آمار پیش ثبت‌نام اربعین و قطعی نبودن اعزام همه

اربعین

آمار پیش ثبت‌نام اربعین و قطعی نبودن اعزام همه

در حالی که سازمان حج و زیارت از امروز ثبت نام اربعین را از امروز آغاز کرده و حدود 50 هزار نفر در ساعات کار ثبت نام کرده اند اما رئیس این سازمان گفت: این پیش ثبت نام به این معنی نیست که ثبت نام ها کامل می شود.

به گزارش سلام دکتر ، علیرضا رشیدیان در گفت وگو با رادیو اربعین با اشاره به آغاز ثبت نام قبلی اربعین از امروز (دوشنبه 22 شهریور) در سایت سماح ، اظهار داشت: این پیش ثبت نام مقدماتی است و به این معنا نیست ثبت نام از ثبت نام نهایی خواهد بود. افرادی که بیماری زمینه ای ندارند و باید دو دوز واکسن کرونا دریافت کرده باشند باید در برنامه ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه ثبت نام در این برنامه به صورت مجازی و بدون اشاره به سایت خاصی است ، افزود: با توجه به ظرفیت موجود ، برای هر استان سهمیه ای در نظر گرفته شده است و افراد واجد شرایط بر اساس آن قسمت اعزام می شوند.

رشیدیان همچنین گفت: اسامی تعداد ثبت ها را به عنوان ذخیره ثبت می کنیم که اگر خدای ناکرده افراد خوبی در طول آزمایش PCR اعزام شوند ، می توان آنها را جایگزین کرد.

احمد محمدی فر ، دبیر و سخنگوی دفتر مرکزی اربعین نیز گفت: کسانی که ثبت نام خود را تکمیل کرده اند از طریق پیامک در جریان این موضوع قرار می گیرند.

وی همچنین توضیح داد که مسافران نیازی به پرداخت هزینه گذرنامه ندارند و گرفتن گذرنامه رایگان خواهد بود.

دبیر شرکت اربعین همچنین تاکید کرد: این سفر هوایی خواهد بود و مسافران نیز باید هنگام ورود به فرودگاه آزمایش PCR و در نتیجه این آزمایش همراه خود داشته باشند.

دولت عراق در ابتدا با حضور 30 ​​هزار گردشگر ایرانی در مراسم اربعین موافقت کرد و موافقت کرد که 30 هزار شایعه دیگر را نیز در بر بگیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت ، امروز پس از بازدید از مرکز ثبت نام “سماح” و مراحل ثبت نام قبلی اربعین ، گفت که طبق برنامه اولیه عراق ، 30 هزار زائر ایرانی باید به مراسم اربعین اعزام شوند و این تعداد برای ارسال دستورالعمل و اعضای هیئت مدیره شرکت اربعین محدود هستند ، اما عراق در آخرین تصمیم خود اعلام کرد که تعداد مسافران افزایش می یابد و به منظور داشتن زمان کافی برای بررسی شرایط و ارسال ، ما در برنامه سماح ثبت نام می کنیم.

وی یادآور شد: در شرایط خاص فعلی ، آمدن میلیون ها گردشگر خارجی به جشنواره اربعین امکان پذیر نیست و این مورد باید توسط همه مسافران برنامه ریزی شود.

رئیس حج و زیارت همچنین درباره سهم هر استان برای اعزام به عتبات بیان کرد: بر اساس آمار ، 3 میلیون و 227 هزار نفر در جشنواره اربعین در سال 1398 شرکت کردند که بر اساس این ارقام ، سهم هر سهم دولتی تعیین شد. و روشهای ارسال خواهد بود.

پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید