بهترین آموزشگاه تعمیرات

با برترین مرکز آموزش تعمیر موبایل آشنا شوید

شما بدنبال بهترین مجمع آموزش فنی و حرفه ای آموزشگاه تعمیر موبایل هستید که تجهیزات بروز داشته باشه و بتوانید روی گوشی های جدید تمرین کنید؛ پس در این مطلب شما با برترین مرکز آموزش تعمیر موبایل آشنا شده تا به یک تعمیرکار موبایل حرفه ای تبدیل شوید. بهترین آموزشگاه تعمیرات گوشی از لحاظ فنی و تکنیکال و استاد خوب را بررسی کرده ایم تا شما با کمترین هزینه و صرفه جویی در زمان بتوانید تجربه خوبی در تعمیر گوشی بدست آورید. یک آموزشگاه موبایل باید یک کلاس خوب و یک استاد مجرب جهت برگزاری یک دوره مفید در زمینه تعمیر گوشیهای سامسونگ،‌ هواوی، آیفن و شیائومی داشته باشد. در این بخش شما با بهترین آموزشگاه موبایل آشنا خواهید شد.

بهترین آموزشگاه تعمیر موبایل

اگر میخواهید آموزشگاه تعمیرات برد فنی پویان و بهترین کلاس تعمیر موبایل را انتخاب کنید لازم است نکاتی مانند کیفیت آموزش تعمیر موبایل، تجهیزات آموزش تعمیر موبایل، استاد و نحوه آموزش را بدانیم. با ارائه این مطلب در انتخاب بهترین آموزشگاه تعمیرات موبایل شما میتوانید محیطی که نتیجه را برای اینکه تعمیرکار موبایل شوید را آورده ایم.

راهنمای انتخاب بهترین آموزشگاه تعمیر موبایل

اصول انتخاب بهترین مرکز آموزش تعمیر گوشی میتواند در وقت و هزینه شما صرفه جویی کند. حالا بهترین آموزشگاه تعمیر موبایل کجاست؟ چگونه میتوانیم یک کلاس آموزش تعمیر گوشی خوب پیدا کنیم؟ از کجا بفهمیم که چه آموزشگاه موبایلی خوب هست؟ این سوالات وقتی در ذهن شما است که سررشته ای از کار تعمیر موبایل ندارید و تازه میخواهید این کار را شروع کنید. پس برای اینکه براحتی بتوانیم بگردیم و بهترین مکان برای یادگیری تعمیر موبایل را انتخاب کنیم موارد زیر مهم است:

به روز بودن ابزار و تجهیزات تعمیرات موبایل

خوب در اینجا ما نام چندین ابزار که در یک تعمیرگاه وجود دارد و با آن میتوان گوشی را براحتی تعمیر کرد نام میبریم. دستگاه هیتر کوئیک مدل 861 ، لوپ یا میکروسکوپ مدل AK31 ، هویه کوئیک مدل 1100، باکس JC Pro، باکس ایزی جیتگ، باکس Z3x، منبع تغذیه ۳ آمپر، دستگاه آلتراسونیک، لوازم تعویض گلس، انواع شابلون و دستگاه IR از مهمترین لوازم یک تعمیرگاه موبایل است.

براحتی برای اینکه بتوانید تشخیص دهید که یک آموزشگاه ابزار تعمیر موبایل بروزی دارد کافیه چند مدل را بدانید و از وجودشون مطلع شوید. حتی میتوانید عکس های ابزارهای خوب برای تعمیر گوشی را از اینترنت بدست آوردید و حضوری از این تجهیزات بازدید کنید.

بعد از ابزارها یکی دیگر از مهمترین موارد داشتن برد خراب و سالم در کارگاه است. خیلی از آموزشگاهها روی بردهای قدیمی نوکیا و گوشیهای چینی آموزش میدهند که شاید نتیجه ای در پایان این دوره شما بدست نیاورید. برخی هم که تعداد برد بسیار کمی دارند و بیشتر از طریق عکس و تصویر آموزش میدهند که بدترین حالت رو شامل میشه.

