جاهای دیدنی دبی در نوروز

وقتی صحبت از جاهای دیدنی دبی در میان باشد، شاید در وهله اول فکر کنید که دیدنی های دبی در ساختمان‌های مدرن و آسمان‌خراش‌های بلند خلاصه می‌شود؛ اما باید بگوییم که این تصور اشتباه است. جاذبه های دبی بسیار متنوع هستند و هرکسی با هر سلیقه‌ای می‌تواند از سفرش به این مقصد، نهایت لذت را ببرد. از جاذبه‌های تاریخی و مذهبی تا موزه‌ها و مراکز خرید مدرن را در بین مکان های دیدنی دبی می‌توانید پیدا کنید. ما در این مطلب از به سراغ معرفی جاذبه های گردشگری دبی رفته‌ایم. تا انتها با ما همراه باشید.

بهترین جاهای دیدنی دبی کدام‌اند؟

برج خلیفه،‌ دبی مال،‌ آب‌نمای دبی، قاب دبی، دهکده جهانی،‌ باغ معجزه، سیاره سبز،‌ خیابان السرکال،‌ دبی کریک، گاردن گلو، سالن اپرای دبی، آکواریوم دبی، موزه آینده،‌ موزه اتحاد،‌ موزه توهمات، موزه قهوه،‌ موزه سکه، موزه تاریخ سینما، قلعه الفهیدی، مسجد جمیرا و خانه شیخ سعید المکتوم، معروف‌ترین و بهترین جاهای دیدنی دبی هستند که پیشنهاد می‌کنیم در سفرتان به دبی، آن‌ها را از دست ندهید. ما در ادامه هریک از این دیدنی های دبی را مفصل بررسی و معرفی می‌کنیم.

بهتر است، قبل‌از هرچیز، از معروف‌ترین و مهم‌ترین نماد شهر دبی شروع کنیم. دبی از تمام نقاط این شهر پیداست. حتی در فاصله 95 کیلومتری دبی هم می‌توانید آن را ببینید. همه می‌دانیم که برج خلیفه بلندترین ساختمان دنیاست و به‌ همین دلیل شهرتی جهانی دارد.

اما رکوردهای برج خلیفه، فقط به تعداد طبقاتش محدود نیست، بلکه سریع‌ترین آسانسور شیشه‌ای جهان هم در برج خلیفه است که در هر ثانیه 10 متر جابه‌جا می‌شود. اگر بخواهید سوار شدن بر این آسانسور را تجربه کنید، باید پس‌از انتخاب و خرید بلیط، مدتی در اتاق‌های انتظار بمانید. در این اتاق‌ها با میان‌وعده و قهوه از شما پذیرایی می‌شود. در طبقات این برج از آثار هنری گرفته تا چشم‌اندازهای بی‌مانند، به نمایش گذاشته می‌شود.

اگر قصد داشته باشید که در بلندترین رستوران جهان غذا بخورید، باید به طبقه 122 این برج بروید. البته در چنین رستوران‌هایی حسابی حواستان به بودجه‌ای که برای صرف غذا در سفر به دبی اختصاص داده‌اید، باشد. توصیه می‌کنیم که پیش‌از سفرتان سری به مطلب بزنید تا با آگاهی بیشتری برای هزینه‌های سفر خود تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کنید.

اگر قصد دارید از بالای برج، مناظر بی‌نظیر شهر را با تلسکوپ‌های مخصوص ببینید، می‌توانید از طبقات 124 و 148 دیدن کنید. بلندترین قسمت برج، طبقه 163 آن است؛ اما بازدید عموم مردم از آن امکان‌پذیر نیست. فراموش نکنید که بلیط‌های برج خلیفه تا 90 روز اعتبار دارند و در روزهای عادی بهتر است از دو هفته قبل‌از بازدید، بلیطتان را تهیه کنید. اگر قصد دارید در ایام تعطیل از برج خلیفه دیدن کنید، بهتر است از یک ماه قبل برای خرید بلیط اقدام کنید. گفتنی است که بسته به ساعتی که از این جاذبه دیدن می‌کنید، قیمت بلیط‌ها متغیر است.

  • ساعت بازدید از برج خلیفه: 24 ساعته
  • قیمت بلیط برج خلیفه: بلیط نوع یک (طبقات 124 و 125) 149 درهم امارات، بلیط نوع 2 (طبقات 124، 125 و 148) 378 تا 533 درهم امارات
  • آدرس برج خلیفه: مرکز شهر دبی، بلوار شیخ محمد بن رشید 1

موقعیت دقیق برج خلیفه روی نقشه

برج خلیفه، یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی دبی چشم‌انداز طبقه 124 برج خلیفه نمایی از برج خلیفه در شب

اگرچه مراکز خرید به‌خودی‌خود در لیست جاهای دیدنی دبی قرار نمی‌گیرند، اما از‌آنجایی‌که بسیاری از دیدنی های دبی را در خود جای داده است، جزو مراکز دیدنی دبی محسوب می‌شود. قبل‌از هرچیز باید بدانید که دبی مال، بزرگ‌ترین مرکز خرید در جهان است که وسعتی حدود 50 زمین فوتبال دارد. معماری و طراحی بخش‌های مختلف دبی مال، بسیار دیدنی هستند و سوژه‌های عکاسی بسیاری در آن قرار دارند. از بین آن‌ها، می‌توانیم به آبشار دبی مال اشاره کنیم. قطر این آبشار دایره‌ای، حدود 30 متر است و ارتفاعش به 24 متر می‌رسد. دبی مال، بهشت کسانی است که عاشق شیرینی‌جات هستند؛ زیرا بزرگ‌ترین آبنبات‌فروشی جهان در آن قرار گرفته است.

با‌وجود‌اینکه موضوع اصلی این متن جاهای دیدنی دبی است، باید بدانید که اگر به‌دنبال لذت بردن از  هستید، این مرکز خرید می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی شما باشد. تم پارک، اسکی و انواع بخش‌های تفریحی دیگر، از‌جمله قسمت‌های مختلف دبی مال هستند. از دلایل اینکه هرساله بیش از 75 میلیون گردشگر به دبی مال می‌آیند، همین امکانات گسترده و متنوع است.

در دبی مال، حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، می‌توانید ساعات زیادی را صرف مغازه‌گردی در این مرکز خرید کنید. دبی مال بیش از 1200 فروشگاه بزرگ را در خود جای داده است. علاوه‌بر آن، این مرکز بزرگ، انواع برندهای معروف لباس، لوازم الکترونیکی، لوازم‌خانگی، اسباب‌بازی‌فروشی و سوغاتی‌فروشی هم دارد. بد نیست اشاره کنیم که در نزدیکی دبی مال، به یکی از دسترسی خواهید داشت که «دانیال» نام دارد.

  • ساعت بازدید از دبی مال: شنبه تا دوشنبه، از ساعت 10 صبح تا 12 شب و سه‌شنبه تا جمعه، از ساعت 10 صبح تا 11 شب
  • قیمت بلیط دبی مال: رایگان
  • آدرس دبی مال: مرکز شهر دبی، جنب برج خلیفه، خیابان شیخ زاید

موقعیت دقیق دبی مال روی نقشه

مجموعه دبی مال آبشار دبی مال فروشگاه‌های دبی مال

آب‌نمای نزدیک برج خلیفه نیز یکی از مشهورترین جاذبه های دبی است که مثل بسیاری از جاهای دیدنی این شهر، رکوردهای جهانی مختلفی را به خود اختصاص داده است. این آ‌ب‌نمای مشهور در دریاچه برج خلیفه قرار دارد و طولش حدوداً با طول دو زمین فوتبال برابر است. این مجموعه دیدنی، قادر است در هر ثانیه 22 هزار گالن آب را به آسمان پرتاب کند. فرقی نمی‌کند که داخل برج خلیفه هستید یا در کنار دریاچه‌اش قدم می‌زنید، در‌هر‌صورت می‌توانید از تماشای نمایش موزیکال چشم‌نواز آب‌نمای آن دیدن کنید.

بد نیست اشاره کنیم که یک مسیر پیاده‌روی در این دریاچه تعبیه شده است که گردشگران از طریق آن می‌توانند نمایش را از فاصله 9 متری تماشا کنند. تماشای این آب‌نما در شب، لطف مضاعفی دارد و توصیه می‌کنیم اگر از مسافران هستید، شب‌‌ها زمان کافی برای تماشای این آب‌نمای زیبا در نظر بگیرید.

  • ساعت بازدید از آب‌نمای دبی: از ساعت 5:45 عصر تا 11:30 شب (برنامه هر 30 دقیقه یک بار اجرا می‌شود.)
  • قیمت بلیط آب‌نمای دبی: 65 درهم امارات برای هر نفر (کودکان کمتر از 4 سال رایگان)
  • آدرس آب‌نمای دبی: مرکز شهر دبی، بلوار شیخ محمد بن رشید 1، دریاچه برج خلیفه

موقعیت دقیق آب‌نمای دبی روی نقشه

نمایی از آب‌نمای دبی تماشای آب‌نمای دبی از نزدیک‌ترین فاصله

قاب دبی یا علاوه‌بر اینکه یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی دبی است، یکی از پرطرف‌دارترین موقعیت‌های عکاسی این شهر نیز به شمار می‌رود. شاید عظمت این بنا به‌خوبی در عکس‌ها مشخص نباشد. به‌ همین دلیل در توصیف شکوه این جاذبه کافی است به ارتفاع 150 متری و عرض 95 متری‌اش اشاره کنیم. این جاذبه، نمایی متفاوت از گذشته و آینده را برای گردشگران به تصویر می‌کشد. جالب‌توجه است که شما با خرید بلیط، می‌توانید وارد قاب دبی شوید و از طبقات بالای آن، چشم‌انداز بی‌مانندی از شهر را تماشا کنید.

پیاده‌روی بر سقف شیشه‌ای این جاذبه نیز از فعالیت‌های محبوب بین گردشگران است. علاوه‌بر تمام این‌ها، در ساعات صبح می‌توانید صبحانه خود را در قاب دبی رزرو کنید و در یک بازه زمانی 45 دقیقه‌ای که به «45 دقیقه طلایی» معروف است، آن را میل کنید. برای بازدید از این جاذبه، نکات مهمی را باید به یاد داشته باشید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

تقریباً هیچ محدودیت خاصی برای بازدید گردشگران خارجی و بومی از قاب دبی وجود ندارد. با‌این‌حال، باید بدانید که ورود حیوانات خانگی به این جاذبه ممنوع است. خانواده‌هایی که کودک خردسال (کمتر از سه سال) دارند، به خرید بلیط برای کودکشان نیاز نخواهند داشت و خدمات رایگان به آن‌ها تعلق می‌گیرد. علاوه‌بر آن، افراد معلول نیز می‌توانند از امکاناتی مثل ویلچر و خدمات راهنمایان بهره‌مند شوند. طبق نظرات گردشگران، بهترین زمان برای بازدید از قاب دبی، حوالی ساعت 5 عصر است؛ زیرا در این بازه زمانی از روز، منظره غروب خورشید بسیار دل‌نشین است.

  • ساعت بازدید از قاب دبی: از ساعت 9 صبح تا 9 شب (بازدید از بیرون بنا در تمام ساعات روز امکان‌پذیر است.)
  • قیمت بلیط قاب دبی: بزرگ‌سالان 50 درهم امارات و کودکان 3 تا 12 سال 20 درهم امارات
  • آدرس قاب دبی: الکفاف دبی، زعبیل

موقعیت دقیق قاب دبی روی نقشه

قاب دبی، یکی از معروف‌ترین جاذبه های گردشگری دبی  مسیر شیشه‌ای در ساختمان قاب دبی

خلاصه بگوییم، اگر دهکده جهانی دبی را ببینید، انگار از تمام دنیا بازدید کرده‌اید. در این مجموعه، با فرهنگ و تاریخ بیش از 90 کشور از خاورمیانه، اروپا، آمریکا و آسیای دور آشنا می‌شوید. تجربیات نابی که در دهکده جهانی خواهید داشت، فقط به تماشای آثار تاریخی کشورها محدود نمی‌شود؛ بلکه در این مجموعه می‌توانید صنایع‌دستی کشورهای دیگر را بخرید و غذاهای محبوبشان را هم امتحان کنید. در میان جاهای دیدنی دبی، این مکان تنها جایی است که سالانه بیش از 1200 مراسم و فستیوال در آن اجرا می‌شود که از بین آن‌ها، کنسرت‌های رایگان طرف‌داران بسیاری دارد.

وسعت بیش از 1.6 میلیون کیلومتر مربع است. ورودی هر کشور با در نظر گرفتن سبک معماری اصیل آن طراحی شده است و در بخش معرفی آن، مهم‌ترین نمادهای هر کشور معرفی می‌شود. از اهرام مصر گرفته تا دیوار چین، تاج‌محل و تخت‌جمشید، همگی را می‌توانید تنها در یک روز تماشا کنید.

دهکده جهانی، درست مانند دیگر جاذبه های دبی، رکوردهای بسیاری را ثبت کرده است. اولین رکورد این جاذبه، زمانی ثبت شد که آن را به‌عنوان بزرگ‌ترین منطقه گردشگری، تفریحی، فرهنگی، هنری و خانوادگی در جهان تأسیس کردند. فراموش نکنید که این جاذبه گردشگری از ماه اکتبر تا فوریه باز است. پس اگر با  سفر کردید، فرصت بازدید از دهکده جهانی دبی را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

  • ساعت بازدید از دهکده جهانی دبی: دوشنبه تا پنجشنبه، از ساعت 4 بعدازظهر تا 12 شب و جمعه تا یکشنبه، از ساعت 4 بعدازظهر تا 1 شب
  • قیمت بلیط دهکده جهانی دبی: 20 درهم امارات (افراد کمتر از 3 سال و بیشتر از 65 سال، رایگان)
  • آدرس دهکده جهانی دبی: جنوب دبی، خیابان شیخ محمد بن زاید

موقعیت دقیق دهکده جهانی دبی روی نقشه

بخشی از دهکده جهانی دبی مجسمه اساطیر ایران در دهکده جهانی دبی یکی از مسیرهای پر‌بازدید دهکده جهانی دبی

باغ معجزه دبی یا  از معروف‌ترین مکان های دیدنی دبی است که به‌طور معمول هر‌سال از ماه نوامبر تا آوریل (تقریباً از آذر تا اردیبهشت) پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر جهان است. وسعت این جاذبه بهشتی 72 هزار متر مربع است که حدود 150 میلیون گل را در خود جای داده است. به‌ همین دلیل، عنوان بزرگ‌ترین باغ گل در جهان را از آن خود کرده است. وجود چنین سرزمینی در دل کویرهای دبی، چیزی جز معجزه نیست. این باغ هم از آن‌ دسته جاهای دیدنی دبی است که به‌دلیل عظمتش، در گینس نامش را می‌بینیم. با‌این‌حال، هیچ‌یک از این مواردی که گفتیم، دلیل اصلی محبوبیت این جاذبه نزد توریست‌ها نیست؛ بلکه طراحی خاص و دل‌نشین آن، دلیل اصلی محبوبیتش برای توریست‌ها محسوب می‌شود.

هنرمندان دنیای گل‌وگیاه با جمع‌آوری و چینش منظم گونه‌های مختلف گیاهی، دنیایی رنگارنگ از گل را خلق کرده‌اند. در هر گوشه از باغ معجزه، خانه‌ها، حیوانات، اشیا، وسایل نقلیه و مسیرهایی را مشاهده می‌کنید که همگی از جنس گل هستند. به‌ همین دلیل این مکان به یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی برای عکاسی تبدیل شده است.

یکی از پربازدیدترین بخش‌های باغ معجزه دبی، هواپیمای ایرباس بزرگی است که با گل ساخته شده است. این تزیینات غول‌پیکر هم در گینس ثبت شده‌اند. موقعیت این مجموعه در منطقه البارشا، یکی از مناطق معروف دبی است.

  • ساعت بازدید از باغ معجزه دبی: از ساعت 9 صبح تا 9 شب
  • قیمت بلیط معجزه دبی: بزرگ‌سالان، 55 درهم امارات و کودکان 3 تا 12 سال، 40 درهم امارات
  • آدرس باغ معجزه دبی: خیابان البارشای جنوبی، خیابان سوم

موقعیت دقیق باغ معجزه دبی روی نقشه

تزیینات گل به شکل هواپیما در باغ معجزه طرح‌های خلاقانه در باغ معجزه دبی

شاید با دیدن عکس‌های فضای شهری و کویری شهر طلا، فکر کنید جاهای دیدنی دبی در زمینه طبیعت سبز، چیزی برای ارائه ندارد؛ اما باید بدانید که جاذبه‌هایی مثل سیاره سبز، این ایده اشتباه در مورد دبی را نقض می‌کند. سیاره سبز یا ، جنگلی بارانی در دل کویر است که به محل زندگی بیش از سه هزار گونه گیاه، پرنده و سایر جانداران تبدیل شده و جزئیات حیات هر‌یک از آن‌ها را برای بازدیدکنندگان به‌ نمایش می‌گذارد. این مجموعه سرپوشیده برای تمام سنین جذاب است و نحوه عملکرد اکوسیستم را برای تمام افراد، به زبانی ساده شرح می‌دهد. در مرکزی‌ترین نقطه این مجموعه، یک درخت به ارتفاع 25 متر کاشته شده است که ترکیب آن با یک آبشار مصنوعی، منظره‌ای بسیار تماشایی را پدید آورده است.

سراسر سیاره سبز با یک سقف شیشه‌ای به ارتفاع حدود 50 متر پوشیده شده است. بیشتر گیاهانی که در این مکان هستند، به آمریکای جنوبی تعلق دارند. حیوانات این مجموعه به خزندگان و پستانداران محدود نیستند، بلکه گونه‌های مختلفی از آبزیان در آکواریومش زندگی می‌کنند. از فعالیت‌های محبوب کودکان در این مکان می‌توانیم به پل‌های معلق و بندبازی اشاره کنیم. اگر در سفر خود به دبی از هوای خشک کویری خسته شده‌اید، بهترین جا برای خلاصی از کویرزدگی، سیاره سبز است؛ زیرا در این مکان، رطوبت هوا بسیار بیشتر از رطوبت معمول در سایر نقاط دبی است.

  • ساعت بازدید از سیاره سبز دبی: یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 10 صبح تا 7 شب و پنجشنبه تا شنبه، از ساعت 10 صبح تا 8 شب
  • قیمت بلیط سیاره سبز دبی: خرید حضوری بلیط، 140 درهم و خرید آنلاین بلیط، 110 درهم امارات (ورود کودکان کمتر از 3 سال رایگان است و کودکان 3 تا 12 سال شامل تخفیف می‌شوند.)
  • آدرس سیاره سبز دبی: منطقه الوصل، خیابان المدینه

موقعیت دقیق سیاره سبز دبی روی نقشه

ساختمان سیاره سبز دبی سیاره سبز دبی طراحی‌های جالب در سیاره سبز

خیابان السرکال، قبل‌از اینکه در لیست مراکز دیدنی دبی باشد، یک انبار صنعتی بود که در سال 2008 حدود 20 گالری هنری در آن راه‌اندازی شد. این مجموعه کم‌کم پیشرفت کرد تا اینکه در انواع زمینه‌های هنر مدرن، موسیقی، مراسم فرهنگی، هنر آشپزی و… فعالیت کرد. مساحت این مجموعه حدود 100 هزار متر مربع است که در هر قسمت از آن، آثار خاصی وجود دارد. به‌طور کلی از هر نقطه دنیا یک نقاشی، مجسمه یا سایر صنایع‌دستی، در خیابان السرکال به نمایش گذاشته می‌شود.

یکی از محبوب‌ترین بخش‌های السرکال، مجموعه خط سوم «Third line» است که آثار هنری خاورمیانه و ایران را در بر می‌گیرد. گالری کربن دوازده نیز انواع‌و‌اقسام مجسمه‌ها و نقاشی‌های مدرن و ارزشمند را نمایش می‌دهد که به 8 نمایشگاه تقسیم می‌شود. گالری نویز خاکستری السرکال نیز مکانی برای پیوند رنگ خاکستری و هنر است که مجموعه‌ای از آثار هنری مدرن، محلی و فلسفی را در خود دارد که از سبک‌های آسیایی و اروپایی تبعیت می‌کنند. علاوه‌بر این‌ها، این مکان شامل مجموعه کاملی از کافه، رستوران، ورزشگاه و… نیز می‌شود.

  • ساعت بازدید از خیابان الرسکال: از ساعت 10 صبح تا 7 شب
  • قیمت بلیط خیابان الرسکال: رایگان (ورود به برخی از بخش‌ها ممکن است هزینه داشته باشد.)
  • آدرس خیابان الرسکال: غرب دبی، منطقه صنعتی القوز، خیابان هفدهم

موقعیت دقیق خیابان السرکال روی نقشه

خیابان السرکال، از مناطق معروف دبی یکی از گالری‌های خیابان السرکال

خور دبی یا دبی کریک، یک نهر از آب خلیج‌ فارس است که از میان شهر دبی عبور کرده و بسیاری از دیدنی های دبی را در خود جای داده است. یکی از جذابیت‌های دبی کریک که آن را در لیست جاهای دیدنی دبی جاودانه کرده است، حال‌و‌هوای سنتی‌اش است. دبی کریک یکی از قدیمی‌ترین و امن‌ترین بندرهای دبی است که امروز هم کشتی‌ها و قایق‌های سنتی کوچکی در حال رفت‌وآمد در آن هستند. بد نیست اشاره کنیم که چراغ‌‌های این وسایل نقلیه در طول شب، منظره زیبایی را به وجود می‌آورد. بنابراین اگر قصد بازدید از جاهای دیدنی دبی در شب را داشته باشید، کافی است به دبی کریک، که یکی از مناطق معروف دبی است، بروید.

  • ساعت بازدید از دبی کریک: 24 ساعته
  • قیمت بلیط دبی کریک: رایگان (البته برخی از بخش‌ها مثل پارک دبی کریک، حدود 5 درهم هزینه ورودی دارد.)
  • آدرس دبی کریک: جاده رأس الخور، مسیر خور دبی

موقعیت دقیق دبی کریک روی نقشه

دبی کریک

یکی از دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین نقاط دبی، خصوصاً برای هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر است. این سالن اپرا با ظرفیت دو هزار نفر، در سال ۲۰۱۶ افتتاح شد و یک شاهکار معماری تمام‌عیار محسوب می‌شود. نمای این سالن اپرا، فرمی شبیه به کشتی دارد که در واقع اشاره‌ای به تاریخ منطقه است.

در این سالن زیبا که یکی از دیدنی های دبی محسوب می‌شود، برنامه‌های هنری و فرهنگی جذابی مثل اپرا، کنسرت، تئاتر، باله و نمایش‌های مد و فشن برگزار می‌شود. از حیث امکانات و تجهیزات، این سالن یکی از مجهزترین سالن‌های اپرا در سطح جهان است. از امکانات دیگر این فضا هم باید به رستوران و کافه اشاره کرد. البته گفتنی است که این فضا از هر نظر برای معلولان هم مناسب‌سازی شده است.

  • ساعت بازدید از اپرای دبی: از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب
  • آدرس اپرای دبی: برج خلیفه

موقعیت دقیق سالن اپرای دبی روی نقشه

نمایی از سالن اپرای دبی در شب سالن اپرا، یکی از دیدنی‌ های دبی

اگر با خانواده به دبی سفر می‌کنید و می‌خواهید که تمام همراهان شما از تماشای جاهای دیدنی دبی لذت ببرند، بازدید از را از دست ندهید. مساحت این پارک حدود 16 هکتار است و در جای‌جای آن اشکال مختلفی از حیوانات و گیاهان دیده می‌شود. زیر‌مجموعه‌های گاردن گلو شامل 5 بخش مختلف می‌شود و روی‌هم‌رفته، در آن‌ها 10 میلیون لامپ ال ای دی در نهایت دقت کنار هم چیده شده‌اند تا یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی را بسازند.

بخش داینو پارک گاردن گلو، احتمالاً جذاب‌ترین زیر‌مجموعه برای کودکان باشد. در این بخش 120 دایناسور غول‌پیکر و درخشان منتظر نگاه گردشگران هستند. با توصیفاتی که از این پارک مطرح است، احتمالاً دریافته‌اید که گاردن گلو یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی در شب است.

  • ساعت بازدید از گاردن گلو دبی: از ساعت 5 عصر تا 11 شب؛ شنبه‌ها و اعیاد از ساعت 5 عصر تا 12 شب
  • قیمت بلیط گاردن گلو دبی: 70 درهم امارات برای بزرگ‌سالان و 40 درهم برای کودکان
  • آدرس گاردن گلو دبی: خیابان المستقبل، خیابان المجلس

موقعیت دقیق گاردن گلو دبی روی نقشه

عکس گاردن گلو دبی

را می‌‌توان یکی از مهم‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین دیدنی های دبی دانست. این آکواریوم بیش از ۱۴۰ گونه آبزی را در مخزن عظیم خود جای داده و اقیانوسی در مقیاس کوچک است. این پروژه بلند‌پروازانه هم‌زمان با اتمام ساخت دبی مال در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد و از همان ابتدا، به یکی از معروف‌ترین جاذبه های گردشگری دبی تبدیل شد. در ساخت این آکواریوم از تجهیزات مدرنی استفاده شده تا آن را به یک زیستگاه امن و مناسب برای آبزیان تبدیل کند.

از تفریحات و تجربه‌های جذاب و جالبی که می‌توانید در آکواریوم دبی تجربه کنید، شنا و غواصی،‌ ملاقات با پنگوئن‌ها و کروکودیل‌ها، غذا دادن به سفره‌ماهی‌ها، ملاقات با سمورهای آبی و بازدید از کوسه‌ها را می‌توان نام برد. این جای دیدنی دبی به‌طور مشخص، می‌تواند برای کودکان تجربه‌ای کم‌نظیر باشد؛ چراکه امکان برگزاری جشن تولد و برنامه‌های آموزشی مخصوص بچه‌ها در اینجا فراهم شده است.

  • ساعت بازدید از آکواریوم دبی: از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • قیمت بلیط آکواریوم دبی۲۹۹ درهم امارات
  • آدرس آکواریوم دبیدبی مال

موقعیت دقیق آکواریوم دبی روی نقشه

آکواریم دبی، یکی از دیدنی های دبی نمایی از آکواریوم دبی

موزه های دبی

موزه‌های دبی چیزی را ارائه می‌دهند که از یک موزه معمولی فراتر است؛ زیرا این مراکز از فناوری‌هایی استفاده می‌کنند که هنوز هم در بسیاری از بهترین موزه‌های دنیا وجود ندارد. شاید زمانی که در خیابان‌های شهر اعجاب‌انگیز دبی قدم می‌زنید، در مورد گذشته آن و مراحل توسعه و پیشرفتش سؤالات بسیاری به ذهن شما خطور کند. در برخی از موزه‌های این شهر مانند موزه اتحاد و موزه دبی به بیشتر سؤالاتی که دارید، پاسخ داده خواهد شد. در ادامه ما برخی از مهم‌ترین و معروف‌ترین موزه‌های دبی را معرفی می‌کنیم، اما اگر سر زدن به موزه‌ها از مهم‌ترین بخش‌های هر سفری برای شماست و طرف‌دار پر‌و‌پا‌قرص موزه‌ها هستید، می‌توانید برای اطلاعات تکمیلی و جامع‌تر به مطلب  سر بزنید.

موزه آینده دبی (Museum of the Future)

موزه آینده دبی در یک ساختمان 77 متری قرار دارد که قبل‌از افتتاحش به یکی از عجایب معماری جهان تبدیل شده بود و واقعاً یکی از بود که در این لینک می‌توانید ویدئو آن را ببینید. بسیاری از گردشگران و متخصصین معتقدند که این ساختمان زیباترین بنایی بوده است که به عمرشان دیده‌اند. شاید با شنیدن نام این موزه، فقط به نمایش آثاری مربوط به آینده فکر کنید، اما باید بدانید که موزه آینده دبی جایی برای ایجاد پیوند بین آینده و گذشته است و سبک‌های هنری قدیمی بسیاری در آن به نمایش گذاشته می‌شود. فضای این موزه به بیش از 30 هزار متر مربع می‌رسد و روی نقش‌و‌نگارهای بنا، اشعاری از شیخ‌ محمد بن راشد نوشته شده است. البته با توصیف زیبایی بنای بیرونی موزه، نباید از عجایب داخل آن غافل شویم.

