اقتصادیکسب و کار سلامتی

برای ثبت شرکت سهامی خاص چه باید کرد؟

شرکت سهامی خاص چیست، برای ثبت چه شرایطی لازم است و چه مدارکی لازم دارد، برای ثبت شرکت سهامی خاص چقدر باید هزینه کرد چه ویژه گی هایی دارد تماما در اینجا پاسخ داده خواهد شد. در صورت داشتن سوال هم می توانید با ما تماس بگیرید. همچنین مراحل ثبت شرکت سهامی خاص را کامل شرح داده ایم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا پاسخ تمام پرسشهای خود را بیابید.

ثبت شرکت سهامی خاص با مسئولیت محدود | ثبت شرکت سهامی عام | درصد سهام شرکت سهامی خاص

راهنمای ثبت شرکت سهامی خاص

پیش از شروع مطلب بهتر است متذکر شویم که اقدام به ثبت شرکت در ایران خاص شاید در کلام پروسه دشواری به نظر نرسد اما در این زمینه قوانین و مقرراتی وجود دارد که در صورت کوچکترین اهمال و عدم آگاهی می تواند مشکل ساز شده و ضمن هدر رفت زمان و هزینه پروسه شما را به تعویق بیاندازد.

پس بهتر است این کار را به افراد متخصص و حقوقدانان وارد به قوانین واگذار کنید تا در کمترین زمان ممکن و با رعایت جزئیاتی قوانین شرکت سهامی خاص شما را ثبت و در این زمینه یاری گر شما باشند. همکاران ما در شرکت ثبت کاج پروسه ثبت شرکت سهامی خاص شما را تسهیل و در اسرع وقت به انجام می رسانند.

  • شرکت سهامی خاص به شرکتی گفته می شود که در آن هر فرد به میزان سرمایه ی خود مسئولیت دارد پس چنین شرکتی به صورت شرکت سهامی خاص ثبت می شود.
  • در این نوع شرکت ها سرمایه به سهام تبدیل می شود و هر شخص به میزان سهام خود در شرکت مسئولیت دارد.
  • تعداد افراد تشکیل دهنده ی یک شرکت سهامی خاص حداقل 3 سهامدار و 2 بازرس می باشند.
  • نکته ی قابل توجه در نام گذاری این گونه شرکت ها این است که حتما باید قبل یا بعد از اسم شرکت عنوان “سهامی خاص” ذکر شود.
  • در شرکت های سهامی خاص ،سهامداران و بازرسان به هیچ عنوان نباید نسبت فامیلی داشته باشند.
  • یکی از قوانینی که در همه ی شرکت های سهامی خاص رعایت می شود این است که باید 35% از میزان سرمایه شرکت در یکی از بانکهای کشور در حسابی که به نام شرکت است بلوکه شود که این وجه پس از چاپ آگهی در روزنامه رسمی قابل برداشت می باشد.
  • حداقل سرمایه ای که برای یک شرکت سهامی خاص لازم است مبلغ یک میلیون ریال می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص

  1. شناسنامه و کارت ملی کلیه افراد که منظور از کلیه افراد اعضای هیئت مدیره، موسسین، سهامداران و بازرسین می باشد.
  2. تا سال 98 کلیه ی اعضا و بازرسین باید گواهی عدم سوء پیشینه ارائه می داند اما از سال 99 دیگر نیاز به ارائه گواهی عدم سوپیشنه نیست و استعلام سوپیشینه به صورت آنلاین می باشد.
  3. در سال 1402 داشتن کد ثنا برای تمامی اعضا الزامی است.
  4. مفاد قرارداد که شامل آدرس شرکت و سکونت و کد پستی ، سرمایه شرکت ،لیست اعضا و سهامداران ،درصد سهام و سهم الشرکه و سمت ها ،موضوع فعالیت است باید تکمیل شود در ضمن ارائه ی حداقل 5 مورد اسم 3 سیلاب خاص نیز ضروریست.
  5. ارائه ی فیش واریزی 35 درصد از سرمایه اولیه شرکت در حسابی به نام شرکت در شرف تاسیس و ارائه آن فیش به اداره ثبت
  6. اقرارنامه مدیران شرکت مبنی بر عدم ممنوعیت آنها جهت فعالیت تجاری
  7. اقرارنامه بازرسان شرکت مبنی بر اعم داشتن رابطه نسبی یا سببی با مدیران شرکت

نکته 1: بعد از دریافت آگهی تاسیس در روزنامه رسمی می توانید به بانک مراجعه کنید و مبلغ فوق را افزایش یا از حساب خارج کنید.

نکته 2: در صورت وجود شخص حقوقی در بین مدیران و سهامداران شرکت، اگر چنانچه شخص حقوقی داخلی باشد بایستی کپی آخرین روزنامه رسمی و نامه معرفی نماینده شخص حقوقی جزو مدارک لازم برای ثبت باشد.

در مورد اشخاص حقوقی خارجی سهامدار در شرکت، باید گواهی ثبت آن شرکت در خارج از کشور و ترجمه آن و ارائه اصل و نسخه ترجمه شده وکالت نامه وکیل شرکت خارجی لازم است.

ثبت یک شرکت سهامی خاص با احتساب افتتاح حساب بانکی در حالت معمول 15 روزه ثبت خواهد شد و به مرحله درج آگهی در روزنامه رسمی می رسد.

فقط تصویر شناسنامه و کارت ملی اعضا و در طی مراحل ثبت باید میزان سهام هر کدام از اعضا، کد پستی محل شرکت، حق امضا اوراق و .. مشخص شود که طی فرم ثبت شرکت سهامی خاص این اطلاعات در طی مراحل از شما دریافت می گردد.

سرمایه این نوع شرکت باید حداقل یکصد هزار تومان باشد. لازم است 35 درصد سرمایه اولیه شرکت در حساب شرکت نزد بانک واریز گردد و فیش و گواهی بانکی همراه سایر مدارک به اداره ثبت ارسال گردد.

خیر، برای ثبت ثبت نیاز به مدرک تحصیلی و ارائه آن برای هیچکدام از اعضا نیست. مگر در مواردی که موضوع شرکت نیازمند مجوز خاصی باشد که نیاز به مدرک تحصیلی خاصی داشته باشد.

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

مرحله اول: عقد قرارداد
قرارداد «ثبت شرکت سهامی خاص» باید منعقد گردد که این کار می تواند به صورت تلفنی یا حضوری و یا آنلاین انجام شود.
مرحله دوم: تکمیل مدارک
هرچه مدارک سریع تر در اختیار کارشناس مربوط قرار گیرد طبیعتا روند کار سریع تر پیش خواهد رفت .
مرحله سوم: تأیید نام
این مرحله ، مرحله ی ارسال نام های پیشنهادی شما به اداره مربوطه می باشد در این مرحله برای این که نام انتخابی تایید شودباید با شرایط زیر هم خوانی داشته باشد.
– نام انتخابی حتما باید فارسی باشد.
– این نام نباید تکراری باشد یعنی سابقه ثبت نداشته باشد.
– دارای معنا ومفهوم باشد
– با فرهنگ اسلامی مطابقت داشته باشد
مسئول مربوطه با بررسی نام های ارائه شده و بررسی وجود یا عدم وجود هریک از شرایط نسبت به انتخاب و تعیین نام اقدام می کند و نام تعیین شده را در روی برگ اظهارنامه قید می نماید پس از قید نام بر روی اظهار نامه اخذ موافقت از مسئولین اداره ثبت درخصوص نام تعیین شده نیز لازم است در صورت گرفتن موافقت این نام در واحد تعیین نام ،ثبت دفتر می شود.

مرحله چهارم : امضای اوراق
در این مرحله تقاضانامه و وکالت نامه توسط کارفرما تأیید می شود.
مرحله پنجم : تشکیل پرونده
در این مرحله مدارک توسط کارشناس به اداره مربوطه تحویل می شود که در آن جا پرونده تشکیل شود و سپس در دبیرخانه ثبت می شود.
مرحله ششم : کارشناسی
طی این مرحله کارشناس اداره ثبت با توجه به مدارکی که از طرف متقاضی ارسال شده ، پرونده را کارشناسی کرده و اعلام نظر می کند. حال اگر موردی وجود داشته باشد که باعث اخطار گردد پرونده مجدد از سوی کارشناسان رفع نقص می شود.
مرحله هفتم : تحویل اسناد شرکت
در صورت طی کردن شش مرحله ی فوق شرکت ثبت می گردد و مدارکی به شخص یا اشخاص متقاضی تحویل داده می شود عبارتست از:تقاضانامه، شرکت نامه، اساسنامه، صورتجلسه هیئت مدیره و آگهی تأسیس