رسانه عمومیکسب و کار سلامتی

علت ریزش فالوور در اینستاگرام چیست؟

محتوای این مطلب پنهان

چرا فالوورام کم میشه؟

چرا فالوورام کم میشه؟ همانطور که گفتیم علت ریزش فالوور در اینستاگرام و تمایل به خرید فالور اینستاگرام یا همان Buy instagram followers صرفا محدود به یک مورد نمی‌باشد. ریزش فالوورهای اینستاگرام در کل به نوع فعالیت شما در اینستا و رعایت قواعد و قوانین اینستاگرام بستگی دارد. ما در ادامه به معرفی دلایل ریزش فالوور و بررسی این دلایل می‌پردازیم.

برگرداندن فالوور های حذف شده | جلوگیری از ریزش فالوور فیک | جلوگیری از کم شدن فالوور

1. اصلی ترین دلیل ریزش فالوور: فالوورهای شما فیک هستند!

بسیاری از پیج‌های اینستاگرام به دلیل داشتن فالوور فیک نه تنها روند افزایش فالورشان با مشکل مواجه می‌شود، بلکه فالوورهای فعلی پیجشان هم به شدت ریزش می‌کنند. چون الگوریتم اینستاگرام به شدت با این فالوورها مخالف است و پیج‌های دارای فالوور فیک را جریمه می‌کند. به همین دلیل اگر به زودی برای حذف آن‌ها اقدام نکنید، ممکن است پیج کسب و کار خود را برای همیشه از دست بدهید. حذف فالوور فیک در اینستاگرام کار چندان راحتی نیست؛ مخصوصاً برای پیج‌هایی که تعداد فالوورشان زیاد است. چون عملاً امکان بررسی چند هزار فالوور به صورت دستی وجود ندارد.

2. کپشن‌های شما جذاب و تاثیرگذار نیستند!

تصاویر عالی در پست های شما می‌توانند توجه مخاطب را به خود جلب کنند. اما کپشن های جذاب، مخاطبان شما را وادار به تعامل با شما خواهند کرد. اگر می‌بینید بعد از گذاشتن یک پست فالوور های شما ریزش می‌کنند، علت ریزش فالوور ممکن است در کیفیت کپشن باشد. برای رفع این مسئله می‌توانید در پست های بعدی خود، موارد زیر را رعایت کنید :

    نظر خود را در مورد تصویری که انتشار داده‌اید بنویسید. آیا این تصویر چیزی است شما به آن علاقه دارید؟ آیا با تصویر منتشر شده ارتباط برقرار می‌کنید؟ آیا تصویری که پست کرده‌اید از عناصر اساسی کسب و کار شماست؟ نوشتن در مورد همه ی این موارد می‌تواند جذاب باشد.

    مخاطبان خود را دعوت به فعالیت کنید. سوال بپرسید، از آنها بخواهید نظر خودشان را برای شما بنویسند. لایک کنند و یا دوستان خود را تگ کنند.

3. علت ریزش فالوور: عدم انسجام پیج و نداشتن قالب کلی!

تصاویر موجود در پست های شما به مخاطبتان یک شناخت کلی درباره‌ی شما و محتوایی که تولید می‌کنید، ارائه می‌دهد. اگر پیج شما دارای تصاویری نامرتبط، رنگهای ناسازگار و کیفیت متفاوت باشد، این مسئله عاملی برای ریزش فالوور های شما خواهد بود. از طرفی اگر پیج شما دارای پست هایی با کیفیت بالا باشد، به مرور خواهید دید که فالوور های شما روز به روز بیشتر می‌شوند.

4. علت ریزش فالوور: محتوای شما ارزشمند، سرگرم کننده یا آموزشی نیست!

اگر می‌خواهید پیج شما رشد کند، مخاطبین خود را حفظ کنید و فالوورهای خود را راضی نگه دارید، باید مشکل و مسئله‌ی آنها را حل کنید! یا اصطلاحا خدماتی را برای آنها ارائه دهید. آیا مخاطبان شما علاقمند به یادگیری زبان هستند؟ به آنها اصطلاحات جالب و جملات کوتاه و کاربردی معرفی کنید. آیا آنها به دنبال یک محتوای فان و سرگرم کننده هستند؟ تصاویر و متن های خنده دار و بامزه را با آنها به اشتراک بگذارید. بطور خلاصه نیاز مخاطبین خود را رفع کنید تا آنها را جذب کنید!

5. علت ریزش فالوور: شما درمعرض شادوبن (Shadowban) اینستاگرام قرار گرفته‌اید!

فعالیت بیش از اندازه و انجام حرکت های اسپم منجر به شادوبن شدن پیج شما خواهد شد. با اینکه ما در مطالب بالا، نکاتی را در خصوص فعال بودن در اینستاگرام گفتیم، اما این فعالیت ها نباید منجر به اسپم شناخته شدن پیج شما شود. در صورتی که فعالیت شما در اینستاگرام بصورت غیرطبیعی افزایش پیدا کند، اینستاگرام پیج شما را در معرض Shadowban قرار می‌دهد. با چنین جریمه ای دیگر نمی‌توانید از تاثیر هشتگ ها بهره مند شوید و راه یافتن به اکسپلور نیز برایتان غیرممکن ممکن می‌شود. در این صورت است که فالوور های شما راکد مانده و روز به روز کم خواهند شد. اگر گمان می‌کنید که برای پیجتان چنین اتفاقی افتاده است، مقاله‌ی زیر را مطالعه کنید:

6. علت ریزش فالوور: بیش از حد محصولات خود را تبلیغ می‌کنید!

اگر مرتبا محصولات خود را بدون ارائه ی هیچ محتوای ارزشمندی تبلیغ می‌کنید، مخاطب شما خیلی زودتر از آنچه فکرش را می‌کنید خسته خواهد شد. تبلیغ محصول در اینستاگرام هیچ مشکلی ندارد. در اصل به همین دلیل است که ما به دنبال مخاطب جدید و بیشتر در اینستاگرام هستیم. اما بین فروش، و فروش بالا تفاوت وجود دارد. اگر از بین 5 استوری اینستاگرام، 3 تای آنها را به تبلیغات اختصاص می‌دهید، انتظار نداشته باشید مخاطب در پیج شما بماند و جزو افرادی باشد که بازدهی تبلیغات شما را بالا می‌برد!

7. از هشتگ ها به درستی استفاده نمی‌کنید!

اگر بطور کلی از هشتگ ها استفاده نمی‌کنید، باید بگوییم متاسفانه دچار اشتباه بزرگی شده‌اید. هشتگ‌ها یکی از روش‌های توسعه پیج‌های اینستاگرامی و جذب بازدیدکننده رایگان هستند. اگر از این قابلیت استفاده نکنید، بازدیدکننده‌های زیادی را از دست خواهید داد. توجه به این نکته ضروری است که اگر به صورت نامناسب از هشتگ‌ها استفاده کنید، توسط اینستاگرام جریمه می‌شوید و ممکن است فالوورهای فعلی خود را هم از دست بدهید. استفاده بسیار زیاد از هشتگ‌ها، استفاده از هشتگ‌های ممنوعه و اسپم و استفاده از هشتگ‌های تکراری در همه پست‌ها نمونه‌هایی از استفاده نادرست از هشتگ‌ها هستند.

8. علت ریزش فالوور: گذاشتن پست بصورت نامنظم و پرتعداد!

کاهش فالوورها با نحوه ‌پست گذاشتن شما در ارتباط است. اگر بصورت تصادفی و نامنظم پست می‌گذارید، این فرصت را به مخاطب نمی‌دهید تا در بین سایر پست هایی که در بخش feed نمایش داده می‌شود، با پست شما ارتباط برقرار کند. در نهایت وقتی پست‌های شما ظاهر می‌شوند، مخاطبتان بخاطر نمی‌آورد شما چه کسی هستید یا چرا شما را فالو کرده است! از طرفی اگر بیش از اندازه پست می‌گذارید، این کار در زمان کوتاهی فالوور های شما را آزرده خواهد کرد. این عمل در نهایت منجر به آنفالو شدن شما خواهد شد.