از 7 طبقه تشکیل شده است که هرکدام از آن‌ها به موضوع خاصی اختصاص یافته‌اند. نمایشگاه‌های سه‌طبقه از موزه آینده به پتانسیل‌های فناوری آینده بشر در زمینه‌های مهندسی زیست‌شناسی، اکوسیستم و سلامت مربوط است. در یک طبقه هم به کودکان و نحوه تشویق آن‌ها برای حل کردن دشواری‌های آینده بشر پرداخته می‌شود. در هریک از این بخش‌ها، از فناوری واقعیت مجازی به بهترین شکل ممکن استفاده شده است و از طریق آن می‌توانید از اعماق جنگل‌های آمازون تا دنیای بیکران فضا را تماشا کنید.

  • ساعت بازدید از موزه آینده دبی: از ساعت 10 صبح تا 6 عصر
  • قیمت بلیط موزه آینده دبی: 145 درهم امارات (ورود کودکان کمتر از سه سال رایگان است.)
  • آدرس موزه آینده دبی: منطقه مرکز تجارت، خیابان شیخ زاید

موقعیت دقیق موزه آینده دبی روی نقشه

ساختمان موزه آینده دبی نمایشگاه‌های موزه آینده دبی بخش قهرمانان آینده موزه آینده دبی

اگر در لیست جاهای دیدنی دبی به‌دنبال جاذبه‌ای هستید که تاریخ معاصر امارات متحده عربی را به بهترین شکل ممکن برای شما شرح دهد، مناسب‌ترین گزینه پیش روی شما، موزه اتحاد است. این موزه، نحوه شکل‌گیری این کشور را تا پیشرفت مناطق معروف دبی در سال‌های 1968 تا 1974 در یک فضای 25 هزار متری نمایش می‌دهد.

در طراحی سقف منحنی این موزه، از برگه‌های قانون اساسی الهام گرفته شده است. آثار داخل این موزه هم، هر اطلاعات ارزشمندی را که از تاریخ دبی بخواهید در اختیارتان قرار می‌دهد. در بخش گالری موزه، اسناد تاریخی بسیاری مربوط به سیاست و اقتصاد دبی دیده می‌شود و علاوه‌بر آن، اشیای قدیمی بسیاری مثل اسلحه‌، یونیفرم نظامیان و سکه‌های تاریخی وجود دارند، اما بیش از هر‌چیز معماری جالب بنا، کتابخانه و گالری تصاویر آن مورد توجه گردشگران است.

  • ساعت بازدید از موزه اتحاد دبی: از ساعت 10 صبح تا 8 شب
  • قیمت بلیط موزه اتحاد دبی: 25 درهم امارات
  • آدرس موزه اتحاد دبی: منطقه المینا، خیابان جمیرا

موقعیت دقیق موزه اتحاد دبی روی نقشه

موزه اتحاد دبی نمایشگاه موزه اتحاد دبی

موزه توهمات دبی (Museum of illusion)

موزه توهمات یا از آن‌ دسته جاهای دیدنی دبی است که تمام اعضای خانواده از آن لذت خواهند برد. این موزه شامل 60 هولوگرام، اتاق‌های سه‌بعدی و خطای دید است که همه‌شان ذهن گردشگران را فریب می‌دهند. اتاق‌های پر از آینه، تونل چرخان، تصاویر عجیب‌و‌غریب و شعبده‌های بصری، همگی در این جاذبه به بهترین شکل ممکن نمایش داده می‌شوند.

قبل‌از بازدید از این موزه، فراموش نکنید که کارت حافظه و باتری کافی برای دوربین‌های خود به‌همراه داشته باشید؛ زیرا عکس‌هایی که در این مکان می‌اندازید، قطعاً خاطرات چند سال آینده شما را خواهند ساخت. البته اگر فکر می‌کنید که عکاس خوبی نیستید، نگران نباشید، زیرا عکاس‌های ماهر بسیاری در این موزه مشغول به کار هستند که ایده‌های بسیار جالبی برای ثبت تصاویر دارند. این موزه در کریک که یکی از مناطق معروف دبی است، قرار دارد.

  • ساعت بازدید از موزه توهمات دبی: دوشنبه تا پنجشنبه، از ساعت 10 صبح تا 10 شب و سایر روزهای هفته و تعطیلات از ساعت 10 صبح تا 11 شب
  • قیمت بلیط موزه توهمات دبی: بزرگ‌سالان 22 دلار و افراد 5 تا 15 سال، 16 دلار (بسته‌های بلیط خانوادگی نیز موجود است.)
  • آدرس موزه توهمات دبی: کریک دبی، خیابان السیف

موقعیت دقیق موزه توهمات دبی روی نقشه

بازی‌های موزه توهمات دبی خطای دید جالب در موزه توهمات دبی

موزه قهوه دبی (Coffee Museum)

موزه قهوه دبی در محله قدیمی الفهیدی، از ، تأسیس شده است تا هر اطلاعاتی را که راجع‌به قهوه سنتی دبی و خلیج فارس می‌خواهید، در کنار یک فضای دل‌نشین از دکوراسیون سنتی این شهر به دست آورید. این موزه دو طبقه دارد که در طبقه همکفش انواع وسایل رست، آسیاب و دم کردن قهوه نمایش داده می‌شود و در طبقه اول آن، خواندنی‌های مختلفی را در مورد تاریخ قهوه و اسناد مربوط به آن خواهید یافت.

نباید فراموش کنیم که این مرکز به‌جز نمایشگاه، جاذبه‌های دیگری هم دارد. با بازدید از این موزه قطعاً هوس می‌کنید قهوه بنوشید؛ برای این کار کافی است به بخش کافه بروید. همچنین اگر به دنبال خرید هستید، بد نیست به فروشگاه موزه سر بزنید و نگاهی به قهوه‌جوش‌هایش بیندازید.

  • ساعت بازدید از موزه قهوه دبی: از ساعت 9 صبح تا 5 عصر
  • قیمت بلیط موزه قهوه دبی: رایگان
  • آدرس موزه قهوه دبی: محله الفهیدی

موقعیت دقیق موزه قهوه دبی روی نقشه

نمایی از موزه قهوه دبی

موزه سکه دبی (Coins Museum)

موزه سکه دبی هم مثل موزه قهوه، از مراکز دیدنی دبی در منطقه معروف الفهیدی است. نزدیک به بیست سال از تاریخ تأسیس این موزه می‌گذرد، اما قدمت ساختمانش بیشتر از این حرف‌هاست و گویا سالیان سال خانه بومیان دبی بوده است. این خانه دو طبقه دارد که از مصالحی مثل سنگ، گچ، گل، چوب و برگ نخل ساخته شده است. بعد‌از تماشای معماری سنتی و جذاب خانه نوبت به اشیاء نمایشگاه‌های آن می‌رسد.

تعداد سکه‌های این موزه حدود 470 عدد است که دوره‌های مختلفی از تاریخ را در بر می‌گیرند و قدیمی‌ترینشان مربوط به قرن هفتم میلادی است. ویترین‌های این مجموعه در هشت اتاق تقسیم شده‌اند و با لمس شیشه هریک از آن‌ها می‌توانید اطلاعات جزئی هر سکه را ببینید یا تصویر آن را بزرگ‌تر کنید.

  • ساعت بازدید از موزه سکه دبی: از ساعت 8 صبح تا 3 بعدازظهر
  • قیمت بلیط موزه سکه دبی: رایگان
  • آدرس موزه سکه دبی: محله الفهیدی

موقعیت دقیق موزه سکه دبی روی نقشه

داخل موزه سکه دبی

فرقی نمی‌کند جوان باشید یا پیر، کودک باشید یا نوجوان، هر‌کسی که به دنیای فیلم و سریال علاقه داشته باشد، از لحظه‌لحظه گردش در موزه تاریخ سینمای دبی لذت می‌برد. کلکسیون‌های این موزه، حاصل زحمات 35 ساله اکرم مکناس است که شامل 300 مورد از اولین آثار سینمایی در خاورمیانه و آفریقا می‌شود.

اما همه آثار این موزه تاریخی نیستند، بلکه روند پیشرفت دنیای صدا و تصویر را تا قرن بیست‌و‌یکم نمایش می‌دهند؛ مثلاً در این موزه می‌آموزید که فیلم‌های سه‌بعدی چگونه وارد دنیای سینما شده‌اند.

  • ساعت بازدید از موزه تاریخ سینما: از ساعت 9 صبح تا 6 عصر (روزهای جمعه تعطیل است.)
  • قیمت بلیط موزه تاریخ سینما: افراد بالای 18 سال 30 درهم و افراد زیر 18 سال 20 درهم
  • آدرس موزه تاریخ سینما: خیابان خلیل اول

موقعیت دقیق موزه تاریخ سینما دبی روی نقشه

موزه تاریخ سینمای دبی

جاهای دیدنی تاریخی دبی

بیشتر گردشگران، دبی را به آسمان‌خراش‌های درخشان و به‌روزترین فناوری‌ها می‌شناسند. در این میان گاهی اوقات تاریخ غنی دبی کمتر نمایان است. به‌هر‌حال، دوست‌داران تاریخ به هر‌جایی که بروند، از گذشته‌ آنجا سؤال می‌پرسند. همان‌طور که در بخش معرفی موزه‌ها اشاره کردیم، برخی از بناهای تاریخی دبی، مثل قلعه الفهیدی، هم‌اکنون به موزه تبدیل شده‌اند. یکی از مسائل مهمی که در طول بازدید از جاهای دیدنی تاریخی دبی با آن روبه‌برو هستید، بحث رفت‌وآمد است. با کسب اطلاعات درباره این کار بی‌نهایت ساده خواهد شد.

نه‌تنها یکی از قدیمی‌ترین بناهای دبی است، بلکه به‌دلیل بازدید روزانه دو هزار نفر گردشگر، به یکی از پرطرف‌دارترین دیدنی های دبی تبدیل شده است. در روزگاران قدیم که هنوز منابع ارزشمند دبی کشف نشده بودند، امورات مردم این شهر از طریق ماهیگیری و تجارت می‌گذشت. از‌آن‌جایی‌که مراقبت از ثروت شهر، برپایی مرکز حکومت و یک دژ مستحکم اصلی‌ترین نیازهای مردم بود، در نیمه دوم قرن هجدهم این قلعه را ساختند. جالب است بدانید که این قلعه مدتی زندان بوده است. استحکام دیوارهای الفهیدی به‌حدی است که با گذشت چندین قرن پیاپی، این قلعه همچنان استوار باقیست.

امروزه یکی از مهم‌ترین موزه‌های شهر در این قلعه قرار دارد. نمایشگاه‌های این موزه، مجسمه‌هایی دارند که در ابعاد واقعی ساخته شده‌اند و سبک زندگی مردم دبی، قبل‌از کشف منابع نفتی را نمایش می‌دهند. در حیاط مرکزی این قلعه یک خانه تابستانی ساخته شده که مصالحش برگ درخت نخل است و درون آن وسایل زندگی مردم دبی در گذشته دیده می‌شود. همچنین قدمت برخی از آثار باستانی این قلعه به بیش از 3 هزار سال پیش باز‌می‌گردد که نشان از ارزش بالای آن‌ها دارد.

  • ساعت بازدید از قلعه الفهیدی: از ساعت 8.5 صبح تا 8.5 شب
  • قیمت بلیط قلعه الفهیدی: بزرگ‌سالان، 3 درهم امارات و کودکان یک درهم امارات
  • آدرس قلعه الفهیدی: منطقه الفهیدی، خیابان الفهیدی، خیابان علی بن ابی‌ طالب(ع)

موقعیت دقیق قلعه الفهیدی روی نقشه

قلعه الفهیدی عکس قدیمی از قلعه الفهیدی

اگرچه قدمت تاریخی مسجد جمیرا آن‌قدرها هم زیاد نیست و حدود 4 دهه از ساخت آن می‌گذرد، اما اهمیت معماری و فرهنگی آن به‌حدی است که این جاذبه در لیست یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی قرار می‌گیرد. معماری این بنا از سبک‌های سوریه‌ای و مصری پیروی می‌کند و مصالح اصلی ساخت آن سنگ سفید خالص است. این مسجد، گنجایش نماز خواندن 1300 نفر را دارد. شبستان اصلی این مسجد ستون‌های بسیاری دارد و نقش‌و‌نگارهای سقف و تزییناتش بسیار دیدنی هستند.

بهترین زمان برای بازدید از مسجد جمیرا حوالی غروب آفتاب است؛ زیرا علاوه‌بر اینکه سیستم نورپردازی مسجد در این زمان شروع به کار می‌کند، آسمان نیز کمی روشن است و شرایط عکاسی بسیار مساعد خواهد بود. همچنین اگر فقط قصد بازدید از این مسجد را دارید، بهتر است از زمان نماز آگاهی داشته باشید تا به شلوغی‌ بر نخورید. اگرچه بزرگ‌ترین مسجد در امارات نیست، اما از‌آنجایی‌که جزو معدود مساجدی‌ است که افراد غیرمسلمان می‌توانند از آن بازدید کنند، در بین گردشگران خارجی به‌عنوان یکی از معروف‌ترین دیدنی های دبی شناخته می‌شود.

  • ساعت بازدید از مسجد جمیرا: از ساعت 10 صبح تا 8 شب (بازدید در روزهای جمعه امکان‌پذیر نیست.)
  • قیمت بلیط مسجد جمیرا: رایگان (اگر به همراه نیاز داشته باشید، باید 25 درهم امارات بپردازید.)
  • آدرس مسجد جمیرا: خیابان جمیرا، خیابان هفدهم

موقعیت دقیق مسجد جمیرا روی نقشه

مسجد جمیرا در دبی تزیینات مسجد جمیرا در دبی

خانه شیخ سعید المکتوم یکی از قدیمی‌ترین بناهای شهر دبی است. به‌ همین دلیل از‌نظر تاریخی اهمیت بالایی دارد. قدمت ساختمان اصلی این خانه به قرن نوزدهم بازمی‌گردد. شیخ سعید المکتوم در نیمه اول قرن بیستم فرمانروای دبی بود. او پدربزرگ فرمانروای کنونی دبی است که شیخ محمد بن راشد مکتوم نام دارد. شیخ سعید این مکان را به‌عنوان اقامتگاه اصلی خود برگزید؛ اما امروزه این خانه دیگر جایی برای زندگی افراد سلطنتی نیست و به یک گنجینه از آثار باستانی، تاریخی و اسباب زندگی شیخ سعید المکتوم تبدیل شده است.

معماری سنتی ساختمان، اولین چیزی است که از نگاه شما استقبال می‌کند. وسعت این مجموعه بیش از 3500 متر مربع است. طاق‌های گنبدی خانه بر ستون‌هایی بلند استوار است. این خانه 4 بادگیر بزرگ دارد که در بیشتر خانه‌های کویری نیز نمونه‌هایی از آن مشاهده می‌شود. اگر می‌خواهید روند پیشرفت شهر دبی و عکس‌های قدیمی آن را ارزیابی کنید، حتماْ این خانه‌ موزه را در لیست گردش خود قرار دهید. همچنین اگر قیمت مکان های دیدنی دبی برای شما مهم است، باید بدانید که ورودی قلعه فهیدی نسبت به بسیاری از جاهای دیدنی دبی ارزان‌تر است.

  • ساعت بازدید از خانه شیخ سعید المکتوم: از ساعت 8 صبح تا 8.5 شب
  • قیمت بلیط خانه شیخ سعید المکتوم: 15 درهم امارات
  • آدرس خانه شیخ سعید المکتوم: دبی، منطقه الفهیدی

موقعیت دقیق خانه شیخ سعید المکتوم روی نقشه

خانه شیخ سعید المکتوم دبی

سفر با تور به دبی

اگر قصد سفر به دبی را داشتید و بعد‌از مرور دیدنی های دبی در تصمیم خود مصمم‌تر شدید، می‌توانید در سایت لست‌سکند وارد بخش شوید. در این قسمت انواع‌و‌اقسام تورها با قیمت‌های مختلف فهرست شده که شما می‌توانید آن‌ها را مقایسه کنید و سپس تور مد نظرتان را خرید کنید.

سخن آخردبی یکی از مقاصد گردشگری گرمسیری، در امارات متحده‌ی عربی است و از آنجا که به ایران هم نزدیک است، معمولا به عنوان محلی برای گذراندن تعطیلات در فصول سرد سال یا نوروز مورد استقبال ایرانیان واقع شده است. این شهر سرشار از بیابان‌های وسیع و زیباست که امروزه با وجود ساختمان‌های مرتفع، معماری مدرن و مراکز خرید مجلل، به یکی از امیرنشینان مهم، و بندری برای تجارت و گردشگری تبدیل شده است. بسیاری از افراد، برای انجام معاملات بزرگ، سرگرمی و استفاده از امکانات رفاهی طبیعی مانند ساحل زیبا و آفتاب تابان، از سراسر دنیا به این شهر سفر می‌کنند. همراه ما باشید، در این نوشته تصمیم گرفته‌ایم جاهای دیدنی دبی و بهترین مکان‌های اقامت در این شهر را به شما معرفی کنیم، شاید بعد از مطالعه‌ی این مقاله، دبی یکی از گزینه‌های شما برای سفرهای نوروزی‌تان باشد.

حتما بخوانید:

شما می‌توانید در این شهر توریستی-تجاریِ مهم، هرنوع جاذبه‌ای را که به آن علاقه دارید پیدا کنید. از برج‌های سربه‌فلک‌کشیده و مراکز خرید بزرگ و پرزرق‌وبرق و سواحل زیبا گرفته تا آکواریوم‌های جذاب که شگفتی‌های جهان زیر آب را به نمایش می‌گذارند. مراکز فرهنگی، تاریخی و سنتی این شهر پیشینه‌ی فرهنگی مناطق بومی امارات را در کنار مدرنیته‌ی به‌سرعت در حال پیشرفت این منطقه به نمایش می‌گذارند.

برج خلیفه یکی از برجسته‌ترین سازه‌ها و جاهای دیدنی دبی است که با ۸۲۹ متر ارتفاع، مرتفع‌ترین آسمان‌خراش جهان و مشهورترین مکان در شهر دبی شناخته می‌شود. ساخت این برج در سال ۲۰۰۴ شروع شد و در سال ۲۰۱۰ به پایان رسید. بالا رفتن از این برج بلند و دیدن مناظر شهر دبی از طبقه‌ی صد و بیست و چهارم (سکوی مشاهده‌ی بیرون برج) این سازه‌ی غول‌پیکر برای هر گردشگری جذابیت‌های خاص خود را دارد.

شما می‌توانید از بالای این آسمان‌خراش شاهد مناظر زیبای شهر دبی از ارتفاعی بسیار بالاتر از سطح معمول باشید. آسانسور فوق پرسرعت این برج شما را تا جایی بالا خواهد برد که در یک گردش ۳۶۰ درجه بتوانید از یک طرف نمایی‌ از بیایان‌های وسیع امارات و از سمت دیگر اقیانوس را تماشاگر باشید. نمای شهر دبی از بالای این ساختمان مرتفع چنان جذاب است که این برج شب‌ها اغلب پذیرای عکاسانی است که علاقه‌ی زیادی به ثبت و ضبط تصاویر جذاب از این امیرنشین مدرن دارند.

توصیه می‌کنیم برای آنکه بتوانید به بالاترین نقطه‌ی این برج بروید و با محدودیت انتخاب روبه‌رو نشوید، بلیط ورودی برج خلیفه را به‌موقع تهیه کنید. مخصوصا اگر برای آخر هفته قصد بازدید از بزرگ‌ترین آسمان‌خراش دنیا را دارید.

در زمین پشت برج خلیفه، تفرجگاهی زیبای با پیاده‌رویی وسیع دورتاردور برج را فرا گرفته است. این محوطه‌ دریاچه‌ای با آبنما و فواره‌های شگفت‌انگیز دارد که هر روز در زمان‌های معین تصاویر جذابی از بازی نور و آب را برای گردشگران زیادی که به برج خلیفه و محوطه‌ی اطراف آن می‌آیند، به نمایش می‌گذارد.

برج خلیفه در مرکز شهر دبی و در خیابان شیخ زاید واقع شده است و ورودی آن در داخل دبی‌مال قرار گرفته است.

دبی‌مال به عنوان یکی از برترین مراکز خرید جهان و ازجمله جاهای دیدنی دبی شناخته می‌شود. خوب است بدانید که این مرکز خرید بزرگ، مسیر ورود شما به برج خلیفه و آکواریوم دبی نیز هست.

دوستان عزیزم اگر شما جزو گروهی هستید که از یک مرکز خرید انتظاری بیش از مجموعه‌ای پر از مغازه‌های رنگارنگ دارید، باید بگوییم که راه را درست آمده‌اید، چون دبی‌مال یک زمین اسکیت روی یخ، محوطه‌ی بازی و همین‌طور سینمایی مجهز هم دارد. با وجود فروشگاه‌های مجلل و انواع و اقسام رستوران‌ها، خرید و غداخوردن در این مرکز خرید منحصربه‌فرد هرگز متوقف نمی‌شود. می‌توانید مطمئن باشید که با ورود به این سرزمین جذاب تقریبا همیشه شاهد اجرای انواع موسیقی‌های زنده و همینطور نمایش مد خواهید بود. اگر قصد سفر به دبی و خرید از این مرکز خرید منحصربه‌فرد را دارید باید بدانید که معروف‌ترین جشنواره‌های خرید دبی‌مال در فصل زمستان در ماه‌های ژانویه و فوریه و در تابستان در ماه‌های اوت و جولای در جریان است.

دبی‌مال در مرکز شهر دبی، در بزرگراه شیخ زاید قرار دارد.

موزه‌ی دیدنی دبی که به عنوان یکی از مراکز توریستی پربازدید و یکی از جاهای دیدنی دبی شناخته می‌شود، در سال ۱۹۷۱ در قلعه‌ی فهیدی دایر شده است. این قلعه که در سال ۱۷۸۷ برای دفاع از شهر بنا شده است، دیوارهایی با بلوک‌های مرجانی سنتی دارد که با ملات آهکی به هم چفت شده‌اند. طبقه‌ی بالای این قلعه با تیرهای چوبی پشتیبانی می‌شود و سقف آن ترکیبی از ساقه‌های نخل خرما و ملات گچ و خاک است. از آنجا که این ساختمان بسیار قدیمی و استراتژیک بوده است، مدت‌ها به عنوان محل سکونت حاکمان، محل استقرار نیروهای حکومتی همچون زندان یا پادگان استفاده می‌شده است. این بنا در نهایت در سال ۱۹۷۱ بازسازی شد و به موزه‌ی دبی اختصاص یافت. البته این موزه مجددا به‌صورت گسترده‌تری در سال ۱۹۹۵ مرمت شد و اکنون به عنوان مهم‌ترین و برترین موزه‌ی دبی شناخته می‌شود.

در مدخل این موزه، نقشه‌ی قدیمی امارات در معرض دید عموم قرار دارد که تاریخ این سرزمین را از زمان شکل‌گیری آن تا بعد از کشف نفت به نمایش می‌گذارد. تصاویر رنگی و جذابی که در این موزه مشاهده خواهید کرد، همراه با مدل‌هایی که زنده به نظر می‌رسند و صدا و جلوه‌های ویژه، باعث می‌شوند تا تصویر جالبی از زندگی مردم قبل و بعد ازکشف نفت در ذهن‌تان مجسم کنید.

در حیاط این قلعه می‌توانید نمونه‌ی قایق‌ها و خانه‌های سنتی اماراتی را که با شاخ وبرگ نخل بنا شده‌اند، به همراه بادگیرهای سنتی این منطقه مشاهده کنید. در سالن سمت راست این موزه مجموعه‌ای از تسلیحات نظامی قدیمی و در سالن سمت چپ آلات موسیقی این منطقه به چشم می‌خورند. در طبقه‌ی زیرین این قلعه تصاویر جذابی از زندگی سنتی مردم امارات قدیم، مثل نحوه‌ی صید ماهی و شیوه‌ی زندگی کویرنشینان و همین‌طور مصنوعات دست‌ساز سفالی که از حفاری گورهای ۳ تا ۴ هزار ساله‌ی سایت باستانی آل‌قصی به دست آمده‌ است، در معرض دید عموم قرار دارند.

این موزه در منطقه‌ی فهیدی، خیابان فهیدی قرار دارد.

محله‌ی قدیمی بستکیه، که در مجاورت محله‌ی فهیدی و در قرن نوزدهم ساخته شده است، یکی از جاهای دیدنی دبی و محل زندگی تجار و متمولین ایرانی اهل بستک (استان هرمزگان) بوده است که عمدتا تاجر مروارید و منسوجات مختلف بوده‌اند. این تجار به‌خاطر معاملات آزادشان در دبی تمایل داشتند که در منطقه‌ای سکونت داشته باشند که دسترسی آسانی به شهر داشته باشد.

بستکیه در منطقه‌ی شرقی بُر دبی و در مجاورت خور دبی با دیوارهای پوشیده از بلوک‌های مرجانی و ملات آهک ساخته شده است. خوشبختانه بسیاری از دیوارهای خانه‌های این محله که بر فراز آنها بادگیرهای سنتی قرار دارد، هنوز کاملا سالم هستند. همانطور که می‌دانید این بادگیرها هم مثل بادگیرهای سنتی مناطق کویری ایران، نه‌تنها در حکم کولرهای طبیعی عمل می‌کردند بلکه ابزاری برای تهویه‌ی مطبوع هوا نیز به شمار می‌رفته‌اند. البته همانطور که گفتیم این محله‌ی قدیمی مکان سکونت ایرانیان مهاجر بوده است، پس به احتمال زیاد این عناصر معماری با الگوی بادگیرهای سنتی خودمان بنا شده است.

همانطور که پیش از این هم گفتیم بستکیه در بُر دبی و محله‌ی فهیدی واقع شده است.

شیخ سعید آل مکتوم از سال ۱۹۲۱ تا ۱۹۵۸ حاکم دبی بوده است و پدربزرگ حاکم فعلی امارات است. محل زندگی سابق او بازسازی و هم اکنون یکی از موزه‌های شهر دبی و نمونه‌ی منحصربه‌فردی از معماری عربی است.

بنای اصلی این خانه در سال ۱۸۹۶ توسط پدر شیخ سعید به‌گونه‌ای طراحی و ساخته شد که او بتواند از ایوان‌ها و غرفه‌های مشرف به دریا فعالیت کشتی‌هایش را زیر نظر داشته باشد. هرچند متأسفانه ایوان‌های اصلی از بین رفته‌اند، اما این خانه دوباره در همان مکان و از روی مدل اصلی با ترکیبی از درهای تراشیده‌شده از چوب ساج، پنجره‌های پوشیده با لته‌های مشبک و بادگیرهای گچیِ مزین‌شده با طرح گل و نقوش هندسی، ساخته شد. این خانه همانند اکثر خانه‌های مناسب برای آب‌و‌هوای کویری، دارای ۳۰ اتاق در اطراف حیاطی مرکزی با بادگیرهای برافراشته است.

داخل موزه نمایشگاهی از تصاویر و اسناد تاریخی همراه با عکس‌های قدیمی مربوط به سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۳ از شهر دبی وجود دارد. بخشی از این موزه به تصاویری از دریانوردی، ماهیگیری، صید مروارید و ساخت قایق اختصاص دارد. در جای جای این ساختمان، نوشته‌ها، سکه‌های قدیمی، نقشه‌ها و تمبرهایی نگهداری می‌شوند که روند توسعه‌ی امارات را نشان می‌دهند. در جوار این ساختمان خانه‌ی شیخ عبید بن تانی که نمای داخلی سنتی آن بازسازی شده است، وجود دارد.

موزه‌ی شیخ سعید آل مکتوم در بر دبی، بزرگراه الخلیج قرار دارد.

درواقع خور دبی این شهر را به دو بخش دیره در شمال و بُر دبی در جنوب تقسیم می‌کند. آنچنان که از تاریخ شهر برمی‌آید، این منطقه عنصر بانفوذ و قدرتمندی در رشد شهر دبی محسوب می‌شود، چون اولین چیزی که مهاجران این منطقه را به خود جذب می‌کند، ماهیگیری و صید مروارید در خور دبی است. هرچند دوران مدرن شهر دبی مربوط به استقرار قبلیه‌ی بنی یاس در این منطقه است، اما وجود روستاهای کوچک و پا گرفتن آنها در حاشیه‌ی خور دبی به ۴۰۰۰ سال قبل برمی‌گردد.

