چگونه پست را به اکسپلور ببریم؟

ورود به بخش اکسپلورر اینستاگرام یکی از خواسته‌های اصلی صاحبان پیج و مشاغل اینستاگرام است. این افراد می‌دانند که اگر پست‌هایشان وارد اکسپلورر شود، بینندگان بیشتری محتوای آن‌ها را می‌بینند، شهرت برندشان افزایش می‌یابد و درآمدشان به‌تدریج افزایش می‌یابد. به‌طور خلاصه، ورود به اکسپلورر کلید رشد و رشد هر کسب‌وکار اینستاگرامی است. در این مقاله قصد داریم راه‌های ورود به صفحه اکسپلورر را توضیح دهیم و اگر شما هم می‌خواهید از این قابلیت اینستاگرام به نفع خود استفاده کنید تا پایان این مقاله با دیجی فالوور همراه باشید.

ببریم

ببریم

صفحه اینستاگرام اکسپلورر چیست؟

صفحه کاوش اینستاگرام مجموعه‌ای از تصاویر، ویدئوها و داستان‌های عمومی است. چیدمان و محتوای صفحه اکسپلورر هر کاربر با سایر کاربران متفاوت است و این چیدمان به پست‌ها، حساب‌ها، هشتگ ها و محصولات کاربران بستگی دارد. به این ترتیب، به‌عنوان یک کاربر، پست‌هایی را در صفحه اکسپلورر خود خواهید دید که بیشتر مورد علاقه شما هستند.

اینستاگرام از یک الگوریتم یادگیری ماشینی برای تعیین پست‌ها و محتوای مورد علاقه شما استفاده می‌کند. این الگوریتم علایق شمارا مشخص می‌کند و سپس محتویات صفحه اکسپلورر را بر اساس آن علایق مرتب می‌کند. برخی از کاربران ممکن است بپرسند که منظور از اکسپلورر اینستاگرام چیست؟

هنگامی‌که وارد برنامه اینستاگرام می‌شوید، چندین گزینه در منوی پایین برنامه وجود دارد. وقتی روی گزینه‌ای که شبیه ذره‌بین است کلیک می‌کنید، صفحه‌ای نمایش داده می‌شود. این صفحه اینستاگرام اکسپلورر نام دارد. در این صفحه می‌توانید انواع محتوای اینستاگرام (تصاویر، فیلم‌ها و IGTV) را مشاهده کنید.

حال اگر روی یکی از این پست‌ها کلیک کنید و صفحه را به پایین اسکرول کنید، متوجه خواهید شد که تعدادی پست دیگر مرتبط با آن پست به شما نمایش داده می‌شود. مخاطبان اینستاگرام علاقه خاصی به صفحه اکسپلورر دارند و بیشتر از سایر بخش‌های اینستاگرام این صفحه را چک می‌کنند.

آمار نشان می‌دهد که روزانه بیش از 200 میلیون اکانت اینستاگرام از بخش Explorer بازدید می‌کنند. بیش از نیمی از اکانت های فعال اینستاگرام (بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه) حداقل یک‌بار در ماه حساب اکسپلورر خود را چک می‌کنند. توجه داشته باشید که سایر محتوای IGTV در صفحه اکسپلورر دارای چهار برابر حجم تصاویر هستند و اگر بتوانید محتوای IGTV خود را به صفحه اکسپلورر بیاورید، احتمال اینکه مخاطبان شما محتوای شمارا ببینند بیشتر است.

الگوریتم صفحه اینستاگرام اکسپلورر چگونه کار می‌کند؟

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، دو صفحه اینستاگرام اکسپلورر یکسان نیستند؛ زیرا اینستاگرام به علایق هر کاربر توجه می‌کند و صفحه اینستاگرام اکسپلورر بر اساس سلیقه شخصی برای او محتوای مرتبط ایجاد می‌کند. برای این کار اینستاگرام از سیستم رتبه‌بندی Explore Feed استفاده می‌کند. این سیستم مبتنی بر فناوری یادگیری ماشینی است. این فناوری از منابع مختلف اطلاعات و سیگنال‌های رتبه‌بندی برای توسعه یک صفحه Explorer برای هر کاربر استفاده می‌کند.

در صفحه اصلی (دکمه هوم در پایین صفحه اینستاگرام) محتوای اکانت هایی را که قبلاً فالو کرده‌اید مشاهده می‌کنید، اما در صفحه اکسپلورر محتوای مورد علاقه خود را خواهید دید. البته صفحه اکسپلورر مخصوص صفحات عمومی است. محتوای صفحات خصوصی در قسمت اکسپلورر اینستاگرام نمایش داده نمی‌شود، بنابراین اگر می‌خواهید محتوای خود را به صفحه اکسپلورر بیاورید، صفحه شما باید عمومی باشد.

معیارهای اصلی برای چیدمان صفحه اینستاگرام اکسپلورر

سوالی که ممکن است بسیاری از مردم داشته باشند این است که الگوریتم اینستاگرام چگونه محتویات صفحه File Explorer را انتخاب و مرتب می‌کند؟ در زیر برخی از این معیارها آورده شده است:

معیارهای الگوریتم اینستاگرام

معیارهای الگوریتم اینستاگرام برای طرح‌بندی صفحه اکسپلورر

پست‌هایی که قبلاً دوست داشته‌اید یا ذخیره کرده‌اید. یکی از معیارهای اصلی الگوریتم اینستاگرام برای یادگیری صفحه آرایی، پست‌ها و مطالب مورد علاقه شماست. اینستاگرام در تلاش است تا بفهمد علایق شما چیست و هیچ چیز بهتر از لایک و محتوای ذخیره‌شده نمی‌تواند علایق شمارا تعیین کند.

پیام‌ها و محتوای بسیار تعاملی. یکی دیگر از معیارهای اینستاگرام برای محتوای صفحه اکسپلورر شما، محتوایی است که تعامل یا انگیزه زیادی دارد.

پست‌هایی که با دیگران به اشتراک گذاشته‌اید: یکی دیگر از معیارهایی که نشان می‌دهد ما به نوع خاصی از محتوا علاقه‌مندیم، پست کردن آن است و بنابراین اگر پستی را با دیگران به اشتراک بگذاریم، اینستاگرام متوجه خواهد شد که ما نوع محتوایی راداریم که داریم. علاقه‌مند به

صفحاتی که دنبال می‌کنید: قطعاً به صفحه و محتوای آن‌که دنبال می‌کنید علاقه‌مند هستید. به‌عنوان‌مثال، اگر در بین صفحاتی که دنبال می‌کنید چندین صفحه در مورد فوتبال یا آشپزی وجود داشته باشد، اینستاگرام به‌زودی متوجه می‌شود که شما به فوتبال یا آشپزی علاقه دارید.

فعالیت فالوورهای شما: یکی دیگر از معیارهای الگوریتم اینستاگرام برای سفارش محتوای صفحه اکسپلورر، فعالیت فالوورهای شماست. همچنین پست‌هایی که دنبال کنندگان شما دوست دارند و محتوای مورد علاقه آن‌ها به شما نشان داده می‌شود. البته فعالیت‌های شما نیز به آن‌ها نشان داده می‌شود.

منطقه جغرافیایی شما یکی دیگر از معیارهای اینستاگرام برای انتخاب محتوای صفحه اکسپلورر، منطقه جغرافیایی شماست. اینستاگرام سعی می‌کند محتوای ارسال‌شده توسط کاربران منطقه شمارا به شما نشان دهد. البته تأثیر این عامل در چیدمان صفحه کاوشگر بیشتر از سایر عوامل است.

مزایای ورود به صفحه اینستاگرام اکسپلورر چیست؟

یکی از سؤالات مهمی که در این مقاله باید به آن پاسخ دهیم این است که چرا باید سعی کنیم محتوای خود را در صفحه اینستاگرام اکسپلورر نشان دهیم؟ مزایای ورود به صفحه اکسپلورر چیست؟ در ادامه این قسمت از مقاله به بیان برخی از مزیت‌های اصلی ورود به صفحه اکسپلورر می‌پردازیم:

  1. تعامل بیشتر با کاربران
  2. تعداد مشترکین را افزایش دهید
  3. افزایش پاسخ کاربر به Call to Action (CTA)
  4. برند سازی
  5. افزایش فروش

ببریم

چگونه در صفحه اینستاگرام اکسپلورر موردتوجه قرار بگیریم؟

اگر می‌خواهید فروش خود را از طریق این شبکه اجتماعی افزایش دهید، باید محتوای صفحه خود را در صفحه کاربران هدف و جستجوگر مخاطب نمایش دهید و بتوانید بازاریابی اینستاگرامی خوبی انجام دهید. یک سوال برای بسیاری از بازاریابان اینستاگرام: چگونه می توانیم در صفحه اکسپلورر دیده شویم؟ در اینجا چند نکته برای ماندن در صفحه اینستاگرام اکسپلورر آورده شده است:

  1. بازار هدف خود را بشناسید

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، پست‌های اکسپلورر برای مخاطبانی که به آن‌ها علاقه‌مند هستند نمایش داده می‌شوند. درواقع اینستاگرام در مورد علایق هر کاربر تحقیق می‌کند و پست‌های تحقیقاتی او را بر اساس آن علایق سازمان‌دهی می‌کند؛ بنابراین، باید روی کاربرانی که به محتوای شما علاقه‌مند هستند تمرکز کنید. به زبان ساده، برای موفقیت در اینستاگرام، باید بازار هدف خود را بشناسید و روی آن تمرکز کنید.

