کولیک نوزادان؛ از پایه تا درمان

کولیک نوزادان؛ از پایه تا درمان

کودک سالم کمتر از چهار ماه ممکن است دچار گرفتگی معده شود اگر در یک دوره نسبتاً طولانی درگیر درگیری های مداوم و مداوم گریه شود. کولیک ملایم است ، اما مدتی باعث اضطراب و خستگی خانواده می شود. محققان در یک مقاله به بررسی خواص کولیک و مداخلات درمانی مرتبط با آن پرداختند.

به گزارش سلام دکتر ، اگر نوزادی کاملاً سالم بین سنین دو هفته تا چهار ماه از اضطراب ، خروپف یا گریه حداقل به مدت سه بار در هفته بیش از سه هفته یا بیشتر از سه ساعت در روز رنج ببرد ، شیرخوار مبتلا به کولیک است. لطف. در یک بررسی مروری ، محققان به درمان قولنج نوزادان از درمان پایه پرداختند.

در این تحقیق آمده است: “براساس یک بررسی منظم که در سال 2015 انجام شده است ، شیوع کولیک نوزادان بین 3 تا 73 درصد و در کل حدود 20 درصد گزارش شده است.” اگرچه ماهیت قولنج خوش خیم و محدود کننده است ، و نوزادان از هر نظر سالم و دارای تغذیه خوبی هستند ، اما این شرایط باعث اضطراب و خستگی شدید خانواده در ماه های اول زندگی می شود. بنابراین ، تشخیص و درمان آن همیشه مهم است. “

در بخش دیگری از این مقاله آمده است: “از جمله تأخیر در تأثیر تاخیر در نوزادان ، اثرات رفتاری آن است.” به عنوان مثال ، محققان نشان داده اند که بچه های چهار ساله که تا سه ماهگی به کولیک مبتلا می شوند ، نسبت به سایر کودکان در سن خود احتمالاً احساساتی دارند.

“برای پیشنهاد ارتباط احتمالی میکروبهای روده و التهاب در کولیک نوزادان ، نقش محور میکروبی – روده در ایجاد علائم کولیک” مورد توجه محققان قرار گرفته است ، “نویسندگان مقاله در بخش دیگری از مطالعه هستند.” این یک مفهوم فوق العاده است که هنوز هم اندک نیست. برای اثبات امروز شواهد بیشتری وجود دارد و تحقیقات بیشتری لازم است. “

در این مقاله آمده است: “برای تشخیص قولنج شیرخوار ، پیشنهاد می شود در صورت معاینه نوزاد علائم خطر یا سوء ظن را نشان ندهد ، علائم شیرخوار ممکن است قولنج در نظر گرفته شود و در این حالت اولین قدم درمان است.” کودک راحت است و توضیحات لازم را برای والدین ارائه می دهد. با این حال ، حمایت از نوزادان در این دوره استرس زا و خسته کننده مهمترین درمان در زمینه درمان قولنج نوزادان است.

در بخش دیگری از این مقاله ، محققان مداخلات درمانی مؤثر را برای بهبود قولنج نوزادان بررسی می کنند. طبق مطالعات مختلف ، اینکه پروتئین شیر گاو که در شیر مادر ترشح می شود ، می تواند منجر به کولیک در نوزادان شود ، سؤالی است که هنوز شک دارد. برخی از مطالعات از کاهش علائم کولیک در نوزادانی که مادران آنها در رژیم غذایی محدود با لاکتوز بودند گزارش کرده اند و از سرگیری علائم انصراف خبر داده اند. در مقابل ، هیچ مطالعه دیگری بین محدودیت لاکتوز و علائم کولیک ارتباط معنی داری نداشت.

این روزنامه اظهار داشت: “نتایج برخی مطالعات نشان داد كه استفاده از فرمولاسیون تقریباً یا كاملاً تجزیه كننده باعث کاهش زمان گریه در نوزادان قولنج می شود.” “به طور کلی ، نتایج مطالعه حاضر به این نتیجه رسیده است که استفاده از پودر شیر تجزیه شده در بهبود علائم کولیک در کودکان مؤثر است.”

در زیر در مورد مداخلات رفتاری و لزوم آموزش والدین و اطمینان خاطر به آنها بحث می کنیم. “در یک بررسی مروری ، گزارش شده است که اثرات مداخلات رفتاری مانند شنل ، لرزش ، آغوش گرفتن ، جذب پستانک ، سر و صدا ، و ترک کودک به تنهایی در کنترل گریه محدود بوده است ، اما ماساژ و درمان استخوان است.” “ماساژ گریه را محدود کرده و کنترل می کند.”

در آخرین بخش های این مقاله ، در مورد تأثیر طب مکمل و رفلکسولوژی و همچنین مداخلات دارویی بحث شده است: “به طور کلی به دلیل مطالعات انجام شده تا به امروز ، نتایج مطالعات و عدم وجود شواهد متناقض نیست.” درمان کولیک توصیه نمی شود. “

نویسندگان این مقاله که در شماره اول نشریه سیامین منتشر شده ، مجله ای از مجله علوم پزشکی ، دانشگاه آزاد اسلامی ، هلا مسعودی ، سیاف رحیمی و گلوش تفیلیان از دانشگاه علوم پزشکی مازندران و سارا احمدی بدیع ، شهرانو کشاورز عزیزی روفتار از موسسه بستر سدان از ایران. .

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید