«زن جوانی که سیب پوست می‌کَند»

«نیکلاس ماس» به خاطر خلق نقاشی های کوچک با موضوع وقایع و تصاویر روزمره مشهور است. از تابلوهای معروف او می توان به «بانوی جوان سیب پوست کندن» اشاره کرد.

«زن جوانی که سیب پوست می‌کَند»

به گزارش سلام دکتر، «نیکلاس ماس» نقاش «عصر طلایی هلند» متولد 1634 است.او به عنوان هنرمندی شناخته می شود که اغلب روزانه نقاشی می کند. او در زمان های مختلف در آمستردام و دورست زندگی می کرد. زمانی که در آمستردام زندگی می کرد، یکی از شاگردان رامبراند بود و اصول رندر نور و جزئیات واقعی را آموخت. پس از مدتی «ماس» به یکی از نقاشان معروف پرتره افراد جامعه تبدیل شد. نمونه هایی از این آثار در موزه سلطنتی هنرهای زیبای بلژیک به نمایش گذاشته شده است.

ماس در تابلوی «زن جوانی که سیب را پوست می کند» موقعیتی آرام را به تصویر کشیده است. این تصویر زنی را در حال انجام کارهای خانه نشان می دهد. در این نقاشی تاثیر رامبراند، نقاش و معلم بزرگ هلندی ماس را به وضوح می بینید. از جمله این ویژگی ها می توان به استفاده از رنگ های گرم و استفاده هوشمندانه از سایه ها اشاره کرد.

پوست | سیب

“خزه” رنگ های شما را برای نقاشی به گونه ای ترکیب می کند که تصویر نهایی سیاه شود. او اغلب از رنگ قرمز به عنوان عنصر اتصال استفاده می کند. رنگ قرمز در آستین لباس دخترانه، گل سر، سیب ها و پارچه ای که روی میز را می پوشاند دیده می شود.

این تصویر یک اثر هنری ساده و زیبا از زنی است که در آشپزخانه کار می کند. در نگاه اول به نظر نمی رسد که در ایجاد آن از نوآوری استفاده شده باشد، اما اینطور نیست. در تصاویر قرن هفدهم هلند، خادمان اغلب مانند نقاشی های زیر نشان داده می شدند. خادمان در تعجب بودند که بانوی خانه آنها را در خواب دید. تنبلی و خدمتکاران غیر ماهر از موضوعات رایج نقاشی های هلندی است.

پوست | سیب

«رویای دختر» ساخته «نیکولاس ماس»

انتهای پیام