امیرمسعود عابدین_ خودروهای آلمانی اپل توسط پرشیا خودرو به ایران برمی گردند. آخرین حضور اپل به اواسط دهه 90 شمسی برمی گردد. در آن زمان خودروهایی مثل سدان و هاچ بک آسترا و همچنین اینزیگنیا وارد ایران شدند.
از بین سه محصول در نظر گرفته شده برای بازار کشورمان، نام کورسا نیز که بسیاری از ایرانیان با آن خاطره دارند، به چشم می خورد. کورسا در چند سالی که در بازار ایران غایب بود، تغییرات زیادی را تجربه کرده است.
سبک جدید طراحی محصولات اپل در کورسا دیده می شود. گرافیک L مانند دی لایت که با خط میانی جلوپنجره همسو است، بیشترین خودنمایی را دارد. در محصولات اپل هر چه به جلوتر می رویم، چراغ ها و عناصر نمای جلویی و عقبی باریک تر می شوند و چهره ای تهاجمی تر پیدا می کنند.
طراحی قسمت پشتی هم شبیه به نمای جلویی است. گرافیک L مانند چراغ ترمز، هماهنگی خوبی را با قسمت جلویی ایجاد کرده است. دیفیوزر ساده به همراه یک اگزوز دوبل، جلوه اسپرتی را در این قسمت ایجاد می کند. در نمای کناری با خطوط طراحی ساده ای روبه رو هستیم.
همین سادگی طراحی در کابین هم دیده می شود. فرمان D کات در کنار دسته دنده خلبانی شکل و همچنین نمایشگرهای بزرگ و کوچک، فضای داخلی کورسا را جذاب تر کرده اند. امکانات برجسته اپل کورسای وارداتی شامل نمایشگر 7 اینچی اطلاعات-سرگرمی، تهویه نیمه اتوماتیک، کروز کنترل، ترمز پارک برقی و 6 کیسه هوا و… است.
پیشرانه 1٫2 لیتری توربوشارژ و سه سیلندر در این خودرو قادر به تولید 100 اسب بخار قدرت است. شتاب صفر تا صد نسخه وارداتی به حدود 10 ثانیه می رسد. با وجود اقتصادی بودن اپل کورسا، باید ورود یک خودروی با کیفیت و خوش سابقه اروپایی را اتفاقی خوب در بازار خودروهای وارداتی ایران بدانیم.
54322