رمزگشایی هوش و شخصیت: تست هایی که جهان را در مورد شما می‌گویند و رازهایی که همه می‌خواهند بدانند

شاید شما هم بارها خواسته اید ضریب هوشی خود را بدانید اما به دلایل مختلفی موفق به انجام این کار نشده اید یا روش صحیح برای اینکار را نمی دانستید. در این مطلب 10 تا از جدیدترین آزمون های تست هوش دنیا که شما را در کمتر از 14 دقیقه می سنجند را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید بکمک آنها ضریب هوشی خود را تعیین کنید.

مقدمه :

آیا با مفهوم IQ آشنا هستید؟ در این مورد به تعبیر روانشناسان استناد می کنیم که می گویند IQ یا فاکتور اطلاعات ، عددی است که اطلاعات افراد را نسبت به بقیه جمعیت توصیف می کند. تعریف اصلی IQ هنگام اندازه گیری هوش کودکان: IQ نسبت سنی ذهنی به سن فیزیکی ضرب شده با 100 است. سن ذهنی بر اساس میانگین نتایج در یک آزمون در رده سنی مربوطه محاسبه شد.

تست MBTI، یک پرسش‌نامه روان‌سنجی فردی است که برای شناسایی نوع شخصیت، نقاط قوت و اولویت‌های افراد طراحی شده است. این تست توسط ایزابل مایرز (Isabel Myers) و مادرش کاترین بریگز (Katherine Briggs) و بر اساس کارشان بر روی تئوری کارل یونگ (Carl Jung) درمورد انواع شخصیت تهیه شده است.

فیلم 4 تا تست هوش و معمای جالب، باهوش ها از دست ندید :

حتما بخوانید :

1- تست آنلاین ضریب هوشی (شماره ۱)

در  با پاسخ دادن به 10 سؤال می توانید ضریب هوشی خود را بدست آورید.

2-  آزمون سریع IQ

در هوش خود را با سوالات خوبی که در یک زمان کوتاه مورد بررسی قرار می دهد بسنجید. این تست یکی از آزمونهای واقعی و منظم در اینترنت است! سوالات در هر مرحله سخت تر می شوند. پاسخ های نادرست هیچ نقشی از امتیاز شما را کاهش نمی دهد. همیشه فقط یک پاسخ صحیح وجود دارد. آزمون IQ شامل 15 سوال با تصاویر است.

3- تست هوش هیجانی روان یاب

با  تست  می توانید از هوش هیجانی خود آزمون بگیرید.  تست هوش هیجانی که به اختصار آن را EQ می نامند یکی از تست هایی است که به مراتبط معتبر و درست از تست های IQ میباشد و شامل پارامترهای شناختی، فیزیولوژیکی و پارامترهای رفتاری است. در سرویس تست هوش هیجانی روان یاب ۲۸ سوال برای ارزیابی میزان هوش هیجانی وجود دارد که باید با توجه به عملکرد و شخصیت خود به آنها پاسخ دهید.

4- تست هوش IQTestExperts

با که یک تست هوش آنلاین برای ارزیابی مهارت های ذهنی است شما می توانید مهارت های ذهنی خود را از جمله استدلال عددی، استدلال کلامی، مهارت های تحلیلی و فضایی را بررسی کنید. تعداد سوالات این آزمون هوش ۱۵ دقیقه برای ۳۰ سوال است و محدوده سنی ندارد. برای مشاهده نتایج این آزمون باید در سایت ثبت نام کنید.

5- تست هوش استاندارد با 8 سؤال :

در سایت چهل و هشت تست با سوالات و محدودیت زمانی مختلف وجود دارد که شما می توانید آنها را انتخاب کنید. تست هوش استاندارد با 8 سؤال یکی از این موارد است که تصویری از آنرا در ادامه می بینید.

با ، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

6- تست هوش استاندارد بین المللی

یک تست خیلی کوتاه است که شامل ۸ سوال هوش است که باید در ۸ دقیقه جواب داده شوند. بعد از اتمام مهلت زمانی نتیجه بلافاصله به شما نمایش داده می شود ، این آزمون محدودیت سنی ندارد.

7- تست هوش ساده و جالب

در شما فقط با درست و نادرست می توانید در عرض ۱۳ دقیقه به ۳۸ سوال پاسخ دهید و بلافاصله نتیجه را مشاهده بفرمایید. این تست هوش محدودیت سنی ندارد.

8- تست هوش آنلاین کوتاه

اگر حوصله جواب دادن به سوالات تست هوشی که در بالا معرفی کردیم را ندارید از استفاده کنید. تعداد سوالات این تست هوش ۱۰تا و محدودیت سنی و زمانی ندارد و نتیجه بلافاصله اعلام می شود.

9- تست هوش ساده و جالب

در شما فقط با درست و نادرست می توانید در عرض ۱۳ دقیقه به ۳۸ سوال پاسخ دهید و بلافاصله نتیجه را مشاهده بفرمایید. این تست هوش محدودیت سنی ندارد.

از طریق می توانید فایل pdf این تست را دریافت و سؤالات و پاسخ های آنرا ببینید. ابتدا خودتان به تنهایی به سؤالات پاسخ دهید و در نهایت جوابهای خودتان را با پاسخ هایی که در انتهای فایل هست چک کنید و با مقایسه تعدا پاسخ های نادرست ضریب هوشی خود را کشف کنید.

شما می تونید این تست ها را به دوست و آشناهاتون هم معرفی کنید و ببینید ضریب هوشی اونها چنده؟ اگه ابهامی توی ذهنتون مونده می تونید در بخش نظرات به ما بهمه ی ما انسان ها در تلاش هستیم تا شناخت بیشتری نسبت به شخصیت خودمان داشته باشیم. اینکه در شرایط گوناگون واکنش های رفتاری ما به چه شکل خواهد بود یا بعنوان مثال تمایل داریم در چه محیطی کار کنیم؟ چقدر اهل چالش یا ریسک هستیم؟ یا چقدر به فعالیت های تیمی و انفرادی علاقه داریم؟!، همه ی این موارد بخش کوچکی از پاسخ هایی است که با شرکت در تست شخصیت شناسی به دست می آورید.

تست های شخصیت شناسی به شما کمک می کند با شناخت کامل خود و نحوه رفتارتان با محیط اطراف و همچنین پی بردن به علاقه مندی ها و عوامل تاثیر گذار در روحیه ی شما، جایگاه شغلی مناسبی که با روحیات و رفتارهای شما سازگار است را بیابید.

تست هوش ریون در حقیقت، استدلال انتزاعی و هوش سیال را اندازه‌گیری می‌کند. هوش سیال به ما امکان می‌دهد تا بهتر بتوانیم از پس مشکلات روزمره‌ خود بربیاییم. شاید در آینده و با گسترش نتایج تحقیقات گوناگون، تست‌های روان‌شناختی نیز تغییر کنند.

تست شخصیت شناسی چیست و چه کمکی به ما می کند؟

اگر تعاریف مختلف “سواد” را از یونسکو شنیده باشید احتمالا به این جمله رسیده اید: “شخصی باسواد تلقی می‌شود که بتواند با استفاده از خوانده ها و آموخته های خود، تغییری در زندگی ایجاد کند” جالب است بدانید که در علم روانشناسی، واژه ی یادگیری به “ایجاد تغییر “به صورت “پایدار” گفته می‌شود و رفتار مهم ترین مولفه ی باسواد بودن و تغییر پایدار است. انجام تست های خودشناسی یا شخصیت شناسی باعث می شوند در کمترین زمان ممکن به جزئیات رفتاری خود پی ببرید و هوشمندانه تغییرات درونی خود را آغاز کنید.

آیا تست شخصیت شناسی شغلی رایگان است؟

تست شخصیت شناسی که در قرار گرفته است به صورت کاملا رایگان بوده و شما می توانید با عضویت بسیار ساده در کسری از ثانیه، در این تست های جذاب و کاربردی شرکت کنید تا با مشاهده نتایج آن شگفت زده شوید!

یکی از مهمترین ویژگی های تست های ای استخدام این است که پس از دریافت نتایج تست شخصیت شناسی شغلی رایگان، می توانید آنرا به رزومه خود اضافه کنید و برای کارفرما ارسال نمایید.

آیا تست شخصیت شناسی آنلاین انجام می‌شود؟

کلیه تست های شخصیت شناسی موجود در سایت ای استخدام به صورت آنلاین برگزار می‌شود. در تست شخصیت شناسی با توجه به سوالاتی که از شما پرسیده می‌شود، به شما کمک می کند تا به نقاط قوت و ضعف شخصیت خود پی ببرید.

بعنوان مثال: فرض می کنید بسیار آدم اجتماعی و خوش مشربی هستید؟ در صورتی که سایرین اینگونه فکر نمی کنند! این باور فرضی در مورد خودتان می تواند در جمع دوستان با واکنش های ناراحت کننده ای مانند طرد شدن، به سخره گرفتن و غیره همراه باشد.

بهترین تست شخصیت شناسی جهان | تست MBTI | تست خود شناسی واقعی

چرا باید در این تست خودشناسی شرکت کنیم؟

  • باعث ایجاد شناختی عمیق از خودمان می‌شود و یاد می گیریم که چگونه به اهداف خود برسیم تا رشد و پیشرفت را در زندگی تجربه کنیم.
  • می توانیم استعدادهای کشف نشده خودمان را شناسایی کنیم و مسیر شغلی یا تحصیلی بهتری را انتخاب کنیم.
  • می توانیم با شناخت دقیق خودمان بر روی اطرافیان و روابطمان با دیگران کنترل داشته باشیم و سعی کنیم روابط خود را هدفمند و ارزشمند کنیم.

انواع تست شخصیت شناسی

تست شخصیت شناسی انواع مختلفی دارد اما تمامی آنها برای رسیدن شما به اهداف شغلی و تحصیلی مناسب نیستند. بهترین و استاندارد ترین تست های شخصیت شناسی در جهان عبارتند از:

قدیمی ترین و پرطرفدارترین تست شخصیت شناسی در شاخه های مختلف تحصیلی، شغلی، خانواده و … که بسیار از آن کمک گرفته شده است، بوده است. با توجه به گسترده بودن این تست، شما می توانید از آن برای اهداف گوناگون کمک بگیرید.

تست هالند که به آزمون های رغبت سنج هالند یا کدهای هالند نیز مشهور است به شما کمک می کند تا بهترین شغل را بر اساس تیپ شخصیتی خود بیابید و از انجام فعالیت های مرتبط با ویژگی های درونی خود احساس خوبی داشته باشید.

این تست صرفا برای شناخت عمیق رفتار و احساسات انسان ها در 4 گروه اصلی می باشد که با نام های D I S C تقسیم بندی شده است. صرفا به شما کمک می کند تا متوجه شوید که افراد با ویژگی های گوناگون چه احساساتی می توانند داشته باشند.

سایر تست های شخصیت شناسی

  • شخصیت شناسی از روی رنگ
  • شخصیت شناسی از روی قد
  • شخصیت شناسی از روی چهره
  • شخصیت شناسی ماه تولد
  • شخصیت شناسی از روی حرف زدن
  • شخصیت شناسی از روی رنگ چشم
  • شخصیت شناسی از روی اسم

تست شخصیت شناسی شغلی چه تفاوتی با سایر تست ها دارد؟

همانطور که از نام این تست پیداست، اغلب سوالات تست شخصیت شناسی شغلی، درباره علاقه مندی های شغلی و تمایلات شما در رابطه با چالش های شغلی می باشد که به شما کمک می کند در انتها یک تصمیم اساسی برای فعالیت در گروه شغلی مرتبط با ویژگی های درونی خودتان بگیرید.

شخصیت شناسی افراد

همانطور که از نام این تست پیداست، اغلب سوالات تست شخصیت شناسی شغلی، درباره علاقه مندی های شغلی و تمایلات شما در رابطه با چالش های شغلی می باشد که به شما کمک می کند در انتها یک تصمیم اساسی برای فعالیت در گروه شغلی مرتبط با ویژگی های درونی خودتان بگیرید.

گید تا جواب بدیم.

منبع : Iq tests