رسانه عمومیکسب و کار سلامتی

سوالات متداول و مشکلات رایج پرینترها

مشکل عمل چاپ خیلی کند انجام می شود

چرا پرینترم پرینت نمی‌گیرد؟ با کاهش کیفیت چاپ، می توانید این مشکل را برطرف کنید. با اینکه تنظیمات پرینتر رنگی بر اساس مدلشان متفاوت است، ولی با فعال کردن حالت چاپ پیش نویس (draft) می توانید این مشکل را حل کنید.برای انجام این کار کافیست گزینه Print and Properties را انتخاب و به دنبال گزینه کاهش کیفیت چاپ بگردید. در پرینتر HP Photosmart 8450 تغییر کیفیت چاپ از Normal به Fast Draft منجر به کاهش کیفیت چاپ و افزایش سرعت آن می شود.

چاپ نشدن قسمتی از صفحه | چرا چاپگر کوچک چاپ می کند | رفع مشکل پرینترهای hp

دیگر مواردی که برای افزایش سرعت چاپ پیشنهاد می شود عبارتند از: چاپ کردن صفحات وب سایتها بدون گرافیک و یا افزودن حافظه جانبی (RAM) به پرینتر. (این مورد برای پرینتر های قدیمی است اگر در پرینترهای جدید بعد از ۳ یا چند برگ دیگر پرینت نگرفت باید Ram اضافه کرد)

اگر از پرینتر استفاده زیادی دارید، دستورات زیادی هم به آن ارسال می‌کنید. این دستورات در صف پرینتر قرار گرفته و علاوه بر پر کردن صف، حافظه آن را نیز پر می‌کند. پس حافظه پرینتر را خالی کنید.

مدت زمان و میزان استفاده از پرینتر را در نظر بگیرید؛ به این نکته توجه کنید که هر وسیله‌ای، بعد از مدتی استفاده مستهلک شده و دیگر قابلیت‌های گذشته را ندارد. عمر مفید دستگاه و سال‌های استفاده را باهم مقایسه کنید، این امکان وجود دارد که قطعات مستهلک شده باشند و سیستم پردازش کند شده باشد.

راهی برای جلوگیری از مستهلک شدن قطعات نیست، اما می‌توان زمان مستهلک شدن را با استفاده از سرویس دوره‌ای به عقب انداخت. برای رفع مشکل کند شدن پرینتر، باید اتصالات مربوط به دستگاه را نیز چک کنید. در صورت استفاده از کابل‌های معیوب و خراب، کابل به درستی به پرینتر متصل نشده و یا اتصالات و جریان کار به شدت کند خواهد شد.

استفاده از درایور منسوخ شده و آپدیت نشده نیز، می‌تواند سرعت پرینت دستگاه را پایین بیاورد. پس بروزرسانی و آپدیت را، فراموش نکنید

مشکل هزینه استفاده از جوهر و یا تونر خیلی بالا است

یک قانون در مورد قیمت پرینتر‌ و کارتریج آن‌ها وجود دارد، که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم. حقیقت این است که پرینتر‌های جوهرافشان، قیمت خرید بسیار پایینی دارند، به همین دلیل در نظر خریداران بسیار وسوسه کننده هستند. اما قیمت خرید پایین، شامل قیمت خرید کارتریج نمی‌شود. قیمت خرید کارتریج‌های جوهری بسیار بالا است، گاهی یک کارتریج جوهری می‌تواند قیمتی در حدود یک چهارم، قیمت خرید خود پرینتر را داشته باشد.

این را هم در نظر بگیرید که، کارتریج‌های جوهری از ظرفیت و عمر کمتری هم برخوردار هستند. اگر کاربر استفاده زیادی از پرینتر جوهری داشته باشد، ممکن است مجبور شود برای تامین هزینه‌های کارتریج مبلغی برابر با هزینه خرید پرینتر را پرداخت کند.

پرینتر‌های لیزری، قیمت خرید بالایی ندارند اما کارتریج به نسبت ارزانی دارند، که از ظرفیت خوبی هم برخوردار است و البته قابلیت هم دارد. پس در اولین قدم نوع پرینتر خود را در نظر بگیرید.