سعی کنید تا حد امکان اطلاعات خوب و مفیدی در مورد مخاطبان هدف خود به دست آورید و محتوای مورد علاقه آن‌ها را در صفحه خود قرار دهید. استفاده از ابزارهای تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا بینش مفیدی را در مورد مخاطبان و بازار هدف خود به دست آورید زیرا دریافت نظر آن‌ها را بسیار آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند. برای اینکه بتوانید محتوایی تولید کنید که مخاطب هدف شما دوست دارد، بهتر است یک سری سؤال از خود بپرسید:

مطالب و لحن مورد علاقه اکثریت کاربران چیست و آیا با اهداف و سؤالات آن‌ها همخوانی دارد؟

چه سبک گرافیکی با روحیات و احساسات مخاطبان شما سازگاری بیشتری دارد؟

کدام عنوان می‌تواند بیشترین نظرات را از مخاطبان دریافت کند؟

  1. محتوای جذاب ارسال کنید

هیچ چیز مهم‌تر از جذب محتوا در صفحه اینستاگرام اکسپلورر شما نیست. شما باید محتوایی بسازید که مخاطب را برای مشارکت یا مشارکت تشویق کند. هر محتوایی که پست می‌کنید، بخش تحلیل اینستاگرام را بررسی کنید تا ببینید آیا مخاطبان شما به آن محتوا پاسخ داده‌اند یا خیر. رویای مخاطب خود را درک کنید و محتوایی را منتشر کنید که مورد علاقه مخاطبان شما باشد.

مهم‌ترین عامل در قرار دادن محتوای شما در صفحه اکسپلورر، محتوای جذاب است. یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که از محتوای متنوع (تصاویر، ویدیوها، IGTV یا داستان‌ها) برای جذب مخاطب استفاده کنید. سعی کنید تا حد امکان کیفیت مطالب خود را ارتقا دهید.

توجه داشته باشید که برای افزایش تعامل مخاطب با مطالب، فقط به لایک و کامنت توجه نکنید. تعداد ارسال مجدد و ذخیره پست نیز مهم است. سعی کنید مخاطب را تشویق کنید تا با شما ارتباط برقرار کند. به‌عنوان‌مثال برخی از وبلاگ نویسان اینستاگرام در همان ابتدای ویدیو یا نمایش اسلاید از مخاطبان می‌خواهند که این پست را لایک یا ذخیره کنند و در پایان از مخاطبان می‌خواهند که این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

برای تشویق افراد بیشتر به اشتراک‌گذاری محتوای شما، باید بتوانید محتوای جذاب و حرفه‌ای ایجاد کنید. اگر می‌خواهید یاد بگیرید چگونه با استفاده از تلفن همراه محتوای حرفه‌ای ایجاد کنید، در دوره آموزشی گرافیک موبایل شمارا از صفرتا صدها تولید محتوا با استفاده از تلفن همراه رسانده‌ایم.

کسب درآمد حرفه‌ای در اینستاگرام

  1. از فرمت‌های جذابی مانند Reels استفاده کنید

شکی نیست که اینستاگرام به‌طور کامل از فرمت Rails پشتیبانی می‌کند و مخاطبان را به استفاده از آن ترغیب می‌کند؛ بنابراین اگر می‌خواهید وارد صفحه اکسپلورر شوید حتماً از این فرمت برای تولید محتوا استفاده کنید. اگر می‌خواهید در بین مخاطبان خود شناخته‌شده و محبوب باشید، سعی کنید از فرمت‌های مختلف برای تولید محتوا استفاده کنید، اما ایجاد محتوا با فرمت Zils به شما این امکان را می‌دهد که از پشتیبانی اپلیکیشن اینستاگرام خود لذت ببرید و سریع‌تر به صفحه File Explorer برسید. همیشه سعی کنید اینستاگرام خود را با آخرین تغییرات و فرمت‌های محتوا به‌روز نگه‌دارید. تحقیقات نشان می‌دهد که بسیاری از کاربران اینستاگرام هنوز به فرمت Reels دسترسی ندارند.

