شهر مشاغل کودک چیست؟

آشنایی با شهر مشاغل کودک

شهر مشاغل یا خانه مشاغل کودک یکی از پرطرفدارترین آیتم های مراکز بازی است در این فضا کودکان به شبیه سازی مشاغل سنین بزرگسال با استفاده از ابزار هایی که دارند می پردازند، این مورد باعث می شود کودکان بتوانند با چالش ها ، مزایا و روش های انجام مشاغل مختلف آشنا شوند و یک شمایی از شغل مورد نظر برای آن ها به وجود آید.

چنانچه کودک به یکی از مشاغل علاقه نشان داد، خانه مشاغل کودک بهترین فرصت برای آشنا کردن وی با مشاغل گوناگون و همچنین کشف استعدادهای او خواهد بود. زمانی که فرزند شما با لباس کار آتش نشانی و در یک محیط شبیه سازی شده و پر از وسایل مربوط به شغل آتش نشانی قرار بگیرد یا وقتی فرزندتان با یک مکانیکی و ابزار آن مانند آچارهای مختلف به طور واقعی آشنایی پیدا کند، خانواده می تواند به مرور زمان با میل و سلیقه کودک خود ارتباط برقرار کرده و برای آینده او یک برنامه ریزی دقیق داشته باشد.

شهرمشاغل، شهری با مقیاس کوچک و شبیه سازی شده که برای کودکان 3 تا 14 سال مناسب است.
البته درشهرمشاغل کودکان نوپا (2 تا4 سال) دارای بخش جداگانه ای همراه با مربیان اموزش دیده با زمین هایی مخصوص در برخی فعالیت ها شرکت میکنند.

شهر مشاغل برج میلاد | شهر مشاغل تهران | شهر مشاغل جابزی

کودکان با اکثر شغل ها از قبیل: پزشکی، مهندسی، پلیس، نقاش، نجار، اهنگر، اشپز و صخره نوردی و… اشنا می شوند و جهت جلوگیری از حس کسل کننده اموزش در این شغل ها بازی های مکملی را در نظر گرفتیم که کودکان در ساعات های طولانی بتوانند در کنار اموزش به سرگرمی و بازی نیز بپردازند و البته تمامی شغل ها می بایست به صورت بازی طراحی شده و هدف مشخصی را دنبال کنند.

شهرمشاغل مجموعه ای تفریحی خانوادگی است که در حال حاضر جزو بروزترین، پر مخاطب ترین و جذاب ترین مراکز تفریحی دنیا بشمار میرود که به کودکان اجازه میدهد نقش شغل بزرگسالان را بازی کنند، و نحوه کسب درامد را تجربه کنند.
هرشهرمشاغل بعنوان یک نسخه کوچک از  یک شهر واقعی از جمله ساختمان ها و خیابان و وسایل نقلیه و… است.

شهر مشاغل آتش نشانی

آتش نشانی یا اطفا حریق مجموعه اقداماتی است که برای مقابله با آتش بوسیله خاموش کردن، کنترل و یا هدایت آتش های ناخواسته انجام می گیرد. اهداف آتش نشانی حفاظت از سلامت افراد، جلوگیری از آسیب به اموال و حفاظت از محیط زیست است. در همه کشورها سازمان آتش نشانی وجود دارد که وظیفه مقابله با آتش، سوانح و حوادث مختلف را برعهده دارد. در ایران اولین سازمان آتش نشانی توسط روس ها در شهر تبریز ایجاد شد. این شغل بدلیل حس فداکاری و قهرمان بودن آرزوی بسیاری از کودکان است.
شرکت گروه طراحان سین با طراحی ماشین آلات، تجهیزات آتشنشانی و ماکت ساختمان ها و … و با بهره گیری از المان های نوری که تداعی کننده آتش هستند و استفاده از نازل های آب آتشنشانی، علاوه بر ایجاد تجربه این شغل توسط کودکان در شهر مشاغل، آموزشهای اولیه  آتشنشانی را نیز به کودکان می دهند.

برای خرید تجهیزات شهر مشاغل به این سایت مراجعه کنید.