گمرک داو که محل بارگیری کشتی‌ها بود در امتداد ساحل خور دبی در شمال پل آل‌ مکتوم قرار دارد که هنوز هم لنج‌های آن که نزدیک به ۱۰۰ سال عمر دارند، برای تجارت‌های کوچک در سراسر خلیج مورداستفاده قرار می‌گیرند. می‌توانید در این منطقه شاهد بارگیری و تخلیه‌ی بار از این لنج‌ها باشید. اکثر ملوانان، توریست‌هایی را که به این منطقه می‌آیند، به بازدید از داخل لنج‌ها دعوت می‌کنند و این تجربه می‌تواند بسیار جذاب باشد، چرا که با بازدید از داخل این لنج‌ها می‌توانید با شیوه‌ی زندگی دریانوردی سنتی این منطقه آشنا شوید.

معمولا کشتی‌ها برای تجارت، از این بارانداز راهی کویت، ایران، عمان، هند و شاخ آفریقا می‌شوند. این منطقه درواقع بخشی باقیمانده از اقتصاد سنتی امارات است که هنوز هم در جریان است و گردش در آن می‌تواند تجربه‌ی جذابی باشد.

خوب است بدانید که مرکز فرهنگی شیخ محمد بن رشید همه روزه به‌غیراز جمعه‌ها ساعت ۱۰ صبح، به منظور شناساندن فرهنگ اسلامی، تورهایی را که شامل برنامه‌های فرهنگی، کلاس‌های زبان عربی و سخنرانی‌های مذهبی هستند، در این مسجد برگزار می‌کند. این مسجد در بزرگراه جمیرا واقع شده است.

مجموعه‌ بازارهای دیره در شمال خور دبی قرار گرفته‌اند و هرکدام از دالان‌های آن معرف ملیت‌هایی است که در دبی زندگی و تجارت می‌کنند. همانطور که گفتیم، همچنان که در ساحل دبی شاهد لنج‌هایی قدیمی هستید که در حال بارگیری هستند می‌توانید هتل‌ها، بانک‌ها و ساختمان‌های مدرن دبی را در پس‌زمینه مشاهده کنید.

بازار طلای دیره به عنوان بزرگترین بازار طلای جهان و بزرگ‌ترین بازار مسکوکات سنتی از نظر مسافران شناخته می‌شود.

از بازار ادویه‌ی دیره هرنوع ادویه‌ای که فکرش را بکنید می‌توانید بخرید. بسته‌های کندرهندی، زیره، پاپریکا، زعفران، سماق و آویشن در کنار انواع عود و گلاب و انواع بخور را می‌توانید از بازار ادویه‌ی دیره تهیه کنید.

اگر شما هم مانند من علاقه‌ی زیادی به بازارهای محلی دارید توصیه می‌کنم بازار ماهی فروشان دیره را از دست ندهید. هرچند این بازار بیشتر پاتوق محلی‌هاست تا توریست‌ها، اما تجربه‌ی جذابی برای علاقه‌مندان به غذاهای دریایی به شمار می‌آید.

یادتان باشد که اگر به تجربه‌ی آثار فرهنگی هر منطقه‌ علاقه دارید، دو اثر معماری قابل‌ملاحظه در این محل را از دست ندهید. اولین اثر خانه‌ی موروثی یک تاجر مروارید ایرانی است که در سال ۱۸۹۰ ساخته شده است و بعدها شیخ احمد بن دلموک (معروف به مروارید تجار اماراتی) در آن سکونت گزید و امروزه می‌توانید با بازدید از آن زندگی یک خانواده‌ی سنتی را تجربه کنید. دومین اثر مدرسه‌ی الحمدیه، قدیمی‌ترین مدرسه‌ی دبی است که در سال ۱۹۱۲ ساخته شده است و هم اکنون به موزه‌ی آموزش فرهنگ عامه تبدیل شده‌ است.

بزرگراه شیخ زاید درواقع اصلی‌ترین شاهراه شهر دبی است. این بزرگراه بسیار وسیع، ۸ باند عبوری دارد و در امتداد آن دیوار بلندی از جنس شیشه، کروم و استیل کشیده شده است.

اصلی ‌ترین جاهای دیدنی دبی در حد فاصل میدان تا اولین تقاطع این بزرگراه قرار دارند و آسمان‌خراش‌های بلند و مرکز خریدهای معروف دبی در امتداد مسیر این بزرگراه هستند. مرکز تجارت جهانی هم که جزو همین آسمان خراش‌های مشرف به بزرگراه شیخ زاید است، در بالاترین طبقه‌ی خود سکویی دارد که تماشای مناظر از آنجا از برج خلیفه هم ارزان‌تر در می‌آید.

پارک موزه‌ی طلا و الماس با ۱۱۸ کارگاه جواهرسازی و۳۰ فروشگاه نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی دبی در بزرگراه شیخ زاید است که دوستداران جواهرات برای خرید از آن بازدید می‌کنند.

این بزرگراه در مرکز شهر دبی قرار دارد.

از آنجا که دبی شهری ساحلی است، میراث فرهنگی و معماری حاشیه‌ی دریای این شهر در منطقه‌ای موسوم به دهکده‌ی میراث و غواصی دبی در معرض دید عموم قرار دارد. در این منطقه می‌توانید، نمایش‌هایی به عنوان بازسازی مراحل صید مروارید و ساخت لنج را که درواقع پیشینه‌ی تاریخی اقتصاد دبی هستند، مشاهده کنید.

این دهکده درواقع تقلیدی از زندگی بادیه‌نشینان و ساکنین روستاهای ساحلی با خانه‌هایی به سبک ایرانی، قهوه‌خانه و یک بازار سنتی کوچک با کارگاه‌های سفالگری و بافنده‌گی است.

در این دهکده از ماه اکتبر تا آوریل موسیقی و رقص محلی اجرا می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند از متخصصین طب سنتی این محل درباره‌ی انواع داروهای سنتی پرس‌وجو کنید.

این دهکده در منطقه‌ی بُر دبی قرار دارد.

آکواریوم‌ دبی یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی دبی با ۱۴۰ گونه‌ی دریایی است که به‌صورت معلق در طبقه‌ی همکف بازار دبی قرار دارد. هرچند این منظره را می‌توانید به‌صورت رایگان از مرکز خرید دبی تماشا کنید، اما اگر از ورودی باغ وحش زیر آب وارد شوید می‌توانید راحت در تونل‌های آکواریوم قدم بزنید.

ویژگی‌های تفریحی مختلف این آکواریم مانند غواصی، قایق‌های شیشه‌ای و قفس‌های شیشه‌ای محافظت‌شده که می‌توانید با آنها داخل آب را بگردید، دید دقیق‌تری نسبت به زندگی زیر دریا برایتان به ارمغان می‌آورند. در این میان قایق‌های کف شیشه‌ای محبوب‌ترین وسیله برای بازدیدکنندگان هستند.

این آکواریم در بزرگراه شیخ زاید و داخل دبی‌مال واقع شده است.

برج‌العرب یکی دیگر از جاهای دیدنی دبی و بلندترین هتل جهان است که با ارتفاع ۳۲۱ متر در جزیره‌ای مصنوعی که به منظور احداث همین هتل در خط ساحلی دبی به وجود آمد، ساخته شده است. این برج، طرحی شبیه به بادبانی برافراشته بر دکل یک کشتی عربی را دارد و در شب، نمای خارجی آن با رقص نورهای رنگی روشن می‌شود. این برج با لوکس‌ترین سوئیت‌ها با قیمت شبی بیش از ۱۵۰۰۰ دلار به عنوان یکی از گران‌ترین هتل‌های جهان شناخته می‌شود.

برای آنهایی که کارت‌های اعتباری نامحدودی دارند، لذت بردن از شامی هیجان‌انگیز در رستوران زیر آب المحاره در این برج می‌تواند تجربه‌ی یک ولخرجی تمام عیار باشد. این رستوران از کف تا سقف با پنل‌های شیشه‌ای پوشانده شده است و شما می‌توانید در تمام مدتی که در حال میل کردن غذا هستید، شاهد مناظر زیر دریا باشید. برای ناهار هم می‌توانید ازخوردن غذا در رستوران دیگر این هتل که رستورانی با سبک کالیفرنیایی است لذت ببرید. توصیه می‌کنیم که حتما برای صرف چای نیمروزی در بار اسکای ویو که در طبقه‌ی بیست و هفتم این هتل قرار دارد و منظره‌ی پانورامایی از شهر را به شما ارائه می‌دهد، میزی رزرو کنید.

این هتل در بزرگراه جمیرا واقع شده است.

ساحل جمیرا که مانند یک نوار سفید شنی زیبا در کناره‌ی دریا کشیده شده است، معمولا اولین مقصد ساحلی توریست‌های دبی است. از آنجا که در این ساحل زیبا هتل‌های زیادی قرار دارند، این ساحل به یکی از جاهای دیدنی دبی و ازجمله مکان‌های اقامتی محبوب گردشگران تبدیل شده است.

این ساحلِ کاملا شناخته‌شده، امکانات رفاهی بسیاری ازجمله صندلی‌های حمام آفتاب، رستوران‌ها و مراکز ورزش‌های آبی دارد و امکانات ورزش جت اسکی را برای شما فراهم می‌کند.

از طرفی می‌توانید از غرفه‌ی ام‌الشیف که در چند قدمی ساحل قرار دارد بازدید کنید. این بنا که در سال ۱۹۵۵ به عنوان اقامتگاه تابستانی شیخ رشید بن سعید آل مکتوم، از بلوک‌های مرجانی و گچ و با دکوراسیونی الهام‌گرفته از طبیعت ساخته شد، درک بهتری از شیوه‌ی زندگی پرطرفدار حاکمان دبی را برایتان فراهم می‌کند. باغ این بنا دارای سیستم آبیاری عربی و نخل‌های برافراشته‌ی خرماست.

این ساحل در حاشیه‌ی بزرگراه جمیرا قرار دارد.

مرکز خرید امارات یکی از مشهورترین مراکز خرید و جاهای دیدنی دبی با امکان اسکی در یک پیست اسکی مصنوعی بزرگ و مجهز است. این پیست اسکی دارای زمین شیب‌دار، تله‌کابین و پنگوئن‌ است و همیشه در دمای منفی ۴ درجه‌ی سانتیگراد نگهداری می‌شود. در این مرکز خرید، مجتمع سینمایی و مراکز تفریحی مجهز به امکانات مختلف برای بزرگسالان و کودکان وجود دارد. این مرکز خرید رستوران‌هایی با انواع غذاهای بین‌المللی دارد که شما می‌توانید از صرف غذاهای متنوع درحین خرید لذت ببرید.

این مرکز خرید در بزرگراه شیخ زاید قرار دارد.

اگر به‌دنبال ماجراجویی هستید یا می‌خواهید خودتان را در خانه‌ی ارواح بترسانید، به کمک مرد عنکبوتی بروید یا ماجراجویی‌های خانوادگی انجام دهید، این مکان بهشتی تمام عیار است.

این پارک جادویی در بزرگراه شیخ محمد بن زاید قرار دارد.

اگر می‌خواهید تجربه‌ای متفاوت از شب‌های دبی داشته باشید، حتما سری به اپرای دبی بزنید. این ساختمان به عنوان یکی از جاهای دیدنی دبی و مرکز اصلی فرهنگی و سرگرمی دبی در سال ۲۰۱۶ در قالب سازه‌‌ای مدرن در مرکز این شهر ساخته شد. این اپرا سالانه میزبان برنامه‌های متفاوتی مثل انواع تئاترهای موزیکال مشهور، کنسرت‌های موسیقی، اپرا، باله و تئاترهای کمدی است.

این سازه‌ی مدرن با ظرفیت ۲۰۰۰ نفر که شبیه به انحنای لنج‌های سنتی طراحی شده است، شیشه‌های سرتاسری و دیوارهای محکم و استواری دارد و یکی از نمادهای برجسته‌ی معماری مدرن دبی به شمار می‌رود.

این اپرا در بزرگراه شیخ محمد بن رشید واقع شده است.

این ساحل طولانی و پوشیده از ماسه‌های سفید، در جنوب ساحل جمیرا قرار دارد و نه‌تنها مکان مناسبی برای حمام آفتاب است بلکه یکی از جاهای دیدنی دبی و ازجمله جاذبه‌های گردشگری برای کسانی است که علاقه‌مند کایت‌سواری، چتربازی و انواع ورزش‌های آبی هستند. در این ساحل می‌توانید با دیدن آموزش‌های مختلف و دریافت تجهیزات موجود، هم غواصی کنید و هم از کایت‌سواری لذت ببرید.

این ساحل در انتهای بزرگراه جمیرا قرار دارد.

معمولا برنامه‌های این مجموعه‌ی هنری، هم به هنرمندان بزرگ و بنام و هم به استعداد‌های جدید خاورمیانه اختصاص دارد. در این منطقه بوتیک‌های فشن و زیورآلات هم روی بورس هستند. رستوران‌های پاپ آپ، پاتوق‌های طراحان مد و سایر مکان‌های جذاب دیگر، این منطقه را از مکان‌های عادی متمایز کرده است.

همانطور که گفتیم، این محله در منطقه‌ی صنعتی القوز در خیابان آلسرکل واقع شده است.

این پارک در منطقه‌ی جبل علی، بزرگراه شیخ زاید قرار دارد.

در این پارک محل مناسبی برای سرسره سواری کودکان هم در نظر گرفته شده است. چنانچه درحین تفریح خسته شدید می‌توانید در ساحل ماسه‌ای سفید ۷۰۰ متری این مجموعه استراحت کنید.

برای گشت‌وگذار آسان در دبی، کجا اقامت کنیم؟

اگر تمایل دارید تا در جایی اقامت کنید که به مکان‌های توریستی و جاهای دیدنی دبی راحت‌ترین دسترسی را داشته باشید بهتر است مرکز این شهر را برای اقامت انتخاب کنید.

همانطور که پیش از این هم گفتیم؛ برج خلیفه، مرکز خرید دبی و آب‌نمای معروف آن که از برترین جاهای دیدنی دبی هستند در مرکز شهر قرار دارند. از طرفی طیف متنوعی از مغازه‌ها، رستوران‌ها و گالری‌های هنری در همین منطقه هستند.