تنها راه برای رفع این مشکل، خرید کارتریج های ظرفیت بالا است. اگر حجم چاپ شما بالاست، یک کارتریج جوهری با ظرفیت چاپ بیش از ۲۵۰ برگ و یا یک کارتریج لیزری با ظرفیت چاپ بیش از ۲۰۰۰ برگ را انتخاب کنید. با این کار بر اساس مصرفتان، هزینه استفاده از جوهر را می توانید کنترل کنید. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، مقاله را مطالعه کنید.

قبل از خرید کارتریج، از کارشناس فروش درباره میزان ظرفیت و عمر کارتریج سوال کنید

مشکل ویندوز دستور چاپ را به پرینتر اشتباهی (پرینتر دیگر) می فرستد

راه‌حل:به دلایل نا معلومی ویندوز ممکن است یک پرینتر پیش فرض جدید را انتخاب کند و دستور چاپ به طور خودکار به این پرینتر پیش فرض ارسال شود (این مورد وقتی که ویندوز vista را به ویندوز 7 ارتقاء دهید گاها پیش می آید.). برای برطرف نمودن این مشکل در ویندوز 7، بر روی منوی استارت کلیک نموده و گزینه Devices and Printers را انتخاب کنید. در زیر بخش Printers and Faxes بر روی پرینتری که می خواهید پیش فرض گردد کلیک راست نموده و گزینه Set as default printer را انتخاب نمایید. (این دستورات در ویندوز های دیگر متفاوت است.)

قبل از فرستادن دستور پرینت، از پیشفرض بودن پرینتر خود اطمینان حاصل کنید

چاپ نشدن قسمتی از صفحه | چرا چاپگر کوچک چاپ می کند | رفع مشکل پرینترهای hp

مشکل برگه ای که چاپ می شود دارای نقاط زیاد است. خطوط افقی در پرینت میافتد

ممکن است هد دستگاه گرفته باشد، این مشکل زمانی رخ می‌دهد که به ندرت از چاپگر استفاده کنید. هنگامی که استفاده زیادی از پرینتر نداشته باشید، جوهر گران قیمت درون کارتریج خشک شده و باعث گرفتگی سوزن‌های نازل و هد پرینتر خواهد شد.

نگران نباشید! پرینتر شما یک نرم افزار، برای دستور تمیز کردن هد دارد. این مراحل برای مدلهای مختلف پرینتر متفاوت است. از منوی استارت ویندوز ۷ بر روی Devices and Printers یا Control Panel کلیک کنید و به دنبال نرم افزار ابزار(utility app) مدل پرینتر بگردید.این مراحل برای ویندوز vista و xp متفاوت است. اما برای اطمینان یافتن از اینکه پرینتر شما، از چنین قابلیتی پشتیبانی می‌کند یا نه، بهتر است دفترچه راهنما را مطالعه کرده و یا از کارشناس فروش در این رابطه سوال کنید.

افتادن خطوط افقی در پرینت، اغلب به دلیل کثیفی هد پرینتر است

مشکل پرینتر پیغام خالی بودن کارتریج را می دهد. در صورتیکه اینگونه نیست

باید به شما بگوئیم که، در اغلب موارد ظاهر شدن پیغام خالی بودن کارتریج، قابل اعتماد نیست. شما ممکن است حتی بعد از تعویض و یا شارژ کارتریج هم، با این پیغام روبرو شوید. اگر هم فقط هنگامی که کیفیت پرینت رو به اتمام است، با این پیغام روبرو می‌شوید باید بدانید که با این حال درون کارتریج، در حدود 30 الی 40 درصد جوهر یا تونر باقی مانده است. به شما پیشنهاد می‌کنیم که، بیشتر اوقات پیغام خالی بودن کارتریج را نادیده بگیرید. روش‌های متعددی برای گرفتن گزارش از میزان کارتریج، در پرینتر‌های مختلف وجود دارد. می‌توانید در این زمینه از دفترچه راهنمای دستگاه خود کمک بگیرید.

در اغلب موارد باید پیغام خالی بودن کارتریج را نادیده بگیرید

مشکل پرینتر بیسیم (Wireless) من خیلی کند است

راه‌حل:برای دستیابی به بالاترین کارایی شبکه پرینتر، استفاده از سیستم سیمی و یا کابل اترنت کمی سخت است. پرینت تحت شبکه بیسیم ممکن است برای استفاده خانگی یا اداری راحتتر باشد. اما محدودیت هایی را نیز به همراه دارد. سرعت Wi-Fi بر اساس فاصله کاهش می یابد، و شما باید پرینتر بیسیم خود را در نزدیکترین فاصله به روتر قرار دهید. همچنین باید مطمئن شوید که پرینتر بیسیم و یا هر سرور پرینت بیسیمی از قابلیت 802.11n پشتیبانی کند. این قابلیت معادل با سرعت 100mbps کابلهای اترنت است.

در صورتی که برای نصب، راه اندازی، تنظیمات و کار با پرینتر، پلاتر و اسکنر خود مشکل دارید. می‌توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید تا آنها از راه دور مشکل را برطرف کنند. جهت مشاوره و تماس با کارشناس فنی می‌توانید از خط ثابت با شماره تلفن 9099071843 تماس بگیرید. از ساعت 8:30 تا 17:30پاسخگوی شما هستیم.

مشکل من از کارتریج طرح استفاده می کنم و کیفیت پرینتم خیلی بد است

هنگامی که کارتریج شما به اتمام می‌رسد، 2 راه بیشتر پیش روی شما نخواهد بود. یا باید شارژ کارتریج را انجام دهید و یا خرید و تعویض کارتریج را انتخاب کنید. اگر تعویض کارتریج را انتخاب کنید، فروشنده به شما دو گزینه خواهد داد، کارتریج اصل و کارتریج طرح.کارتریج‌های اصل، ساخته خود کمپانی سازنده پرینتر هستند، این کارتریج‌ها کیفیت و البته قیمت بالایی دارند. کارتریج‌های اصل می‌توانند 15 الی 30 بار شارژ شوند. کارتریج‌های طرح نمونه‌های مشابه کارتریج‌های اصل هستند، این کارتریج‌ها از کیفیت و قیمت خوبی برخوردار بوده و می‌توانند در حدود 12 بار شارژ شوند.لازم به ذکر است که با هر بار شارژ کارتریج، از کیفیت پرینت کاسته خواهد شد. بنابراین طبیعی خواهد بود که بعد از خرید و شارژ کارتریج، متوجه افت کیفیت پرینت شوید. برای داشتن بهترین کیفیت باید، کارتریج اصل را در حدود 8 بار و کارتریج طرح را در حدود 3 بار شارژ کنید.

با هر بار شارژ کارتریج، مقداری از کیفیت پرینت کاسته خواهد شد

مشکل چگونه متن بیشتری را در یک صفحه قرار دهم؟

راه‌حل:جمع کردن یک متن تا 2 صفحه که در یک صفحه قرار گیرد باعث کاهش هزینه ها (مصرف کمتر کاغذ) و افزایش سرعت چاپ (با کاهش تعداد صفحاتی که باید چاپ گردند) می شود. این روش 2 صفحه در یکی برای صفحات گسترده، منوها و اسناد دیگر که باید جمع و جورتر چاپ شوند مناسب است.در ویندوز، Print and Properties را انتخاب کنید و سپس به دنبال تنظیماتی بگردید که به شما اجازه می دهد تا تعداد صفحات در هر برگ را افزایش دهید.

با قرار دادن دو صفحه در یک صفحه، در بسیاری از هزینه‌های مربوط به کاغذ صرفه جویی خواهید کرد

یک راه ساده تر، برای پرینت دو صفحه در یک صفحه و یا حتی بیشتر، استفاده از نرم افزار WORD است.

با استفاده از قابلیت‌های ورد، به راحتی می‌توانید، چند صفحه را در یک صفحه پرینت بگیرید

مشکل پرینترم پرینت نمیگیرد!

