در فتوشاپ چگونه عکس را بچرخانیم؟

آموزش چرخاندن تصویر در فتوشاپ

آیا تاکنون برای شما پیش آمده که نیاز به تبدیل عکس افقی به عمودی در فتوشاپ پیدا کرده یا بخواهید زاویه کل عکس یا بخشی از آن را تغییر دهید؟ خوشبختانه برنامه فتوشاپ قابلیت هایی را ارائه داده که به کمک آن می توانید با چرخاندن عکس در فتوشاپ زاویه عکس ها، اشکال هندسی به کار رفته در آنها یا نوشته های موجود را به راحتی تغییر دهید. این قابلیت برنامه Photoshop در واقع یکی از کاربردی تری قابلیت های ارائه شده در این برنامه است و امکان چرخش تصویر در فتوشاپ با چند اقدام ساده را برای شما فراهم می کند. در همین راستا نیز در این مقاله از ترنج گراف مگ تصمیم داریم نحوه چرخاندن تصویر در فتوشاپ را به شما آموزش دهیم. پس اگر شما نیز می خواهید بدانید که چگونه در فتوشاپ عکس را برعکس کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. جهت سفارش طراحی کارت ویزیت لایه باز مانند کارت ویزیت وکالت با کارشناسان ما در ترنج گراف تماس بگیرید.

تغییر زاویه عکس در فتوشاپ

گاهی ممکن است یک تصویر دارای زاویه مناسبی نباشد و نیاز باشد که به عنوان مثال اقدام به تبدیل عکس افقی به عمودی در فتوشاپ نموده یا زاویه عکس را بنا بر نیاز تغییر دهید. حتی گاهاً ممکن است نیاز باشد که بخشی از تصویر را بچرخانید یا اشکال هندسی یا نوشته های به کار رفته در آن را برعکس کنید.

در چنین شرایطی اصلاً نیازی نیست نگران باشید. چرا که برنامه فتوشاپ به عنوان یک برنامه حرفه ای ویرایش عکس به شما این امکان را می دهد تا بتوانید به راحتی تصاویر خود را در زمینه های مختلف از جمله زاویه که موضوع بحث این مقاله است، مدیریت نمایید. در ادامه تمامی راهکارها و تکنیک هایی که ممکن است در زمینه چرخاندن تصویر در فتوشاپ به کار بیاید را به شما آموزش خواهیم داد. ?

نحوه چرخاندن عکس دلخواه در فتوشاپ

آیا در جهت اشتباه عکس گرفته اید؟ چرخاندن تصویر در فتوشاپ این مشکل شما را حل می کند. موارد دیگری نیز وجود دارد که بخواهید تصاویر خود را بچرخانید یا کج کنید، فتوشاپ تمام ابزارهای مورد نیاز برای انجام این کار را دارد. تغییر جهت یا چرخاندن یک عکس در فتوشاپ کار بسیار آسانی است. در این آموزش، چندین روش برای چرخش تصاویر در فتوشاپ معرفی خواهیم کرد. می توانید به دلخواه و براساس نیازهای خاص خود یک روش مناسب را انتخاب کنید.

نحوه چرخاندن تصویر در فتوشاپ

بسته به اینکه می خواهید کل تصویر را بچرخانید یا یک لایه درون آن را تغییر جهت دهید، می توانید یکی از روش های زیر را به کار ببرید.

1- نحوه چرخاندن کل تصویر در فتوشاپ

اگر می خواهید تصویر را به طور کامل با یک درجه خاص بچرخانید، فتوشاپ ابزاری دارد که بوم شما را می چرخاند. این ابزار همه عناصر قرار گرفته روی بوم را می چرخاند (تصویر به همراه هر عنصر دیگری که ممکنه با فتوشاپ به آن اضافه کرده باشید).

مراحل چرخش تصویر یا بوم در فتوشاپ:

نکات:

2- نحوه چرخاندن تصویر روی تصویر همراه با لایه ها

اگر می خواهید فقط بخش های خاصی در تصویر را بچرخانید و هر بخش نیز دارای لایه های جداگانه ای هستند، می توانید به راحتی همان لایه را بچرخانید تا عناصر مورد نظرتان چرخیده شوند.

