ملاقات با زنی که ۸۰۰ سال پیش زندگی می‌کرد

پیرزنی که در قرون وسطی در نروژ زندگی می کرد به عنوان یک مدل سه بعدی بازسازی شد.

با زنی آشنا شوید که 800 سال پیش زندگی می کرد

به گزارش سلام دکتر، به نقل از Livescience، مدل سه بعدی پیرزنی که عصا در دست دارد، با پیرزن های امروزی که در شهر قدم می زنند، هیچ تفاوتی ندارد. در واقع این زن 800 سال پیش در نروژ زندگی می کرد و این مدل سه بعدی بر اساس اسکلت او در ابعاد یک شخص واقعی ساخته شده است.

در 7 اکتبر سال جاری، الن گرو، دانشمند دانشگاه علم و صنعت نروژ (NTNU)، مدلی سه بعدی به نام «تورا» را از طریق فیس بوک به دنیا ارائه کرد. “Tura” اکنون به عنوان بخشی از نمایشگاهی در موزه (NTNU) به نمایش گذاشته شده است. نام این زن با رای گیری در نروژ انتخاب شد.

«تورا» در اواخر سال 1200 میلادی به دنیا آمد و در شهر «تروندهایم» در نروژ زندگی می کرد. در آن زمان شهرهای قرون وسطایی به سرعت رشد کردند و صنعتگران و بازرگانان در آنها زندگی می کردند.

اگرچه هیچ مستندی درباره «تورا» وجود ندارد، اما باستان شناسان بر اساس سرنخ هایی که در استخوان ها به جا مانده و محل پیدا شدن این زن باستانی داستانی از زندگی این زن باستانی روایت کرده اند.

الن گرو در ایمیلی به لایو ساینس نوشت: «می دانیم که او در حیاط کلیسا و نزدیک خیابان هایی که تاجران در آن زندگی می کردند به خاک سپرده شد. بر این اساس می توان نتیجه گرفت که می توان در خانواده تاجرزاده زندگی کرد

باستان شناسان تردید دارند که افراد مدفون در این کلیسا ثروتمند بوده باشند.

الن گرو افزود: از آنجایی که تورا در زمان مرگ 65 ساله بود و در آن زمان عمر طولانی محسوب می شد، معتقدیم او باید زندگی خوبی داشته باشد.

به دلیل جدایی در ستون فقرات تورا، “گرو” و تیمش به این نتیجه رسیده اند که این زن مسن با ظاهری خمیده زندگی می کند. او همچنین قبل از مرگ مدت زیادی بدون دندان فک پایین زندگی می کرد. به گفته باستان شناسان، انحنای پشت و نبود دندان کار سخت آن را نشان می دهد.

با زنی آشنا شوید که 800 سال پیش زندگی می کرد

«الن گرو» با «توماس فولدبرگ» – میکاپ آرتیست دانمارکی – همکاری کرد تا مدل «تورا» را به طبیعی ترین شکل ممکن بازسازی کند. با وجود دیگر بازسازی‌های صورت که با استفاده از اشعه ایکس و سی‌تی‌اسکن انجام شد، “رشد” روی استخوان او تمرکز کرد تا مدلی سه بعدی از این زن باستانی ایجاد کند. برای پوست تورا، فولدبرگ از سیلیکون و لکه های کبدی دست ساز روی صورت و سایر قسمت های بدن او استفاده کرد.

«گرو» گفت: هر کدام از موها، ابروها، مژه ها و چشم ها جداگانه و یکی یکی به هم متصل شده اند، واقعاً یک اثر هنری فوق العاده است.

برای پوشش «تورا»، «ماریان ودلر» – استاد پوشاک در گروه باستان شناسی دانشگاه اسلو نروژ – به بررسی یافته های باستان شناسی زندگی «تورا» پرداخت و سپس از کارشناسان طراحی لباس برای «تورا» کمک خواست. پوشش دادن.

Nille Glæsel متخصص در طراحی لباس وایکینگ و قرون وسطی است و لباس Tora را با در نظر گرفتن تکنیک های رانندگی و ساخت قرون وسطایی طراحی کرده است.

«گرو» همچنین درباره لبخند «تورا» در صورتش گفت: برای ما خیلی مهم است که ملاقات مخاطب با تورا به آنها امکان ارتباط خوب با مردم گذشته را بدهد، مردم اغلب فکر می کنند که قرون وسطی تاریک و سنگین هستند، اما شادی هم هست، مردم همدیگر را دوست دارند و برخی از آنها عمر طولانی دارند، زندگی شما سخت بوده است، اما مطمئنا اوقات خوبی داشته اید. آنها هم مثل ما احساساتی شبیه به ماه دارند و در کل مثل ما انسان هستند.»

انتهای پیام