اگر علاقه‌ی زیادی به ساحل، آفتاب و دریا دارید، خوب است بدانید که از برج خلیفه تا ساحل جمیرا (منطقه‌ی محبوب توریستی) فقط ۱۵ دقیقه با ماشین راه است.

حتما بخوانید:

هتل‌های ممتاز در مرکز شهر دبی

۱. هتل‌های لوکس

۲. هتل‌های متوسط

۳. هتل‌های ارزان

نکات مهم در رابطه با بازدید از جاهای دیدنی دبی و استفاده از تورهای گردش در شهر

  • دیدن مناظر دبی : برای آنکه به‌سادگی بتوانید از جاهای دیدنی دبی دیدن کنید، مناسب‌ترین راه، استفاده از تورهای گشت‌وگذار نیمروزه در دبی است. این تورهای گردشگری شما را به معروف‌ترین جاهای دیدنی دبی ازجمله مسجد جمیرا، محله‌ی بستکیه، بازارطلای دیره و بازار ادویه هدایت می‌کنند. علاوه‌بر تورهای گردشگری شهری می‌توانید در تورهای سافاری در کویر هم ثبت نام کنید و از تجربه‌ی شترسواری، آموزش اسکی روی ماسه و باربیکیو در غروب آفتاب لذت ببرید.
  • پرواز بر فراز آسمان دبی: در دبی مکانی وجود دارد که می‌توانید برای دیدن مناظر زیبای این شهر از ارتفاع بالاتر، مشاهده‌ی منطقه‌ی نخل جمیرا (Palm Jumeirah) یا مجمع‌الجزایر مصنوعی جهان (The World) که به‌شکل نقشه‌ی جهان ساخته شده است، از یک پرواز ۱۵ تا ۲۵ دقیقه‌ای با هلیکوپتر بر فراز دبی لذت ببرید.

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان اگر قصد سفر به دبی را دارید بخوانید

مکان های دیدنی شهر دبی و نکات مهم سفر به شهر دبی به همراه معرفی برج های مشهور شهر دبی و تمامی مکان های تفریحی جدید شهر دبی را در سایت تالاب دنبال نمایید.

شهر دبی شهر عجایب :

تور شهر دبی چند؟

قرارداد ارزان و محكم بنويسيد
در قرار داد تور، تعداد روزهاي سفر همراه با مسئوليت‌هايي كه تور تقبل مي‌كند شامل بازديدهايي كه خواهيد داشت، تعداد وعده‌های غذايي كه تور بايد به مسافرين بدهد، نوع هواپيما يا اتوبوسي كه با آن سفر مي‌كنيد و… را ذكر مي‌كنند. دقت داشته باشيد برخي از تورها از ناآگاهي مسافرين استفاده «سوءاستفاده» مي‌كنند و حفره‌های قانوني را در قرارداد باز مي‌گذارند كه اگر مشكلي پيش آمد بتوانند از زير بار تعهداتشان در بروند.

مثلاً در تورهاي زميني، ممكن است اتوبوسي كه قرارتان بوده عوض شده و اتوبوسي با كيفيت و مدل پايين‌تر برايتان بياورند يا اگر تورتان تركيبي است به دلايل واهي از بردنتان به محل يا شهر ديگري كه در تعهد آژانس بوده سرپيچي كنند. اين موارد بيشتر زماني اتفاق مي‌افتد كه تور به‌نظرش مي‌رسد چندان هم برگزاري سفر برايش به صرفه نبوده است!

رصد تورهاي لحظه آخري
شركت‌هايي هستند كه فقط يك تا 2 روز به زمان حركت و اجراي تورشان مانده اما هنوز گنجايش‌شان تكميل نشده است. در واقع آژانس‌ها پرواز را چارتر و هتل را كرايه مي‌كنند و اگر نتوانند گنجايش لازم براي پر كردن هواپيما يا هتل را پيدا كنند متحمل ضرر زيادي خواهند شد، در نتيجه براي تكميل گنجايش و ضرر كمتر، اقدام به فروش ارزان‌تر و گاهي بسيار ارزان‌تر تورهاي خود مي‌كنند. مثلاً گاهي آژانس باقيمانده گنجايش تور رابا قيمت بين 10 تا 50درصد و حتي بيشتر، پايين‌تر از قيمت واقعي تور مي‌فروشد؛ موضوعي كه لابد شما هم به‌طور اتفاقي گاهي از طريق پيامك‌هايي كه برايتان آمده شاهد بوده‌ايد. تورهاي اينچنيني در فصل‌هايي كه مسافر زياد است فراوان‌ترند چرا كه به‌دليل بالا بودن ميزان مسافرت، آژانس‌ها بيشتر از هميشه پرواز‌ها را چارتر مي‌كنند و بساط تور راه مي‌اندازند.

سایت تالاب : اما اگر خودتان پايه باشيد و كوله‌بار سفرتان دم دست و آماده باشد، مي‌توانيد در سايت‌هايي كه با نام تورهاي لحظه‌آخري شناخته مي‌شوند ثبت‌نام كنيد تا شما را در جريان آخرين اخبار اين تورها قرار دهند. به اين ترتيب مي‌توانيد همين كه خبر گزينه مناسب و ارزان را گرفتيد بساط را جمع كرده و گاهي با رقمي نزديك به مفت‌و مجاني! يك مسافرت درست و حسابي برويد.

شهر دبی کجاست؟

شهر دبی دقیقا در جنوب ایران قرار گرفته که اگر سوار هواپیما شده و از تهران راهی آن شوید یک ساعت و 45 دقیقه زمان میبرد تا به شهر دبی برسید. شهر دبی بعد از ابوظبی بزرگ ترین شیخ نشین کشور امارات است.

امارات 3885 کیلومتر مربع وسعت دارد و زیبایی ها و جاذبه های دیدنی آن هرگز به پای جزایر کیش و قشم ایران نمی‌رسد اما اماراتی ها به خوبی توانسته اند با جذب سرمایه های خارجی امکانات گردشگری زیادی برای جذب توریست ایجاد کنند.

با توجه به گرانی ها بهتر است پیش از سفر به هر کشور خارجی نکاتی را بدانید که سفرتان را آسان تر کند. برای سفر به شهر دبی نیز به پیشنهادات ما فکر کنید:

1- اگر میخواهید سوار تاکسی شوید بهتر است از تاکسی های خاکستری رنگ استفاده کنید که ورودی اش پنج درهم است و بقیه مسیر از طریق تاکسی متر ارزیابی می‌شود.

2- موبایل تان خود بخود رومینگ می‌شود ولی پیشنهاد میکنیم یک کارت تلفن 30 درهمی بخرید و تماس بگیرید یا یک سیم کارت 100 درهمی بخرید. به هیچ عنوان از تلفن هتل استفاده نکنید چرا که قیمتش بسیار سرسام آور است.

3- اگر در هتل اقامت میکنید باید بدانید هرروز از ساعت 10 صبح ماشین جلوی هتل می‌ایستد تا شما رابه صورت رایگان به ساحل و مراکز خرید ببرد.

4- از بین پاشاژها و مراکز خریدی که در شهر دبی وجوددارد، «انصار مال» هم قیمت اجناسش پایین تر است هم کیفیت بهتری دارد و هم تنوع اجناسش بیشتر است.

5- هنگام سفر به شهر دبی مراقب باشید با خود داروی کدئین دار یا داروی آرامبخش همراه نداشته باشید که اگر ماموران فرودگاه شهر دبی متوجه شوند شما را دستگیر یا جریمه سنگین می کنند. فرودگاه شهر دبی به ایرانی ها خیلی سختگیری می کنند و حتی ممکن است وادار شوید کمربند و کفش های تان را درآورید تا شما را نظارت بدنی کنند.

6- چه در ایران و چه در شهر دبی باید به شدت مراقب باشیدکه ماموران فرودگاه مهر ورود و خروجتان را پررنگ روی گذرنامه و ویزایتان بکوبند در غیر این صورت بدجوری گرفتار میشوید و حتی ممکن است ورود و خروجتان را غیرقانونی بدانند.

تورهای شهر دبی گردی

به محض ورود به هتل، تور لیدر برگه های استفاده از تورهای شهر و تفریحی رابه شما می دهد که می‌توانید با پرداخت مبلغ موردنظر از انها استفاده کنید. مانند این تورها:

تور گشت شهر دبی: هشت ساعت ساحل جمیرا، مرکز خرید ابن بطوطه با معماری شش کشور جهان و امارات مال «سرزمین اسکی و برف» با صرف شام از ساعت 3 تا 11 شب. قیمت: هر نفر 150 درهم

تور سافاری: پنج ساعت گشت در صحرا، شن پیمایی با لندکروز، اسکی روی ماسه، نقش بندی دستها و پاها با حنا به همراه قلیان و صرف شام. قیمت: هر نفر 160 درهم

تور والیدوادی: گردش در یکی از مهیج ترین و بزرگ ترین پارک های آبی جهان. قیمت: هر نفر 220 درهم

تور جت اسکی: هر ساعت 300 درهم

تور کروز: صرف شام در کشتی های سنتی همراه با اجرای موسیقی به همراه تماشای مناطق زیبای شهر دبی در شب. قیمت: هر نفر 400 درهم

برج خلیفه یا برج شهر دبی

این برج با 163 طبقه قابل استفاده و 828 متر ارتفاع، در حال حاضر بلندترین سازه و آسمانخراش ساخته شده به دست انسان است. ساخت این برج از ژانویه 2004 آغاز شد و در روز چهارم ژانویه 2010 گشایش یافت. نمای برج خلیفه از 24348 شیشه تشکیل شده است. در بیرون برج فواره اي با هزینه 217 میلیون دلار ساخته شده که 275 متر طول دارد و قادر به پرتاب آب به ارتفاع 150 متری است.

سیتی سنتر

این مرکز با زیربنایی حدود 370 هزار متر مربع و با بیش از 300 فروشگاه و 13 رستوران و کافی شاپ از بزرگ ترین و اصلی ترین مرکز خرید در شهر دبی و خاورمیانه است. شعبه بسیار وسیع هایپرمارکت کارفور و فروشگاه بزرگ ایکیا «اسباب و اثاثیه منزل» و 11 سالن سینمای ساین استار از جمله شاخص ترین و بزرگ ترین بخش های این مرکز هستند.

پیست اسکی شهر دبی

امارات یک کشور گرمسیر است اما اماراتی ها با خرج هایي که کرده اند توانسته اند دراین کشور یک پیست اسکی در امارات مال در جاده شیخ زائد بسازند که در هر چهار فصل سال پذیرای حداکثر 1500 میهمان است. دارای پنج دور با ارتفاع و شیب متفاوت است که طولانی ترین دور آن، 400 متر با سقوطی بیش از 60 متر است. این پیست با دمای بین منهای یک تا منهای دو درجه سانتیگراد، 22 هزار و 500 متر مربع فضای پوشیده از برف دارد و معادل سه زمین فوتبال است.

مسجد جمیرا

این مسجد از زیباترین و مشهور ترین مسجدهای شهر شهر دبی است که یک گنبد زیبا به ارتفاع 16 متر و دو مناره به طول تقریبی 40 متر و یک منبر بسیار زیبا و مجلل که نمونه اي از معماری نوین است، دارد. تصویر این مسجد بعنوان نمادی از این کشور روی اسکناس های 500 درهمی چاپ شده است.

جزایر پالم «نخل»

جزایر نخل، جزایر مصنوعی در شهر دبی در کشور امارات هستند. این جزایر توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم به منظور افزایش میزان جهان گردی شهر دبی راه اندازی شدند. هر چزیره به شکل یک درخت نخل خواهد بود که یک هلال ماه در بالای آن قرار دارد و تعداد زیادی مراکز مسکونی، تفریحی و سرگرمی را در خود جای خواهد داد. جزایر پالم دور از ساحل امارات در خلیج فارس واقع هستند و 520 کیلومتر ساحل رابه شهر شهر دبی اضافه خواهد کرد.

تور اتوبوس دو طبقه

این اتوبوس ها هر یک ساعت و نیم یکبار از مقابل مرکز خرید وافی در منطقه بردبی حرکت می کنند و در طول مسیر در نقاط مختلفی توقف های کوتاهی دارند. دیدارکنندگان از شهر دبی می توانند مناظر شهر را از طبقه دوم این اتوبوس های دو طبقه مشاهده کنند. این اتوبوس ها دارای 44 صندلی در طبقه بالا و 28 صندلی در طبقه پایین هستند. چشم انداز شهر از طبقه دوم این اتوبوس ها که تقریباً سرباز نیز هستند، بسیار جالب است.

وایلد وادی

وایلد وادی بزرگ ترین پارک مدرن آبی در خاورمیانه به شمار می‌آید این پارک از 30 مسیر و جاذبه های تفریحی که 14 تای آن به یک دیگر راه دارد، تشکیل شده است. مسیر مورد علاقه بازدیدکنندگان، جمیره سیره است که دارای 33 متر ارتفاع و سرعت آب در آن به 80 کیلومتر در ساعت می رسد. حوله و صندوق نگه‌داری اسباب با حداقل هزینه جهت اجاره در معرض عموم است.

برج العرب

ارتفاع این هتل 321 متر است و جزو منحصر به فردترین هتل های دنیا است. این هتل در دریا بر جزیره مصنوعی در فاصله 280 متری از ساحل خلیج فارس قرار دارد که فقط از طریق راهی منحنی شکل به شهر می رسد. این هتل اتاق های معمولی ندارد بلکه متشکل از 202 سوئیت دوبلکس است. کوچک‌ ترین سوئیت آن 169 متر مربع و بزرگ ترین آن 780 متر مربع و یکی از گران ترین هتل های دنیا است.

پارک ساحلی جمیرا

ساحل طولانی این پارک 12 هکتاری بسیار تمیز است و در کنار ساحل و در امتداد آن درختان نخل بیشماری قرار دارد که سایه سار زیبایی برای شناگران و سایر بازدیدکنندگان از این پارک فراهم کرده است.

محله بستکیه

نام محله اي بسیار قدیمی و تاریخی در شهر دبی و حتی کشور امارات است. بنای این محله را ایرانیان مهاجر از شهرستان «بستک» در استان هرمزگان گذاشته اند. محله قدیمی بستکیه در مجاور شهر دبی در منطقه بر شهر دبی و در خیابان فهیدی قرار دارد. خانه هایي با معماری قدیمی، کوچه های باریک و بادگیرهای مرتفع، نشان دهنده زندگی مردم قدیمی شهر دبی است. از این بادگیرها برای خنک کردن خانه ها استفاده می شده است. حکومت شهر دبی اکنون در حال مرمت این محله است تا ازآن بعنوان یک دهکده توریستی استفاده کند.

نکات مهم در سفر به دبی :

شهر دبی یکی از شهر های مهم امارات و یکی از هفت امارت امیر نشین امارت متحده عربی است. این شهر بعد از ابوظبی، بیشترین جمعیت را میان هفت امارت دارد.

برای این که خودتان از نزدیک کشف کنید این همه ی تعریف و تمجید از این شهر توریستی برای چیست و واقعیت را از کلیشه تشخیص دهید، باید به این شهر سفر کنید.

شهر دبی، با معماری های بسیار زیبا و منحصربه فرد، خطوط هوایی فوق العاده، مناظر هنری زیبا و مدرن بیشتر شبیه شهر شانگهای است. برخلاف شایعه های موجود در مورد این شهر، شهر دبی فرهنگ غنی دارد که بیشتر آن قابل لمس و دیدنی نیست. فرهنگ این شهر به عرب های بیابان نشین می رسد. مردم این منطقه، پیشینه غنی در داستان سرایی، شعر، موسیقی، رقص و شکار دارند.

در شهر دبی سرگرمی ها و زیبایی های مختلفی وجوددارد از جمله میتوان به خط متروی آن که با سرعت در آسمان حرکت میکند، پاساژهای بسیار بزرگ و مجلل و پیست اسکی مسقف اشاره کرد. تماشای غروب آفتاب سوار بر شتر با استنشاق هوای پاک سوار بر لنچ های عربی از سرگرمی های دوست داشتنی این شهر هستند.

از دیگر جاذبه های شهر دبی باید به مسجد جمیرا، خانه شیخ سعید، پارک خور، برج خلیف، موزه شهر دبی، پالم جمیرا، برج العرب و پارک آبی اشاره کرد.

چه زمانی باید به شهر دبی سفر کرد؟
شهر دبی در بیشتر روزهای سال، گرم و شرجی است. بهترین زمان برای بازدید از این شهر بین ماه های آبان تا اسفند است. دراین ماه ها هوا معتدل است.

اگر برای آفتاب، دریا و شن به این شهر سفر میکنید، فصل بهار و پاییز بهترین فصل ها هستند. دراین هوا میتوانید حمام آفتاب بگیرید و شبها هم در رستوران ها، پاساژها و کافه های این شهر که همگی سیستم تهویه هوا دارند، گشت بزنید.

ارزانترین تورهای مسافرتی شهر دبی برای فصل تابستان است. تابستان شهر دبی بسیار گرم است و دمای هوا بین ماه های خرداد تا شهریور بین 24 تا 40 درجه سانتی گراد است.

راه های رسیدن به شهر دبی
هوایی: خطوط هوایی ایران و امارات هر روزه به این شهر پرواز دارند. زمان پرواز این مسیر حدود یک ساعت و 45 دقیقه است.

بهترین گزینه برای رفتن به داخل شهر از فرودگاه بین المللی این شهر استفاده از تاکسی است البته اگر تور شما حمل و نقل رایگان نداشته باشد. درکنار همه ی تاکسی هایي که در ورودی ازدحام کرده اند، بهترین سرویس تاکسی که بطور رسمی اجازه کار از فرودگاه شهر دبی را دارد، DTC است.

کرایه تاکسی های کوچک که تاکسی متر دارند برای هر کیلومتر 20 درهم، ماشین های بزرگ‌تر، 25 درهم است. کرایه تاکسی از فرودگاه به مقصد دیره حدود 35 درهم، به مقصد بور شهر دبی یا بزرگراه شیخ زاید حدود 35 تا 70 درهم و به مقصد جمیرا حدود 45 تا 80 درهم هزینه دارد.

کرایه های تاکسی با توجه به این که در چه ساعتی از شبانه روز باشید، وضعیت جاده و توقف های شما متغیر است.

از دیگر وسایل حمل و نقل می‌توان به خط مترو شهر دبی و اتوبوس فرودگاه شهر دبی اشاره کرد. با این که این وسایل ارزان تر از تاکسی هستند اما به اسانی آن نیستند. مخصوصا اگر ساک ها و چمدان های بزرگ و سنگین داشته باشید.

سایت تالاب : خط اتوبوس فرودگاه شهر دبی در همه ی ایستگاه ها توقف دارد. این اتوبوس ها با سیستم تهویه هوا، بیشتر در مناطقی ایستگاه دارند که هتل های درجه متوسط و آپارتمان ها واقع شده اند. بنابر این برای انها که در هتل های 4 یا 5 ستاره اقامت دارند، استفاده از اتوبوس راهکار مناسبی نیست.

اگر در هتل ارزان قیمت دیره اقامت دارید، خط 401 به میدان اتحاد، خیابان بانیاس، ایستگاه های اتوبوس ال سبخا و دیره می رود. در حالی‌که خط عدد 402 اتوبوس ها از مرکز شهر دیره به کرمه، المنخول و بور شهر دبی می رود.

گشت و گذار در شهر
وسیله حمل و نقل عمومی: همه ی حمل و نقل های عمومی در شهر شهر دبی تحت نظارت دولت است. این ارگان که با تلفن 800 9090 بطور 24 ساعته پاسخگوست، همه ی اطلاعات زمان بندی حرکت وسایل نقلیه عمومی و کرایه های آنان را در وبسایت خود ارائه می دهد. بهترین مسیر برای مسافرت های داخل شهری به منظور خرید و گشت زدن در پاساژها، استفاده از مترو شهر دبی است. مترو در بیشتر پاساژهای بزرگ هم چون مرکز خرید شهر دبی ایستگاه دارد. هزینه های مترو از 2 تا 6 درهم است. مسافران می توانند با مترو، در عرض یک روز همه ی جای شهر دبی رابا 14 درهم بگردند.

اتوبوس های تهویه دار، 79 ایستگاه در سرتاسر شهر شهر دبی دارند. البته کم پیش می‌آید که گردشگران از اتوبوس برای سفر های داخل شهری استفاده کنند. اما بهترین خط اتوبوس، جاده ساحل جمیرا است که اطلاعات ساعت حرکت اتوبوس و نقشه مسیر آن رابه صورت آنلاین می‌توان پیدا کرد. باید توجه داشته باشید که اتوبوس های این شهر نیز هم چون ایران دو بخش جداگانه مردانه و زنانه دارد و خانمها باید در قسمت زنانه در جلوی اتوبوس سوار شوند.

قایق های چوبی عربی، هر 5 تا 7 دقیقه در رودخانه شهر دبی، بین دیره و بور شهر دبی در حرکت هستند. این قایق ها هرروز از ساعت 5 صبح تا نیمه شب فعالیت دارند. هزینه این قایق ها که یک درهم است را باید به ناخدای آن پرداخت کنید. این قایق ها به محض پر شدن حرکت می کنند.

گردشگران می توانند لنچ های عربی رابه طور شخصی کرایه کنند. هزینه کرایه آن از همه ی ایستگاه ها برای هر ساعت یکصد درهم است.

تاکسی: موسسه تاکس شهر دبی «DTC»، معتبرترین تاکسیرانی شهر دبی است. همه ی تاکسی های این موسسه، تاکسی متر دارند. در همه ی پاساژها و مراکز خرید ایستگاه تاکسی وجوددارد. هزینه تاکسی برای هر کیلومتر در خلال ساعت های 6 صبح تا 10 شب 6 درهم، از 10 شب تا 6 صبح، 7 درهم است. اگر در ساعات شلوغی بیرون بودید و نتوانستید تاکسی پیدا کنید به نزدیک ترین هتل بروید در آنجا ایستگاه تاکسی وجوددارد. حتی نگهبان درب ورودی هتل نیز می تواند با تاکسیرانی تماس و برای شما تاکسی بگیرد.

سایت تالاب : اگر از این سر شهر برای آن سر شهر تاکسی بگیرید، حدود 80 درهم برای شما هزینه خواهد داشت. با 20 درهم هم می‌توانید یک دور کوتاه در سطح شهر بزنید.

کرایه ماشین: مسافرانی که برای کسب و کار به امارات سفر کرده اند و قصد دیدن شهر های دیگر به غیر از شهر دبی را دارند، اصولا از همان فرودگاه برای خود ماشین کرایه می کنند. دراین مراکز خودرو های متنوعی وجود دارند اما بهترین روش برای کرایه خودرو، رزرو آن ها به صورت آنلاین است. برای استفاده از این خودرو ها حتماً باید گواهی نامه بین المللی داشته باشید. بیشتر موسسه های کرایه ماشین در هتل های 5 ستاره و دیگر نقاط شهر دفتر دارند.

البته بد نیست بدانید، امارت بیشتر آمار مرگ جاده اي در اثر تصادف را در جهان دارد. راننده ها اصولا قوانین راهنمایی و رانندگی را زیر پا می گذارند و بی اعتنا با قوانین رانندگی می کنند. ترافیک شهر دبی بین ساعت های 8 تا 9:30 صبح «که کارمندان سرکار میروند» و 12 ظهر تا 2 بعدازظهر «موقع ناهار»، ساعت های 4 تا 6:30 بعدازظهر «ساعات برگشت کارمندان به خانه» و 8 تا 9 شب در روزهای پنج شنبه و جمعه «وقتی همه ی بیرون می‌روند» بسیار سنگین است.

اگر ماشین کرایه کردید، از رانندگی هنگام طوفان شن یا بارندگی خودداری کنید زیرا دید کافی نخواهید داشت و جاده ها لغزنده هستند. هنگام رانندگی مراقب شترها در بزرگراه ها باشید. البته صرف نظر از خطرات رانندگی در جاده، سفر های جاده اي از شهر دبی به روستای العین بسیار جذاب و دوست داشتنی است.

دانستنی های لازم پیش از سفر

خدمات اورژانس: برای ارتباط با پلیس، 999 و برای آتشنشانی نیز 997 را عدد گیری کنید.

سازمان گردشگری شهر دبی: در همه ی پاساژهای شهر دبی کیوسک دارد.

کد تلفن: از بيرون از کشور 00971 و از داخل کشور 4 است.

اختلاف ساعت با ایران: نیم ساعت

مدت پرواز: 1:45 دقیقه

قوانین و رسوم محلی
شهر دبی علاوه بر قوانین مدنی، قوانین شرعی نیز دارد که باید حتماً رعایت شوند. اسلام جزو اصلی زندگی روزمره مردم شهر دبی است. حتی در قسمت های غربی شده شهر نیز اسلام حرف اول را میزند. مردم شهر دبی نیز در روز 5 بار نماز اقامه می کنند.

از مساجد، ایستگاه های پلیس، ساختمان های ارتش، بندرها و فرودگاه عکاسی نکنید. این برخلاف قانون است.

  1. گردشگری

جاذبه های گردشگری

سفر های بیابانی
گردش در بیابان های شهر دبی یکی از مهم ترین تفریحات در وقت سفر به این شهر است و پناهگاه بیابانی المها، یکی از توریستی‌ترین مکان‌های شهر دبی به شمار می رود. پناهگاه بیابانی المها و چشمه‌های معدنی آن، چادرهای مسقف تجملی دارد که در آن استخرهای خصوصی خنکی با چشم‌اندازی زیبا از شنزارهای هلویی رنگ ساخته‌اند.

اتوبوس شگفت انگیز
این وسیله نقلیه در خشکی به‌صورت یک اتوبوس عمل می‌کند و در آب به‌صورت یک اتوبوس دریایی حرکت می‌کند. سفر با این اتوبوس، سفری مهیج و فراموش نشدنی خواهد بود این تور برای اولین بار در خاورمیانه ارائه میشود. شما سوار بر یک اتوبوس ابتدا گردشی در شهر خواهید داشت و سپس سوار بر همان اتوبوس وارد خور شهر دبی می‌شوید و ساعتی رابه گردش روی این رودخانه می‌پردازید. داخل این اتوبوس به امکانات مختلفی از جمله سیستم برودتی مجهز گردیده است. جلیقه نجات و سایر تجهیزات مورد نیاز در مواقع ضروری نیز دراین اتوبوس تعبیه گردیده است. یک راهنما در طول سفر اطلاعات جالبی را در اختیار مسافران قرار خواهد داد .

پیست اسکی شهر دبی‌
پیست اسکی شهر دبی‌ یکیدیگر از مکان های دیدنی شهر دبی است. دارای 5 دور با ارتفاع و شیب متفاوت است که طولانی‌ترین دور ‌آن، 400 متر با سقوطی بیش از 60 متر می باشد. مهارت های خودرا در اولین پیست اسکی بلند سرپوشیده جهان آزمایش کنید یا شیب های‌ آرام مبتدی را دور بزنید. اسکی‌بازها و اسنو‌بورد سواران در کلیه سطوح مهارتی از این شیب های‌ گوناگون لذت خواهند برد و اسنو‌‌بورد سواران همچنین می توانند پرش های‌ خودرا در منطقه سبک آزاد تمرین کنند. بچه‌ها و والدین میتوانند بطور یکسان در پارک برفی دوطرفه‌ بزرگ که به مساحت 3000 مترمربع، بزرگ ترین پارک برفی سرپوشیده در جهان است، تفریح کنند. اسکی بازها نباید نگران لباس یا تجهیزات اسکی باشند؛ چرا که در پیست اسکی شهر دبی، همه ی چیز درنظر گرفته شده است و مکان استفاده از لباس زمستانی و تجهیزات اسکی و اسنو‌بورد برای میهمانان وجوددارد. انها می توانند به پایین شیب منتقل شوند و تله‌کابین چهارگانه و یدک‌کش ها سریعا میهمانان را برای دور بعدی به بالا منتقل می کنند. این مجموعه دارای مساحت 22.500 مترمربع پوشیده از برف واقعی در تمام سال است.

موزه شهر دبی
موزه شهر دبی یکیدیگر از مکان های دیدنی شهر دبی است. قلعه الفهیدی‌ که درسال 1800 بنا گردید، موزه شهر دبی را در خود جای داده و بنظر میرسد که قدیمی ترین بنای شهر دبی است.

