روش های جالب تدریس زبان انگلیسی

در این زمان با گسترش اینترنت و ابزارها و فناوری های مختلف آموزشی در زندگی روزمره، افراد در حال یادگیری زبان های بیشتری به خصوص زبان انگلیسی، یک زبان بین المللی هستند تا بتوانند نیازهای خود را به سرعت و به راحتی برطرف کنند. یادگیری زبان به ویژه زبان انگلیسی در همه سنین از کودکان تا سالمندان در حال افزایش است. آنها اغلب انگلیسی را یاد می گیرند تا از تمام دانش روز استفاده کنند. در این میان نحوه آموزش زبان انگلیسی نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است.

انگلیس | انگلیسی | زبان انگلیسی

روش های نوین آموزش زبان

1- تکنولوژی و گوشی های هوشمند

همه ما می دانیم که گوشی های هوشمند بخشی از خانواده ما هستند. حضور گوشی‌های هوشمند در تمام جنبه‌های زندگی ما دیده می‌شود و نقش مهمی در یادگیری زبان به‌ویژه زبان انگلیسی ایفا می‌کنند، زیرا بسیاری از افراد از طریق تلفن همراه به اینترنت دسترسی دارند، می‌توان از آن‌ها به طور موثر در کلاس استفاده کرد، اما بسیاری از معلمان این کار را نمی‌کنند. استفاده از تلفن همراه در کلاس را بپذیرید و فکر کنید برای دانش آموزان خطرناک است، این تا حدودی درست است، اما در این دنیا معلم باید خود را با تکنولوژی تطبیق دهد و کلاس را به این شکل مدیریت کند.

وجود دیکشنری و برنامه های مختلف در گوشی شما روند یادگیری را تسریع می کند. یکی دیگر از انواع استفاده از تلفن همراه در کلاس درس استفاده از اپلیکیشن ها برای آموزش زبان های دسته جمعی است.

استفاده از برنامه های کاربردی مفید؛ یکی از جدیدترین روش های آموزش زبان انگلیسی

در حال حاضر در سراسر جهان شاهد رشد سریع تکنولوژی هستیم. چه راهی بهتر از تکنولوژی برای جذب زبان آموزان؟

این برنامه ها به شما فرصت می دهند تا بازخورد بدهید یا می توانید مسابقات مختلفی را بین بچه ها ترتیب دهید که قطعا یادگیری را جذاب تر و کلاس را شادتر می کند. این روش سالهاست که در کشورهای پیشرفته و جهان اول مورد استفاده قرار می گیرد. زبان آموزان امروزی دوست ندارند این مهارت را از طریق تکنیک های سنتی و قدیمی بیاموزند، بنابراین برای جلب توجه آنها باید بهترین روش های آموزش زبان انگلیسی را بیاموزید.

قبل از شروع کلاس، بازی های آموزشی مختلف یا اپلیکیشن های محبوب و مفید را جستجو کنید و به دانش آموزان خود معرفی کنید. این بازی ها می توانند هم سرگرم کننده و هم آموزشی باشند. برنامه‌ها همچنین می‌توانند در نحوه تدریس به شما کمک زیادی کنند تا دانش‌آموزان بتوانند راحت‌تر و سریع‌تر به آنچه نیاز دارند برسند.

۲- آموزش وبلاگ نویسی به زبان آموزان

یکی از روش های آموزش زبان انگلیسی به نوجوانان و بزرگسالان تکالیف و نوشتن است. امروزه این تکنیک را می توان به روش های مختلفی انجام داد. مثل قبل از بچه ها بخواهید که تکالیفشان را برایتان بنویسند، اما این بار به جای نوشتن در دفترچه، روی صفحه بنویسید. وبلاگ نویسی یک کار جذاب و جذاب برای نوجوانان است.

به دانش آموزان خود بیاموزید که چگونه خودشان وبلاگ بنویسند. وبلاگ ها به زبان آموزان اجازه می دهد تا خلاقیت خود را ارتقا دهند و بیشتر در مورد انگلیسی فکر کنند و حتی از دیگران ایده بگیرند. گاهی اوقات آنها می توانند نظرات مختلفی را از افراد در مورد پست های خود دریافت کنند و با آنها در اینترنت تعامل داشته باشند. این کامنت ها الهام بخش سبک نوشتن آنهاست، شاید روزی نویسنده های معروفی شوند!

3- رادیو پادکست

رادیو برای چندین دهه به عنوان یک ابزار آموزشی در نظر گرفته شده است، امروزه به عنوان یک ابزار محبوب باقی مانده است، به ویژه در مناطقی که دسترسی به اینترنت محدود است و هر موجی از مهارت های شنیداری دانش آموزان به تدریج تثبیت می شود. امروزه پادکست ها جایگزین رادیو شده اند، زبان آموزان به راحتی می توانند با گوش دادن به محتوای پادکست مهارت های شنیداری خود را بهبود بخشند.
انگلیس | انگلیسی | زبان انگلیسی
4- مقدمه ای بر حوزه تعلیم و تربیت

با توجه به سن دانش آموزان خود می توانید سایت های آموزش زبان انگلیسی را به آنها معرفی کنید. کودکان به راحتی می توانند با پرسیدن تکالیف خود را تکمیل کنند و به آرامی روند تحقیق را به زبان انگلیسی یاد بگیرند.

5- انجام آزمایشات علمی

تست زدن فقط برای کلاس های علمی نیست! آزمایش های سرگرم کننده در کلاس زبان نیز می تواند راه خلاقانه و جالبی برای تشویق دانش آموزان به تفکر و صحبت به زبان انگلیسی باشد. بگذارید بچه ها پیش بینی کنند و آزمایش کنند تا ببینند آیا پیش بینی آنها درست بوده است یا خیر. می توانید از دانش آموزان بخواهید که فرضیه ها و نتیجه گیری های خود را به زبان انگلیسی بنویسند و سپس در پایان درس به صورت شفاهی ارائه کنند. این روش به کلاس شما زندگی جدیدی می دهد و کلاس را پویا می کند آن را امتحان کنید و نتیجه را ببینید.

6- یادگیری از طریق بازی

بازی سرگرم کننده و نامحدود است. بازی ها راهی عالی برای ایجاد انگیزه در بزرگسالان برای یادگیری زبان انگلیسی هستند. بازی کردن به دانش آموزان اجازه می دهد تا در یک محیط سرگرم کننده و بدون استرس به زبان انگلیسی بپردازند و پیوند خوبی برای یادگیری زبان است، اما زمان بازی باید کنترل شود وگرنه به سرعت کلاس بدتر می شود. چگونه می توانید بدون اتلاف وقت کلاس و دانش آموزان بازی را انجام دهید؟ از بچه های مدرسه بپرسید که به چه بازی هایی علاقه دارند.

ایفای نقش راه دیگری برای تشویق بازی بین دانش آموزان است، ایفای نقش راهی عالی برای افزایش مهارت گفتاری و اعتماد به نفس دانش آموزان است. با دادن نقش های مختلف به دانش آموزان، می توانید واژگان مختلف را به آنها آموزش دهید. همچنین ایفای نقش برای زبان آموزان مبتدی بسیار مفید است. معمولاً در ابتدا اعتماد به نفس صحبت کردن ندارند، وقتی از جایشان بلند می شوند و در مقابل دیگران نقش بازی می کنند، اعتماد به نفسشان افزایش می یابد و همسالانشان می توانند به آنها کمک کنند تا کلمات جدید را بیان کنند.

اگر بازی شامل پوشیدن لباس‌های غیرمعمول باشد، بچه‌ها پذیرای زبان جدید هستند، بنابراین وقتی بچه‌ها در گفتگو شرکت می‌کنند، احساس می‌کنند که شخص دیگری هستند و در نتیجه به آن‌ها کمک می‌کنند از انبار خود خارج شوند و بخشی از آن باشند. محیط بازی آنها می توانند به راحتی انگلیسی صحبت کنند.

این روش برای زبان آموزان بزرگسال نیز مفید است زیرا می توانند نقش بازی کنند، نگرانی های ذهنی را کاهش دهند و به آنها اجازه می دهد زبان را در حین آرامش یاد بگیرند.

7- استفاده از موسیقی

موسیقی راهی برای آموزش زبان است. موسیقی به دانش آموزان کمک می کند تا مهارت های شنیداری خود را تمرین کنند. اگر کلاس شما بلندگو دارد، که شما ندارید، اما اگر در دسترس نیست، ممکن است در برخی از جلسات، وقتی وارد کلاس می شوید، از دانش آموزان نظرسنجی کنید تا آهنگ یا قطعه موسیقی مورد علاقه خود را پیدا کنند آنها شما را معرفی می کنند و سپس در کلاس بازی می کنید.

آهنگ ها را با دانش آموزان به متن ترجمه کنید و با هم مرور کنید تا به متن اصلی برسید. این روش بسیار جالب است. در وسط شعر جدیدی کشف خواهید کرد. یا می توانید به صورت گروهی با هم آواز بخوانید.

8- خواندن داستان های انگلیسی.

خواندن کتاب روشی موثر و عالی برای زبان آموزان برای بهبود مهارت های زبانی و شنیداری است. خواندن داستان به خواننده این امکان را می دهد که از تخیل خود استفاده کند، مکان ها و افراد غیر واقعی را در ذهن خود تصور کند و خود را در دنیایی پر از سرگرمی و ماجراجویی غرق کند. بسیاری از مردم این زبان را با خواندن داستان های انگلیسی یاد می گیرند.

رمان های یادگیری زبان انگلیسی زیادی برای تمامی سطوح وجود دارد که می توان آنها را به عنوان ابزار آموزشی برای آموزش زبان معرفی کرد. کل کلاس خود را صرف خواندن داستان کنید، یا می توانید آنها را به صورت آنلاین در طول کلاس بخوانید و به دانش آموزان اجازه دهید آنها را تجزیه و تحلیل کنند.

9- ابزار آموزشی

معلمان زبان می دانند که گوش دادن به کتاب یا گوش دادن به سی دی بهترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی نیست. سعی کنید در هر جلسه کلاس یک روش جدید پیاده سازی کنید، به عنوان مثال یک بار یک پاورپوینت بسازید، یک کاغذ دیواری در مورد موضوعی که می خواهید یاد بگیرید، یک بار بچه ها را از کلاس خارج کنید و درس را در آنجا انجام دهید، دفعه بعد یک مقاله بسازید. رونوشت. همچنین اجازه دهید خلاقیت در کلاس شما جریان داشته باشد، قطعا نتیجه را خواهید دید.