با ۵ تابلونقاشی عظیم دنیا آشنا شوید

ما هنر را در هر شکل و اندازه ای به مخاطبان ارائه می کنیم. هنرمندان در طول تاریخ آثار هنری بزرگ یا طرح های کوچک خلق کرده اند. در این میان، برخی از نقاشی‌هایی که در مقادیر زیاد خلق شده‌اند، از معروف‌ترین آثار هنری جهان هستند.

با 5 نقاشی بزرگ دنیا آشنا شوید

به گزارش سلام دکتر، استادان و هنرمندان مشهور تاریخ گاهی بوم های بزرگی را انتخاب می کنند تا به ایده هایی که در ذهن دارند جان ببخشند. تعدادی از آثار هنری معروف که سال‌ها هنردوستان را مجذوب خود کرده‌اند، در مقیاسی بسیار بزرگ‌تر از آنچه که یک نقاشی کامل در نظر گرفته می‌شود خلق شدند.

در ادامه با پنج شاهکار خلق شده در مقادیر زیاد آشنا خواهید شد:

«گشت شب» اثر «رامبراند»

با 5 نقاشی بزرگ دنیا آشنا شوید

احتمالاً شما هم بارها این نام نقاشی را در فهرست معروف ترین نقاشی های جهان دیده اید. “رامبراند” به عنوان یکی از برجسته ترین استادان قدیمی نقاشی مجموعه متنوعی از آثار را از خود به جای گذاشت. با این حال تابلوی «گشت شب» همچنان مهم ترین اثر هنری او محسوب می شود.

این اثر که در سال 1642 در دوران طلایی خلق شد، خروج گروهی به رهبری کاپیتان فرنس بانینک (مردی با پوست سیاه و قرمز) و ستوان ویلم ون رویتنبرشت (مردی با کمربند زرد و سفید) را نشان می دهد. ) نشان داده شده است.

با 5 نقاشی بزرگ دنیا آشنا شوید

اگرچه این روزها همه هنردوستان این عملیات را با نام «گشت شب» می شناسند، اما عنوان رسمی این عملیات «گروه نظامی لشکر دوم به فرماندهی سروان فرانس بانینک کوک» است.

«رامبراند» این تابلو را در ابعاد 363×437 سانتی متر خلق کرده است.

«خدمت‌کاران» اثر «دیگو ولاسکوئز»

با 5 نقاشی بزرگ دنیا آشنا شوید

دیگو ولاسکز نقاش دربار فیلیپ چهارم بود و به خاطر خلق پرتره های گران قیمتی که ظاهر و شخصیت سوژه هایش را نشان می دهد شهرت دارد. عکس “کنیزان” جالب ترین اثر ولاسکوئز است.

“زنان” در سال 1656 در کاخی در مادرید ساخته شد. اکثر اعضای دربار نشان داده شده در این تصویر از جمله “مارگاریتا” و دو خدمتکار ملکه را می توان شناخت. در این نقاشی خود ولاسکوئز در حال نقاشی یک غول و دو کوتوله دیده می شود. نام مرد و زن ایستاده در پشت و نام مردی که بیرون اتاق روی پله ایستاده است نیز مشخص است. در آینه، چهره «فیلیپ چهارم» و «ماریانا» اتریشی، پدر و مادر دختر کوچکی که در مرکز نقاشی دیده می شود، نقاشی شده است. این دو نفر در حال تماشای اتفاقات اتاق هستند.

با 5 نقاشی بزرگ دنیا آشنا شوید

این تصویر در ابعاد 318 در 276 سانتی متر ساخته شده است.

«بعدازظهر یکشنبه در جزیره گراند جاته» نوشته «جورج سورات»

با 5 نقاشی بزرگ دنیا آشنا شوید

“بعد از ظهر یکشنبه در جزیره گراند جات” توسط ژرژ سورات، یکی از نقاشان پیشگام این نقاشی نمادین، در سال 1884 خلق شد.

با 5 نقاشی بزرگ دنیا آشنا شوید

“سوره” از میلیون ها نقطه رنگی برای ایجاد این تصویر عظیم به ابعاد 207.6 در 308 سانتی متر استفاده کرده است.

“مجموعه نقاشی نیلوفرهای آبی” اثر “کلود مونه”

با 5 نقاشی بزرگ دنیا آشنا شوید

کلود مونه، نقاش امپرسیونیست، از سال 1883 تا 43 سالگی در گیورنی زندگی می کرد. مونه مجموعه بزرگی از نقاشی ها را با موضوع “نیلوفرهای آبی” با الهام از باغ های زیبای خود خلق کرد.

با 5 نقاشی بزرگ دنیا آشنا شوید

این مجموعه شامل حدود 250 عکس است که بزرگترین آنها در “موزه نارنجی” پاریس نگهداری می شود. طول این پانل ها روی هم به 91 متر می رسد!

“شماره یک” 1950 توسط جکسون پولاک

با 5 نقاشی بزرگ دنیا آشنا شوید

“جکسون پولاک” نقاش پر شور انتزاعی، نقاشی های “شماره یک” را در سال 1950 در ابعاد 221 در 299.7 سانتی متر خلق کرد. او این تصویر را با استفاده از سبک منحصر به فرد خود در «هنر اکشن» خلق کرده است.

با 5 نقاشی بزرگ دنیا آشنا شوید

انتهای پیام