  1. یک انجمن پویا و فعال در اینستاگرام ایجاد کنید
  2. پست های خود را زمانی که فالوورهای بیشتری دریافت کردند منتشر کنید

گاهی اوقات اتفاق می‌افتد که مخاطبان شما آنلاین می‌شوند درحالی‌که شما نمی‌توانید آنلاین شوید. در این مواقع کافی است از ابزارهای برنامه‌ریزی برای انتشار محتوا استفاده کنید. این ابزارها انتشار محتوا را آسان می‌کند و مسئولیت کامل ایجاد آن را به شما می‌دهد.

  1. از محتوای عالی در صفحه اکسپلورر اینستاگرام اطلاعات بینش دریافت کنید
  2. از هشتگ های مناسب و مرتبط استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای برجسته شدن در اینستاگرام اکسپلورر انجام دهید، استفاده از هشتگ های ارزشمند و مرتبط است.

  1. ویدیوهای طولانی به نام IGTV را امتحان کنید
  2. از فروشگاه خود تصویر پست کنید

امروزه بسیاری از صفحات محصولات خود را در قالب پست فروشگاهی منتشر می‌کنند. این پست‌ها در بخش خرید ظاهر می‌شوند. البته، چنین پست‌هایی بسیار محبوب‌تر از محتوای IGTV هستند؛ زیرا افراد زیادی تمایل دارند از این قسمت دیدن کنند و از این قسمت خرید کنند. اگر می‌خواهید محصولات خود را در اینستاگرام بفروشید، باید بخش فروشگاه اینستاگرام را فعال کرده و سپس محصولات خود را ارسال کنید و به بخش استور بروید و تعامل را افزایش دهید. قسمت خرید اینستاگرام اکسپلورر شلوغ است و اگر می خواهید فروش خوبی داشته باشید باید محتوای بی‌عیب و نقص و درجه‌یک را به نمایش بگذارید.

  1. با اینفلوئنسرها و سایر برندها در ارتباط باشید

یکی دیگر از راه‌های افزایش تعامل و دسترسی به صفحه اینستاگرام اکسپلورر، دنبال کردن برندهای فعال در حوزه خود و اینفلوئنسرهای موردعلاقه‌تان است. مستقیماً با آنها تماس بگیرید و سعی کنید در تماس باشید. نام محصولات آنها را در استوری خود ذکر کنید و به آنها اطلاع دهید. آنها قطعاً استوری شمارا در بین استوری هایشان منتشر می‌کنند و از این طریق کاربران بیشتر با شما تعامل خواهند داشت.

  1. الگوریتم اینستاگرام را دور نزنید

یکی از موارد مهمی که موفقیت شمارا در اینستاگرام تعیین می‌کند، حرکت بر اساس الگوریتم اینستاگرام است. همیشه سعی کنید با این الگوریتم هماهنگ بمانید؛ زیرا تطبیق با این الگوریتم به شما کمک می‌کند تا وارد صفحه اکسپلورر شوید. یکی از کارهایی که برخی از کسب‌وکارهای اینستاگرام انجام می‌دهند، خرید فالوور است. چنین اقداماتی ممکن است در کوتاه‌مدت مفید باشد، اما در درازمدت به شما آسیب می‌رساند و شمارا از اینستاگرام می‌ترساند.

ببریم

چگونه وارد اکسپلورر شویم؟

دنیای امروز متعلق به کسانی است که می‌توانند محصولات و خدمات خود را از طریق اینترنت و بسترهای رسانه‌های اجتماعی به مشتریان عرضه کنند. یکی از مهم‌ترین ابزارهای فروش آنلاین اینستاگرام است. تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از 50 میلیون ایرانی به‌طور فعال از این رسانه‌ها استفاده می‌کنند و اگر بتوانید محتوای جذاب و مفیدی ایجاد کنید و آن مطالب را در صفحه اینستاگرام اکسپلورر خود منتشر کنید، مطمئن باشید که می‌توانید به فروش، اهداف و آرزوهای شگفت‌انگیزی دست پیدا کنید…

اگر می‌خواهید در اینستاگرام موفق باشید، حتماً برای یادگیری اینستاگرام و یادگیری نحوه کار و فروش در این پلتفرم وقت بگذارید. بدانید که رمز موفقیت شما یادگیری مداوم است. الگوریتم اینستاگرام مبتنی بر فناوری یادگیری ماشینی است و هرروز به‌روز می‌شود، بنابراین هرگز تقلب نمی‌کند و به‌راحتی فعالیت‌های غیرواقعی و نامناسب را تشخیص می‌دهد. سعی کنید روی ایجاد محتوای جذاب و ارزشمند تمرکز کنید و مخاطبان خود را به‌صورت واقعی و ارگانیک به صفحه خود بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید