غواصی در کیش چگونه است؟

یکی دیگر از تفریحاتی که در کیش می توانیم نام ببریم غواصی است، این تفریح مهیج طرفداران بسیار زیادی دارد. البته بگوییم که از نظر هزینه هم اندکی گران است، اما برای مشاهده ماهی ها و آبزیان متنوع این هزینه ارزش دارد و شما می توانید شگفتی های خداوند را از نزدیک مشاهده کنید.

شاید غواصی در کیش برای افراد تقریبا امری غیر قابل تصور باشد که قادر به انجام آن باشند، اما باید بگوییم این گونه نیست، چرا که اگر شما غواصی کردن را به طور کامل آموزش دیده باشید و از مربی حرفه ای کمک بگیرید می توانید به عمق دریا بروید. در دین اسلام ورزش شنا بسیار توصیه شده و هم اکنون هم تبدیل به ورزشی هیجان انگیز شده است، در جزیره کیش شما با غواصی می توانید آبزیان و مرجان ها را لمس کرده و اوج لذت و هیجان را نیز در زیر دریا تجربه کنید.

در واقع در کل جهان غواصی از جمله تفریحات شناخته شده که در حال حاضر به نوعی همگانی قابل دسترس است و شامل هزینه می شود. در منطقه کیش نیز‌ از تفریح مهیج غواصی درآمد کسب می کنند، در سواحل بسیار زیبای کیش هیچ کوسه ای وجود ندارد و همین مورد سبب شده تا این تفریح در میان افراد محبوبیت خاصی یابد.

آیا جزیره کیش همیشه میزبان غواصی است؟

نمی توان در پاسخ به این سوال گفت بله. جزیره کیش هنگامی برای غواصی مناسب است که دارای آب و هوای مناسبی باشد و مشکلی پیش نیاید، زمانی که دریا طوفانی و یا مواج باشد این تفریح آبی انجام نمی شود. مورد دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که افرادی که به ارائه غواصی می پردازند در برابر کدری آب و‌ ازدحام جمعیت هیچ مسئولیتی ندارند. هنگامی که شما غواصی را تجربه می کنید عکس هایی از شما گرفته می شود اگر تمایل داشتید با اخذ هزینه برای تان چاپ می شود.

چه وسایلی برای غواصی نیاز است؟

اگر قصد دارید زمانی که به جزیره کیش سفر کردید غواصی را تجربه کنید باید بدانید برای انجام آن وسایلی نیاز دارید که شامل کپسول اکسیژن، رگلاتور دهان، لباس های مخصوص غواصی، فشارسنج، عینک مخصوص و…. است. با توجه به تمام نکات مورد نظر که بیان شد همراه با شما یک غواص ماهر وجود دارد که در صورت نیاز به شما کمک کند، اگر شما فیلم غواصی در کیش را ببینید قطعا تمایل به تجربه این تفریح خواهید داشت. فیلم غواصی کیش چیست؟ شما در این فیلم قادر خواهید بود مرجان های دریایی، لاک پشت های غول پیکر و ریز، ماهی های بزرگ و کوچک و…. را به شما‌ نشان می دهد.

غواصی در کیش برای بانوان

آموزش غواصی در کیش چگونه است؟

سوالی که در این جا مطرح می شود نحوه آموزش غواصی در کیش است. باید به شما بگوییم در جزیره کیش تنها سایت های بخصوصی هستند که غواصی را به طور کامل به افراد آموزش می دهند، در این آموزش ها برخی قوانین موجود هستند که در ادامه برای شما خواهیم گفت. چنین قوانینی برای سلامت گردشگران است که در صورت دارا بودن بیماری های خاص آسیب جدی به آن ها وارد نشود.

غواصی برای افراد به شکلی مختلط انجام می شود که در فرآیند یادگیری برای خانم ها و آقایان مربیانی مدنظر قرار داده می شود که خانم و آقا هستند و به افراد آموزش می دهند. بعد از این که آموزش ها به اتمام رسید، مدرک معتبری به افراد داده می شود که به وسیله مدرک می توانند شغلی را برای خود دست و پا کنند و از این شغل به درآمد برسند.

