رسانه عمومیکسب و کار سلامتی

7 دلیل برای هرس کردن منظم گیاهان

گیاهان باید به دلایل مختلف هرس شوند. بیایید به این سؤال پاسخ دهیم که چرا اولین قدم در جهت انجام آن، درک اهمیت هرس کردن گیاهان است. در ادامه دلایل اصلی ذکر شده است. با ما همراه باشید.

تمرین تکنیک‌های ساده و استفاده از ابزارهای مناسب همراه با زمان مناسب برای هر نوع گیاه کلید هرس مؤثر است. اما قبل از دست گرفتن قیچی، باید دقیقاً بفهمید که هدف چیست و اصلاً چرا باید گیاهان خود را هرس کنید. البته این نکته حائز اهمیت است که هرس کردن برخی از گل ها به علت حساسیت بالای آن ها کار دشواری است.

می توانید همین اول مسیر گل هایی را برای پروش انتخاب کنید که هم معروف و محبوب هستند که در اکثر گلفروشی ها به راحتی یافت میشوند و هم هرس کردن آن ها دشوار نیست. برای آشنایی با این چند گل معروف و محبوب اینجا کلیک کنید. در ادامه هفت دلیل عالی برای هرس درختان و درختچه‌ها آورده شده است. با ما همراه باشید.

علت هرس کردن گیاهان

1) ایجاد سرزندگی

هرس یک گیاه در حال رشد باعث تحریک رشد جدید می‌شود. بنابراین اگر به دنبال راهی برای تحریک رشد جدید هستید، آن را هرس کنید. وقتی درختچه‌ای دارید که دارای منطقه کم رشد است، این نوع هرس را در نظر بگیرید.

2) ایجاد فرم و شکل دلخواه

گیاهانی که به تنهایی رشد کرده‌اند را می‌توان با هرس تغییر شکل داد.

3) محدود کردن اندازه گیاه

 این امر می‌تواند اهمیت ویژه‌ای داشته باشد، خصوصا اگر در منطقه‌ای با فضای محدود زندگی می‌کنید. هرس ریشه یکی دیگر از تکنیک‌هایی است که می‌تواند به کاهش اندازه گیاهان گلدانی کمک کند.

4) دسترسی به نور بیشتر

اگر حیاط بسیار سایه داری دارید یا می‌خواهید آفتاب بیشتری به منطقه زیر درختان یا چمنزار برسد، هرس دقیق می‌تواند کمی بیشتر گیاهان را در معرض نور قرار دهد و دسترسی به نور بیشتر را امکان پذیر می‌کند.

5) سلامت و استحکام ساختاری

تمام شاخه‌های بیمار، مجروح، در حال مرگ یا مرده باید برای سلامت درخت برداشته شوند. شاخه‌هایی که به هم مالیده می‌شوند باید برداشته شوند تا هرگونه آسیب به ساقه از بین برود. بیشتر استحکام ساختاری چوب با هرس دقیق همراه است.

6) ترویج گلدهی و باردهی

هرس می‌تواند به تولید گل و میوه کمک کند. در تابستان، درختان میوه را می‌توان کمی هرس کرد که گردش بهتر هوا را در اطراف میوه تضمین می‌کند. اینکار منجر به وقوع بیماری کمتر می‌شود و میوه سریع‌تر می‌رسد.

7) بهبود ظاهر

حذف شاخه‌های مرده شکل دلپذیری ایجاد می‌کند و ظاهر گیاهان را مرتب می‌کند. بسیاری از درختچه‌های گلدار پس از استفاده از تکنیک‌های خوب هرس، قادر به گلهای دیدنی هستند. هرس معمولاً با الگوی رشد طبیعی گیاه در حین رشد و همچنین حفظ گونه‌های بالغ درخت و درختچه کار می‌کند. به طور کلی، هرس موفق باعث می‌شود درختان میوه‌ای یا درختچه‌های سالم و زیبا به نظر برسند که انگار هرگز لمس نشده‌اند.