نصب تابلو و قاب عکس بدون میخ یا آسیب به دیوار

نصب تابلو بدون میخ, جایگزین میخ روی دیوار

در این آموزش شما را با بهترین جایگزین های میخ روی دیوار آشنا خواهیم کرد و به شما نحوه درست و صحیح نصب تابلو و قاب عکس را بدون میخ بر روی دیوار آموزش خواهیم داد. امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.اگر تابلو شما سنگین است و یا به هر دلیلی خود نمی توانید کار نصب تابلو بدون میخ روی دیوار را انجام دهید، به شما توصیه می کنم که فقط با یک تماس کار را به تیم فنی نوین خانه بسپارید تا در کمترین زمان ممکن این کار را برای شما انجام دهند.

آموزش نصب تابلو بدون میخ

در بعضی از مواقع ما اجازه نداریم و یا به دلایل مختلفی نمی خواهیم که بر روی دیوار خانه خود میخ قرار دهیم و باعث بوجود آوردن سوراخ در دیوار شویم. برای همه ما این سوال پیش آمده است که چگونه می شود نصب تابلو بدون میخ انجام پذیر باشد و یا اینکه بهترین روش برای این کار چیست؟

بنابراین برای حل این مشکل و پاسخ به این سوال که چگونه تابلو را بدون استفاده از میخ بر روی دیوار نصب کنیم؟ این آموزش را برای شما قرار دادیم. در این آموزش روشی بسیار عالی را برای شما در نظر گرفته ایم که خود به سادگی بتوانید نصب تابلو بدون میخ را بر روی دیوار خانه انجام دهید. این روش با کمترین صدمه و یا آسیبی به دیوار خانه شما انجام می شود و شما در پایان از برجای ماندن تابلو بر روی دیوار اطمینان کسب خواهید کرد.

برای اینکه این آموزش برای شما کاملا محسوس تر باشد و بتوانید به راحتی این کار را انجام دهید  را نیز برای شما قرار داده ایم که روش استفاده شده در ویدئو دقیقا روشی است که در اینجا به توضیح آن خواهیم پرداخت.

ابزار مورد نیاز برای نصب تابلو بدون میخ

برای انجام نصب تابلو بدون میخ شما به یک نوارچسب دوطرفه نیاز دارید نوارچسبی که هر دو طرف آن دارای خاصیت چسبندگی باشد. همینطور شما به یک نگهدارنده نیاز دارید. نگهدارنده و یا گیره وسایل که به شکل ها و اندازه های متنوعی در بازار یافت می شود. در نظر داشته باشید که حتما در زمان خرید گیره نگهدارنده تابلو فرش چهره اندازه و وزن تابلو را در ذهن داشته باشید که تعداد، شکل و اندازه گیره نگهدارنده را به درستی تخمین بزنید.

نصب گیره نگهدارنده که جایگزین میخ روی دیوار است مکانی که می خواهید نصب تابلو بدون میخ را انجام دهید انتخاب کنید و همچنین نقطه ای که شما می خواهید گیره نگهدارنده تابلو را نصب کنید را نیز انتخاب کنید. بعد از انتخاب نقطه ای که در آن گیره قرار می گیرد آن جا را کاملا تمیز کنید و اطمینان حاصل کنید که در آن جا هیچ اثری از گرد و غبار نباشد. تمیز کردن مکان گیره به این دلیل است که هر گونه گرد و غبار و یا هر چیزی که باعث عملکرد ضعیف چسب دو طرفه شود خطر سقوط تابلو شما را به شدت افزایش می دهد.

اطمینان حاصل کنید که پشت گیره هم کاملا تمیز و صاف باشد و سپس چسب را بر روی پشت گیره نگهدارنده بچسبانید. لایه روی طرف دیگر چسب که قرار است بر روی دیوار قرار گیرد را بردارید و سپس گیره را بر روی دیوار فشار دهید تا کاملا خود را بگیرد و به دیوار محکم شود.