1- تصویر را در فتوشاپ باز کرده و روی لایه مورد نظر برای چرخش در پنجره لایه ها کلیک کنید.

4- برای ذخیره چرخش روی آیکون تیک بالا کلیک کنید.

3- نحوه چرخاندن تصویر با استفاده از ابزار Crop

در حالیکه انتظار می رود ابزار Crop در فتوشاپ برای برش تصاویر استفاده شود اما می توانید از آن برای چرخاندن تصاویر نیز استفاده کنید. ابزار Crop زمانی ایده آل است که بخواهید عکس های خود را برش دهید و بچرخانید.

مراحل استفاده از ابزار Crop:

1- روی ابزار Crop در نوار ابزار سمت چپ کلیک کنید. علاوه بر این می توانید کلید C روی صفحه کلید را فشار دهید تا این ابزار فعال شود.

2- یکبار روی تصویر کلیک کنید سپس اشاره گر ماوس را به یکی از گوشه های تصویر ببرید.

3- وقتی اشاره گر تبدیل به یک نماد با پیکان دوتایی شود، تصویر آماده چرخیدن است. دکمه ماوس را نگه داشته و شروع به چرخش تصویر کنید.

4- برای ذخیره تغییرات روی آیکون تیک در بالا کلیک کنید.

4- چرخاندن تصویر فقط برای دیدن پیشنمایش چرخش

2- روی تصویر کلیک کرده و آن را در جهت دلخواه بچرخانید.

3- برای چرخاندن تصویر براساس یک مقدار خاص، درجه مورد نظر را در کادر بالا وارد کرده و Enter را فشار دهید.

4- برای برگرداندن تصویر بدون چرخش روی دکمه Reset View در بالا کلیک کنید. با این کار تمام تغییرات چرخش روی تصویر حذف می شود.

چرخش تصویر در فتوشاپ به صورت خودکار

اگر چند تصویر برای چرخش دارید استفاده از روش های بالا برای هر کدام به طور جداگانه، مدت زمان زیادی طول می کشد. یک روش کارآمدتر استفاده از ویژگی خودکارسازی یا اتوماسیون در فتوشاپ است.

دو مرحله برای تنظیم این ویژگی در فتوشاپ وجود دارد.

مرحله اول. نحوه ایجاد یک اکشن برای چرخاندن تصاویر در فتوشاپ

2- یکی از تصاویر برای چرخش را در فتوشاپ باز کنید.

مرحله دوم: نحوه استفاده از یک اکشن برای چرخاندن تصاویر در فتوشاپ

4- گزینه Folder را از لیست کشویی Source انتخاب کنید.

5- روی دکمه Choose کلیک کرده و فولدر حاوی تمام تصاویر (ساخته شده در همین مرحله) را انتخاب کنید.

6- روی OK کلیک کنید، فتوشاپ به طور خودکار شروع به چرخش تمام تصاویر موجود در پوشه می کند.

تصاویر را بچرخانید نه صفحه کامپیوتر را!

مهم نیست که چگونه و چرا می خواهید تصاویر خود را بچرخانید، فتوشاپ همه گزینه های مرتبط به چرخاندن عکس که ممکنه به آن نیاز داشته باشید را به شما ارائه می دهد. حتی امکان چرخش خودکارت صاویر را فراهم کرده است تا شما را از چرخش دستی هر یک از تصاویر به طور جداگانه راحت کند.

در این مقاله از ترنج گراف مگ تلاش ما بر این بوده است تا به شما بگوییم که چگونه در فتوشاپ تصویر را برعکس کنیم. با استفاده از این آموزش شما می توانید به راحتی زاویه عکس اصلی در فتوشاپ را تغییر داده یا در راستای چرخاندن اشکال هندسی در فتوشاپ یا چرخاندن نوشته در فتوشاپ اقدام کرده و ظاهر تصاویر را مطابق با نیاز خود مدیریت نمایید. در صورت داشتن هرگونه سوال یا وجود هر نوع ابهامی در خصوص چرخش تصویر در فتوشاپ می توانید از طریق بخش دیدگاه ها با ما همراه باشید.

منبع: ترنج گراف

خروج از نسخه موبایل