در یک مرکز آموزش تعمیر موبایل معتبر لازم است که تعدادی از هر سری موبایل مانند برد سامسونگ، هواوی، اپل و شیائومی از سری های جدید. تمرین روی بردهای مختلف بسیار حائز اهمیت در کسب تجربه شما است. پس اگر میخواهید یک مرکز خوب آموزشی را انتخاب کنید حتما سوال کنید چه تعداد برد از سری های جدید در کارگاه برای تمرین دارند!

شرایط بهترین استاد تعمیر موبایل

بمراتب یک تعمیرکار موبایل خوب میتواند تجربه چندین ساله خود را در اختیار شما قرار دهد. اصل ما برای تست یک استاد مجرب موبایل اول داشتن دانش علمی، سپس تجربه و مهمتر از همه بیان شیوا در انتقال مطالب است. حتما سعی کنید اگر میخواهید یک آموزشگاه موبایل خوب انتخاب کنید ببنید که چه کسی با چه تجربه و بیشینه ای میخواد به شما آموزش دهد. حتی اگر شده لحظاتی با استاد مجموعه صحبتی کنید. گاهی ممکن است اساتید شلوغ باشد که شما میتوانی بخشی از فیلم برگزاری کلاس را مشاهده کنید.

مقدار سابقه مدرس موبایل و اینکه چند سال تجربه در زمینه موبایل دارد یا تعمیر موبایل را تجربی کسب کرده بسیار مهم است. گاهی تعمیرکاران موبایل تجربی تعمیرکار شدن! گاهی ممکن است علمی مطلب را نمیدانند و فقط با تعویض قطعه نتیجه میگیرند که این خیلی برای یک کلاس مفید نمیشود.

    نظر کارشناسان و آموزشگاههای خوب موبایل در ایران این است که یک تعمیرکار موبایل باید هم علمی عیب یابی گوشی را تشریح کند و هم عملی حداقل ۱۰ سال سابقه تعمیرات در این زمینه را داشته باشند. همچنین بتوانند کلاسداری بلد باشند و مطالب را بنا به حالت کارآموز انتقال دهند.

ممکن است یک کارآموز در کلاس اطلاعات پایه ضعیفی داشته باشد و یا الکترونیک را تازه یاد گرفته باشد و کارآموزی دیگر کارشناس الکترونیک باشد؛ بنابراین طوری باید این کلاس اداره شود که هر دو یک نتیجه یکسان در پایان جلسات تعمیر موبایل بدست آوردند.

البته ناگفته نماند اگر تعمیرکار موبایل بالای ۱۰ سال سابقه تعمیر گوشی داشته باشد، مثلا تعمیر اپل یا تعمیر سامسونگ را تا تعویض هارد و سواپ حرفه ای باشد قیمت ارزانی نخواهد گرفت. در این جور مواقع مراکز آموزشی موبایل دو حالت آموزشی را در نظر دارند: حالت شناخت کلی برد و تعمیر موبایل و حالت پیشرفته آندرید و آی ا اس.

سایر نکات

غیر از لوازم تعمیرگاهی موبایل مهم است که تجهیزات آموزشی نیز مهیا باشد. این تجهیزات شامل اتاق دارای تهویه خوب، صندلی های راحت، میزکار مناسب، فضای خلوت و آرام که کمک بزرگی در یادگیری شما در بازه زمانی کوتاه دارد. بطور مثال یک لوپ سه چشم با یک تلویزیون ۴۰ اینچ که بزرگنمایی پایه ها روی آن واضح باشد میتواند بسیار در یادگیری حائز اهمیت باشد. ممکن است برخی آموزشگاهها از تجهیزات ارزان برای آموزش استفاده کنند مانند دوربین های مات یا چیزهایی از این قبیل که شما باید تمامی این موارد را مد نظر داشته باشید.