قبل از هرکاری، از وجود جریان برق، در پریز برق اطمینان حاصل کنید

مشکل سینی کاغذ پرینترم خیلی محکم نیست

برای کاهش هزینه های مربوط به چاپ، برخی از شرکت‌های سازنده از سینی های کاغذ با ظرفیت پایین و یا شل استفاده می کنند.اگر این موضوع برای شما آزاردهنده است، پیش از خرید پرینتر، سینی کاغذ آنرا با دقت امتحان کنید. اگر مشاهده کردید که خیلی محکم نیست، بهتر است مدل دیگری را انتخاب کنید. اگر سینی کاغذ برای نیاز چاپ شما خیلی کوچک است به دنبال پرینتری با ظرفیت بیشتر بگردید.برای مراقبت بهتر و بیشتر از سینی کاغذ، بهتر است در مواردی که از دستگاه استفاده‌ای ندارید، آن را ببندید. شاید سینی کاغذ بیرون آورده شده، کار پرینت را آسان کند اما این احتمال را بدهید که ممکن است، افراد در حین رفت و آمد به سینی کاغذ گیر کرده و آن را بشکنند.

بهتر است برای جلوگیری از آسیب به پرینتر، سینی کاغذ آن را بعد از هر استفاده ببندید

مشکل: ارور سه چراغ روشن

راه‌حل:ممکن است در هنگام کار با پرینتر،  با ارور سه چراغ روشن مواجه شوید، که یکی از دلایل این مشکل می‌تواند عدم نگهداری صحیح از دستگاه در محیط مناسب و تخم گذاری حشرات داخل لیزر اسکنر باشد. در این صورت باید داخل دستگاه پاکسازی شود.

ارور سه چراغ روشن، در پرینتر‌هایی با برند‌های مختلف، اغلب به یک معنی است

مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر

اگر همیشه به مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر بر می‌خورید، باید بدانید که مشکلی در مکانیزم داخلی دستگاه وجود دارد و یکی از قطعات که به احتمال قوی غلطک دستگاه بوده، دچار ایراد شده است. زیر پرینتر را نگاه کنید، ممکن است در آنجا یک پنل دسترسی برای پاکسازی مکانیزم به داخل کشیدن کاغذ وجود داشته باشد.برای پرینتر از کاغذ‌های دست دوم و ارزان قیمت استفاده نکنید. قبل از قرار دادن کاغذ درون پرینتر، باید ابتدا آن را به خوبی بررسی کنید. کاغذ‌های قدیمی، مرطوب و تا خورده را از دسته جدا کنید.کاغذهای قدیمی رطوبت را جذب می‌کنند و ممکن است در پرینتر گیر کنند و یا به دو یا چند برگ بچسبند و باعث بروز این مشکل شوند. بهتر است از کاغذهای مناسب برای چاپ استفاده کنید تا جلوی بروز همچنین مشکلاتی گرفته شود.

اغلب اوقات گیر کردن کاغذ در پرینتر، مربوط به خرابی غلطک‌ها است

مشکل صفحه اینترنت به درستی چاپ نمیشود

راه حل: صفحات اینترنت می‌توانند در هر سایزی باشند و به هیچ عرض و ارتفاعی محدود نمی‌شوند، که این موضوع در حین چاپ آنها بر روی کاغذ می‌تواند برای کاربران دردسر ساز شود. چرا که اغلب صفحات اینترنتی برای چاپ شدن طراحی نشده‌اند. بهتر است همیشه قبل از چاپ از گزینه Print Preview استفاده کنید تا پیش‌نمایشی از صفحه‌ای که قرار است چاپ شود را ملاحظه کنید. ممکن است شما به تمام صفحه برای چاپ نیاز داشته باشید، برای مثال ممکن است در یک صفحه تعداد زیادی نظر وارد شده باشد و شما بخواهید که در چاپتان تمامی این نظرات نیز وجود داشته باشد، بنابراین از دو قابلیت انتخاب صفحاتی که باید چاپ شوند (مثلاً صفحات 2 تا 4) و همچنین انتخاب حالت landscape برای چاپ، زمانی‌که صفحه خیلی عریض است استفاده کنید.

Internet Explorer به شما گزینه shrink-to-fit را نیز ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند تا زمانیکه صفحات بزرگ هستند آنها را به بزرگی تمام صفحه در بیاورد. برخی صفحات مانند صفحاتی که دارای کوپن هستند دارای دکمه چاپ نیز هستند. برای چاپ بهتر از این دکمه به جای دکمه چاپ مرورگر استفاده کنید