده یا عدم دسترسی به هنگام ورود کامیون از مشتری دریافت می‌شود.

چرا بایستی برای کنسلی بارگیری یک کامیون (انصراف) هزینه پرداخت کرد؟

هدف اصلی در صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای بهینه‌سازی تعداد سفرهای کامیون ها از طریق برنامه‌ریزی پیشرفته است تا هر کامیون بیشترین بهره را داشته باشد. به طور کلی شاخص تعداد سفر به ازای هر کامیون  بهترین شاخص برای تعیین این است که آیا کاسبی حمل و نقل به خوبی بهینه شده است یا خیر.

یک کامیون باید به طور کارآمد بار را تحویل بگیرد و تحویل دهد و هزینه خدمات توافق شده را بگیرد. به طور خلاصه، کامیون ها باید تقریباً بدون وقفه و بدون داشتن زمان بیکاری به طور مداوم  در حال حرکت باشند.

زمانی که یک تاریخ و زمان قطعی بین راننده و مشتری توافق شده باشد و کامیون‌ یا ناوگان آماده شوند مسیر تحویل یا بارگیری را طی کنند اما به‌طور ناگهانی بارگیری لغو شود این موضوع یک چالش و خسارت جدی به راننده و صاحبین ناوگان می باشد.

بنابراین، هزینه لغو کامیون سفارش داده شده از مشتری دریافت می شود، زیرا راننده کامیون به احتمال زیاد از قبل  برنامه ریزی کرده و کامیون ها را آماده بارگیری کرده است و در صورت عدم بارگیری او وقت و امکان کسب درآمدی را از دست داده است.

به طور خلاصه، شارژ TONU ممکن است در موارد زیر رخ دهد:

  1.  ترتیبات حمل و نقل بسیار نزدیک به تاریخ توافق شده لغو شود
  2.  ترتیبات حمل و نقل پس از تایید لغو شود
  3.  کامیون به محل توافق شده برسد اما مشتری در دسترس نباشد
  4.  تجهیزات یا کامیون اشتباه درخواست شده باشد

تعرفه باربری ۱۴۰۲ | تعرفه حق خواب کامیون سال 1401 | قیمت باربری اثاث منزل

حق خواب ترانزیت

تعرفه حق توقف کامیون های ایرانی و خارجی را که در سال 1401 توسط نهادهای مرتبط داخلی تعیین شده در ادامه آمده است. که در ابتدا لازم است این مسئله را بدانید که کلیه شرکت های حمل و نقل بین المللی می بایست قرارداد حمل با صاحب کالا یا شرکتهای فوروادر منعقد نموده و حق توقف های احتمالی و نحوه وصول آن را پیش بینی نمایند، در صورت عدم وجود قرارداد بر اساس تعرفه های مندرج در ذیل محاسبه و قابل وصول خواهد بود. (منبع)

الف) کامیون های ایران

1. کامیونهای ایرانی حامل کالاهای صادراتی از/به داخل کشور به ترتیب 3 و 2 روز کاری معافیت از حق توقف برای بارگیری و انجام تشریفات در مورد صادرات، و انجام تشریفات گمرکی و تخلیه در مورد واردات میباشند.

1.1 حق توقف کامیونهای چادری، بغلدار، کفی، کانتینر بر، تانکر ، بونکر و سواری بر داخل کشور مبلغ 19،500،000 ربال به ازای هر روز کاری، پس از کسر روزهای معاف میباشد.

1.2 حق توقف برای انواع کامیون های یاد شده در بند 1.1در کشورهای اروپایی برای هر روز کاری 175 یورو و در سایر کشورها 175 دلار پس از کسر روزهای معاف میباشد.

تبصره: در صورتیکه زمان توقف پس از کسر روزهای معاف، بیش از 5 روز کاری باشد، برای روزهای مازاد 15% به تعرفه های فوق اضافه میگردد.

ب) کامیون های خارجی

1. کامیون های خارجی حامل کالای صادراتی و یا وارداتی از/به داخل کشور به ترتیب دارای 3و2 روز کاری معافیت از حق توقف برای بارگیری و انجام تشریفات گمرکی در مورد صادرات و یا انجام تشریفات گمرکی و تخلیه در مورد واردات میباشند.

1.1 حق توقف انواح کامیون های یاد شده در بند 1.1 الف برای هر روز کاری 175 یورو پس از کسر روزهای معاف میباشد.

1.2حق توقف برای انواع کامیون های یاد شده در بند 1.1 الف در کشورهای اروپایی برای هر روز کاری 175 یورو و در سایر کشورها 175 دلار پس از کسر روزهای معاف میباشد.

ج) سایر موارد
1. در مورد کامیون های کمرشکن 7محور، 9محور، 11محور حق توقف در ایران نسبت به هر یک از بندهای فوق، حسب مورد به ترتیب 15%، 30% و 50% افزایش مییابد.
2. در مورد کامیون های کمرشکن 7محور، 9محور، 11محور حق توقف در خارج از کشور نسبت به هر یک از بندهای فوق، حسب مورد به ترتیب 60%، 90% و 120% افزایش مییابد.
3. حق توقف کامیون های 10 چرخ و 6 چرخ در مورد هر یک از بندهای فوق حسب مورد به ترتیب معادل 70% و 60% تعرفه های تعیین شده میباشد.
4. در مورد کامیون های ایرانی حامل مواد فاسد شدنی(یخچالی و ترمو) در ایران 50% به تعرفه های حق توقف تعیین شده در بند 1.1 الف اضافه میگردد و در خارج از کشور 30% به تعرفه های تعیین شده در بند 1.2 الف اضافه میگردد.
5. در مورد کامیون های خارجی حامل موارد فاسد شدنی (یخچالی و ترمو) در ایران و در خارج از کشور 30% به تعرفه های حق توقف تعیین شده در بندد 1.1 ب اضافه میگردد.
6. در مورد تانکرهای ایرانی حامل کالای آتش زا و خطرناک (تحت شرایط بین المللی کالای خطرناک ) در ایران50% به تعرفه های حق توقف تعیین شده در بند 1.1 الف اضافه میگردد و در خارج از کشور 20% به تعرفه تعیین شده در بند 1.2 الف اضافه میگردد.
7. در مورد تانکرهای خارجی حامل کالای آتش زا و خطرناک در ایران و خارج از کشور 20% به تعرفه تعیین شده در بند 1.2 ب اضافه میگردد.
8. تعرفه های حق توقف در کلیه موارد مشمول، برای کشنده و باگیری تواما و در مورد کامیون های یخچالی/ترمو نیز تواما و مشروط به روشن بودن یخچال میباشد.
9. کامیون های که بعد از ساعت 10 صبح روز کاری به گمرک مربوطه وارد و اسناد خود را تحویل نمایند آن روز کاری مشمول محاسبه ایام معافیت نبوده و محاسبه روزهای معاف از اولین روز کاری پس از آن صورت میگیرد.
10. روزهای جمعه و تعطیل رسمی بشرح بند فوق، چنانچه در خلال مهلت معافیت کامیون ها واقع شوند، جزو روزهای معافیت منظور نخواهند شد./

نرخ و تعرفه اتحادیه وانتبار | کرایه و هزینه مصوب وانت بار

نرخ های مندرج در این نرخنامه جهت اطلاع دقیق از نرخ و تعرفه اتحادیه وانت بار درج گردیده است . هزینه های مندرج در این کرایه نامه نرخ و تعرفه اتحادیه وانت بار مربوط به هزینه حمل بار توسط انواع وانت بار از تهران و کرج به کلیه شهرستان ها  و همچنین نرخ تعرف مصوب اتحادیه از کلیه شهرستان ها ی کشور به تهران و کرج است. با توجه به نوع بار و وزن بار و درخواست صاحب بار  مناسب ترین نوع وانت بار اعزام میشود.نرخ و تعرفه اتحادیه وانت بار مبالغ مشخصی دارد از این رو شما با خیال راحت کار خود را به باربری اسلامشهر تمام کار بسپارید.