فرشته حسینی: خودم را ایرانی می‌دانم

رشت | سینی | فرش

فرشته حسینی: خودم را ایرانی می‌دانم

فرشته حسینی بازیگر ایرانی-افغانی فیلم «گروه دختران» درباره بازی خود در فیلمی درباره ایران می گوید: «احساس من نسبت به ایران و افغانستان خیلی فرقی ندارد، چون در ایران به دنیا آمده ام، بزرگ شده ام. اینجا بالاست و من واقعاً این مکان را دوست دارم.”

به گزارش سلام دکتر، فیلم سینمایی «گروه دختران» به کارگردانی منیر قیدی شامگاه جمعه 15 بهمن ماه در مرکز همایش های برج میلاد در یک فیلم رسانه ای به نمایش درآمد. خبر است.

فرشته حسینی که در افغانستان در خانواده های ایرانی به دنیا آمده است، در پاسخ به سوال یک خبرنگار افغانستانی درباره میهن پرستی و احساسش نسبت به بازی در فیلمی درباره جنگ ایران؟ او می گوید: «احساس من نسبت به ایران و افغانستان فرقی نمی کند، به خصوص که در ایران به دنیا آمده ام. در کامنت ها (فضای مجازی) خواندم که می گویند برای بازی در فیلم جنگی ایرانی چه باید کرد؟ فکر می‌کنم هر کسی می‌تواند بفهمد که وقتی در مکانی بزرگ می‌شوی نمی‌توانی از آن جدا شوی. من خودم را ایرانی می دانم، چون اینجا بزرگ شده ام، درس خوانده ام و همه دوستانم اینجا هستند.

سخنان وی با تمجید نوید محمدزاده و خبرنگاران حاضر در جلسه مواجه شد.

او می‌گوید: «نظرات دیگری درباره جنگ داشتم، اما وقتی در فیلم بازی کردم، از شرایط وحشتناک جنگ و اینکه مردم عادی چگونه می‌توانند زندگی کنند، می‌دانستم». با این فیلم یاد جنگ افغانستان افتادم و خوشحال بودم که عضو کوچکی از گروه دختران بودم. ما سعی می کنیم بگوییم که جنگ چیز وحشتناکی است.

در نشست خبری این فیلم، کارگردان با وجود اینکه با سوالات بی‌پاسخی روبرو شد، اما با علاقه شدید به سوالات، یا پاسخ‌های کوتاهی مانند “نه” گفت یا به طعنه گفت: “من می‌دانم چطور می‌توانم. ” شاید فیلم بهتری می ساختی.»

منیره قیدی همچنین درباره اصالت شخصیت های فیلمش گفت: .

وی در خصوص شباهت فیلمش با «تنگه ابوقریب» گفت: ما بهترین مدل ها را در این زمینه در دنیا و ایران داریم که ساخته آقایان درویش و حاتمی کیا در سال های اخیر هستند. اما اگر طرحی داشتم، تنگه ابوقریب نبود.

او در پاسخ به برخی مخالفت‌ها با فیلمش، یادآور شد که سال‌ها نویسنده صحنه بوده و در خدمت سربازی نیز کمک کرده است. او خیلی جوان نیست و خیلی پیر است و حافظه تصویری دارد که در ساخت این فیلم به او کمک کرده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با چه جراتی وارد خط مقدم جنگ شدید؟ وی گفت: من یک فیلمساز هستم و می خواهم چنین فیلمی بسازم و فکر نمی کنم باید شجاع باشم، چون سخت کار می کنم.

چرا پایان فیلم شکست خورد؟ وی توضیح داد: فکر می کنم همه ما می دانیم که سقوط خرمشهر چگونه گذشت و اگر غیر از این نشان می دادیم سوالات دیگری مطرح می شد، اما دختران در مورد سقوط خرمشهر نیستند بلکه از عشق، اتحاد و امید به آینده هستند. پایان فیلم نیز از ایده هایی غیر از شکست صحبت می کند.

در این نشست نیکی کریمی، حسین سلیمانی، محمدرضا منصوری، میلاد اکبرنژاد، صدف عسگری، حمید نجفی راد، عباس عباسی و ابراهیم امینی به عنوان بازیگران این فیلم حضور داشتند.

منصوری – فیلمساز – درباره اینکه آیا سیمرغ معروف می تواند برنده جشنواره شود؟ وی گفت: سال گذشته فیلمی داشتیم که تا روزهای آخر روی میز بود و امسال هم امیدواریم سیمرغ بلورین بگیریم، اما برنامه سمفا کنترلی بر آرا نداشت و پیشنهاد می‌کنم رای به روند رای‌گیری بازگردد. به فیلم ها، چون بر اساس پیام هایی که از مردم دریافت کردم، برخی از آنها پیامک دریافت نکردند و من با این برنامه مخالفت کردم.

انتهای پیام/