قرار دادن تابلو یا قاب عکس بدون میخ روی دیوار

در نهایت تابلو را بر روی گیره قرار دهید تا کار نصب تابلو بدون میخ کامل شود در حقیقت گیره نگهدارنده در این روش کار میخ را برای شما انجام داده است. این نکته را در نظر داشته باشید که بسته به اندازه و وزن تابلو شما خود باید تشخیص دهید که چه تعداد گیره نیاز دارید و همینطور گیره ها از چه اندازه و کیفیتی نیاز است که برخوردار باشند. امیدوارم که آموزش نصب تابلو بدون میخ بر روی دیوار به شما کمک کند.

لینک پیشنهادی نوین خانه :

در اینجا دو روش کاربردی و مناسب را برای شما توضیح می دهیم که از باقی روش ها ساده تر و مناسب تر برای جاگزین میخ روی دیوار می باشند. بهترین و مناسب ترین روش برای جایگزین میخ روی دیوار استفاده از گیره های نگهدارنده می باشد. این گیره ها در طرح ها و انواع مختلفی در بازار یافت می شوند، که اکثر مردم برای نصب آینه از آنها استفاده می کنند و در ابزار فروشی ها موجود می باشند، در بالا به صورت کامل در مورد استفاده از این گیره های نگهدارنده توضیح داده ایم.

چسب دوطرفه

اما روش دیگری نیز وجود دارد که تقریبا به اندازه ی گیره های نگهدارنده برای نصب تابلو بدون میخ و یا جاگزین میخ روی دیوار برای نصب هر چیزی کارایی دارد. این روش استفاده از چسب های دوطرفه باکیفیت می باشد. هرچقدر که وزن تابلو، قاب عکس، آینه و… سنگین تر باشد باید از کیفیت چسب دوطرفه اطمینان حاصل کنید. برتری این روش نسبت به روش قبل آسانی دسترسی به آن است و تقریبا همه جا می توانید چسب های دوطرفه را پیدا کنید.

روش استفاده از چسب های دوطرفه بسیار آسان می باشد به این صورت است که یک طرف چسب را به تابلو، قاب عکس یا غیره می چسبانید و طرف دیگر را به دیوار سپس محکم تابلو را به دیوار فشار می دهید و چندین ثانیه نگهدارید تا کاملا روی دیوار بچسبد. حتما قبل از چسباندن قاب عکس به دیوار بدون میخ و یا تابلو از تمیز بودن دیوار و عدم وجود ذره ای گرد و غبار اطمینان کامل حاصل کنید.

نصب تابلو های بزرگ بروی دیوار توسط نوین خانه

برای آویختن تابلو ، آینه و هرگونه شی دیگر بر روی دیوارها خصوصا اگر بزرگ یا سنگین باشد نیازمند افراد متخصص در این حوزه می باشید. می توانید از تیم نوین خانه در این زمینه کمک بگیرید.

اشیایی که می توانند در این زمینه قرار بگیرند شامل موارد زیر می باشد:

آینه ها

پورتره ها

نقاشی ها

آثار هنری

ساعت

و غیره

برای افرادی که در خانه اجاره ای زندگی می کنند، احساس حبس شدن می تواند عذاب آور باشد. در این شرایط این افراد نمی توانند تغییرات عمده ای در خانه ایجاد کنند. نصب تابلوهای عکس یا نقاشی بر روی دیوار یکی از ساده ترین کارهایی است که می توان برای ایجاد تغییرات در فضا اعمال کرد. اما یک مشکل اساسی در این خصوص وجود دارد و آن هم زدن میخ به دیوار است.

میخ زدن به دیوار برای نصب تابلو و قاب عکس کار دشواری نیست، اما ممکن است به دلیل حساسیت صاحب خانه خود بخواهید از روش چسباندن قاب عکس به دیوار بدون میخ استفاده کنید. این روش هم یک کار هنری محسوب می شود و هم اینکه از وارد شدن آسیب به دیوار در اثر زدن میخ جلوگیری می کند.

چسب مخصوص نصب تابلو | زدن قاب عکس به دیوار | گیره نگهدارنده تابلو بدون میخ خرید

روش های نصب قاب عکس بدون میخ

برای چسباندن قاب عکس به دیوار بدون میخ روش های مختلفی وجود دارد که می تواند بدون وارد کردن کوچک ترین آسیب به دیوار، تابلو یا قاب عکس مورد نظر شما را در محل مورد نظر نصب کند. اولین روش که در ادامه به آن می پردازیم استفاده از چسب دو طرفه است.