قوانین غواصی در کیش

هنگامی که به جزیره کیش سفر می کنید و در آموزشگاه های مخصوص غواصی آن شرکت می کنید فرمی برای شما آورده می شود، شما باید در داخل فرم اطلاعات شخصی مربوط به خودتان، سابقه بیماری های فردی و شناسنامه ای خودتان را به ثبت برسانید. اگر شما دارای بیماری خاصی باشید در ابتدا از آموزش غواصی منع خواهید شد. قانون دیگری که باید شما به آن توجه داشته باشید عدم پرواز تا ۱۲ ساعت بعد از غواصی است! علت این مسئله این است که سبب بروز مشکلاتی در سینوس ها، آسیب به پرده گوش و پارگی مویرگ ها می شود.

پس در این باره بدانید اگر شما تا ساعت ۲ بعد ظهر در حال غواصی بوده اید، تا ساعت ۲ بامداد نباید سوار هواپیما شوید تا مشکلاتی که گفته شد برایتان پیش نیاید. در تفریح غواصی هنگامی که شما ده متر به اعماق آب می روید، ۱ اتمسفر افزوده می شود، البته این میزان برای افرادی که مبتدی هستند ۶ متر است، ولی همین عمق هم می تواند برای افراد مبتدی و گردشگرانی که به تازگی شنا و غواصی را یاد گرفته اند مشکلاتی را به وجود آورد. اگر می خواهید از مشکلات جلوگیری کنید قبل از آموزش بهتر است صحبت های آموزش دهندگان را مدنظر قرار دهید.

آموزش غواصی در کیش

غواصی از جمله ورزش ها و تفریح های هیجان انگیز در جزیره کیش به شمار می رود، و به شکل های مختلفی برگزار می شود؛ که هر یک از آن ها دارای دوره های مخصوص به خود هستند و به شکل های مختلف آموزش شامل آماتوری، حرفه ای، غواصی در شب یا نایت دایو، اسنور کلینگ هستند. البته با توجه به مهارت هایی که هر فرد دارد، هر کدام از این دسته ها آموزش داده می شود، آموزش ها به طور ۱۵ دقیقه ای هستند که در نوع حرفه ای حتی تا ۱ ساعت هم به طول می انجامد. افراد می توانند در طول سال از این تفریح مهیج بهره ببرند، تنها زمانی که امکان شنا و غواصی در جزیره وجود ندارد شرایط بد آب و هوایی و مواج بودن دریا است.

آموزش حرفه ای غواصی

اگر قصد دارید غواصی را به شکلی تخصصی آموزش ببینید باید رشته دایو مستر را انتخاب کنید. در کل این رشته بیشتر برای آن دسته از افراد مناسب است که قصد درآمد زایی دارند، اولین مرحله از آموزش غواصی دایو‌ مستر نام دارد که در آن باید گواهینامه دریافت کرده و به مراحل بالاتر بروید. نوع آموزش دیگر آسیستنت اینستراکتور نام دارد و این قابلیت را به شما می دهد تا بتوانید مربی غواصی شوید. در این مراحل آموزش های مربی گری به شما داده می شود و قبل از این که به مرحله مربی گری وارد شوید باید این مرحله را طی کنید. در این مرحله دو قسمت موجود است که در دسته بندی عملی و تئوری قرار می گیرد؛ زمانی که دوره های مدنظر را گذراندید باید به سراغ دوره توسعه مربی بروید.

مکان های مناسب برای آموزش غواصی

اگر قصد آموزش و یادگیری غواصی را دارید، باید به مکان هایی مراجعه کنید که شرایط آموزش، استاندارد های غواصی و جهانی را دارند، رشته غواصی که نوعی تفریح هم محسوب می شود جزء امن ترین ورزش ها به حساب می آید. اما محیط پرخطر آن و همچنین آموزش به وسیله افراد بی تجربه ممکن است مشکلات جبران ناپذیری را برای گردشگران ایجاد کند. در جزیره زیبای کیش آموزشگاه های بسیار کمی وجود دارند که استانداردهای مربوطه در آن ها موجود است، این آموزشگاه ها فقط مجاز هستند که غواصی را به علاقمندان بیاموزند.

