زیره و چروک پوست

زیره دانه‌ای معطر و ضدنفخ است که گیاه آن شبیه به بوته هویج می‌باشد. برگ‌های زیره دارای ارتفاع حدود ۵۰ سانتی‌متر هستند. میوه این گیاه نیز شکلی هلالی با خطوط برجسته دارد. بطورکلی دو نوع زیره به تفکیک زیره سبز و زیره سیاه وجود دارد.
زیره سبز محبوب‌ترین و پرکاربردترین نوع زیره است که امروزه در آشپزی و طب سنتی به فراوانی استفاده می‌شود. از معروف‌ترین و معتبرترین برندهای عرضه کننده‌ی این ادویه می‌توان به بهرامن اشاره کرد. محصول این برند با نام تجاری تهیه و عرضه می‌شود.

فهرست مطالب:(با کلیک بر روی هر عنوان به توضیحات بیشتر هدایت شوید.)

مطابق با تحقیقات و بررسی‌های انجام‌شده زیره سبز در سلامت پوست و زیبایی تأثیرات بسیار زیادی دارد. در ادامه به بررسی ادویه زیره سبز و خواص آن می‌پردازیم و سپس از خواص زیره سبز برای پوست و زیبایی بطورکامل توضیح می‌دهیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

زیره سبز چیست؟

زیره سبز یکی از گیاهان خانواده نعنا است که مطابق با تحقیقات و بررسی‌های انجام‌شده در سلامتی انسان نیز خواص بسیار فراوانی دارد.
دقت داشته باشید که دانه زیره همان میوه‌های هلالی شکل گیاه زیره هستند که امروزه در آشپزی، تولید محصولات دارویی و… به فراوانی استفاده می‌شوند. البته استفاده از زیره به میوه آن محدود نمی‌شود و امروزه از اسانس این گیاه نیز به دلیل عطر بسیار قوی استفاده می‌شود.

زیره سبز در حال حاضر به دو شکل خشک‌شده و پودر‌شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. ادویه این گیاه طعم نسبتاً تندی به غذا می‌بخشد. همچنین این ادویه رایحه گرمی نیز به غذا می‌دهد، درنتیجه به‌عنوان عنصر اصلی غذاهای هندی، آفریقایی و مکزیکی به شمار می‌آید.

از بهترین و محبوب‌ترین ادویه‌های زیره سبز می‌توان به ادویه زیره سبز پت اشاره کرد، از که با بهترین و استانداردترین دستگاه‌ها تولید و بسته‌بندی می‌شود.

جهت بهترین لایه بردار پوست اینجا کلیک کنید

بطورکلی زیره سبز خواص بسیار زیادی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سقط جنین، ضددرد، بی‌حس کننده، ضدچسبندگی پلاکت‌ها، ضدباکتری، ضدسم، ضدصفرا، ضدباروری، ضدالتهاب، ضداکسیدان، ضدعفونی کننده، ضداسپاسم، ضدتومور، هضم‌کننده غذا، ، شیرافزا، مقوی سیستم ایمنی، اثرگذار در سلامت و شفافیت پوست، قارچ‌کش، درمان بی‌خوابی، بهبود مشکلات دیابت، جلوگیری از سرطان، بهبود کلسترول خون، تقویت حافظه، رفع اختلالات تنفسی، التیام‌دهنده زخم و… اشاره کرد.
در ادامه به بررسی و توضیح کامل تأثیر زیره سبز در سلامت پوست می‌پردازیم.

احتمالاً نام ضد پیری طبیعی‌ را شنیده‌اید؛ زیره یکی از بهترین و موثرترین ضد پیری‌های طبیعی است. این گیاه سرشار از ویتامینE است، این ویتامین به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی دیواره مویرگی پوست را به خوبی تقویت می‌کند. همچنین در حفظ رطوبت و خاصیت ارتجاعی پوست نیز بسیار تأثیرگذار است.
بطورکلی می‌توان گفت زیره سبز با کاهش التهاب پوست سلامت و جوانی را به آن بازمی‌گرداند.
جالب است بدانید که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در زیره سبز هنگام تماس پوست با دود سیگار و اشعه‌های مضر خورشید از پوست در برابر سرطان محافظت می‌کند. همچنین این گیاه با خواص ضدقارچی و ضدباکتریایی خود از ایجاد عفونت‌های پوستی جلوگیری می‌کند.
از دیگر خواص زیره سبز در پوست می‌توان به تسریع روند بهبود پوست، افزایش سرعت بازسازی سلول‌ها، درمان زخم، درمان آکنه، رفع چین و چروک، اگزما و… اشاره کرد.

نکات مهم جهت استفاده از زیره سبز در پوست

همانطور که گفتیم زیره سبز برای پوست و زیبایی خواص بسیار فراوانی دارد اما فراموش نکنید که در هنگام استفاده از این گیاه باید نکات بسیاری را در نظر داشت که مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از:
هنگام استفاده از روغن زیره سبز به هیچ‌وجه آن را بطور مستقیم بر روی پوست استفاده نکنید. بلکه ابتدا با روغن دیگری نظیر روغن زیتون آن‌ را مخلوط کرده و سپس استفاده کنید. دقت داشته باشید که روغن زیره سبز عوارض خاصی ندارد اما در صورت استفاده بیش از حد ممکن است که سوزش پوستی برای شما به دنبال داشته باشد.
پیش از آنکه ماسک یا ضماد موردنظر را بر روی پوست و دیگر نقاط حساس بدن اعمال کنید حتماً اندکی از آن را بر روی بخش کوچکی از پوست خود تست کنید و بیست دقیقه منتظر بمانید تا به این ترتیب از عدم حساسیت پوست خود با پماد و کِرِم موردنظر مطمئن شوید تا با هیچ مشکلی مواجه نشوید.

خواص زیره سبز و کورک یا جوش

همانطور که گفتیم زیره سبز در بسیار موثر است. این گیاه با ترکیبات موثر خود به سرعت پوست را بهبود می‌بخشد و آفتاب سوختگی‌ها و چین‌وچروک و هرگونه جوش و کورکی را از بین می‌برد.
ممکن است خود شما یا دوستان و اقوام تان از سیاهی و تیرگی زیر و دور چشم رنج ببرید؛ پیش از هرچیزی دقت داشته باشید که این تیرگی در بسیاری از موارد ارثی است و افراد زیادی با آن درگیر هستند. شما می‌توانید در این شرایط از روغن زیره سبز استفاده کنید. این روغن تیرگی زیر و دور چشم را به تدریج از بین می‌برد و موجب شفافیت، روشن‌شدن و آب‌رسانی به پوست می‌شود.

خواص زیره سبز برای پوست صورت | خواص زیره سبز برای رحم | خواص زیره سبز برای کبد چرب

خواص زیره سبز برای مو

همانطور که گفتیم زیره سبز دارای خواص ضدعفونی‌کننده است، به همین خاطر بسیار مفید است و ریزش آن را بطورکامل درمان می‌کند. همچنین زیره سبز با بهبود بافت‌های پوست سر موجب افزایش رشد موها می‌شود.

خواص زیره سبز برای درمان خشکی و خارش پوست سر

زیره سبز با ترکیبات موثر خود خشکی و خارش پوست سر را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از بین می‌برد، به همین خاطر متخصصان و کارشناسان توصیه می‌کنند که استفاده از زیره سبز را حتماً در رژیم غذایی خود قرار دهید.
شایان ذکر است که امروزه برخی از افراد با هدف رفع خشکی پوست سر و نرم‌شدن موها زیره سبز را با موز می‌کوبند و آن را بر روی پوست سر خود قرار می‌دهند. دقت داشته باشید که مطابق با تحقیقات و بررسی‌های انجام‌شده این روش یکی از بهترین و موثرترین روش‌های برای نرم‌شدن موها است.
خوب است بدانید که زیره سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های فلاونوئید نظیر لوتئین، کاروتن، کریپتوزانتنین و… است. به همین خاطر این گیاه در خارج‌کردن مولکول‌های مخرب رادیکال‌های آزاد از بدن نقش موثری دارد و به این ترتیب از بروز سرطان و انواع عفونت‌ها جلوگیری می‌کند.