    همچنین یک مرکز آموزشی معتبر برای اینکه بتواند خروجی رضایتمندی از کارآموزان بدست آورد باید از بهترین اساتید استفاده کند. ما استاد تعمیر موبایل زیاد داریم ولی شاید اگر سخت گیری آموزشگاهها در گزینش استاد بیشتر باشد میتواند نتیجه مفید داشته باشد. طرز برخورد استاد، بیان استاد، صبر و حوصله استاد و حتی طرز معاشرت در یک مرکز آموزشی از نکات ریزی است که بعد از دانش فنی باید در نظر گرفته شود.

یک آموزشگاه موبایل خوب باید غیر از تجهیزات آموزشی، ابزارهای آموزشی به گزینش یک استاد مجرب باشد. به همینن منظور حتما در نگاه اول دلایل انتخاب خود را از یک آموزشگاه برتر در نظر بگیرید. چرا که آموزشگاه تعمیر موبایل در سطح تمامی شهرها زیاد است.

کلاس آموزش تعمیر موبایل ارزان

همانطور که در بالا اشاره شد اگر واقعا کسی بیش از ۱۰ سال تعمیرکار موبایل باشد و برای یک مرکز آموزشی موجه باشد بنابراین زیاد ارزان آموزش نمیدهد. خیلی از مراکز آموزشی برای جذب کارآموز ممکن است از ابزارهای ارزان و بی کیفیت در تمرین استفاده کنند که فقط وقت کارآموز و پول از بین می رود. توصیه ما این است که اگر واقعا میخواهید یک تعمیرکار موبایل شوید و با تجربه خوب وارد بازار کار شوید بیشتر درباره کلاس رایگان آموزش تعمیر موبایل یا کلاس ارزان تعمیرات گوشی تحقیق کنید.

آموزش تعمیر موبایل فنی و حرفه ای

دوره های آموزش تعمیرات موبایل فنی و حرفه ای هم برای شروع خوب است. اما سرفصلهای برخی از آموزشگاههای فنی و حرفه ای ممکن است قدیمی و پیش پا افتاده باشد. اگر میخواهید بهترین آموزشگاه تعمیر موبایل فنی و حرفه ای را انتخاب کنید حتما از شرایط سرفصلها، نوع استاد، تجهیزات و نحوه آموزش مطلع شوید.

    چون قیمت دوره آموزشگاه فنی و حرفه ای پایین است ممکن است برای یک مرکز توجیه اقتصادی در برگزاری یک کلاس با کیفیت را نداشته باشد. بیشتر کلاسهای فنی و حرفه ای موبایل با تعداد زیادی کارآموز تشکیل میشود. در خیلی از موارد هم دیده شده که در کارگاه آموزشی از تجهیزات ارزان و نا مرغوب برای تدریس استفاده میشه. البته خیلی از آموزشگاههای فنی حرفه ای تعمیر موبایل هستند که دوره های پیشرفته تر با تجهیزات بهتر نیز در اختیار کارآموزان قرار میدهند.

امکانات یک آموزشگاه موبایل برتر

در توضیحات این صفحه شما یاد گرفتید که بهترین آموزشگاه موبایل باید تجهیزات خوب، استاد مجرب و برد گوشی خراب و سالم برای تمرین مهیا کرده باشد. تا اینجا شما میتوانید تخصص خوبی کسب کنید. اما تا اینجا نصف راه را گذرانده اید. یک آموزشگاه خوب باید پشتیبانی بعد از دوره، مدرک معتبر، فیلم های آموزشی، بهترین جزوه آموزش تعمیر موبایل و حتی کارآموزی تعمیر موبایل داشته باشد. به اصطلاح من بعد از یادگیری رانندگی شما باید دستفرمونتون هم خوب بشه!

اگر در شهر شما آموزشگاه موبایل خوب یافت نشد میتوانید در مراکز شهرها مانند تهران، اصفهان، مشهد، شیراز، ارومیه و قزوین این دوره را بگذرانید. بیشتر آموزشگاههای قدیمی و معتبر در تهران دارای اسکان نیز هستند و دوره موبایل را فشرده برگزار میکنند.

منبع: مجتمع آموزش فنی پویان

خروج از نسخه موبایل