اگر به دنبال یک رقم متعادل برای پست گذاشتن هستید، 1 الی 2 عدد پست در روز، یا حداقل 5 پست در هفته می‌تواند مناسب باشد. وقتی روند پست گذاشتن شما از پیوستگی و تداوم خاصی برخوردار باشد، مخاطبان شما با هر پست، کمی بهتر شما را می‌شناسند. اگر محتوای شما جذاب و کپشن‌های پست هایتان جالب باشد، قطعا مورد استقبال مخاطبین قرار خواهد گرفت.

9. علت ریزش فالوور: به اندازه‌ی کافی فعال نیستید!

اگر انتظار دارید نمودار فالوورهای شما روند صعودی را طی کند، لازم است تا شما نیز دست به کار شوید و کمی خلاقیت را چاشنی فعالیت های اینستاگرامی خود کنید. صرف پست گذاشتن شما را به یک کاربر فعال در اینستاگرام تبدیل نمی‌کند. برای افزایش فالوور لازم است تا به تعامل با سایر کاربران بپردازید. روزانه زمانی را اختصاص دهید تا به پست‌های مخاطبان هدف خود سر بزنید. پست‌های آنها را لایک کنید، نظر خود را بنویسید و از این طریق تعامل خود را با مخاطبانتان بیشتر کنید.

بهترین زمان پست گذاشتن در تلگرام برای اکثر کانال ها

طبق برسی های مختلفی که انجام شده مشخص شده که یک سری ساعات کلی وجود دارد که معمولا بازدهی بالایی دارند. ساعاتی که بیشتر کانال های معروف در آن اقدام به گذاشتن پست می کنند 14 تا 17 و 20 تا 24 است. در این ساعات معمولا افراد بیکار هستند و به همین دلیل بیشتر در تلگرام و شبکه های اجتماعی مشغول به گشت و گذار هستند. بدترین تایمی که می توانید پست بگذارید ساعت 12 الی 1 است چون معمولا بیشتر افراد در این تایم کار دارند و اصلا وقت نمی کنند تا پست شما را ببینند.

بهترین زمان پست گذاشتن برای کانال های بانوان

خانم ها معمولا در طول روز آزادی بیشتری دارند و تایم هایی که آنها در تلگرام وقت می گذارند بسیار بیشتر است. تمام کانال هایی که بیشتر مخاطبین آن از خانم ها تشکیل شده است مانند: مد، زیورآلات و آشپزی و… بهتر است تا در تایم های 10 تا 11، 16 تا 18، 21 تا 24 پست بگذارند. همچنین پیشنهاد می شود که در ساعات 18 الی 20 پستی منتشر نکند چون احتمال اینکه بازدهی بسیار پایینی بگیرند وجود دارد.

بهترین زمان پست گذاشتن برای کانال های سرگرمی

کانال های سرگرمی معمولا در اکثر ساعات مورد توجه قرار میگیرند و بیشتر پست های آنها بازدهی خوبی دارد. اما بهترین تایم ساعت 14 الی 17 و ساعت 20 الی 23 است. در این تایم معمولا جوانان و نوجوانان بیشتر در تلگرام وقت می گذارند و پست های مورد استقبال بیشتری قرار میگیرند.

بهترین زمان پست گذاشتن در تلگرام برای کانال های آموزش، هنری

متاسفانه کانال های آموزش و هنری و… کمتر مورد توجه قرار میگیرند و در بسیاری از ساعات روز بازخورد اصلا خوبی ندارند. ساعت 10 الی 12 صبح و ساعت 20 الی 22 شب جز بهترین ساعات برای این نوع کانال ها به حساب می آید.