استفاده از چسب دو طرفه

چسب‌ های دو طرفه نوعی از چسب های نواری هستند که از هر دو طرف قابلیت چسبیدن دارند. به همین دلیل یکی از بهترین ابزارها برای نصب قاب عکس بدون میخ به دیوار محسوب می شوند. استفاده از این نوع چسب ها می تواند اتصال نامرئی بین تابلو یا قاب عکس با دیوار برقرار کند و به طور کامل آن را به دیوار محکم کند.

برای این کار می توانید نوارهای چسب را بر حسب اندازه و وزن قاب عکس برش داده و در پشت آن بچسبانید. پس از این کار کافی است محل نصب تابلو یا قاب عکس را بر روی دیوار تعیین کرده و بر روی محل مورد نظر قرار دهید تا از سمت دیگر چسب به دیوار چسبیده و محکم شود. اتصال محکم و نامرئی و عدم وارد کردن آسیب به دیوار از مزایای استفاده از چسب دو طرفه است.

استفاده از قلاب چسبی پلاستیکی

یکی از روش های کاربردی برای نصب قاب عکس بدون میخ استفاده از قلاب های چسبی است. بدون شک با این نوع قلاب ها آشنایی دارید. معمولا از این قلاب ها در آشپرخانه، حمام یا سرویس بهداشتی برای آویزان کردن وسایل مختلف مانند حوله، دستمال و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

در قسمت پشتی این قلاب ها نوار چسبی تعبیه شده است که می توانید به راحتی از آن برای نصب تابلو به دیوار بدون میخ استفاده کنید. کافی است محل مورد نظر برای نصب تابلو یا قاب عکس را تعیین کرده و قلاب را در محل مورد نظر بچسبانید. در این حالت به راحتی می توانید قاب عکس یا تابلو را از قسمت مناسب از این قلاب ها آویزان کنید.

با اینکه استفاده از این قلاب ها روشی کاربردی برای چسباندن قاب عکس به دیوار بدون میخ است اما برای نصب قاب ها و تابلوهای سنگین مناسب نیست.

استفاده از صفحات سوراخ دار

این روش برای نصب قاب عکس بدون میخ بسیار کاربردی است و می تواند ظاهر جذابی به محیط خانه ببخشید. این صفحات فلزی در ابعاد و اندازه های مختلفی وجود دارند که می توانید با توجه به محل نصب اندازه مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی دیوار نصب کنید.

پس از نصب صفحه فلزی روی دیوار می توانید با استفاده از قلاب های فلزی کوتاه برای آویزان کردن قاب عکس های خود استفاده کنید. این روش چسباندن قاب عکس به دیوار بدون میخ هم یکی از روش هایی است که برای قاب عکس های با ابعاد بزرگ و وزن سنگین کاربرد ندارد.

استفاده از طناب یا بند پارچه ای

برای چسباندن قاب عکس و تابلو بدون میخ به دیوار می توانید از این روش هنری استفاده کنید. برای این کار به یک طناب یا بند پارچه ای نیاز دارید که می توانید دو سر آن را به دو قلاب بر روی دیوار مورد نظر خود متصل کنید. سپس با استفاده از قلاب می توانید قاب عکس یا تابلوهای خود را در سراسر این طناب آویزان کنید بدون اینکه لازم باشد با میخ به دیوار آسیب بزنید.

در صورتی که بخواهید عکس های خود را بدون قاب نیز به دیوار نصب کنید می توانید به جای قلاب از گیره های لباس استفاده کرده و عکس ها را به بند یا طناب آویزان کنید. این روش نصب قاب عکس بدون میخ برای قاب ها و تابوهای کوچک و سبک مناسب است.

در آخر

همانطور که در مطالب بالا اشاره شد، یکی از دغدغه های افراد مستأجر و حتی صاحب خانه ها سوراخ کردن بیش از حد دیوارها برای نصب تابلوها و قاب های عکس در محیط خانه است. اما روش هایی وجود دارد که می توان بدون نگرانی نصب قاب عکس بدون میخ را بر روی دیوار میسر کند. استفاده از این روش های باعث می شود که نیازی به تجهیزات مختلف برای سوراخ کاری دیوار وجود نداشته باشد و همچنین آسیب زیادی به دیوار برای نصب انواع قاب و تابلو وارد نشود.