خواص آب زیره سبز برای پوست و زیبایی

شما می‌توانید به سادگی و با خیساندن دانه‌های زیره در یک ظرف و سپس شستن صورت خود با آن آب شفافیت و روشنی را به پوست صورت خود بازگردانید. همچنین می‌توانید پودر زیره را با آب جوش مخلوط کنید و بر روی پوست صورت خود قرار دهید تا به این ترتیب شاهد نرمی و لطافت فوق‌العاده پوست صورت خود باشید.
جالب است بدانید که جوشانده دانه‌های زیره سبز خون دماغ را به سرعت قطع می‌کند. برای این امر تنها کافی است که کمی جوشانده درون سوراخ‌های بینی خود بریزید و سپس پره‌ها را چند دقیقه نگه دارید و نگذارید بیرون بریزند تا به این ترتیب خون دماغ بطورکامل قطع شود. همچنین دقت داشته باشید که جوشانده زیره سبز قرمزی چشم را به سرعت رفع می‌کند و مانع از خونریزی رگ‌های داخلی چشم می‌شود. این جوشانده ضدعفونت و ورم بوده و از چسبندگی پلک‌ها جلوگیری می‌کند.
درنهایت دقت داشته باشید که با قرقره‌کردن جوشانده زیره می‌توان دندان درد را به سرعت تسکین بخشید و دیگر نیاز به مصرف قرص‌های مسکن نیست.

طرز تهیه ماسک زیره سبز

همانطور که گفتیم زیره سبز با ترکیبات موثر خود برای پوست و زیبایی خواص بسیاری دارد. امروزه برخی از افراد با تهیه و استفاده از ماسک زیره سبز از این خواص بهره می‌گیرند. در ادامه به بررسی چگونگی تهیه ماسک زیره سبز می‌پردازیم.
۱در ابتدا در یک کاسه کوچک روغن زیتون، بادام شیرین، روغن هسته انگور و عسل را با یکدیگر ترکیب کنید.

۲در این مرحله زیره سبز و شکر را به ترکیبات مرحله قبل خود اضافه کنید و خوب به‌هم زنید تا موارد بطورکامل با یکدیگر ترکیب شوند.
۳پس از آنکه مواد بطورکامل با یکدیگر مخلوط شدند ترکیب به دست آمده را به یک بطری شیشه‌ای منتقل کنید و درنهایت آن را در یک مکان سرد و خشک قرار دهید.

۴دقت داشته باشید که شما می‌توانید برای آنکه از ماسک تولیدی خود راحت‌تر استفاده کنید از داروخانه قرص‌های ماسک تهیه کنید. در این شرایط تنها کافی است که قرص را درون ماسک قرار داده و سپس آن را بر روی پوست صورت خود بگذارید.

مضرات زیره سبز

دقت داشته باشید که زیره سبز تأثیر بسیار زیادی بر روی افزایش میزان ترشح هورمون‌های تیروئید دارد. درنتیجه برای افرادی که از کم‌کاری تیروئید رنج می‌برند بسیار مفید است اما با این وجود باید در استفاده از آن دقت کرد، چراکه مصرف آن در برخی شرایط موجب پرکاری تیروئید می‌شود.
از مضرات زیره سبز در پوست می‌توان به حساسیت و خارش پوست اشاره کرد. دقت داشته باشید که در تمام افراد این حساسیت و خارش ایجاد نمی‌شود اما در صورت استفاده بیش از حد ممکن است که ایجاد شود.
بطورکلی مضرات استفاده بیش از حد از زیره سبز عبارت است از:
آروغ‌زدن
ناباروری و سقط جنین
قاعدگی سنگین زمان و پریودهای سخت
سوزش سردل
تأثیرات اعتیادآور
سوزش سطح پوست
لخته‌شدن خون
آلرژی
ناباروری مردان
پوسته پوسته شدن پوست

چگونه می‌توانیم از زیره سبز استفاده کنیم؟

در حال حاضر برای استفاده از زیره سبز راه‌های بسیاری وجود دارد که در ادامه به معرفی و بررسی رایج‌ترین و متداول‌ترین این راه‌ها می‌پردازیم.

کاربردهای آشپزی

امروزه از سبز به‌عنوان یک ادویه رایج در آشپزی هندی یا بصورت پودر استفاده می‌‌شود. دقت داشته باشید که ادویه زیره سبز یکی از ادویه‌های اصلی در تهیه سوپ، خورشت و دیگر محصولات غذایی در بسیاری از کشورها است. این ادویه طعم فوق‌العاده و فراموش نکردنی به غذاها می‌دهد.
همانطور که می‌دانید امروزه تهیه محصولات باکیفیت‌ غذایی اهمیت بسیار زیادی دارد. بهرامن یکی از شرکت‌های معروف و معتبر تولید و عرضه خشکبار است. ادویه زیره سبز پت یکی از های زیره سبز موجود در بازار است که تحت استانداردهای جهانی و با بهترین کیفیت تهیه و عرضه می‌شود.

محصولات مراقبت شخصی

امروزه از اسانس زیره سبز که از دانه‌های زیره سبز گرفته می‌شود به‌عنوان رایحه در لوازم آرایشی مختلف نظیر کِرِم، عطر، لوسیون و… استفاده می‌شود.

طعم‌دهنده

امروزه از زیره سبز به‌عنوان طعم‌دهنده‌ در نوشیدنی‌های الکلی، دسرها و… در کشورهای مختلف استفاده می‌شود.

کاربردهای دارویی

دمنوش زیره سبز در درمان بیماری‌های مختلف نظیر اسهال، التهاب، قولنج، اسپاسم روده و ماهیچه ها و… بسیار موثر است.
شایان ذکر است که امروزه چند قطره اسانس زیره سبز را می‌توان با روغن بادام مخلوط کرد و با آن شکم نوزادان را ماساژ داد تا به این ترتیب دل‌درد و نفخ کودکان را به راحتی و به سرعت درمان کرد.

خواص زیره سبز در تقویت قوای جنسی

دانه زیره سبز آسیاب‌شده زمانی که با عسل و فلفل مخلوط می‌شود تبدیل به یک داروی تقویت قوای جنسی بسیار قوی می‌شود. جالب است بدانید که این دارو یکی از دارو‌های رایج در میان اعراب جهت تقویت میل جنسی است.
جمع‌بندی
در مطالب فوق به بررسی خواص زیره سبز پرداختیم و از خواص و تأثیرات آن بر روی پوست گفتیم. زیره سبزه محبوب‌ترین و رایج‌ترین انواع زیره است که امروزه در حوزه‌های مختلف نظیر آشپزی، طب سنتی، سلامت پوست و… کاربرد دارد.
زیره سبز یک در کشورهایی نظیر هند است. امروزه برندها و شرکت‌های مختلف در حوزه تهیه و عرضه این ادویه فعالیت دارند که از معروف‌ترین، محبوب‌ترین و معتبرترین آن‌ها می‌توان به شرکت بهرامن اشاره کرد. ادویه زیره سبز امروزه با بالاترین کیفیت‌ و قیمت مقرون به صرفه و مناسب به مشتریان ارائه می‌شود.
همانطور که گفتیم زیره سبز در سلامت پوست تاثیر بسیاری دارد و موجب شفافیت، لطافت و طراوت آن می‌شود. برای بهره بردن از این خواص می‌توانید ماسک زیره سبز تهیه و استفاده کنید یا اینکه صورت خود را با جوشانده این گیاه بشویید.
درنهایت دقت داشته باشید که تا به امروز گزارش دقیق و معتبری مبنی بر مضرات زیره سبز منتشر نشده است اما با این وجود در استفاده از آن زیاده‌روی نکنید، چراکه در اینصورت ممکن است که پوست شما به آن حساسیت نشان دهد و ملتهب و پوسته پوسته شود و درنهایت با مشکلات پوستی بسیار شدیدی مواجه شوید.

زیره و چروک صورت ؛ ایا خوردن زیره باعث چین و چروک صورت میشود همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

حتما بخوانید :

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

استفاده از بخور زیره باعث کاهش چین و چروک پوست شده و به جوان سازی پوست و ضدعفونی کردن پوست کمک می کند.

زیره به دلیل داشتن ویتامین ای فراوان باعث می شود تا چروک پوست کاهش پیدا کند.

برای درمان آکنه و جوش های صورت بهتر است از روغن زیره استفاده کنید ، روغن زیره برای درمان آکنه

و جوش صورت مفید است و اثر جای جوش بر روی صورت را درمان می کند.

کسانی که پوست چرب دارند بهتر است از زیره برای کاهش چربی پوست استفاده کنند.

بدین منظور زردچوبه و زیره را در نسبت ۳ به ۱ ترکیب کرده و آن را با عسل ، ماست یا آب مخلوط کنید.

ترکیب به دست آمده را روی صورت خود قرار داده و سپس با آب سرد بشویید.

آشنایی با دیگر خواص زیره

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با زیره

زیره دانه ای معطر است که در دو نوع زیره سبز و زیره سیاه موجود است.

زیره سیاه همان زیره ایرانی است که با نام زیره کرمان شناخته می شود.

زیره با گیاهان شناخته شده ای مانند هویج ، کرفس ، جعفری و رازیانه در خانواده چتریان قرار می گیرد.

دو نوع زیره در دنیا وجود دارد به نام زیره سبز و زیره سیاه.

زیره سبز هم به صورت پرورشی و هم خودرو یافت می شود.

در ایران نوع پرورش زیره سبز وجود دارد که از اجزای اصلی پودر کاری می باشد و برای تقویت طعم غذاها مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین در داروهای سنتی از سالها قبل استفاده می شود.

استفاده از زیره سبز به روش های صحیح برای لاغری بسیار موثر است،

همچنین زیره سبز خواص بسیاری برای سلامت بدن دارد و مصرف آن کمک شایانی به درمان برخی بیماری ها می کند.

خواص زیره برای پیشگیری از سرماخوردگی

زیره دارای مقادیر زیادی از ویتامین سی و فلاونوئید و فیتواتوتن می باشد که دارای خاصیت ضد میکروب طبیعی است.

این ماده های مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن کاربردی است و باعث جلوگیری از آنفلوآنزا و تب می شود.

خواص زیره برای سلامت قلب

در زیره ویتامین ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان به وفور یافت می شود که برای سلامت قلب و عروق مفید است.

اگر می خواهید از حمله های قلبی و سکته قلبی در امان باشید بهتر است زیره میل کنید.

زیر به دلیل فیبر فراوانی که دارد خطر ابتلا به آترواسکلروز را کاهش می دهد.

زیره برای رفع بوی بد دهان

یکی از کاربردهای اصولی زیره درمان بیماری های دهان و دندان می باشد ، اگر می خواهید از بوی بد دهان خلاص شوید

بهتر است مقداری زیره را درون دهان خود قرار داده و بجویید.

خواص زیره برای درمان سنگ کلیه

در زیره ماده ای به نام تیمول و فسفر وجود دارد که خاصیت سم زدایی دارد ، زیره باعث

دفع اسید اوریک ، سدیم و آب اضافی بدن از طریق ادرار می شود و به درمان سنگ کلیه کمک بسزایی می کند.

خواص زیره در ماست

در سال ۲۰۱۴ پژوهشی بر روی خانم‌هایی با اضافه وزن انجام شد. در این تحقیق

۸۸ خانم به دو گروه تقسیم شدند و به مدت ۳ ماه تحت آزمایش قرار گرفتند.

به گروه اول دو وعده در روز ماست به همراه ۳ گرم زیره و به گروه دوم دو وعده ماست بدون زیره داده شد.

در عین حال تمامی شرکت کنندگان از برنامه غذایی یکسانی پیروی می‌کردند.

بعد از سه ماه مشخص شد گروهی که ماست را همراه با زیره می‌خوردند نسبت به گروه دیگر کاهش وزن بیشتری را تجربه کرده‌اند.

برای لاغری با زیره و ماست ، یک قاشق چای‌خوری پودر زیره را همراه با یک قاشق

چای‌خوری ماست مخلوط کنید و هر روز بعد از صرف غذا به مدت ۱۵ روز بخورید.

خواص زیره در برنج

زیره سبز دارای طبع گرم است و استفاده از آن برای غذاهای سرد به خصوص برنج خیلی مفید است

چرا که طبع سرد این غذا ها که عامل بسیاری از بیماری ها است را از بین می برد.

خواص زیره در چای

برای تهیه‌ دمنوش زیره سبز کافی است یک قاشق غذاخوری پودر زیره سبز را آسیاب کنید

و در یک قوری به همراه آب در دمای ۸۰ درجه به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه مانند چای دم کنید.

بعد این دمنوش را با یک قاشق عسل و آبلیمو نوش جان کنید.

افرادی که از این دمنوش برای کاهش وزن استفاده می‌کنند بهتر است

که نیم ساعت قبل از غذا این دمنوش را مصرف کنند و از معجزه‌ آن بهره‌مند شوند.

خواص زیره و رازیانه

زیره در آشپزی کاربرد زیادی دارد و در هر آشپزخانه‌ای، مقداری از آن پیدا می‌شود.

البته مصرف غذایی، تنها کاربرد زیره نیست. از این دانه برای برخی از اهداف پزشکی نیز استفاده می‌شود.

زیره برای درمان سرماخوردگی، کم‌خونی، بی‌خوابی و رفع اختلالات تنفسی کارآمد بوده

و تاثیرات محسوسی بر سیستم گوارش بدن دارد و به عنوان تسریع‌کننده معده نیز استفاده می‌شوند.

رازیانه مانند زیره، خواص دارویی و غذایی فراوانی داشته و در اشکال متفاوتی استفاده می‌شود.

عرق رازیانه، روغن رازیانه و دمنوش رازیانه، از جمله فرآورده‌های گیاه رازیانه هستند که هرکدام موارد مصرف متفاوتی دارند.

علاوه‌بر مصارف خوراکی و غذایی، رازیانه در جایگاه یک گیاه درمانگر نیز بسیار کارآمد است و در بسیاری از عطاری‌ها یافت می‌شود.

این گیاه برای درمان بیماری‌های هورمونی و گوارشی استفاده می‌شود و برای درمان چاقی و پیشگیری از برخی سرطان‌ها کارآمد است.

اخیرا تحقیقاتی درباره تاثیر رازیانه بر فشار خون انجام شده که ثابت می‌کند رازیانه فشار خون زیاد را نیز تا حدودی درمان می‌کند.

خواص زیره و دارچین

ترکیب این دو ماده باعث لاغری می شود.

از ترکیب زیره و دارچین برای تهیه دمنوش لاغری و یا ساخت قرص لاغری استفاده می کنند.

برای اینکار، کافی است یک قاشق زردچوبه، یک قاشق زنجبیل، یک قاشق زیره که نوع آن فرقی نمی کند

سیاه یا سبز باشدو یک قاشق دارچین را با هم در ظرفی کوچک مخلوط کنید .

در صورتیکه یبوست دارید یک قاشق پودر سنا هم به این مواد خشک اضافه کنید.

حالا این مخلوط را با یک قاشق عسل به صورت یک خمیر آماده کنید و از آن به اندازه یک نخود برداشته ،

در دست گرد کنید و به شکل قرص درست کرده و کنار بگذارید تا خشک شود.

حالا یک یا دو قرص را در روز مصرف کرده و تا رسیدن به وزن مطلوب ادامه دهید.

دمنوش زیره و دارچین

این دمنوش، بمب انرژی است. بدن شما را گرم می‌کند،

سیستم دفاعی‌تان را قوی کرده و ترشحات بینی و حلقتان را کاهش می‌دهد.

برای تهیه این دمنوش یک قاشق چایخوری زیره را با ۲ تکه چوب دارچین دم کنید و ۱۰ دقیقه بعد در فنجان ریخته و صاف کنید و بنوشید.

خواص زیره و زنیان

یک قاشق غذاخوری دانهٔ زنیان با یک قاشق غذاخوری زیرهٔ سبز را با هم ترکیب کنید.

این ترکیب را با مقداری پودر زنجبیل به‌صورت روزانه مصرف کنید.

این درمان طبیعی بهترین روش برای رفع مشکلات وخیم هاضمه است.

همچنین برای درمان اسیدیته و مشکل رفلاکس اسیدی مناسب است.

دانهٔ زنیان، دانه‌ٔ رازیانه، پودر زنجبیل خشک‌شده، نمک و دانهٔ زیرهٔ سیاه را مخلوط و آسیاب کنید.

روغن داغ را به مخلوط اضافه کنید و آن را با برنج پخته‌شده ترکیب کنید. این ترکیب می‌تواند اشتها را بیشتر کند.

برای تسکین درد مفاصل، مارچوبه، دانهٔ زیرهٔ سیاه، دانهٔ شنبلیله و دانهٔ زنیان را با هم مخلوط کنید.

سپس پودر کنید و هر روز صبح نصف قاشق چای‌خوری از آن را بخورید.

مقداری برگ‌های نیم (neem) را در سایه خشک کنید. آن را پودر کنید و در یک شیشه نگه دارید.

شب یک قاشق چای‌خوری از پودر را با نصف قاشق چای‌خوری پودر دانهٔ زیره

و پودر دانهٔ زنیان در شیر داغ مخلوط کنید و به‌مدت ۳۰ روز آن را مصرف کنید.

 

ترجمه و جمع آوری: واحد تحقیق و توسعه