در این سبک از کانال ها تحت هیچ عنوان قطعی محتوا نداشته باشید چون در صورتی که چند روز محتوای شما قطع شود با افت فوق العاده شدیدی رو به رو می شوید که شاید تمام زحمات شما را از بین ببرد.

بهترین زمان پست گذاشتن برای کانال های اخبار

کانال های اخبار معمولا ساعت نمی شناسند و هر موقع که خبر آمد باید آن خبر را در تلگرام منتشر کنند. اما این کانال ها معمولا در 11 الی 1 صبح و 19 الی 21 شب بهترین بازدهی ممکن را می گیرند.

بهترین زمان پست گذاشتن برای کانال های فروشگاهی

کانال های فروشگاهی سخت ترین نوع کانال ها هستند چون معمولا در ابتدا منتشر کردن پست بازدهی چندان خوبی نمی گیرند و به مرور بازدهی پست مشخص می شود. اما ساعات 11 الی 1  و 15 الی 17 و 19 الی 22 جز بهترین زمان پست گذاشتن در تلگرام برای کانال های فروشگاهی به حساب می آیند

 بهترین زمان پست گذاشتن برای عموم در کانال‌ و گروه تلگرام

کانال های عمومی آن دسته از کانال هایی هستند که به صورت عمومی و بر روی همه ی موضوعات کار میکنند. طبق برسی های مختلفی که انجام شده مشخص شده که یک سری ساعات کلی وجود دارد که معمولا بازدهی بالایی دارند. ساعاتی که بیشتر کانال های معروف در آن اقدام به گذاشتن پست می کنند 14 تا 17 و 20 تا 24 است. در این ساعات معمولا افراد بیکار هستند و به همین دلیل بیشتر در تلگرام و شبکه های اجتماعی مشغول به گشت و گذار هستند. بدترین تایمی که می توانید پست بگذارید ساعت 12 الی 1 است چون معمولا بیشتر افراد در این تایم کار دارند و اصلا وقت نمی کنند تا پست شما را ببینند.

روزهای برتر برای پست گذاشتن در تلگرام

تا به اینجا به بررسی بهترین ساعت پست گذاری پرداختیم، اما اینکه ما در نظر بگیریم چه روزهایی از هفته مناسب پست گذاری هستند، بسیار قابل توجه است.

میزان بازدیدها و اثرگذاری در آخرهفته نسبت به وسط هفته متفاوت است. این تفاوت می‌تواند یا به‌نفع محتوای‌تان باشد یا به‌ضرر آن. همه‌چیز بستگی به مخاطب‌تان دارد. برخلاف تصور عموم و براساس آمارهای جهانی، روزهای تعطیل خیلی مناسب انتشار پست نیستند؛ چرا که عموم مردم در حال خوش‌گذرانی هستند و زیاد توجهی به تلفن‌های همراه‌شان ندارند. این آمار درمورد ایران هم صدق می‌کند. مناسب‌ترین روز برای انتشار پست در هفته روز چهارشنبه است. البته نه تنها برای تلگرام، بلکه برای همه‌ی شبکه‌های اجتماعی این زمان بهترین زمان است.

جمع بندی

در تلگرام تنها معیار بالا یا پایین نشان دادن یک کانال زمان ارسال پست است؛ یعنی هربار که پستی را روی کانال تلگرام‌تان منتشر کنید، در صفحه تلگرام مخاطبان در همان ابتدا نشان داده می‌شوید. شاید بتوان گفت دانستن بهترین زمان پست گذاشتن در تلگرام مسئله حیاتی برای کسب وکار شما است.چون تنها معیاری که تلگرام برای نمایش شما به مخاطب‌تان درنظر می‌گیرد همین است. بنابراین زمان بندی دقیق برای ارسال پست در کانال تلگرام می‌تواند کمک شایانی به بالابردن بازدهی کانال و بیشتر دیده شدن آن کند.

منابع:

instafollowers.co

likes.io