از زمان ارائه اولین بودجه دولت روحانی تا آخرین بودجه ، تغییرات و تحولات زیادی در حوزه های بین المللی و اقتصادی و نظام مالی و همچنین فیزیکی رخ داده است. او اکنون آگاه است و درآمد و هزینه میلیون ها ایرانی به وی متصل است در حالی که وی بدون هیچ گزارشی از مسائل سیاسی و سیاسی بزرگ ، شاید رئیس جمهور ، به مجلس فرستاده می شود یا رئیس مجلس ، یا رئیس برنامه ریزی و برنامه ریزی بودجه ، بودجه ای که هیچ “حرفی” ندارد!
به گزارش سلام دکتر ، امروز ، همزمان با 12 آذر 1399 ، بودجه 1400 به قانونگذار می رسد. اگرچه مانند سالهای گذشته امید بود که رئیس جمهور این لایحه را به مجلس قانونگذاری ارائه دهد ، اما به دلیل ایده تاج ملی به مجلس نرسید. وی در مجلس نمایندگان حضور داشت اما این اتفاق نیفتاد و سرانجام نایب رئیس مجلس لایحه را ارائه داد. از طرف دیگر ، مالیات و هزینه های مردم در حالی به نماینده آنها ارائه شد كه رئیس قوه مقننه از پذیرش لایحه خودداری كرد ، سرانجام نایب رئیس قوه مقننه توانست.
هر ساله ، در زمان ارائه بودجه ، رسم بر این است که رئیس جمهور همزمان با ارائه بودجه ، به بودجه نیز رسیدگی می کند. بودجه مقدمه ای برای بررسی بودجه توسط نخست وزیر است که برای اهمیت سخنرانی خود در رابطه با اقتصاد و اندازه آن و آنچه عموماً روی بودجه متمرکز است ، برای تصویر اقتصاد کلان در سال آینده . اما در مورد بودجه 1400 هیچ بحثی وجود ندارد ، که بسیار ناامید کننده و مفید برای رئیس جمهور است.
فراز و نشیب ها و وعده های سال های 1393 تا 1400
اما آنچه در سند بودجه قبلی در دوران رژیم یازدهم و دوازدهم در این سال ها اتفاق افتاده است ، تغییرات زیادی را نشان می دهد ، اما این به معنای پایان اصلاح بودجه و تغییرات اساسی در آن نیست. هنگامی که اولین بودجه دولت روحانی در 8 دسامبر 2013 به مجلس رفت ، دولت کشور را از دولت احمدی نژاد گرفت و وضعیت به گونه ای بود که شاخص های اقتصادی در وضعیت خوبی قرار نداشتند ، با افزایش 36 درصدی و رشد. تجارت منفی است.
در آن زمان ، رهبر در گزارش 100 روزه بودجه خود که پس از انتخابات پدیدار شد ، اشاره کرد که تورم در کنترل کشور در جهت مخالف است و آنها در تلاشند تورم را در سال آینده یعنی سال 1393 کاهش دهند ، در حالی که خروج بخش مسکن از رکود نیز نگران کننده است. توسط روحانی در سخنرانی خود. تعهد دولت در مسدود كردن ارز ، سهام ، مالي خصوصي و محيط زيست موارد ديگري است كه روحاني به آنها اشاره كرد.
وی البته در مجلس قول داد که دولت کار خود را بدون هیچ گونه اتلاف آغاز خواهد کرد ، در حالی که برای امنیت غذایی مردم ، به ویژه گروه های کم درآمد ، توسعه بیمه درمانی ، بهبود آلودگی هوا ، شرایط تولید ، به ویژه رده کوچک و متوسط. آنها علاوه بر اشاره به کندی قیمت ها و بازار آرام ارز ، اقدامات پیشنهادی را نیز در نظر گرفته اند.
با این وجود ، تاکنون در سال جاری روند کار به شکلی پیش رفته است که به آنچه وعده داده شده عمل نکرده و این در حالی است که دولت با مذاکرات هسته ای و توافق برجام با خوش بینی در بودجه پیش رفته است و بودجه سال 2016 بر این اساس. او آن را به مجلس قانونگذاری برد. اما یک بار دیگر ، مسائل بین المللی تغییر می کند و بودجه تحت تأثیر تشدید تحریم ها قرار می گیرد. وقتی قیمت نفت و از طرف دیگر ، ارزش صادرات ایران کاهش یافت ، وقتی دولت با نفت 120 دلار فرستاده شد ، اما بعداً به 30 دلار کاهش یافت و این برای بودجه قابل انجام نیست به روغن بستگی دارد. لذت بردن.
همه این سالها در حالی سپری شد که دولت به دلیل کاهش منابع نفت مجبور به حرکت به سمت ایجاد منابع جدید شد. سرانجام ، آنچه در بودجه سال گذشته اتفاق افتاد ایجاد منابع جدید درآمد بود ، با تمرکز بر درآمد مالیاتی و نفتی. پایان 5000000000000 ماه اعلام شده است و بار اصلی کسری درآمد از طریق دارایی های مالی و به عبارت دیگر سرمایه و عرضه حمل می شود. نهادهای دولتی با این حال ، بودجه بهبود نخواهد یافت ، و در اوایل سال جاری ، کسری بودجه ظاهر شد و دولت شروع به تنظیم منابع و هزینه های خود کرد.
در حال حاضر آنچه به دولت کمک می کند توزیع امنیت بدهی توسط بانک مرکزی است که پروژه ای بالغ بر 100000 میلیارد است و تاکنون بیش از 50،000 میلیارد تومان از اینجا بودجه تأمین شده است. برای کسری بودجه.
ارتعاش اعداد در 8 سال
بودجه سال آینده ، مانند آخرین بودجه دولت دوازدهم ، امروز (چهارشنبه) به مجلس رفت و سخنرانی های عمومی آن باعث افزایش ثروت و هزینه سگ در بسیاری از امور منابع و بودجه شد. بررسی بودجه سال 1393 به عنوان اولین بودجه روحانی و مقایسه آن با ارقام بودجه هشتم نشان می دهد که کل بودجه از 783 میلیارد تومان به 2435 میلیارد تومان میلیارد افزایش یافته است.
علاوه بر این ، منابع شهر از 194 میلیارد دلار به 841 میلیارد تومان ، بودجه بانک ها و شرکت های عمومی از 587 میلیارد دلار به 1561 میلیارد تومان ، درآمد (مالیات و درآمد) دیگر) از 92 میلیارد به 317 میلیارد تومان ، دارایی های مالی از 22 میلیارد به 298 میلیارد تومان ، پیشرفت های مالی فعلی از 143 میلیارد به 637 میلیارد تومان و بودجه عمرانی از 37 میلیارد به 104 میلیارد تومان .
در سال 1393 ، درآمد نفتی دولت 79.3 میلیارد تومان بوده است که تقریباً نیمی از تولید ناخالص داخلی این کشور است ، این رقم برای سال آینده به سیزده میلیارد تن رسیده است که این رقم حدود یک چهارم آن خواهد بود. برنامه عمومی علاوه بر این ، درآمدهای مالیاتی از 66 میلیارد به 247 میلیارد تومان افزایش یافته است.
رشد فراوان نفت در بودجه جدید
اما می توان به مهمترین تغییرات مالی و منابع درآمد 1400 بودجه به منابع نفتی اشاره کرد که کل انتقال دارایی های سرمایه ای به 225 میلیارد تومان و فقط 25 میلیارد میلیارد در بودجه رسیده است. برای انتقال اموال دولت و 199 هزار مورد دیگر از فروش نفت. . دولت به طور ناگهانی قیمت نفت سه برابر شده است و این به دلیل پیش بینی صادرات 2.3 میلیون بشکه در روز با تقریبا 40 دلار در هر بشکه و نرخ پایه تبدیل به ریال در 11000 تن است.
سایر تغییرات شامل سهم 20 درصدی در صندوق توسعه ملی است که با قانون ششم توسعه مطابقت دارد ، 38 درصد درآمد نفت باید سال آینده به بودجه منتقل شود ، اما در سال های بعد دولت اخیراً 20 درصد از منابع نفتی صندوق دارای مجوز را دریافت کرده است. این یک سپرده و 18 درصد دیگر دارد که مشابه استفاده از درآمدهای نفتی با 199 میلیارد تومان است.
یا به عبارتی در هزینه های دولت می توان به افزایش 25 درصدی دستمزدها ، تا چهار میلیون کسر و افزایش حداقل دستمزد از 2.8 میلیون تومان در سال جاری به 3.5 میلیون تومان اشاره کرد. سال آینده.
از طرف دیگر ، علی رغم سهم 4200 تومانی و حذف بارهای اساسی ، همچنان قصد دارد برای تعداد محدودی از پنج تا شش مورد پرداخت کند ، اما امکان تغییر آن در بودجه ، امکانات آنها وجود دارد. باید برای زندگی انسان هزینه کنند. .
در هر صورت بودجه 1400 که رئیس جمهور آن را بهترین و مهمترین بودجه می داند به قوه مقننه می رود و طی ماههای آینده در کمیته های مربوطه بررسی و در نهایت تصویب می شود عمومی؛ روندی که می تواند منجر به تغییر در آنچه در بودجه قبلاً دیده شده است شود.
انتهای پیام