رسانه عمومی

نیروهای روس برای تخلیه نیروگاه زاپوریژیا آماده می‌شوند

رئیس نیروگاه هسته‌ای اوکراین می‌گوید نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد نیروهای روسی ممکن است برای ترک نیروگاه هسته‌ای عظیم زاپوریژیا که بلافاصله پس از حمله در ماه مارس تصرف کردند، آماده شوند.

به گزارش سلام دکتر، به نقل از خبرگزاری رویترز، چنین اقدامی می تواند تحول بزرگی در میدان نبرد در منطقه زاپوریژیا باشد که در جنوب شرقی اوکراین واقع شده و بخش هایی از آن به تصرف نیروهای روسی درآمده است و بسیاری از خطوط مقدم در این منطقه هستند. باز کن. از ابتدای جنگ در آن زندگی کرده ایم

در چند ماه گذشته، حمله به اطراف نیروگاه اتمی Zaporizhia، بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا، خطر یک فاجعه هسته ای را افزایش داده است.

پترو کوتین، رئیس انرژی اوکراین در تلویزیون ملی گفت: «در هفته‌های اخیر ما عملاً اطلاعاتی دریافت کردیم مبنی بر اینکه آنها (نیروهای روسی) ممکن است برای ترک نیروگاه آماده شوند.

وی در توضیح ادعای خود افزود: اولاً در رسانه های روسی گزارش های زیادی وجود دارد که می گویند واگذاری این نیروگاه کار مفیدی است و شاید بد نباشد که کنترل این نیروگاه را به شرکت ها واگذار کنیم. آژانس بین المللی انرژی اتمی. به نظر می رسد آنها هر چیزی را که می توانند جمع آوری کرده و می دزدند.

روسیه و اوکراین، محل بدترین فاجعه هسته‌ای جهان در چرنوبیل در سال 1986، چندین ماه است که یکدیگر را به حمله به مجتمع راکتور Zaporizhia متهم کرده‌اند که دیگر نیرو تولید نمی‌کند.

کوتین در تلویزیون در پاسخ به این سوال که آیا هنوز برای صحبت درباره خروج نیروهای روسی از نیروگاه خیلی زود است، گفت: “خیلی زود است. ما اکنون چنین چیزی را نمی بینیم، اما آنها در حال آماده شدن (برای خروج) هستند.” ”

انتهای پیام