لیپوماتیک بهتر است یا لیپوساکشن

جهت کاهش وزن و رفع چربی اضافی در بدن روش‌های مختلفی وجود دارد و انتخاب روش مناسب برای بسیاری از افراد دشوار می‌باشد. معمولاً افرادی که دارای اضافه‌وزن هستند از رژیم غذایی مطابق با وضعیت بدنی، جنسیت و سن خود استفاده می‌کنند. در صورتی که رژیم غذایی همراه با ورزش تأثیری در وزن بدن نداشته باشند، افراد از جراحی زیبایی استفاده می‌کنند. جهت خارج کردن چربی از روش‌های مختلف  استفاده می‌شود. در میان این روش‌ها، که با نام لیپوساکشن اینفراسونیک نیز شناخته می‌شود دارای مزایای بسیاری نسبت به روش‌های دیگر می‌باشد.

تفاوت بین لیپوماتیک و لیپوساکشن

لیپوساکشن روشی است که جهت خارج کردن بافت چربی تجمع یافته در بخش‌های خاصی از بدن استفاده می‌شود. لیپوماتیک یکی از ابزار مورد استفاده جهت انجام لیپوساکشن است. در صورتی که لیپوساکشن بوسیله لیپوماتیک  (که یک ابزار ارتعاشی است) انجام شود، دوره بهبودی کوتاه‌تر از روش‌های دیگر می‌باشد. همچنین بوسیله لیپوساکشن می‌توان چربی قسمت‌های بیشتری از بدن را از طریق لیپوماتیک خارج کرد. این جراحی بهتر است توسط بهترین جراح لیپوماتیک در تهران انجام شود.

لیپوماتیک جهت بهبود ظاهری بخش‌های خاصی از بدن بوسیله خارج کردن ذخایر چربی اضافی یا انتقال این چربی‌ها به قسمت دیگری از بدن استفاده می‌شود. لیپوماتیک معمولاً با لیپوساکشن اشتباه گرفته می‌شود؛ در حالی که از لحاظ روش مورد استفاده جهت زاویه‌دار کردن بدن با لیپوساکشن متفاوت می‌باشد. لیپوماتیک به عنوان روشی جهت کاهش وزن و بهبود ظاهر بدن بیشتر توسط زنان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لیپوماتیک یکی از محبوب‌ترین روش‌های جراحی زیبایی محسوب می‌شود. در این روش امواج انرژی تولید شده توسط هوای فشرده وارد لوله کانولا شده و فقط سلول‌های چربی را خارج می‌کند. به کمک این روش چربی در زمان کوتاه و به راحتی از طریق لوله خارج می‌شود.

مزایای لیپوماتیک 

  • استفاده از سیستم ایمنی فعال ( در صورت تماس با بافت غیر چربی، دستگاه متوقف می‌شو)
  • کم شدن میزان آسیب‌دیدگی (کاهش قابل توجه کبودی و ورم)
  • بهبود وضعیت پوست (انقباض و کشیدگی مناسب پوست)
  • جراح کمتر دچار خستگی شده و در نتیجه جراحی با دقت  بیشتری انجام می‌شود.
  • کوتاه بودن زمان جراحی
  • ایجاد درد کمتر
  • کوتاه بودن دوره بهبود

لیپوماتیک در افرادی که دارای پوست انعطاف‌پذیر هستند تأثیر بیشتری دارد. معمولاً افراد جوانی که پوست تیره‌تری دارند و سیگار نمی‌کشند و پوستشان دچار آفتاب‌سوختگی نباشد دارای پوست انعطاف‌پذیری هستند. کاندیدای مناسب برای انجام لیپوماتیک کسانی هستند که به وزن ایده‌آل خود نزدیک هستند و دارای شاخص توده بدنی کمتر از 30 باشند. افرادی که در اثر سالخوردگی یا حاملگی دارای عضلات ضعیف یا افتادگی پوست هستند کاندیدای مناسبی برای انجام لیپوماتیک نیستند. برای اطلاع از جزئیات می توانید با غرب کلینیک تماس بگیرید.

موارد استفاده دستگاه لیپوماتیک 

دستگاه لیپوماتیک توسط ارتعاش و امواج صوتی اینفراسونیک جهت تجزیه چربی  به کار برده می‌شود و در جراحی لیپوساکشن مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که این دستگاه حرارتی تولید نمی‌کند، آسیب‌دیدگی بافت ناشی از این دستگاه در مقایسه با دستگاه‌های دیگر کمتر می‌باشد. در نتیجه با استفاده از این دستگاه در اثر ارتعاش و امواج صوتی اینفراسونیک، بهبود پوست در بلندمدت بهتر انجام می‌شود.

به کمک دستگاه لیپوماتیک، کبودی کمتری ایجاد شده و دوره بهبودی کوتاه‌تر می‌باشد.

لیپوساکشن چیست؟ 

در جراحی لیپوساکشن، چربی از بخش‌های خاصی از بدن مانند ران‌ها، شکم، بازوها، باسن یا گردن خارج می‌شود. همچنین از این روش برای زاویه‌دار کردن بخش‌های ذکر شده استفاده می‌شود. لیپوساکشن با نام‌های دیگری مانند بادی کانتورینگ و لیپوپلاستی نیز شناخته می‌شود.

کاندیدای مناسب برای جراحی لیپوساکشن چه کسانی هستند؟ 

افرادی که به میزان 30 درصد به وزن ایده‌آل خود نزدیک هستند ولی چربی موضعی نامتناسب در بدنشان به کمک رژیم غذایی و ورزش کاهش پیدا نکرده است کاندیدای مناسبی برای استفاده از لیپوساکشن هستند. در واقع افرادی که به طور طبیعی دارای اضافه‌وزن هستند کاندیدای مناسبی برای استفاده از این روش نیستند.

جهت انجام لیپوساکشن، بایستی از مصرف سیگار خودداری شود و متقاضی باید از لحاظ سلامتی در وضعیت مناسبی باشد. همچنین افرادی که از این روش درمانی استفاده می‌کنند بایستی انتظارات واقع‌بینانه در ارتباط با لیپوساکشن داشته باشند.

پوست افراد متقاضی لیپوساکشن بایستی از انعطاف‌پذیر مناسبی برخوردار باشد. چنانچه پوست افراد در اثر کاهش وزن زیاد دچار افتادگی باشد، امکان دارد لیپوساکشن باعث تشدید وضعیت پوست شود. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در این مورد هستید به سایت plasticsurgery.org مراجعه نمایید.

نحوه انجام لیپوساکشن 

در روز انجام جراحی لیپوساکشن، یک نفر همراه بایستی متقاضی را به کلینیک مورد نظر برساند.

پیش از انجام لیپوساکشن، جراح از بدن متقاضی چندین عکس می‌گیرد. همچنین قسمت‌های مورد نظر بدن جهت لیپوساکشن در حالت ایستاده علامت‌گذاری می‌شوند.

  • پیش از لیپوساکشن، متقاضی برای انجام جراحی آماده می‌شود. کارکنان کلینیک اقدامات لازم جهت کنترل سطح مایعات بدن در حین جراحی را انجام می‌دهند. همچنین به کمک دستگاه‌های مخصوص بر مواردی مانند فشار خون، ضربان قلب و میزان اکسیژن خون متقاضی در طول جراحی نظارت می‌شود.
  • بسته به نوع روش مورد استفاده، از بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی استفاده می‌شود. اگر نیاز باشد که متقاضی در حین جراحی به طور کامل بیهوش باشد، بایستی از بیهوشی عمومی استفاده شود. در برخی از مواقع، جراحی با استفاده از بیهوشی داخل وریدی و بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. انتخاب نوع بیهوشی توسط جراح صورت می‌گیرد.
  • جراحی برش‌های بسیار کوچکی در ناحیه مورد نظر ایجاد می‌کند. این برش‌ها در امتداد چین‌های بدن ایجاد می‌شوند تا پس از جراحی، برش‌ها در چین‌های بدن پنهان شوند. اگر ناحیه تحت درمان بزرگ باشد، معمولاً چندین برش در ناحیه مورد نظر ایجاد می‌شود.
  • چربی در ناحیه مورد نظر جهت تخلیه آماده‌سازی می‌شود. جراح در این مرحله با استفاده از روش مناسب چربی را جهت تخلیه در مرحله بعد آماده می‌کند.
  • در این مرحله چربی از ناحیه مورد نظر خارج می‌شود. معمولاً چربی با استفاده از لوله‌های کوچکی به نام کانولا ، خارج می‌شود. این لوله‌ها وارد برش‌ها شده و به سمت عقب و جلو حرکت داده می‌شوند. این حرکت به شل شدن و تخلیه چربی کمک می‌کند. چربی از طریق لوله تخلیه شده و وارد یک مخزن می‌شود.
  • برش‌ها با استفاده از نخ جراحی، بخیه می‌شوند. در برخی از مواقع پس از جراحی؛ لوله‌های کوچکی جهت تخلیه مایعات اضافی در برش‌ها قرار می‌گیرند.

بسته به مقدار چربی مورد نظر، امکان دارد جراحی چندین ساعت طول بکشد. در صورتی که برای جراحی از بیهوشی عمومی استفاده شده باشد، فرد پس از جراحی در اتاق ریکاوری (واحد مراقبت پس از بیهوشی) به هوش می‌آید. جهت ارزیابی وضعیت بهبودی، معمولاً متقاضی بایستی به مدت چند ساعت در کلینیک بماند.

چنانچه جراحی در بیمارستان انجام می‌شود، متقاضی بایستی یک شب در بیمارستان بماند تا پزشک مواردی مانند شوک یا کم آبی بدن در اثر از دست دادن مایعات را ارزیابی کند و از وضعیت سلامتی بیمار اطمینان حاصل کند.

روشهای درمانی مرتبط با لیپوساکشن 

بیشتر زنان جهت بهبود ظاهر بدن خود، از لیپوساکشن استفاده می‌کنند. به همین علت امکان دارد از این روش همراه با  یا جراحی افزایش حجم سینه استفاده شود.

معمولاً جهت رفع افتادگی پوست و بهبود ظاهری بدن از لیفت یا جراحی زیبایی شکم استفاده می‌شود. امکان دارد برخی دیگر از افراد از جراحی برای کوچک کردن سینه استفاده کنند.

لیپوساکشن در چه مواردی قابل استفاده نیست؟ 

لیپوساکشن جهت خارج کردن مقادیر بسیار زیاد چربی که در طول سال‌های گذشته ذخیره شده‌اند مناسب نیست. مقدار چربی که توسط لیپوساکشن خارج می‌شود از 1 تا 10 پوند می‌باشد.

اگرچه مقادیر زیاد چربی توسط این روش قابل خارج کردن می‌باشد، ولی امکان دارد خطرات زیادی به همراه داشته باشد. ممکن است رفع مقادیر بیش از حد چربی باعث به هم خوردن شکل و زاویه قسمت‌های مختلف بدن بشود. همچنین امکان دارد در پوست چین و چروک ایجاد شود. لیپوساکشن برای بهبود ظاهری سلولیت نیز استفاده نمی‌شود.

پس از لیپوساکشن، نتایج تا زمان رفع التهاب قابل مشاهده نیستند. ممکن است رفع التهاب تا چند ماه طول بکشد ولی در بیشتر مواقع التهاب پس از چهار هفته کاهش پیدا می‌کند.

افرادی که از روش لیپوساکشن استفاده می‌کنند، بایستی جهت ماندگاری نتیجه درمان، از ورزش منظم و رژیم غذایی مناسب استفاده کنند.

مزایا و معایب ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک

اگر چه انواع عمل‌های زیبایی فواید خاص خود را دارند اما معایبی نیز به همراه خود خواهند داشت. در اینجا به مزایا و معایب عمل لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی اشاره شده است:

  1. مناطق پرچربی بدن که در برابر رژیم و ورزش مقاوم هستند، توسط عمل پیکرتراشی درمان خواهند شد.
  2. برای درمان بیماری ژنیکوماستی که تجمع چربی در سینه مردان است، کاربرد گسترده و موثر دارد.
  3. برای افرادی که دارای شکم بزرگ با خاصیت ارتجاعی بالا دارند، مناسب‌تر است.
  4. این روش برای همه قسمت‌های بدن کاربرد دارد.
  5. پیکرتراشی یک روش غیر تهاجمی است چون سوراخ‌های ایجاد شده، بسیار کوچک بوده و نیاز به بخیه ندارند.
  6. طی یک جلسه درمان به تناسب اندام دلخواه خود خواهید رسید.

اما از معایب این متد زیبایی می‌توان به عوارض جانبی آن‌ها اشاره کرد.

عوارض جانبی عمل زیبایی پیکرتراشی

  1. عفونت احتمالی (درصورت عدم رعایت نکات پزشک)
  2. کبودی شدید
  3. التهاب و تورم
  4. تهوع
  5. واکنش آلرژیک
  6. عدم تقارن بدن و غیر یکنواخت بودن محل هدف به دلیل تخلیه نادرست چربی

مطالب بیشتر:

مزایای عمل زیبایی ابدومینوپلاستی

  1. درمان افتادگی شکم
  2. بهبود وضعیت اندام
  3. برداشتن چربی و پوست اضافی در شکم
  4. کوچک کردن شکم و در نتیجه کاهش فشار به ستون مهره‌ها

عوارض جانبی ابدومینوپلاستی

  1. تورم طولانی مدت
  2. تغییر در احساس پوستی
  3. خونریزی
  4. درد شدید
  5. عدم تقارن بدن
  6. خطرات بیهوشی عمومی
  7. احتمال بروز عفونت به دلیل وجود زخم زیاد
  8. احتمال تشکیل اسکار در محل زخم

مطالب بیشتر:

ابدومینوپلاستی یا لیپوماتیک؟

تا اینجا مقایسه‌هایی از لحاظ مزایا و معایب عمل‌های زیبایی لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی انجام شد و تا حدودی درباره انتخاب صحیح بین این دو عمل اطلاعاتی در اختیار شما قرار گرفت. اما لازم به ذکر است که اگر چه هر دو نوع عمل لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی روش‌های عالی برای کانتورینگ بدن هستند اما با توجه به نحوه انجام عمل لیپوماتیک و جراحی زیبایی شکم، این دو عمل نتایج متفاوتی ارائه خواهند داد. اگر دارای پوست اضافی و شل هستید و یا بر اثر کاهش وزن عضلات شکم شما شل و افتاده شده است، بهتر است از ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم استفاده کنید تا نتایج رضایت بخش‌تری را دریافت کنید.

در هر صورت تنها کسی که می‌تواند بهترین روش را برای شما انتخاب کند، یک پزشک متخصص است زیرا پزشکان با توجه به مشکل شما و ناحیه مورد نظر، بهترین گزینه درمان را به شما پیشنهاد داده و تمامی مزایا و معایب روش‌های انتخابی را گوشزد خواهند کرد. اگر انتخاب درستی در انجام عمل زیبایی لیپوماتیک یا ابدومینوپلاستی برای کانتور بدن داشته باشید، نتایج بهتری با توجه به مشکل خود مشاهده خواهید کرد. بهتر است بعد از انجام انواع عمل‌های زیبایی پیکرتراشی یا ابدومینوپلاستی و یا هر عمل دیگر، به دستورالعمل‌های پزشک خود گوش کرده و دوران نقاهت را به بهترین نحو ممکن استراحت و مراقبت کنید تا به بهترین نتایج دست یابید.

1- چقدر طول می کشد تا نتایج  را ببینید؟

اکثر بیماران 90٪ از نتایج لیپوماتیک نهایی را یک تا سه ماه بعد از عمل مشاهده می کنند. چند هفته اول بعد از عمل، تورم پس از عمل وجود دارد.

2- لیپوماتیک چقدر درد دارد؟

در طول دو روز پس از، میزان درد بستگی به نوع بیهوشی مورد استفاده برای لیپوماتیک دارد. بی حسی موضعی معمولا بیش از 24 ساعت پس از عمل ادامه می یابد. درد معمولا 2 تا 4 روز پس از لیپوماتیک شدیدتر می شود و سپس به طور پیوسته کاهش می یابد.

3- آیا لیپوماتیک ایمن است؟

مقدار چربی که می تواند با خیال راحت برداشته شود محدود است. اما خطراتی وجود دارد، از جمله عفونت، بی حسی و زخم. اگر چربی بیش از حد برداشته شود، ممکن است در پوست ناهمواری هایی دیده شود. خطرات جراحی بستگی به مقدار چربی برداشته شده دارد .

4- چقدر طول می کشد تا لیپوماتیک بهبود یابد؟

به طور معمول بیمار 3 تا 7 ساعت تحت جراحی قرار می گیرد. البته جراحی واقعی فقط 2 تا 3 ساعت طول می کشد. مدت زمان لازم برای تکمیل  بستگی به سایز بیمار، تعداد مناطق تحت درمان و نوع بیهوشی مورد استفاده دارد.

5- آیا لیپوماتیک دردناک است؟

به طور کلی، در طول يه ال چهار روز پس از لیپوماتیک ، مقدار درد كاهش پيدا ميكند. بی حسی موضعی 12 تا 24 ساعت بعد از عمل جراحی لیپوماتیک طول می کشد.

6- بهبود زخم های شکم چقدر دردناک است؟

در طول هفته دوم، منطقه درمان متورم است اما درد و کبودی در حال کاهش است. همچنین باید گن مخصوص خود را بپوشید تا بهترین نتیجه را ببينيد.بسته به استانه تحمل افراد 5 تا 10 روز پس از عمل جراحی آماده بازگشت به محل کار و کارهای روزانه هستید.

7- چقدر بعد از عمل لیپوماتیک می توانید ورزش کنید؟

به طور کلی یک تا سه ماه طول می کشد تا تمام تورم از بین برود. به همین دلیل، معمولا به بیماران توصیه می شود تا 4 هفته از ورزش اجتناب کنند. اگرچه برخی ممکن است دو هفته بعد از عمل شروع به ورزش کنند.

8- چقدر طول می کشد تا تورم پس از لیپوماتیک از بین برود؟

در صورتی که محل برش ها با بخیه بسته نشده باشد و از گن مخصوص استفاده کنید 70%تورم 4 هفته پس از  برطرف می شود.

9- آیا اثر زخم لیپوماتیک بر روی بدن شما باقی می ماند؟

از آنجا که زخم ها بسیار کوچک هستند، معمولا قابل توجه نیستند. یک جراح ماهر قادر است زخم ها را در ناحیه پنهانی در بدن شما، مانند موهای شرمگاهی و یا ناف قرار دهد، به طوری که به راحتی قابل مشاهده نباشند. . بسیاری از بیماران در اثر لیپوماتیک هیچ اثری از زخم مشاهده نمی کنند.

10- آیا می توان پس از لیپوماتیک پوست را سفت کرد؟

لیپوماتیک تکنیک حداقل تهاجمی برای حذف چربی (نه پوست) است. بهتر است این عمل در بیماران با پوست خوب، یعنی بدون پوست اضافی و بدون شلي پوست ، انجام شود.

11- آیا لیپوماتیک به بدن آسیب می رساند؟

جراحی لیپوماتیک به خودی خود دردناك نیست. بیمارانی که بیهوشی عمومی دریافت می کنند در حین جراحی بیدار نمی شوند و هیچ چیز را احساس نمی کنند. بیمارانی که بی حسی موضعی دریافت می کنند، ممکن است در طی مراحل (بدون درد) احساس فشار کنند.

12- آیا عمل لیپوماتیک تحت پوشش بیمه درمانی قرار دارد؟

از آنجا که یک عمل جراحی زیبایی است، بیمه پزشکی آن را پوشش نمي دهد.

13- با لیپوماتیک چقدر وزن کم می کنید؟

در حالت ایده آل، بیمار باید بعد از معادل وزن چربی حذف شده کاهش وزن داشته باشد.

14- آیا امکان دارد در محل انجام لیپوماتیک افزایش وزن رخ دهد؟

در صورتی که کالری بیشتری نسبت به کالری که می سوزانید، مصرف کنید امکان بازگشت چربی ها وجود دارد.

 

به طور متوسط 3 تا 7 ساعت عمل جراحی طول می کشد. البته جراحی واقعی فقط 2 تا 3 ساعت طول می کشد. مدت زمان لازم برای تکمیل لیپوماتیک بستگی به سایز بیمار، تعداد مناطق تحت درمان و نوع بیهوشی مورد استفاده دارد.

لاغری موضعی چیست؟

لاغری موضعی  به این معناست شما می‌توانید برای لاغری بخش خاصی از بدن تمرکز نمایید..بطور کلی با رژیم و ورزش نمیتوانید بخش مشخصی از بدن  را لاغر نمایید. ( مثلا نمیتوانند بگوئید من رژیم میگیرم تا فقط بازوهام  لاغر شود)

تفاوت الترازد با التراسوند چیست؟

این دستگاه دارای تکنولوژی مدرن و پیشرفته تری نسبت به اولترا سوند قديمي است به طوري كه اولترازد بر خلاف سیستم های اولتراسوند قدیمی که توانایی تنظیم فرکانس و توان خروجی را نداشتند و امواج عرضی را مورد استفاده قرار می دادند ، توانایی تنظیم فرکانس بین 28 الی 50 کیلو هرتزرا دارند و قدرت خروجی دستگاه نیز از 0 تا 100 وات قابل تنظیم می باشد . در واقع اولترازد لاغری موضعی را با ایجاد فشار منفی در داخل سلول‌های چربی آغاز میکند و باعث می‌شود تا در چربی حباب های افزایش یابنده ایجاد شود این حباب ها در نهایت باعث از بین رفتن سلول‌های چربی میشود و متعاقبا اين چربی ها بصورت مایع از بدن  خارج میگردد.

با روش اوالترازد چه نواحی از بدن را میتوان لاغر کرد؟

با این روش میتوان شکم ،پهلوها،زیر شکم ران ها و بازوها را لاغر کرد.

لاغری موضعی با اوالترازد چه مزایایی دارد ؟

این دستگاه قابلیت ویژه ای دارد که باعث افتادگی كمتر پوست بعد از تخلیه چربی مي‌شود. این جراحی زیبایی بیشتر از کاهش وزن،  شما را دچار کاهش سایز می‌کند و به لاغری موضعی کمک زیادی می‌کند.با خروج چربي در يك موضع مثلا شكم ممكن است در یک جلسه شاهد كاهش چند سایز باشيد.

دستگاه و مکانیزم اولترازد برای انجام لاغری موضعی چیست؟

اولترازد یک روش موثر برای لاغری موضعی است.اولترازد به شما این امکان را میدهد که تنها بخش مشخصی از بدن  را لاغر نمایید.  از طرفي از لحاظ تئوري گفته مي شود كه دستگاه اولترازد با ایجاد HIFU یا همان امواج اولترا سوند موجب تحریک فیبروبلاست ها و در نتيجه، تولید کلاژن و لیفتینگ و تا حدودي سفت شدن نسبي پوست و کاهش سایز بیمار می شود.

بايد مد نظر داشت كه در كليه روش هاي ليپو استراكچر شامل ليپو ساكشن سنتي،ليپو ماتيك ،اولترا زد،پال و ويزر در صورتي كه چربي تجمع يافته زياد باشد با خروج چربي درجاتي از افتادگي پوست اجتناب ناپذير خواهد بود. در اولترا زد همانطور كه گفته شد،امواج اولترا سوند و حرارت ناش از انها   باعث شکسته شدن سلول‌های چربی میشوند،و چربي تخريب شده در نهايت ساكشن ميگردد.

عمل لیپوماتیک و عمل لیپو ساکشن چیست؟

تکنیک پیشرفته تری از روشهای قدیمیتر لیپوساکشن است.در عمل لیپوساکسن معمولا بروشهای گوناگون،  بافت های چربی تخریب میشد تا بیرون کشیده شود.بعنوان مثال در لیزر لیپولیز بافت چربی با کمک گرما سوزانده میشد و سپس از زیر پوست تخلیه میگشت – بهمین دلیل دیگر از این چربی برای تزریق بدیگر نقاط بدن نمیشد استفاده کرد.

اما در بافت های چربی با حرکت نوسانی و فیزیکی کانولا خورد و ریز میشوند و دوباره قابل استفاده هستند.همچنین در نمونه های جدیدتر دستگاههای لیپوماتیک بکمک امواج اوالراسونیک بافت های چربی بهتر خرد میشوندو پوست و چربی باقی مانده در زیر آن پس از عمل یک دست و هموار خواهد بود.یکنواختی پوست بعد از جراحی و نبود برآمدگی نتایج عمل لیپوماتیک را نسبت به روشهای قدیمیتر لیپوساکشن بسار رضایت بخش تر خواهد کرد.

چقدر طول میکشدتا نتایج عمل لیپوماتیک را ببینیم؟

اکثر بیماران حدود 90% از انها نتایج نهایی روی خود را 3 ماه بعد عمل مشاهده خواهند کرد.( چند هفته بعد عمل هم تورم طبیعی بعد از عمل وجود خواهد داشت

چندمورد از مزایای رابیان کنید؟

میتوان از مزایای عمل لیپوماتیک به این نکات اشاره کرد: که لیفت اندام بدن و شکل دادن به پوست بعد از عمل لیپوماتیک راحت تر خواهد بود….خطر آمبولی چربی در این روش نیز بسیار کم است و تقریبا نزدیک بصفر است….درد و ورم و ترشحات بعد عمل نیز بسیار کاهش می یابد… خستگی و کوفتگی نیز در بیمار نیز بسیار کمتر از روشهایی قدیمی لیپوساکشن است…. دوره نقاهت نیز بسیار کوتاهتر است و بین 3 تا 7 روز طول میکشد.

در هربار چقدر چربی میتوان خارج کرد؟
در هر عمل میتوان 5 تا 6 لیتر چربی از بدن خارج کرد. برای کسانی که اضافه وزن زیادی دارند حجم چربی در ناحیه شکم و پهلوهای آنها بسیار زیاد است بهتر است در چند نوبت و به فاصله یک تا 6 هفته این عمل انجام شود ( و در واقع نمیتوان تمام چربی ها را در یک جلسه از بدن خارج کرد)

آیا سبک زندگی قبل و بعد عمل تفاوتی ایجادمیکند؟
در واقع بافت های چربی اضافی که با کمک رژیم غذایی و ورزش حذف نشوند و اب کردن انها دشوار باشد بیرون کشیده باشند.

چربی های احشایی چیست؟
در تنها میتوان چربی های زیر پوست را بیرون کشید با این حال هنوز چربی های احشایی سر جای خود باقی میماند.  چربی های احشایی همانند بافت های چربی است ک در اندامهای داخلی بدن را پوشانده است وجود مقدار کمی از این چربی بسیار مفید است و از اندام ها مراقبت میکند.  اما در افرادی ک دچار اضافی وزن هستند چربی احشابی بیش از اندازه موجب ایجاد بیماری و مشکلات میشود. با بیرون کشیدن چربی زیر پوست حس لاغری را به این افراد میدهد اما باید دقت شود که برای کم کردن میزان چربی احشایی و حفظ سلامتی و رعایت رژیم غذایی مناسب و ورزش بسیار برای بیمار ضروری است.

چقدر درد دارد؟؟!!
دکتر مهدی جعفری درباره درد بعد عمل گفت: در طول دو روز بعد از عمل میزان درد بستگی به نوع بیهوشی مورد استفاده برای محل دارد.بی حسی موضعی بیش از 24 ساعت پس از عمل ادامه می یابد.درد محل عمل معمولا دو تا چها روز پس از عمل شدیدتر میشود و بعد بصورت پیوسته درد کاهش میابد.

آیا ایمن است؟
مقدار چربی ک میتواند با خیال راحت برداشته شود محدود است _ اما خطراتی هم وجود دارد: مثل عفونت. بیحسی زخم.یا اگر چربی بیش از حد برداشته شود ممکن است در پوست فرد ناهمواری هایی دیده شود( خطرات جراحی بستگی به میزان چربی برداشته شده دارد)

چقدر طول میکشد تا جای عمل لیپوماتیک بهبود پیدا کند؟
بطور معمول بیمار 3 تا 7 ساعت تحت جراحی قرار میگیرد – البته جراحی 2 تا 3 ساعت طول میکشد – مدت زمان لازم برای تکمیل بستگی به سایز بیمار،  تعداد مناطق تحت درمان و نوع بیهوشی مورد استفاده دارد.

بهبود زخم های شکم در عمل لیپو چقدر دردناک است؟
به گفته : در طول هفته دوم،  منطقه مورد عمل متورم است اما درد و کبودی در حال کاهش است- همچنین باید با لباس مخصوص بخود را بیمار بپوشد،  تا بهترین نتیجه از عمل حاصل شود – ممکن است 10 تا 14 روز بعد از عمل جراحی بیمار احساس کند آماده بازگشت به زندگی روزمره است.

چقدر طول میکشد تا تورم بعد عمل از بین برود؟
در صورتی که محل برشها و بخیه ها بسته نشده باشد و از لباس مخصوص استفاده کنید 3 تا 6 روز 90% تورم 4 هفته بعد عمل برطرف خواهد شد.

اثر زخم عمل لیپوماتیک روی بدن باقی میماند؟
از آنجا که زخمها بسیار کوچک هستند معمولا قابل توجه نیستند.یک جراح ماهر قادر است زخمها را در ناحیه هایی در بدن شما، مانند جای موهای شرمگاهی،یا ناف قرار دهد.بطوریکه براحتی قابل مشاهده نباشد.

آیا بعد میتوان پوست را سفت کرد؟
بگفته دکتر مهدی جعفری،  لیپوماتیک تکنیک حداقل تهاجمی برای حذف چربی (نه پوست) است.بهتر است این عمل در بیماران بدون پوست اضافی و پوست سست انجام شود.

آیا تحت پوشش بیمه درمانی قرار دارد؟
از آنجا که لیپوماتیک یک عمل زیبایی است بیمه پزشکی آن را پوشش نمیدهد. مگر اینکه دلیل پزشکی برای آن وجود داشته باشد.گاهی اوقات بیمه درمانی برای درمان لیپوم های زیر پوست ( تومورهای چربی زیر پوست) لیپوماتیک راتحت پوشس قرار میدهد.