درمان صورت PRP چیست؟

درمان های صورت PRP در بهترین مرکز پی آر پی صورت در تهران یک درمان ضد پیری بسیار محبوب است. با پلاسمای غنی از پلاکت جوانسازی صورت (PRP) از خون شما برای تقویت تولید کلاژن و تحریک فاکتورهای رشد استفاده می کند.

پوست | پی آر پی صورت | تهران

دکتر مینا اشرفی از بهترین روش جوانسازی پوست صورت و کاهش سیاهی دور و زیر چشم با استفاده از پی ار پی صورت صحبت می کنند. جهت رزرو وقت PRP صورت با شماره 09102906112 در ارتباط باشید. راه حل پیشگامانه برای پیری یا پوست آسیب دیده میکرونیدلینگ را با یک “سرم” پلاسما جفت می کند و پوست را جوان تر ، صاف تر و در کل سالم تر می کند.

درمان پی آر پی چیست؟

دکتر مینا اشرفی بهترین متخصص پی آر پی در تهران

پی آر پی یا پلاسمای غنی از پلاکت، مخلوطی از پلاسمای خون خود بیمار با غلظت بالایی از پلاکت است. پلاکت ها به طور طبیعی در خون گردش می کنند و به لخته شدن خون کمک می کنند و همچنین فاکتورهای رشد و پروتئین هایی را آزاد می کنند که باعث بهبودی می شوند. تزریق پی آر پی برای التیام جراحات عالی است و سالهاست که در به عنوان یک روش پزشکی برای درمان بیماری ها استفاده می شود.

امروزه از درمان های پی آر پی برای التیام آسیب های تاندون، رباط، عضله و مفاصل و همچنین آرتروز، بهبودی پس از جراحی، ترمیم مو با prp در تهران و مراقبت از پوست استفاده می شود.

درمان PRP صورت چیست؟

درمان PRP صورت یک درمان زیبایی طبیعی تر است که شامل تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) به صورت است. پی آر پی باعث بهبود در سطح سلولی می شود. هنگامی که PRP به پوست تزریق می شود، می تواند به بهبود بافت و تن، کاهش چین و چروک و تشویق رشد کلاژن جدید کمک کند.

PRP چگونه کار می کند؟

خون ما حاوی پلاسما، گلبول های قرمز، گلبول های سفید و پلاکت است. پلاسما قسمت مایع خون ما است و از آب و پروتئین تشکیل شده است. پلاسما همچنین به گلبول های خون، گلبول های سفید و پلاکت ها کمک می کند تا در بدن حرکت کنند. پلاکت ها به لخته شدن خون و تولید پروتئین های فاکتور رشد ضروری برای بهبودی کمک می کنند.

جوانسازی صورت با PRP از غلظت پلاکت ها و پلاسما از خون شما برای کمک به التیام و بازسازی پوست شما استفاده می کند. فاکتورهای رشد در پلاکت‌ها برای پوست ما حیاتی است تا آن را چاق و پر از الاستین نگه دارد.

فرایند درمان PRP صورت

برای شروع فرآیند درمان PRP صورت، بهترین دکتر پی آر پی صورت در تهران یک ویال کوچک خون از شما می گیرد. سپس ویال را در سانتریفیوژ قرار می دهند تا پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) را از گلبول های قرمز و سفید جدا کند. این فرآیند پلاکت ها را متمرکز می کند و تعداد آنها را چندین برابر بیشتر از حد معمول افزایش می دهد و نتیجه آن چشمگیر است.

بهترین دکتر پی آر پی صورت در تهران می تواند محلول PRP را به صورت موضعی مانند سرم استفاده کند، آن را در ترکیب با میکرونیدلینگ برای جذب بهتر استفاده کند، یا آن را مانند سایر تزریقات مانند بوتاکس یا فیلر به صورت تزریق کند.

3 مرحله درمان PRP

درمان های پی آر پی در سه مرحله بهبود و بازیابی می شوند:

پس از تزریق، فاز اول (التهاب) شروع می شود و به دنبال آن فاز دوم (تکثیر) و سوم (بازسازی) که به طور طبیعی رخ می دهد.

  1. التهاب – تزریق ابتدا باعث التهاب می شود. در طی این مرحله، بدن سلول های ماکروفاژ را به منطقه می فرستد تا زباله ها و بافت های آسیب دیده را تمیز کند. این سلول ها به گونه ای واکنش نشان می دهند که گویی آسیب جدیدی وجود دارد و باعث التهاب کنترل شده و افزایش جریان خون می شود.
  2. تکثیر – در این مرحله، بدن شروع به ترمیم و التیام می کند. فیبروبلاست‌ها که سلول‌های ترمیم مهمی هستند که بافت‌های آسیب دیده یا تحلیل رفته فاقد آن هستند، در محل‌های تزریق جمع می‌شوند. طی چهار تا شش هفته، این فیبروبلاست‌ها تکثیر می‌شوند و کلاژن تولید می‌کنند که ماده‌ای قوی و نسبتاً غیر قابل ارتجاع است. کلاژن به ضخیم شدن، متراکم شدن و تقویت بافت کمک می کند.
  3. بازسازی – در نهایت، بافت جدید و تقویت شده طی یک تا سه سال به بلوغ خود ادامه می دهد، به این معنی که محل تزریق به تدریج تا سه سال پس از درمان بهبود می یابد.

کاندیدای خوب کیست؟

یکی از بهترین چیزها در مورد جوانسازی صورت با PRP این است که تقریباً هر مرد یا زنی را می توان کاندیدای عالی برای این روش در نظر گرفت. این فرآیند برای انواع پوست و سنین موثر است. جوانسازی صورت PRP یک گزینه درمانی عالی برای افرادی است که تازه شروع به کشف ضد پیری و جوانسازی پوست کرده اند.

علاوه بر این، PRP صورت برای افرادی که به دنبال حفظ پوست سالم یا تقویت آن قبل از یک رویداد بزرگ هستند، عالی است. قبل از شروع فرآیند، دکتر مینا اشرفی تمام سوالات و نگرانی های شما را بررسی می کند تا مطمئن شود که جوانسازی PRP صورت برای شما مناسب است.

آیا پی آر پی صورت دردناک است؟

دکتر اشرفی بهترین متخصص درمان PRP صورت در تهران

درد در حین درمان PRP صورت با میکرونیدلینگ بسته به تحمل درد فردی شما متفاوت است. میکرونیدلینگ به طور کلی به خوبی تحمل می شود، اما برخی از بیماران ممکن است ناراحتی خفیف یا احساسی مشابه آفتاب سوختگی خفیف را در طول این عمل تجربه کنند. اگر درد غیرقابل تحملی را تجربه کردید، فوراً به پزشک خود اطلاع دهید.

هر چند وقت یکبار باید درمان های صورت PRP را انجام دهم؟

برای دستیابی به بهترین نتایج درمانی، تزریق پی آر پی را حداقل به مدت سه ماه توصیه می کنیم. اکثر مردم نتایج را پس از سه درمان مشاهده می کنند. اما، البته، این ممکن است بسته به میزان پاسخ پوست شما به تزریق پلاسمای غنی از پلاکت متفاوت باشد.

آیا نتایج درمان پوست PRP دائمی است؟

از نظر فنی خیر اما پس از تکمیل یک برنامه درمانی کامل و با مراقبت های بعدی مناسب، باید تا سه سال نتایج را مشاهده کنید.

بعد از انجام پی آر پی صورت چه باید کرد؟

پس از انجام پی آر پی صورت، می توانید انتظار درجاتی از قرمزی، تورم و حساسیت جزئی پوست را داشته باشید. این اثرات معمولا موقتی هستند و باید در عرض چند روز از بین بروند. ممکن است بخواهید حدود 2 تا 3 روز پس از درمان از فعالیت شدید یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید و اجازه دهید قرمزی یا تورم کاهش یابد.

بلافاصله پس از عمل باید از آرایش خودداری شود و توصیه می شود دستورالعمل های مراقبت های پس از درمان ارائه شده توسط متخصص پزشکی را دنبال کنید. دستورالعمل ها ممکن است شامل موارد زیر باشد.

  1. حداقل به مدت 6 ساعت از لمس صورت خود خودداری کنید.
  2. تا روز بعد از آرایش صورت خودداری کنید.
  3. مراقب باشید که با دست زدن به پوستتان تحریک نشود. در صورت نیاز به لمس صورت، دست های خود را با آب و صابون بشویید.
  4. پوست را به خصوص هنگام شستن و خشک کردن صورت خود مالش ندهید.
  5. از مسکن هایی مانند ایبوپروفن و استامینوفن برای کاهش هر گونه ناراحتی پس از درمان استفاده کنید. به خصوص اگر متوجه درد یا تورم شدید که بیش از 24 ساعت طول بکشد.
  6. می توانید از کمپرس سرد پیچیده شده در یک حوله تمیز و خشک استفاده کنید تا به کاهش تورم و ناراحتی نیز کمک کند.
  7. برنامه ریزی کنید که حداقل دو روز پس از درمان به پشت بخوابید و صورتتان کمی بالا باشد.
  8. همچنین باید برای حدود سه روز یا 72 ساعت از استفاده از پاک کننده های لایه بردار صورت خودداری کنید.

    چگونه نتایج PRP صورت خود را حفظ کنم؟

    پیروی از دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعدی و روتین منظم مراقبت از پوست به شما کمک می‌کند تا حدود سه ماه پس از درمان اولیه، نتایج مطلوبی را مشاهده کنید.

    پس از آن، می‌توانید درمان‌های اضافی صورت PRP را، با یا بدون میکرونیدلینگ، برنامه‌ریزی کنید تا نتایج خود را تمدید کنید. چیزی که در مورد درمان های PRP عالی است این است که از آنجایی که آنها از فاکتورهای شفابخش بدن شما استفاده می کنند، می توانید به محض اینکه متوجه محو شدن نتایج خود شدید، درمان های تکراری را برنامه ریزی کنید.

    هزینه درمان PRP چقدر است؟

    هزینه درمان های PRP بر اساس عواملی مانند موقعیت جغرافیایی، تخصص پزشک، وسعت منطقه درمان و تعداد جلسات مورد نیاز می تواند متفاوت باشد. دکتر اشرفی به بیماران توصیه می کند برای بحث در مورد اهداف خاص شما و دریافت یک برنامه درمانی شخصی، از جمله برآورد هزینه های مرتبط، یک جلسه مشاوره را برنامه ریزی کنند.

    در حالی که هزینه اولیه ممکن است متفاوت باشد، بسیاری از بیماران متوجه می شوند که نتایج و مزایای طولانی مدت این روش، آن را به سرمایه گذاری ارزشمندی در سلامت و ظاهر پوست خود تبدیل می کند.

    اطلاعات تماس با کلینیک زیبایی دکتر مینا اشرفی

    • نشانی کلینیک: تهران، سعادت آباد، میدان کاج، خیابان علی اکبری (دوازدهم)، بهزاد جنوبی، ساختمان تیراژه، (داروخانه دکتر دهقانپور)، طبقه ۵، واحد ۱۷
    • شماره تماس: ۰۹۱۰۲۹۰۶۱۱۲
    • پیج اینستاگرام: drmina.ashrafi
    • آدرس وبسایت: https://www.drminaashrafi.ir