چگونه می‌توانید به‌عنوان یک مهاجر در کشور بریتانیا زندگی

همه چیز درباره مراحل و شرایط دریافت ویزای انگلستان

 دریافت ویزای انگلستان، یکی از کشورهای پرطرفدار برای اقامت گرفتن و مهاجرت دائمی می باشد. شما که درحال مطالعه این مقاله هستید قطعا به دنبال راه ها و نحوه دریافت ویزای این کشور و اینکه چطوری می توان ویزای انگلیس را گرفت می گردید. ما در این مطلب سعی کرده ایم تا با استفاده از تجربیات و تخصص وکیل مهاجرتی خود مهمترین موضوعات را مورد بررسی قرار دهیم. در سفریار به واسطه همکاری مستقیم با وکلای قانونی، با تجربه و خوشنام در انگلیس و با داشتن مجوزهای لازمه، میتوانیم از طریق برنامه های تجاری، سرمایه‌گذاری، کارآفرینی و استارتاپ انگلیس، مسیر شما را برای رسيدن به اهدافتان در انگلستان هموار کنیم، برای مشاهده مجوزها و راه های ارتباطاتی با ما، می توانيد به صفحه مراجعه کنید. در رابطه با ویزا و روشهای مهاجرت به انگلستان سوالاتی بسیاری وجود دارد، مانند:

بهترین شهر انگلیس برای زندگی ایرانیان | تجربه زندگی در انگلیس | تجربیات زندگی در انگلیس

چگونه میتوانم ویزای انگلستان (انگلیس) بگیرم؟ مراحل دریافت ویزای انگلستان (انگلیس)؟ شرایط دریافت اقامت دائم انگلستان (انگلیس)؟ مهاجرت به انگلستان (انگلیس)از چه طریقی امکان پذیره؟ شرایط زندگی در انگلستان (انگلیس) به چه صورت هستش؟ هزینه تحصیل در انگلستان (انگلیس) چقدر است؟ ویزای تحصیلی انگلستان (انگلیس) رو چطور میشه گرفت؟ هزینه شهریه دانشگاههای انگلستان (انگلیس) چقدر است؟ و…. این مقاله رو حتما مطالعه بفرمایید که جوابگوی بسیاری از سوالات شما خواهد بود.

بهترین شهر انگلیس برای زندگی ایرانیان | تجربه زندگی در انگلیس | تجربیات زندگی در انگلیس

مقاله مرتبط: نحوه دریافت وقت سفارت هلند

راه مهاجرت به انگلیس:

در حال حاضر در برنامه های مهاجرتی؛ برنامه استارتاپ ویزای انگلیس و ویزای تحصیلی انگلیس شانس بالایی برای موفقیت دارد، اما باید شرایط آن را داشته باشید. برای مطالعه شرایط این برنامه مهاجرت انگلیس، می توانید به صفحه مراجعه بفرمایید. همچنین برای مطالعه مهاجرت تحصیلی می توانید صفحه را مطالعه بفرمایید.

مزیت‌های مهاجرت به انگلستان در یک نگاه

  • کار و زندگی در یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان (رتبه 5 جهانی)
  • امکان تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا و نظام آموزشی جهان
  • برخورداری از امنیت اجتماعی و شغلی بالا
  • برخورداری از پوشش درمانی سراسری و پیشرفته
  • برخورداری از بالاترین شاخص‌های کیفی زندگی در زمینه، رفاه، آرامش، حقوق بشر و…
  • آب و هوای معتدل و مرطوب با طبیعتی متنوع، بکر و بسیار زیبا و منحصر بفرد
  • و…

روش‌های مهاجرت به انگلستان

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری
  • مهاجرت نخبگان، مشاهیر و هنرمندان
  • مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج
  • مهاجرت به انگلستان از طریق تولد
  • پناهندگی

مهاجرت به انگلستان از راه تحصیل

مهاجرت تحصیلی به انگلستان یکی از متداول‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور است. ویزای تحصیلی این کشور که با نام Tier 4 نیز شناخته می‌شود، برای دانش‌آموزان، دانشجویان و تحصیل در دوره‌های کوتاه‌ مدت در نظر گرفته شده است. هزینه تحصیل در این کشور با توجه به رشته و مقطع تحصیلی انتخابی متفاوت است و در واقع کشور انگلستان یکی از گران‌ترین مقصدهای مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شود. متوسط شهریه سالیانه دانشگاه‌ها در این کشور 11 تا 43 هزار دلار بوده و در برخی رشته‌ها مانند پزشکی ممکن است تا 83 هزار دلار در سال نیز افزایش یابد. اگرچه این کشور یکی از گران‌ترین کشورها در جهان برای تحصیل به شمار می‌آید، اما بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی متعددی وجود دارند که دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برای آن اقدام کنند.

شهر لندن تقریبا در ارائه گزارش و آمار هر سال، جزء 5 شهر برتر دانشجویی جهان قرار می‌گیرد و چه بسا در بسیاری از سال‌ها نیز در این جداول جایگاه نخست را به خود اختصاص می‌دهد که بیش از 125 هزار دانشجوی بین‌المللی را در خود جای داده است. دانشجویان در مسیر مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیلی، پس از پایان تحصیلات خود به مدت 4 ماه مهلت دارند تا کار پیدا کرده و اقامت خود را از طریق دریافت ویزای کاری تمدید کنند.

مهاجرت کاری به انگلستان

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به کشور انگلستان، مهاجرت از طریق دریافت مجوز کار و ویزای کاری این کشور است. کشور بریتانیا به منظور جبران کمبود نیروی کار ماهر و استفاده از متخصصین در سراسر جهان، انواع مختلفی از ویزای کاری را به علاقه‌مندان کار در این کشور ارائه می‌دهد و البته بهتر است بدانید که در مسیر مهاجرت کاری انگلیس بسیار جنبه رقابت داشته و افراد دارای صلاحیت‌های بسیار بالای علمی، تحصیلی، تخصصی و… شانس اخذ این نوع ویزای انگلستان را خواهند داشت.

برای دریافت ویزای کاری نیروی ماهر انگلستان در سال 2023، تمامی متقاضیان باید از طرف کارفرمایی معتبر پیشنهادی شغلی دریافت کرده تا درخواست آن‌ها از طریق سیستم امتیازبندی در اداره مهاجرت این کشور بررسی شود. علاوه بر ویزای کاری نیروی ماهر بریتانیا و انگلستان که آن را با نام ویزای کاری عمومی نیز می‌شناسند، متقاضیان می‌توانند برای انواع ویزای کاری موقت، ویزای نوآوری، ویزای استارت آپی و ویزای استعداد جهانی نیز اقدام کنند.

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری به انگلستان

ویزای سرمایه‌گذاری انگلستان (Tier 1) یکی از سخت‌ترین برنامه‌های مهاجرت سرمایه‌گذاری در جهان است. برای مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه‌گذاری باید حداقل 2 میلیون پوند در اوراق قرضه دولتی، سرمایه وام شرکت‌ها و یا سرمایه مشترک سرمایه‌گذاری کنید. در صورت سرمایه‌گذاری معادل 2 میلیون، پس از 5 سال می‌توان برای دریافت اقامت دائم انگلستان اقدام کرد. توجه داشته باشید که مهاجرت سرمایه‌گذاری به انگلستان اگرچه مسیری نسبتا طولانی برای دستیابی به اقامت دائم این کشور داشته، اما در صورت رعایت تمامی شروط آن، راهی مطمئن برای مهاجرت به انگلستان است.

مهاجرت نخبگان، مشاهیر و هنرمندان به انگلستان

انگلستان هم همانند دیگر مقاصد محبوب مهاجرتی و کشورهای پیشرفته، هرگز از برنامه‌های مهاجرتی ویژه افراد نخبه در زمینه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی، مشاهیر مستعد و شناخته شده و در یک کلام، کلیه افرادی که دارای استعدادهای بالا و درخشانی بوده و زمینه مشهور شدن و سودآوری اقتصادی برای کشور انگلستان را خواهند داشت هرگز چشم پوشی نکرده و بلکه برای هر زمینه فرهنگی، علمی، هنری، ورزشی و… برنامه‌های ویژه و مخصوص خود را در نظر گرفته است.

شرح این برنامه‌ها و شرایط آن برای هر قشر از حوصله‌ی این مقاله خارج بوده و در واقع برای هر یک باید یک مقاله جداگانه نوشت؛ برای مثال حتما جزئیات شرایط برای یک نخبه شناخته شده علمی در سطح بین‌الللی با یک برای مثال موسیقی‌ان خود اشتغال در سطح فضای مجازی ممکن است دارای تفاوت‌های بسیاری باشد اما عموما در این برنامه‌ها باید شخص در زمینه هنری، فرهنگی، ورزشی و… خود شناخته شده باشد (در سطح بین‌المللی یا حداقل کشوری)، بتواند پرتفولیو و مجموعه آثار ارزشمند و برتری را ارائه داده و همچنین بتواند اثبات نماید که از طریق حرفه فعلی خود توانایی کسب درآمد برای زندگی خود و همچنین سودآوری اقتصادی برای کشور انگلستان را خواهد داشت.

مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج

انگلستان هم مانند تقریبا همه‌ی کشورهای جهان، از برنامه مهاجرتی به کشور خود از طریق ازدواج نیز حمایت می‌نماید. بدین ترتیب که اگر شخص با یک شخص انگلیسی یا شخصی که شهروندی انگلستان را دارد ازدواج نماید، با اثبات اینکه ازدواج آن‌ها نه سوری و بلکه واقعی بوده و همچنین شخص اقدام کننده برای همسر از سلامت روانی و همچنین وضعیت مالی مناسب و احداقل برای اداره یک زندگی مشترک ساده بهره‌مند باشد، پس از 2 سال زندگی با یکدیگر، شخص متقاضی می‌تواند درخواست اقامت کشور انگلستان را ارئه نماید.

البته امکان اخذ این نوع ویزا از روشی که قرار است توضیح دهیم برای ایرانیان جای بحث دارد اما در این راستا روش دیگری نیز وجود دارد و طبق چیزی که حتی خود سایت رسمی دولتی Gov.Uk در انگلستان نیز ذکر کرده، این است که افرادی که قصد ازدواج با شهروندی بریتانیایی و یا دارندگان اقامت دائم آن را دارند، می‌توانند از طریق دریافت ویزای ازدواج انگلستان به این کشور سفر کنند. این ویزا به متقاضیان اجازه می‌دهد تا حداکثر 6 ماه در این کشور مانده و در این مدت به صورت قانونی ازدواج کنند.

هزینه این ویزا 100 پوند است و پس از پایان زمان آن باید این کشور را ترک کنند. متقاضیانی که قصد اقامت در بریتانیا را دارند باید از طریق ویزای خانوادگی اقدام کرده و برای اقامت این کشور درخواست دهند. توجه داشته باشید که برای ازدواج، سن افراد باید بالای 18 سال بوده، سابقه کیفری نداشته باشند و در سلامت کامل روانی به سر ببرند. همچنین درآمد کافی همسر برای اسپانسر شدن، برخورداری از دانش کافی در زبان انگلیسی و داشتن رابطه‌ای واقعی و مبتنی بر عشق نیز از ضروریات است.

مهاجرت به انگلستان از طریق تولد

کشور انگلستان یکی از کشورهایی است که از قانون خون پیروی می‌کند، یعنی صرف تولد در خاک این کشور ،موجب اخذ تابعیت آن برای فرد نمی‌شود. به منظور آنکه کودک تازه متولد شده واجد شرایط دریافت تابعیت انگلستان باشد، باید یک یا هر دو والدین او تابعیت این کشور را داشته باشند. همچنین در صورتی که فرزند متولد شده، والدینی نامعلوم داشته باشد، طبق قوانین انگلستان، تابعیت این کشور به او اطلاق می‌گردد. اخذ تابعیت برای فرزندان تنها تا 18 سالگی امکان‌پذیر بوده و پس از مشمول این طرح نخواهند شد. توجه فرمایید مجددا جا دارد اطلاع دهیم که انگلستان مانند کشورهایی از جمله کانادا، از قانون خاک و اعطای شهروندی از طریق صرفا تولد در داخل کشور پیروی نمی‌کند.

مهاجرت به انگلستان از طریق پناهندگی

روش پناهندگی یکی از نامناسب‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به انگلستان است، زیرا پناهندگان همواره تحت شرایط اجتماعی خاصی قرار داشته و باید فرآیندهایی مشخص را از سر گذرانند. همچنین از آنجائی که فرد پناهنده باید دلیلی قانع کننده به آفیسر مهاجرت ارائه دهد، این امکان وجود دارد که در صورت بهبود شرایط در کشور مبدا، فرد پناهنده مجبور به ترک خاک کشور مقصد شود. همچنین پناهندگان باید مدتی را در کمپ پناهندگی به سر ببرند.

مهاجرت به انگلستان و هزینه‌های زندگی

کشور بریتانیا یکی از گران‌ترین مقصدهای مهاجرت در جهان بوده و هزینه‌های زندگی در آن نسبتا بالاست. در جدول زیر می‌توانید برخی از مهم‌ترین هزینه‌های زندگی در این کشور را مشاهده کنید:

شرح هزینه قیمت به پوند
یک وعده غذای کامل در رستورانی نرمال 30
یک لیتر شیر 0.97
یک کیلو برنج 1.01
12 عدد تخم مرغ 1.95
یک کیلو سیب 1.89
یک کیلو سیب‌زمینی 1.07
یک قرص نان 1
یک ماه استفاده از حمل و نقل عمومی 65
یک لیتر بنزین 1.56
قبوض ماهیانه آب، برق و.. 180
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 890
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه به دور از مرکز شهر 670

اقامت دائم و تابعیت انگلستان

شهروندان خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا برای کسب اقامت دائم انگلستان باید سالیانی مشخص را در این کشور به طور قانونی سپری کنند. به طور مثال اگر فرد متقاضی از راه ازدواج به این کشور مهاجرت کرده باشد پس از 2 سال، مجوز کاری Tier 1 و Tier 2 ،سرمایه‌گذاری یا مالکیت بیزینس بعد از 5 سال می‌توانند برای دریافت اقامت دائم این کشور درخواست دهند.

اخذ اقامت دائم یکی از اهداف نهایی مهاجرت به انگلستان یه شمار می‌آید. توجه داشته باشید که فرد متقاضی در طول مدت اقامت خود باید تراکنش‌های مالی شفافی داشته، مالیات‌های خود را پرداخت کرده و از درآمد کافی برای زندگی در این کشور برخوردار باشد. هزینه درخواست اقامت دائم 2389 پوند بوده و برای همراهی اعضای خانواده، هرکدام به تنهایی باید درخواستی را ثبت کنند. همچنین یک سال پس از دریافت اقامت دائم، می‌توان برای تابعیت این کشور درخواست داد.

سختی‌های مهاجرت به انگلستان

کشور بریتانیا در حال حاضر با حجم زیادی مهاجر در سال روبه‌رو بوده و این موضوع موجب مشکلاتی در بازار کار، جرم و جنابت، مسائل جمعیت‌شناختی و … شده است. به همین دلیل سیاست‌های جدید این کشور در جهت محدود کردن ورود مهاجران شکل گرفته و می‌کوشد تا جمعیت مهاجران را کاهش دهد. به عبارت دیگر فرآیند مهاجرت به انگلستان در سال‌های جاری سخت‌تر خواهد شد.

با وجود اینکه کشور بریتانیا یکی از بهترین کشورهای جهان از منظر ثبات اقتصادی، خدمات رفاهی و کیفیت زندگی است، مشکلات فرهنگی نظیر نژادپرستی بسیاری از مهاجران را پس از ورود به انگلستان دلسرد می‌کند و موجب می‌شود تا افراد از اقامت دائم در این کشور منصرف شوند. البته دانشجویانی که از سنین پایین‌تر با ویزای تحصیلی به این کشور مهاجرت کرده‌اند، شانس بیشتری برای تطبیق با جامعه انگلستان و یافتن کار پس از فارغ‌التحصیلی خواهند داشت. به طور کلی این کشور در حال حاضر با مشکلات متعددی در رابطه با مهاجران روبه‌رو است و متقاضیان مهاجرت به انگلستان باید از مهارت‌ها، توانایی‌ها و تمکن مالی بسیار بالایی برخوردار باشند.

ویزای توریستی انگلستان

کشور بریتانیا یکی از قدیمی‌ترین کشورهای اروپایی بوده و از جاذبه‌های گردشگری متعددی برخوردار است. کشور اسکاتلند و ایرلند مناظر طبیعی بسیار زیبایی داشته و برای بازدید از سایت‌های تاریخی و فرهنگی نیز می‌توان از انگلستان بازدید کرد. برای بازدید از این کشور و سفر به آن، تمامی افراد خارج از منطقه تجاری اروپا، باید ویزای توریستی انگلستان را تهیه کنند.

حداکثر زمان اقامت در این کشور با استفاده از ویزای توریستی 6 ماه بوده و دارندگان آن در این مدت می‌توانند به گردش در این کشور پرداخته، از دوستان و اعضای خانواده خود بازدید کنند، در جلسات تجاری حضور پیدا کنند، برای درمان پزشکی به این کشور سفر کرده باشند و یا قصد شرکت در برنامه‌ای هنری یا آموزشی را داشته باشند. توجه داشته باشید که انگلستان در حال حاضر نه عوض اتحادیه اروپا بوده و نه جزء کشورهای حوزه شینگن و بنابراین اخذ ویزای شینگن به معنای امکان ورود به انگلیس نیست و برای ویزای توریستی انگلستان باید همانند دیگر کشورهایی که عضو در شینگن نیستند، اقدام نمود.

منبع:

netherlandsworldwide.nl

www.vfsvisaonline.com