در گذشته، از این قلعه برای دفاع از شهر شهر دبی در برابر قبایل جنگجوی همسایه استفاده میشد و در زمان های مختلف تاریخی، بعنوان مقر حکومت، اقامتگاه امیر، انبار مهمات و زندان نیز مورد استفاده قرار گرفته است. دیوارهای این قلعه از مرجان و صدف دریا ساخته شده‌اند که با آهک به هم چسبیده‌اند. تیرهای چوبی به نام نگهدارنده اشکوب‌ بالایی را نگه می‌‌دارند و سقف از ساق‌برگ‌های‌ نخل، گل و گچ ساخته شده است. در ورودی قلعه، یک در بزرگ با میخ های‌ آهنی وجوددارد و دیوارها و برج های‌ جنگ‌زده آن گواه منازعات گذشته هستند.

هدف اصلی از پیدایش آن عرضه و ثبت زندگی سنتی بود که بخش عمده‌اي ازآن با سرعت در حال محو شدن است.

در ورودی موزه، بازدید‌کننده میتواند مجموعه‌اي از نقشه‌های قدیمی خلیج فارس و امارات‌ را همراه با تصاویر هوایی که توسعه شهری قابل ملاحظه شهر دبی را بین سال‌های 1960 و 1980 نشان می دهند، مرور نماید.

دراین مکان آلات موسیقی و طبل، فلوت، چنگ، نی‌انبان که ساخته شده از پوست بز است و سایر آلات محلی که در مناسبت‌های بزمی بکار می‌رفتند، و همینطور خنجرهای‌ مشهور به هنجر‌ بیشتر قابل توجه هستند و همچنین شمشیرها، نیزه‌ها، کمان‌ها‌ و پیکان‌ها، زره‌های ساخته شده از پوست کوسه، تپانچه‌ها و تبرها به نمایش گذاشته می شوند.در نزدیکی این موزه یک خیمه که نمونه اي از یک خانه تابستانی عربی است و قایق‌های‌ محلی وجوددارد.

برج های معروف و دیدنی دبی

دُبی یا دوبی یکی از امیرنشین‌های هفت‌گانه امارات است. شهر دبی بیشترین جمعیت را در بین این هفت امارت دارد و دومین امارت بزرگ آن، و با تنها ۵ درصد از مجموع وسعت خاک امارات عربی متحده «۴٬۱۱۴ km²» بعد از بزرگ ترین امارت ابوظبی «۶۷٬۳۴۰ کیلومتر مربع» با بیش از ۸۵ درصد از کل مساحت کشور امارات میباشد.

سایت تالاب : امیرنشین شهر دبی در جنوب کشور جمهوری اسلامی ایران و در حاشیه خلیج فارس قرار دارد و جزئی از کشور کشور امارات است. تعداد زیادی از مردم ایران برای تجارت و تفریح به شهر دبی سفر می کنند.

شهر دبی از دیگر امارت‌های کشور امارات متمایز می باشد از این لحاظ که درآمد نفت آن تنها ۶٪ از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد و اکثر درآمد امارت شهر دبی از منطقه آزاد جبل علی، فروش ملک به اتباع خارجی در مناطق آزاد، اعطای اقامت، صدور مجدد کالا، ترانزیت مسافر و کالا و همچنین قسمت بزرگی نیز از گردشگری و دیگر خدمات مالی و تجاری تشکیل میگردد.

تأسیسات و پیشرفتهای زیاد در صنایع و فعالیتهای مختلف در شهر دبی باعث شده تا توجهات جهانی را در تمام زمینه‌ها و پروژه‌ها جلب کند، از جمله رویداد های ورزشی و همایش‌ها.

برج العرب مجلل ترین هتل خاور میانه است

العرب مجلل ترین هتل خاور میانه است که با 321 متر ارتفاع، می‌توان گفت یکی از بلند قامت ترین هتل های جهان محسوب می‌شود. هتل جمیرا برج العرب بر روی یک جزیره مصنوعی بنا شده که 280 متر از ساحل فاصله دارد.

لابی آتریوم هتل در نوع خود از بلندترین ها در جهان است و اگر در لابی بایستید و به سقف هتل نگاه کنید، متوجه عظمت سازه اي که در آن اقامت دارید خواهید شد. با توجه به اندازه بسیار وسیع برج العرب، این هتل تنها 202 سوئیت دارد و علت آن هم بزرگ بودن همه ی ي سوئیت های برج العرب است.

رقم دقیق هزینه شده برای ساخت برج العرب مشخص نیست، اما گمان می رود بیش از یک میلیارد دلار ایالات امریکا هزینه شده باشد که با این حساب اگر سالیان سال همه ی سوئیت ها به بالاترین قیمت و تمام مدت اجاره داده شود، با توجه به هزینه های جاری برج، این سرمایه گذاری بازگشت نخواهد داشت.

برج العرب برای مدت زیای سمبل شهر شهر دبی بوده است

تمام قسمت های هتل از بهترین متریال موجود در جهان ساخته شده و دکوراسیون داخلی هتل توسط هنرمندان مطرح جهان به سبک کلاسیک طراحی و اجرا شده است. حتی ست لوازم بهداشتی داخل اتاق ها از بهترین نوع انتخاب شده اند. به جرات میتوان گفت لوکس ترین چیزهای دنیا در برج العرب گنجانده شده است.

برج العرب برای مدت زیای سمبل شهر شهر دبی بوده و هر کس با دیدن تصویر برج العرب بلافاصله شهر دبی را در ذهن خود مرور میکند. شکل ساختاری برج العرب با الهام گرفتن از بادبان کشتی ساخته شده و مهندسی حيرت آور اي برای ساخت آن بکار گرفته شده است. ارتفاع برج العرب از ارتفاع برج ایفل بلندتر است و تنها ۶۰ متر از ساختمان امپایر استیتز در ایالات امریکا کوتاه‌تر است.

برج العرب به یک باند بالگرد مجهز شده که برای مدتی زمین تنیس بوده است و افراد مشهوری مثل آندره آغاسی و راجر فدرر در ارتفاع 211 متری از سطح خلیج فارس بر روی این قسمت از برج العرب مسابقه تنیس داده اند. مسافران اختصاصی این هتل با بالگرد از فرودگاه به آن منتقل می شوند و گاهی نیز اگر اتاق‌های گران این هتل را کرایه کنند، یک بالگرد اسکورت نظامی آن ها را از فرودگاه تا هتل بدرقه خواهد کرد.

جاهای دیدنی دبی با عکس | جاهای دیدنی دبی در تابستان | جاهای دیدنی دبی در زمستان

برج العالم به معنای برج جهان یک پروژه آسمانخراش ۱۰۸ طبقه اي با ارتفاع ۵۱۰ متر در شهر دبی میباشد

برج العالم به معنای برج جهان یک پروژه آسمانخراش ۱۰۸ طبقه اي با ارتفاع ۵۱۰ متر در حال ساخت در شهر دبی – امارات است. این آسمانخراش به نوعی طراحی شده است که بیانگر یک گل کریستالی باشد. قرار است این برج یکی از بلندترین آسمانخراشهای جهان شود.

فضای این آسمانخراش برای دفاتر اداری «۷۴ طبقه»، مراکز فروش «طبقات پایینی»، یک هتل ۵ ستاره « ۲۷ طبقه بالایی »، همچنین ۶ طبقه بالایی برج برای فضا دادن به یک حمام ترکی «سونای سنتی»، پارک آسمانی و دیگر امکانات رفاهی درنظر گرفته شده است.

مجموعه برجهای امارات شامل برج اداری امارات و برج هتل جمیرا امارات است. ارتفاع برج اداری امارات ۳۵۵ متر و ارتفاع برج هتل جمیرا امارات ۳۰۹ متر است. در حال حاضر این دو برج به ترتیب رتبه های ۱۹ام و ۳۳ام بلندترین برجهای جهان رابه خود اختصاص داده اند.

این دو برج در پایین خود توسط یک مجموعه دو طبقه ،با نام تفرجگاه، از فروشگاه ها به مساحت کلی ۹,۰۰۰ متر مربع به هم دیگر متصل شده اند. برجهای امارات در جاده شیخ زاید, شهر دبی واقع شده اند.

سایت تالاب : نکته جالب توجه در مورد این دو برج این است که برج بلندتر با ارتفاع ۳۵۵ متر دارای ۵۴ طبقه است در حالی‌که برج کوتاهتر با ارتفاع ۳۰۹ دارای دو طبقه بیشتر یعنی ۵۶ طبقه است. دلیل این موضوع بیشتر بودن ارتفاع هر طبقه در برج اداری است.

مساحت کلی این پروژه به همراه فضای اشغال شده توسط باغچه ها، فضاهای سبز بیرونی و دریاچه های مصنوعی به بیش از ۵۷۰,۰۰۰ متر مربع می رسد. درضمن دراین مجموعه برای ۱,۸۰۰ ماشین، پارکینگ درنظر گرفته شده است.

“برج” یک آسمانخراش ۲۴۳ متری واقع در جاده شیخ زاید در کشور امارات است. این آسمانخراش دارای ۵۴ طبقه و ۴۶۴۵۴ متر مربع مجموع مساحت طبقات است. سال ساخت:۲۰۰۲ میباشد.

برجهای دریایی الفتان، یک مجموعه در قسمت دریایی شهر دبی در شهر شهر دبی کشور امارات است

هر دوی این برجها به ارتفاع ۲۴۵ متر هستند که این ارتفاع انها را ۳۰امین برج بلند شهر دبی میکند. ساخت این مجموعه بین سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ انجام شد. این برجها دارای ۵۱ طبقه و مساحت طبقات کل ۱۷۵۰۰۰ متر مربع هستند.

برج خلیفه که به نام برج شهر دبی نیز مشهور است یک آسمانخراش ۸۲۸ متری در شهر دبی است

سایت تالاب : ساخت این آسمانخراش غول پیکر در ۲۱ سپتامبر ۲۰۰۴ شروع شد و در ژانویه ۲۰۱۰ به پایان رسید. هزینه ساخت این برج ۱٫۵ میلیارد دلار بوده است. درسال ۲۰۰۹ اعلام شد قیمت هر متر مربع این آسمانخراش ۴۳۰۰۰ دلار است!

ساخت سازه هایي استثنایی در شهر دبی بدلیل تبدیل کردن آن به مرکز توریستی جهان صورت گرفته است. سیستم تهیه آب برج خلیفه روزانه ۹۴۶۰۰۰ لیتر آب تهیه میکند. این برج دارای ۲۴۳۴۸ پنجره است و سیستم شست و شوی پنجره های آن با قیمت ۸ میلیون دلار استرالیا نصب شده است.

این آسمانخراش توسط شرکت مهندسی و ساختمانی سامسونگ کره ساخته شده است.
مجموع مساحت طبقات این برج ۳۰۹۴۷۳ متر مربع است.

رکورد های کنونی برج خلیفه:

* بلندترین آسمانخراش جهان با ارتفاع ۸۲۸ متر

* بلندترین سازه ساخته شده توسط بشر

* بلندترین سازه مستقل جهان

* بیشترین تعداد طبقات « ۱۶۰ طبقه »

* ساختمان با بالاترین طبقه مورد بهره برداری در جهان «طبقه ۱۶۰ ام»

* نصب بلندترین آسانسور جهان

* پرسرعت ترین آسانسور جهان « با سرعت ۱۸ متر بر ثانیه »

* پمپ بتن به بالاترین ارتفاع « تا ارتفاع ۶۰۶ متری»

* اولین بلندترین ساختمان جهان در طول تاریخ که دارای فضای مسکونی است

* بلندترین سکوی تماشای بیرونی «ارتفاع ۴۵۲ متری طبقه ۱۲۴ ام»

* بلندترین مسجد جهان « در طبقه ۱۵۸ ام»

* مرتفع ترین نصب نمای شیشه و آلومینیوم در جهان « در ارتفاع ۵۱۲ متری»

* مرتفع ترین استخر جهان « در طبقه ۷۶ ام»

* مرتفع ترین کلاب شبانه « در طبقه ۱۴۴ ام»

برج العربی طرح دیگری در است که قرار است اجرا شود

برج العربی طرح دیگری در شهر دبی است که قرار است اجرا شود. طبق این طرح ساختمانی ساخته شده از شیشه و بتن به شکل یک انسان ساخته میشود. شکل ظاهری این ساختمان آدمی است که لباس سنتی عربی بر تن دارد.

این ساختمان ۱۴۰ متری دارای ۳۵ طبقه خواهد بودو قسمتی از طرح توسعه روستای جمیرا است. مجموع مساحت طبقات = ۴۰۰۰۰۰ فوت مربع که ۳۵۰ هزار فوت مربع آن مخصوص دفاتر اداری و باقی آن مخصوص مغازه های خرده فروشی و رستوران و است.

قسمت سر این ساختمان آدمی یک رستوران گردان است. برج العربی ساختمانی به شکل یک فرد عربی!

برج قرن ۲۱ ام دوبی ۲۱st Century Tower

زمانی که ساخت برج قرن ۲۱ ام دوبی تمتم شد بعنوان بلندترین ساختمان مسکونی جهان شناخته شد

منابع: اجاره ماشین هیوندای در دبی

اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید

 

با مطالعه این مطلب حتماً به این موضوع پی برده‌اید که جاهای دیدنی دبی در هر زمینه‌ای حرف‌های زیادی برای گفتن دارند؛ از دنیای فناوری گرفته تا تاریخ و طبیعت. اگر شما تجربه‌ای از سفر به دبی و بازدید از دیدنی‌های آن دارید، می‌توانید آن را با ما و سایر خوانندگان لست‌سکند به اشتراک بگذارید. اگر هم قصد سفر به دبی را دارید، اما به‌دنبال روشی برای مدیریت هزینه‌های سفرتان هستید، امکان مناسبی برای مدیریت و برنامه‌ریزی هزینه‌هاست که توصیه می‌کنیم از آن استفاده کنید. همچنین جزئیاتی مثل ساعت و قیمت مکان های دیدنی دبی، ممکن است به دلایل مختلف دستخوش تغییر شوند. بنابراین بهتر است قبل‌از بازدید، از آخرین اطلاعات آن‌‎ها باخبر شوید.