غواصی مخصوص بانوان و کودکان

در ابتدا می توانیم به این موضوع اشاره کنیم که در سنین کودکی انجام ورزش ها می تواند نتیجه چشمگیر و مثبتی در سلامت فرزندان شما داشته باشد، نتایج مثبت ورزش علاوه بر تقویت جسم، مغز و روح را هم می تواند تقویت کند. پژوهشگران در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که کودکان اگر از سنین پایین ورزش شنا را انجام دهند موجب می شود بعدا ذهنی خلاق نسبت به هم سن و سال های خود داشته باشند.

غواصی هم برای کودکان و هم بانوان امکان پذیر است که هر کدام در نوع خود دارای استانداردهایی هستند. هنگامی که کودکان در سنین پایین این آموزش ها را ببینند بی وزنی را تجربه می کنند، البته برای تفریح غواصی برای کودکان شما مکان های مخصوصی وجود دارد که همه وسایل مورد نیاز غواصی در انواع سایزهای مختلف موجود است.

هزینه غواصی بانوان در جزیره کیش

بانوانی که قصد فراگیری و سپری کردن دورهای غواصی را دارند می توانند با حجاب و پوشش اسلامی در اعماق آب های خلیج فارس به گشت و گذار مشغول شوند و می توانند یک ساعت زمان برای آموزش صرف کنند. بعد از آن به وسیله مربی خود دنیای زیر آب و شگفتی های دریا را تجربه کنند، هزینه غواصی خانم ها و آقایان هیچ فرقی باهم ندارد.

غواصی آزاد و اسکوبا

این تفریح مهیج آبی به شکلی آزاد استفاده می شود و تقریبا ۴۰۰۰ سال قدمت دارد. نحوه انجام این ورزش این است که افراد با مهارت خود و بدون هیچ گونه تجهیزاتی دل به دریا می زنند. در این نوع از غواصی افراد فقط فین و ماسک اسنورکل به همراه دارند و نفس خود را حبس کرده و به اعماق ۳۰ تا ۴۰ متری دریاها می روند! تلاش و علاقه انسان ها می تواند هر غیر ممکنی را ممکن سازد. اگر بخواهیم غواصی اسکوبا را نیز برای شما توضیح دهیم باید بگوییم برخلاف نوع آزاد به وسیله دستگاه های تامین کننده هوا در زیر آب انجام می شود، یکی از معمول ترین نوع غواصی اسکوبا نام دارد فردی که این نوع غواصی را انتخاب می کند باید تجهیزات کاملی را به همراه داشته باشد.

برای خرید بلیط هواپیما می توانید از مستر بلیط کمک بگیرید و در کم ترین زمان رزرو خود را انجام دهید. اگر برای اولین بار است که می خواهید از مستر بلیط هتل تهیه کنید،  شامل تخفیف می شود، کافی است تا به صفحه هتل مراجعه کرده و از کد استفاده کنید. غواصی در کیش یکی از متنوع‌ترین تفریحات کیش است. هر ساله توریست‌های زیادی کیش را فقط برای غواصی و لذت شنا در آن انتخاب می‌کنند. شما هم دوست دارید در کیش غواصی کنید؟ برای این کار باید اطلاعات مهمی در مورد غواصی در این جزیره بدانید. پس شروع به خواندن کنید.

غواصی در کیش یکی از زیباترین خاطراتی است که توریست‌ها و گردشگرانی که به کیش مسافرت می‌کنند، تا همیشه در یادشان می‌ماند. کیش یکی از جزایر تفریحی ایران است که اطراف آن را آب‌های نیلگون خلیج فارس می‌پوشانند. آب‌های شفاف و پر از مرجان این جزیره، موجودات دریایی کوچک و بزرگ آن و آب و هوای بی‌نظیری که دارد، هر توریستی را مجاب می‌کند که در طول سفرش به کیش، برای یک بار هم غواصی را تجربه کند.

غواصی یکی از محبوب‌ترین است. در گذشته این تفریح جزو تفریحات لاکچری بود اما حالا حتی کودکان هم دوست دارند با غواصی و شنا، لحظات شاد و سرگرم‌کننده‌ای را برای خود خلق کنند. بی شک تفریحات آبی اولین گزینه است پیشنهاد ما به شما غواصی vip در کیش است که یکی از زیباترین تفریحات و هیجان انگیزترین تفریحات آبی در کیش است که شما با خانواده خود دنیای زیر آب را می توانید تجربه کنید.