شاخص داو جونز در تریدینگ ویو

درباره میانگین صنعتی داو جونز

میانگین صنعتی داوجونز که اغلب با نام داو جونز یا به سادگی داو شناخته می شود، یکی از شناخته شده ترین شاخص های بورس در جهان است. این نشان دهنده عملکرد سهام 30 شرکت بزرگ تجاری در ایالات متحده است. داو جونز توسط S&P Dow Jones Indices، بخشی از S&P Global رسیدگی می شود.

Dow Jones توسط چارلز داو، روزنامه‌نگار آمریکایی و یکی از بنیان‌گذاران Dow Jones & Company، در سال 1896 ایجاد شد. این شاخص در ابتدا متشکل از 12 شرکت صنعتی بود، اما از آن زمان به بعد تکامل یافته و طیف وسیع‌تری از بخش‌ها را در بر می‌گیرد.

مؤلفه های فعلی میانگین صنعتی داوجونز توسط سردبیران وال استریت ژورنال انتخاب می شوند و هدف آن نشان دادن مجموعه متنوعی از صنایع است که در اقتصاد ایالات متحده پیشرو محسوب می شوند.

میانگین صنعتی داو جونز یک شاخص وزنی قیمتی است، به این معنی که اجزا بر اساس قیمت سهام آنها وزن می شوند نه ارزش بازار آنها. این آن را از سایر شاخص های محبوب مانند S&P 500 و نزدک متمایز می کند که بر اساس ارزش بازار وزن دارند. روش وزن دهی قیمت که توسط داوجونز استفاده می شود، به سهام با قیمت بالاتر تأثیر بیشتری بر حرکت شاخص می دهد.

شاخص داو جونز (Dow Jones)، به طور رسمی به عنوان “شاخص صنعتی داو جونز” یا به اختصار DJIA (Dow Jones Industrial Average) شناخته می‌شود، یکی از مهمترین شاخص‌های بازار سهام در ایالات متحده آمریکا است. این شاخص به عنوان یک معیار برای عملکرد بازار سهام آمریکا و تغییرات آن به کار می‌رود.

شاخص داو جونز توسط شرکت داو جونز اندکس (Dow Jones & Company) تولید می‌شود. این شاخص با توجه به قیمت سهام 30 شرکت بزرگ و معتبر در صنایع مختلف، که در بازار سهام نیویورک (NYSE) فعالیت می‌کنند، محاسبه می‌شود. این شرکت‌ها به عنوان نمایندگان از صنایع مختلف انتخاب می‌شوند و تغییرات قیمت سهام آنها تاثیر مستقیمی بر روی مقدار کل شاخص دارد.

بهترین بروکر برای حساب دمو برای شروع به کار افراد مبتدی حساب دمو هست و بعد از اینکه با بازار آشنا شدید بسته به نوع سرمایه و ویژگی های گفته شده را اجرا کنید

تحلیل داوجونز امروز | چارت داوجونز | شاخص داوجونز در فارکس

داوجونز از سهام چه شرکت هایی تشکیل می شود؟

شاخص داو جونز از 30 شرکت بزرگ و معتبر تشکیل شده است که در صنایع مختلف فعالیت دارند. این شرکت‌ها به عنوان “نمایندگان صنعت” انتخاب می‌شوند و تغییرات قیمت سهام آنها تاثیر مستقیمی بر روی مقدار کل شاخص داو جونز دارد. لازم به ذکر است که ترتیب و اعضای شاخص داو جونز ممکن است به تغییرات زمانی دچار شوند. به هر حال، تا تاریخ برش دانش من، شرکت‌های زیر به عنوان اعضای شاخص داو جونز شناخته می‌شدند:

1. 3M Company (MMM)
2. American Express Company (AXP)
3. Amgen Inc. (AMGN)
4. Apple Inc. (AAPL)
5. The Boeing Company (BA)
6. Caterpillar Inc. (CAT)
7. Chevron Corporation (CVX)
8. Cisco Systems, Inc. (CSCO)
9. The Coca-Cola Company (KO)
10. The Goldman Sachs Group, Inc. (GS)
11. The Home Depot, Inc. (HD)
12. Honeywell International Inc. (HON)
13. IBM (International Business Machines Corporation) (IBM)
14. Intel Corporation (INTC)
15. Johnson & Johnson (JNJ)
16. JPMorgan Chase & Co. (JPM)
17. McDonald’s Corporation (MCD)
18. Merck & Co., Inc. (MRK)
19. Microsoft Corporation (MSFT)
20. Nike, Inc. (NKE)
21. Procter & Gamble Co. (PG)
22. Salesforce.com, Inc. (CRM)
23. The Travelers Companies, Inc. (TRV)
24. UnitedHealth Group Incorporated (UNH)
25. The Coca-Cola Company (KO)
26. Verizon Communications Inc. (VZ)
27. Visa Inc. (V)
28. Walmart Inc. (WMT)
29. Walgreens Boots Alliance, Inc. (WBA)
30. The Walt Disney Company (DIS)

 

شاخص داوجونز چه کاربردی دارد؟

شاخص داو جونز (Dow Jones Industrial Average) به عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های بازار سهام در ایالات متحده و به نوعی نماینده عملکرد بازار سهام آمریکا عمل می‌کند و برای مقاصد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد:

1. نماینده عملکرد بازار سهام: شاخص داو جونز نماینده‌ای از عملکرد کلی بازار سهام آمریکا است. تغییرات روزانه و هفتگی این شاخص نشان‌دهنده جهت تغییرات بازار سهام و نمایانگر عملکرد سهام‌های شرکت‌های بزرگ در زمینه‌های مختلف است.

2. ارزیابی اقتصادی: تغییرات در شاخص داو جونز ممکن است نشان‌دهنده روند عمومی اقتصاد کشور باشد. افزایش شاخص ممکن است به عنوان نشانه‌ای از رونق اقتصادی و رشد شرکت‌ها تلقی شود، در حالی که کاهش آن ممکن است به عنوان نشانه‌ای از کاهش رونق اقتصادی تفسیر شود.