رسانه سلامت و دانش

حلزون تراپی و حلزون درمانی، روشی برای پاکسازی طبیعی پوست

[vc_row][vc_column][vc_column_text]حلزون یک داروی زنده است. اشتباه نکنید، برای درمان توسط این جاندار لازم نیست آن را مانند قرص با یک لیوان میل کنید. روش درمانی که در آن از حلزون استفاده می‌شود را حلزون تراپی یا حلزون درمانی می‌‌خوانند و برای رفع  مشکلات پوستی از آن استفاده می‌کنند. البته دقت کنید که هر نوع حلزونی را بر روی پوست قرار نمی‌دهند و این کار نیز مانند بقیه کارها، نیاز به ابزار مخصوص به خود دارد. از این روش درمانی برای بازسازی سلول‌های پوست، جوان‌سازی و شفاف کردن پوست و مبارزه با عفونت‌های پوستی که گاهی فرد با آن درگیر است، استفاده می‌کنند.

حلزون تراپی یا حلزون درمانی

هرچیزی در این عالم، هم تاثیرات مثبت دارد و هم تاثیرات منفی. درست مانند حلزون؛ که اگر به باغات حمله کند، به عنوان یک آفت شناسایی شده و همه در صدد بر می‌آیند تا با آن مقابله کنند. اما هنگامی که بر روی پوست انسان قرار می‌گیرد، می‌تواند مانند یک دارو و روش درمانی به کار برده شود.

این جانور نرم‌تن در کل دنیا برای مقاصد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بعضی از کشورها به عنوان یک ماده‌‌ی خوراکی استفاده می‌شود و طرفداران زیادی هم دارد. هم‌چنین می‌توان در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی نیز از آن استفاده کرد. از ماده‌ای که در درون این نرم‌تن وجود دارد کرم‌ها و ژل‌های لاغری و یا در تولید خمیر دندان و شامپو استفاده می‌کنند.

حلزون تراپی و حلزون درمانی

هم‌چنین می‌توانند به عنوان حیوانات خانگی نیز موجبات سرگرمی شما را فراهم کنند. البته در این مورد دقت کنید که حیوان، دچار اذیت و آزار نشود.

حلزون تراپی در ایران (تهران)

اگر تا به حال نام این روش را نشنیده‌اید تعجب نکنید؛ زیرا به تازگی این روش در ایران مورد استفاده قرار  گرفته است. این روش، یکی از رو‌ش‌های درمانی کهن در دنیا محسوب می‌شود و در بسیاری از کشورهای آسیای شرقی کاربرد آن مرسوم است. در این روش درمانی، یک پزشک، یک طبیب مجرب در زمینه طب سنتی و یا حتی یک آرایشگر می‌تواند به عنوان یک حلزون تراپیست وارد عمل شود و کارهای درمانی را بر روی پوست انجام دهد.

در این روش، حلزون را بر روی پوست قرار می‌دهند و حلزون در طی حرکتی که انجام می‌دهد، مخاطی را ترشح می‌کند. این مخاط از منافذی که روی بدن این جاندار قرار دارد ترشح می‌شود. گفته می‌شود زمانی که آن‌ها در استرس و اضطراب باشند، مخاط ترشح شده، تاثیر بهتری دارد. این مخاط مانند یک ماسک طبیعی رفتار کرده و به ترمیم و دوباره سازی سلول‌های پوست کمک می‌کند. این مخاط خاصیت درمان‌کنندگی دارد و برای بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود.

در یونان قدیم، از مخاط حلزون برای برخی بیماری‌های داخلی بدن مانند سوءهاضمه یا سرفه نیز استفاده می‌کردند. جالب است بدانید که، حلزون، زمانی که صدفش مورد آسیب قرار می‌گیرد، این ماده را ترشح می‌کند و از این راه، صدف شکسته و آسیب دیده، ترمیم می‌شود.

تاریخچه حلزون تراپی در ایران

دانشمند معروف یونانی، بقراط، اولین کسی بود که حلزون را به عنوان یک درمان برای مشکلات پوستی، توصیه کرده بود. او دو هزار سال پیش، این جانداران را تکه‌تکه کرد و سپس آنها را در شیری که ترش‌مزه بود قرار داد و مخلوط کرد و از ماده‌ی حاصله یک ضماد و مرهم، برای درمان التهابات پوستی استخراج کرد. بقراط معتقد بود که این ماده، به دلیل خواص اعجاب‌انگیز و رطوبت بالا، نقش بسیار زیادی در ترمیم التهاب دارد. او ضمنا به این موضوع دست یافته بود که، اگر از این ماده در مدت طولانی استفاده شود، باعث روشن‌تر شدن و درخشان‌تر شدن پوست می‌شود.

بعد از بقراط، درمان‌گران دیگری روی کار آمدند و از ریسه‌ها یا ترشحات حلزون، به عنوان یک روش درمانی طبیعی استفاده کردند. در سال‌های اخیر نیز، کشور ژاپن دست به ابتکار عمل جالبی زده است و از این نرم‌تن برای طراوت بخشیدن به پوست خانم‌های ژاپنی بهره برده‌‌است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از حلزون تراپی کافیست به وب سایت فاطمه حبشی مراجعه نمائید.

https://fatemehhabashi.com/snail-therapy/

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید